Sajam automobila u Frankfurtu 2015: Pogled u budućnost kroz koncepte – II dio
Sajam automobila u Frankfurtu 2015: Pogled u budućnost kroz koncepte – II dio
Na sajmu automobila u Frankfurtu predstavljen je veliki broj konceptnih automobila koji predstavljaju viziju budućih modela. Konceptni modeli koji su predstavljeni javnosti orijentisani su ka potpunom električnom pogonu, smanjenju potrošnje energije i povećanju autonomije, bežičnom punjenju baterija, umrežavanju sa raznim servisima, itd.
Sajam automobila u Frankfurtu za posjetioce otvoren je od 17. do 27. septembra 2015. godine.
Audi predstavio potpuno novi A4 i električni e-tron quattro koncept
Izložbeni prostor Audija u Frankfurtu već tradicionalno privlači veliku pažnju, jer svakog puta prisutne, na poseban i maštovit način, iznenade sadržajem. Tako su ovog puta ulaz u izložbeni prostor uredili kao startno ciljni pravac staze sa odgovarajućom svjetlosnom i zvučnom vizuelizacijom.
Na centralnom dijelu bio je izložen potpuno novi Audi S4, u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi, kojeg pokreće 3.0-litreni V6 TFSI motor sa 354 KS i 500 Nm okretnog momenta. Radi se o novoj generaciji TFSI motora koji je uparen sa novim 8-stepenim tiptronic mjenjačem.
Novi Audi S4 u ovoj kombinaciji ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,7 sekunde i postiže maksimalnu elektronski ograničenu brzinu od 250 km/h. Uz to, ovaj model odlikuje i niska prosječna potrošnja, koja prema fabričkim navodima iznosi 7,4 l/100 km.
Novi Audi A4 u odnosu na prethodnika ima veće dimenzije, pa je novi model od svog prethodnika 25 mm duži i 16 milimetara širi, a povećano je i međuosovinsko rastojanje za 12 mm. Iako su dimenzije automobila povećane, njegova masa je smanjena za 120 kilograma. Također je smanjena i vrijednost otpora zraka, što se pozitivno odražava na smanjenu potrošnju goriva.
Audi je u novi A4 implementirao svu novu tehnologiju koju ima u svojoj ponudi, pa novi model nudi novu generaciju potpuno digitalne instrument table koja je već viđena u modelima TT i Q7. Tu je i ambijentalno LED osvjetljenje raspoloživo u 30 različitih boja, vrhunski MMI sistem sa 8,3 inčnim ekranom, te opcioni, Bang & Olufsen audiosistem.
Pored S4 modela bili su izloženi i standardni A4 modeli koje pokreću TFSI benzinski i dizelski TDI motori. Bazni benzinski Audi A4 pokreće 1.4-litreni TFSI motor sa 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta. Snažnija izvedba je sa 2.0-litrenim TFSI motorom koji dolazi u izvedbi sa 190 KS i 320 Nm i sa 252 KS i 370 Nm okretnog momenta.
Dizelsku ponudu čine dva četverocilindarska 2.0-litrena TDI motora, osnovni sa 150 KS i 320 Nm obrtnog momenta, i snažniji sa 190 KS i 400 Nm obrtnog momenta. U ponudi su i dva 3.0-litrena TDI motora u izvedbi sa 218 KS i 400 Nm i 272 KS i 600 Nm okretnog momenta.
Audi e-tron Quattro koncept kao vizija za budući potpuno električni SUV model
Audi namjerava da u 2018. godini predstavi potpuno električni SUV model. Konceptni Audi e-tron Quattro predstavlja viziju budućeg modela, kako bi on trebao izgledati i sa kakvom će tehnologijom raspolagati.
Audi e-tron Quattro koncept pokreću tri elektromotora, jedan pokreće prednju osovinu, dok druga dva pokreću zadnje točkove. Brojke na papiru govore da ovaj koncept raspolaže sa stalnih i ukupnih 435 KS. To nije sve, jer vozač može kratkotrajno povećati snagu na 503 KS i 800 Nm. Očekivano, ovaj koncept ima i vrhunske performanse, pa od 0 do 100 km/h ima ubrzanje za 4,6 sekundi, te postiže maksimalnu elektronski ograničenu brzinu od 210 km/h.
Elektro motori energiju crpe iz litijum-ionske baterije koja je smještena u podnicu automobila, te omogućava autonomiju od 500 kilometara. Punjenje baterija vrlo kratko traje, pa je istu moguće napuniti za samo 50 minuta. Da Audi ide korak ispred konkurencije, najbolje govori i činjenica da ovaj koncept nudi tehnologiju bežičnog punjenja.
Volkswagen predstavio novi Tiguan i Golf GTI Clubsport
Volkswagen zvanično predstavio potpuno novu generaciju Tiguan modela. Novi Tiguan donosi potpuno novi dizajn i veće dimenzije, a postavljen je na novu MQB platformu. Novi model u odnosu na prethodnika duži je za 60 mm, te širi 30 mm. Povećano je i međusovinsko rastojanje za 77 mm, čime se dobilo na dodatnoj prostranosti putničkog prostora. Putnici na zadnjim sjedištima u predjelu koljena sada imaju 29 mm više prostora. Povećan je i prtljažni prostor, koji nudi osnovnih 615 litara. Pored povećanja dimenzija novi Tiguan, u odnosu na prethodnika, lakši je za 50 kg.
