Nissan IDS Concept: Nissanova vizija budućnosti električnih vozila i autonomne vožnje
Nissan IDS Concept: Nissanova vizija budućnosti električnih vozila i autonomne vožnje
Nissan Motor Co., Ltd. je na tokijskom salonu automobila 2015. predstavio Nissan IDS Concept, konceptni automobil koji utjelovljuje Nissanovu viziju budućnosti autonomne vožnje i električnih vozila koja ne ispuštaju štetne plinove.
Carlos Ghosn, predsjednik i glavni direktor Nissana, izjavio je prilikom predstavljanja: „Nissanove nadolazeće tehnologije će revolucionarizirati odnos između automobila i vozača te mobilnost budućnosti.”
Nakon što se dokazao u razvoju i širenju upotrebe tehnologije električnog pogona, Nissan se ponovno ističe kao predvodnik automobilske industrije. Integracijom naprednog upravljanja vozilom i sigurnosnih tehnologija s vrhunskom umjetnom inteligencijom Nissan se smjestio među predvodnike razvoja praktičnih, stvarnih primjena tehnologije za autonomnu vožnju.
U avgustu 2013. Ghosn je rekao da Nissan do 2020. namjerava ugraditi inovativnu tehnologiju za autonomnu vožnju u više vozila. Nissan je sve bliže postizanju tog cilja.
Nissan Intelligent Driving Nissanov je koncept tehnologije za autonomnu vožnju i predstavlja ono što Nissan smatra da bi trebala biti vozila nove generacije. „Nissan Intelligent Driving povećava vozačevu sposobnost primijećivanja, razmišljanja i reakcije. Uklanja ljudski faktor zaslužan za više od 90 posto svih automobilskih nesreća. Zahvaljujući tome, vrijeme koje provedete za upravljačem sigurnije je, čišće, efikasnije i zabavnije”, rekao je Ghosn.
Doživljaj Nissana IDS
Neki su budućnost autonomne vožnje usporedili sa životom u svijetu pokretnih traka koje samo prevoze ljude od tačke A do tačke B, ali Nissan IDS Concept donosi drugačiju viziju sutrašnjice. Čak i kad vozač odabere autonomnu vožnju i upravljanje preda vozilu, automobil oponaša vozačev stil i želje, od ubrzavanja do kočenja i skretanja.
U ručnom načinu vožnje vozač ima potpunu kontrolu. Linearno ubrzavanje i skretanje pružaju nepatvoren, uzbudljiv osjećaj. Međutim, Nissan IDS Concept cijelo vrijeme radi u pozadini i pruža pomoć. Senzori neprestano nadziru uslove i pružaju pomoć čak i kad vozač upravlja automobilom. U slučaju neposredne opasnosti Nissan IDS Concept pomoći će vozaču izbjeći opasnu situaciju.
Osim učenja, umjetnu inteligenciju Nissana IDS Concept odlikuje i sposobnost komunikacije, poput suvozača koji pozorno prati situaciju. Od informacija o uslovima na cesti, rasporeda vozačevih dnevnih obaveza do njegovih ličnih interesa, umjetna inteligencija Nissana IDS Concept raspolaže svim potrebnim za stvaranje udobnog, ugodnog i sigurnog vozačkog iskustva.
Dizajn – Vozimo zajedno
„Ključni element Nissana IDS Concept jeste komunikacija. Kako bi autonomna vožnja postala stvarnost, kao društvo moramo razmisliti ne samo o komunikaciji između automobila i vozača nego i između automobila i ljudi. Dizajn Nissana IDS Concept utjelovljuje Nissanovu viziju autonomne vožnje izražene sloganom Vozimo zajedno”, rekao je Mitsunori Morita, voditelj dizajna projekta.
