Hyundai na sajmu automobil u Ženevi 2012.
Hyundai na sajmu automobil u Ženevi 2012.
Hyundai odličnim radom svojih ljudi, htio to neko priznati ili ne, postaje sve ozbljni tržišni igrač. Po uzoru na najveće svjetske proizvođače i Hyundai je krenuo u razvoj automobila na alternativni pogon a jedan takav u koncept predstavili su u Ženevi.
Koncept i-oniq bio je zvijezda Hyundai štdanda na Auto Salon Geneva 2012. Radi se o vozilu na električni pogon sa produženim radijusom kretanja. Ovaj automobil osim elektromotora ima i mali benzinski motor, koji po potrebi dopunjava baterije preko generatora i omogućava veći radijus kretanja.
Iz Hyundaia ističu da sa konceptnim modelom i-oniq žele pokazati pravac razvoja kompanije u budućnosti. Pored tehnološke filozofije oni kroz ovaj automobil žele prikazati i buduću dizajnersku filozofiju. Kada je riječ o i-oniq modelu njegova dužina je 4,4 metra, te sa staliom kojim je dizajniran odaje sliku velikog sportskog automobila.
Na prednjem dijelu automobila dominira velika maska hladnjaka, sa zakošenim prednjim vetrobranskim staklom. Prednja svijetla su opremljena popularnom LED tehnologijom koja je u plavoj boji, a ista boja je korištena za osvjetljenje unutrašnjosti automobila koja izgleda futuristički. I-oniq koncept ima “Lambo vrata” što ga čini još atraktivnijim, a tu su i čak 20 inčni točkovi sa gumama dimenzije 225/45 ZR.
Kad je riječ o pogonu već smo rekli da ovaj automobil pokreće elektromotor, a isporučuje 107 KS. Energiju crpi iz litijum-jonskih baterija, a one se mogu dopunjavati preko dodatnog 1.0 litarskog trocilindričnog benzinskog motora. Ovaj automobil samo uz pomoć baterija i električnog motora može preći 120 km, dok ukupan domet uz energiju koju generira radom benzinskog motora iznosi 700 km. Ovaj koncept je i ekološki osviješten pa tako u okolinu ispušta svega 45 g/km CO2.
Hyundai i30 Wagon
U Frankfurtu septembra 2011. godine, Hyundai je predstavio petovratnu hatchback izvedbu novog i30, a već u Ženevu došao je model i30 Wagon. Kao i njegov bazni petovratni hatchback model i i30 Wagon nastao je u Hyundaijevom dizajnerskom centru u Riselshajmu, a što će obradovati mnoge evropske kupce. Prednji dio automobila ostao je isti kao na baznom petovratnom hatchback modelu, dok su promjene vidljive na zadnjem dijelu automobila u dosta konvencijonalnom izdanju, bez suvišnih detalja i eksperimenata.
Dužina modela i30 Wagon iznosi 4.485 mm, što je za 185 mm više u odnosu na hatchback i za 10 mm više u odnosu na prvu generaciju ovog karavana. Prtljažni prostor ima zapreminu od 528 litara, koji se obaranjem zadnje klupe povećava na velikih 1.642 litra, što će biti sasvim dovoljno za prijevoz većih stvari. Paleta motora ostala je ista kao kod hatchback modela. Tako će kupci moći birati između tri benzinca, od kojih je najsnažniji 1.6-litarski od 126 KS, i tri dizel motora na od kojih je najjači 1.6-litarski Gamma DGI od 133 KS.
Hyundai i20
U Ženevu stigao je i osvježeni i20, a osvježenje najviše je vidljivo na masci hladnjaka te prednjoj svjetlosnoj grupi, a sam redizajn i20 prati Hyundaijevu dizajnersku filozofiju. Manje dizajnerske promjene vidljive su i na oba branika, kao i u dizajnu aluminijumskih točkova. Da u Hyundaiu nisu radili samo na kozmetičkim izmjenama govori i podatak da je dužina redizajniranog i20 sada 3.995 mm, što je više za 55 mm od prethodne verzije, dok su širina, visina i međuosovinski razmak ostali isti.
Promjene su zahvatile i motornu paletu pa je i20 dobio i jedan novi motor. Radi se o 1.1-litarskom trocilindričnom dizel motor koji razvija 75 KS. Ovaj motor u kombinaciji sa Hyundaijevom Blue Drive tehnologijom ima CO2 emisiju od svega 84 g/km, što je vrlo ekološki prihvatljivo. Tu su i snažniji motori kao što je 1.4-litrski od 90 KS, koji takođe ima malu emisiju CO2, ispod granice od 100 g/km.