Novi Tiguan pokreće osam motora u rasponu od 125 do 240 KS. Tako benzinska paleta TSI motora nudi raspon snage od 125, 150, 180 i 220 KS. Bazni model sa benzinskim motorom od 125 KS imat će samo prednju vuču, dok će za druge modele biti obezbijeđena peta generacija 4Motion sistema. Dizelsku paletu čine četiri TDI motora sa rasponom snage od 115, 150, 190 i 240 KS. Motori koji pokreću novi Tiguan u prosjeku su 24% štedljiviji od motora koji su pokretali prethodnu generaciju.
Volkswagen je predstavio novi Tiguan u izvedbi R-Line i GTE. R-Line standardno donosi drugačiji prednji i stražnji branik, 19-inčne Sebring aluminijske felge, dvobojni krovni spojler i sjajno crni zadnji difuzor zraka, te druge vizuelne promjene. Unutrašnjost paketa R-Line prepoznatljiva je po drugačijim oblogama sjedišta, aluminijskim oblogama pragova, papučicama i osloncu za nogu od nehrđajućeg čelika, kožom obloženom upravljaču, R-Line oznakama itd.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Golf GTI Clubsport napravljen je u čast obilježavanja 40 godina od proizvodnje prvog Golfa GTI. Golf GTI Clubsport stiže sa agresivnim aerodinamičkim karoserijskim komponentama. Pored vizuelnih izmjena GTI Clubsport dobio je i povećanje snage motora pa tako 2.0-litreni TSI motor sada razvija 265 KS uz “overboost“ funkciju koja motoru kratkotrajno snagu podiže za još 10%.
Motor je standardno uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, pa u toj kombinaciji GTI Clubsport ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6 sekundi. Opciono je dostupan i 6-stepeni DSG mjenjač sa duplim kvačilom, a u toj kombinaciji GTI Clupbsport do sto 100 km/h stiže nešto brže, tačnije za 5,9 sekundi. Maksimalna brzina za obje izvedbe iznosi 250 km/h. Također treba reći da Golf GTI Clubsport ima i elektronski djelimičnu blokadu diferencijala.
BMW na IAA u Frankfurtu: U fokusu nova Serija 7 i novi X1
BMW je na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio novu Seriju 7 i novi X1. Oba modela već su ranije prikazana javnosti, ali kao za još neke modele drugih proizvođača, za novi BMW 7 i X1 ovo je svjetska premijera.
Oba modela izazvala su veliko interesovanje prisutnih novinara, a pored njih BMW je izložio bogatu paletu električnih modela, te drugih luksuznih i sportskih modela. Također, na izložbenom prostoru bavarskog proizvođača bio je izložen takmičarski M6 GT3 model.
Ipak glavna zvijezda BMW izložbenog prostora bila je nova Serija 7, koja će se nuditi i u izvedbi sa produženim međuosovinskim rastojanjem. Nova BMW Serija 7 nudi raskošan luksuz i visoke performanse motora koji je pokreću.
Mercedes predstavio konceptni IAA, automobil budućnosti
Mercedes je na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu predstavio “Dream Car” kolekciju u okviru koje se ističu tri svjetske premijere: “Concept IAA” (Intelligent Aerodynamic Automobile), Mercedes-Benz S-Class Cabriolet i Mercedes-Benz C-Class Coupe.
Mercedes Concept Intelligent Aerodynamic Automobile odlikuje vrhunska aerodinamika zbog koje ovaj model ima izuzetno nizak otpor zraka od 0,19. Za ovaj rezultat zaslužno je i korištenja aktivnih elektropokretanih karoserijskih panela na prednjem i zadnjem dijelu automobila. Pored tehnološki naprednog Concept IAA modela Mercedes je predstavio modele poput AMG S 63 4Matic Cabriolet, Novi GLC, AMG A 45 4Matic, E-Class Coupe i Cabriolet te V-Class.
Alfa Romeo Giulia, konačni povratak na staze slave?
Alfa Romeo već godinama nije ponudila neki model sa kojim bi očarala javnost, ali ni većinu svojih ljubitelja. Ipak, dugoočekivana Giulia na dobrom je putu da Alfa Romeo povrati na stare staze slave. Na frankfurtski sajam automobila italijanski proizvođač dopremio je Giuliu samo u najsnažnijoj Quadrifoglio izvedbi, a za koju je potrebno izdvojiti cca 80.000 eura. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio bila je izložena u atraktivnim bojama Competizione Red, Trofeo Bijela, Crna Vulcano, Vesuvio siva i Montecarlo Blue.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pokreće 2.9-litreni 6-cilindarski turbo motor koji je proizvod slavnog Ferrarija, a isti isporučuje 510 KS i 600 NM okretnog momenta. S ovim motorom Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,9 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 307 km/h.
Treći dio o sajmu automobila u Frankfurtu možete čitati već sutra, 23. septembra 2015. godine. (Link III dio)