Dvije unutrašnjosti donose dva načina na koja vozač može uživati u vožnji
Slogan Vozimo zajedno jasno je vidljiv u dizajnu unutrašnjosti. „Unutrašnjost Nissana IDS Concept prilagođava se odabiru autonomne ili ručne vožnje. To je nešto što smo smatrali apsolutno nužnim kako bismo izrazili svoje viđenje autonomne vožnje”, izjavio je Morita.
Iako je riječ o kompaktu, dugi međuosovinski razmak Nissana IDS Concept garantuje udoban smještaj za četvero odraslih. No unutrašnjost postaje još prostranija kad vozač odabere autonomni način vožnje. U tom načinu vožnje upravljač se uvlači u instrumentnu tablu i iz nje izlazi veliki ravni ekran. Različitim vozačkim radnjama upravlja umjetna inteligencija ili vozač glasovnim naredbama i pokretima. Unutrašnjost koju čine prirodni materijali poput mrežaste kože osvijetljena je mekim svjetlom. Sva četiri sjedala blago se zakrenu jedna prema drugima i tako olakšavaju razgovor. Kao da se opuštate u dnevnoj sobi.
Kad vozač odabere ručni način vožnje prostrana se unutrašnjosti prilagodi kako bi sve podredila vozaču. Sva se sjedala okrenu prema naprijed. Upravljač nadahnut uzdama izlazi iz instrumentne ploče zajedno s mjernim instrumentima i heads-up zaslonom koji prikazuje upute navigacijskog uređaja i ostale informacije za vožnju. Unutrašnjost se osvijetli plavom bojom koja potiče koncentraciju. Upotrebom šupljih A-nosača osigurana je izvrsna vidljivost smanjenjem mrtvih uglova i povećan osjećaj prostranosti.
„Svakom odlukom htjeli smo vozaču dati više izbora i više kontrole. A vozač će uvijek biti temelj našeg razvoja tehnologije”, izjavio je Ghosn na salonu automobila.
Prelazak u ručni način vožnje jednostavan je zahvaljujući prekidaču koji se zove PD Commander i smješten je između prednjih sjedišta. To je jedino dugme kojim vozač može fizički upravljati kad je automobil u autonomnom načinu vožnje: kad je vozač spreman preuzeti upravljanje, promjenu treba potaknuti fizička radnja.
Dizajn vanjskog izgleda – komunikacija koja stvara povjerenje i sklad
Kako bi autonomnu vožnju prihvatio širok krug kupaca, ljudi moraju imati potpuno povjerenje u tehnologiju. Svojim inovativnim komunikacijskim mogućnostima Nissan IDS Concept potiče povjerenje i osjećaj sklada čak i onima izvan vozila. Brojnim svjetlima i zaslonima izvan vozila pješacima i ostalim sudionicima u prometu automobil prenosi da je svjestan svojeg okruženja i najavljuje svoje namjere. Srebrna linija na bočnoj strani automobila zapravo je LED svjetlo koje Nissan naziva Intention Indicator. Kad su u blizini vozila pješaci ili biciklisti, linija sjaji crvenom bojom, čime ih automobil obavještava da je svjestan njihove prisutnosti. Drugi elektronički ekran, koji izlazi iz instrumentne table i okrenut je prema vani, pješacima može prenijeti poruke poput „Samo izvolite”. Taj prirodan, skladan sistem komunikacije najavljuje novu budućnost automobila.
Napredna aerodinamička svojstva za veći domet
Voditelj dizajna projekta Mitsunori Morita izjavio je: „Do trenutka kad tehnologija Nissan Intelligent Driving bude dostupna u serijskim automobilima, električna će vozila moći prevaljivati velike udaljenosti samo jednim punjenjem. To će naravno zahtijevati daljnji razvoj baterija, ali i aerodinamička svojstva vrlo su važna. U dizajn Nissana IDS Concept uključena je naša najnaprednija aerodinamička tehnologija.”
Visina karoserije izrađene u potpunosti od karbonskih vlakana iznosi samo 1380 mm, čime znatno smanjuje otpor zraka (Cd). Smještanjem točkova u same uglove karoserije povećava se putnički prostor i stvara osjećaj unutrašnjosti koja se obavija oko putnika. Nissan je, kako bi naglasio vrhunske performanse i sportski karakter automobila, odabrao naplatke velikog promjera, ali uskog profila (175 mm) kako bi smanjio otpor zraka i kotrljanja. Tokovi su slojevito dizajnirani i krase ih uska krilca koja stvaraju male vrtloge zraka na površini točka. To pomaže poboljšanju protoka zraka.
Prednja maska Nissana IDS Concept s uzorkom ledenih blokova čistog je i jednostavnog dizajna, savršenog za električno vozilo. Oblikovan poput kocki leda, uzorak prednje maske izgleda prozirno. Srebrna boja automobila plavkastog odsjaja pojačava dojam udobne i sigurne unutrašnjosti.
Napredna tehnologija električnog pogona za velik domet
Na Nissanovu godišnjem sastanku dioničara u junu, izvršni potpredsjednik Hideyuki Sakamoto rekao je: „Naša strategija postizanja nulte stope emisije temelji se na električnim vozilima. Istražujemo napredne električne pogone poput motora, baterija i pretvarača koji će nam omogućiti masovnu proizvodnju i prodaju električnih vozila koja su jednako praktična ili praktičnija od automobila pokretanih fosilnim gorivima.
Nissan IDS Concept pokreće baterija velikog kapaciteta od 60 kWh, a zahvaljujući izuzetnoj aerodinamici, niskom profilu, tekućim linijama i masi smanjenoj upotrebom karoserije od karbonskih vlakana, automobil je osmišljen za postizanje velikog dometa. Među ostalim tehnologijama Nissana IDS Concept izdvajaju se sistem Piloted Park, kojim se može upravljati pametnim telefonom ili tabletom, i tehnologije za bežično punjenje. One vozaču omogućavaju da parkiranje i punjenje automobila prepusti samom automobilu.
Nissanovi ciljevi – nulta stopa emisija i saobraćajnih nezgoda sa smrtnim posljedicama
Kako bi naše društvo koje zavisi o automobilima bilo održivo, moramo odgovoriti na cijeli niz složenih problema, od održivih izvora energije do promjene klime, zagađenja zraka i sigurnosti u saobraćaju. Kako bismo pomogli stvoriti održivo društvo koje ovisi o automobilima, u Nissanu smo za cilj postavili budućnost bez nezgoda sa smrtnim posljedicama u saobraćaju i nultu stopu emisija.
Više od 90 % saobraćajnih nesreća posljedica su ljudske pogreške. Sistem brojnih senzora i umjetna inteligencija Nissana IDS Concept garantuju veću sigurnost u odnosu na ljudskog vozača. Ta tehnologija dovodi nas korak bliže cilju nulte stope saobraćajnih nezgoda sa smrtnim posljedicama.
Električna vozila ne ispuštaju CO2 i njihove baterije mogu pohranjivati energiju iz obnovljivih izvora i pretvoriti je u električnu energiju za domove i zgrade. Kako se povećava broj električnih vozila na cestama, cijele će zajednice moći iskoristiti njihovu energiju kao dio plana o održivoj energiji. Tada ćemo, kako električna vozila sve više budu preuzimala ulogu izvora energije, biti još bliži cilju postanka društvom bez emisija.
Nissan vjeruje da će Nissan IDS Concept postati pionir mobilnosti nove generacije i približiti nas ispunjenju cilja nulte stope emisija i saobraćajnih nezgoda sa smrtnim posljedicama.
Zahvaljujući Nissanovim najnaprednijim tehnologijama za sigurnost, pomoć u vožnji i električnom pogonu – dodatno unaprijeđenom umjetnom inteligencijom – Nissan IDS Concept snažno govori u prilog obećavajućoj budućnosti.