DS na sajmu automobila u Ženevi 2016: DS E-Tense s genima Formule E
DS na sajmu automobila u Ženevi 2016: DS E-Tense s genima Formule E
DS obilježio prvu godinu od samostalnog povratka na tržište
DS E-Tense
Svoju povezanost sa sve popularnijom E-Formulom Citroen dokazuje i konceptom E-Tense. Ispod sportski skrojene karoserije nalazi elektro pogon ukupne izlazne snage 402 KS. To je dovoljno za postizanje maksimalne brzine od 250 km/h s tim da posebno moramo naglasiti da se prvih 100 km/h postigne za respektabilne 4,5 sekunde.
Karbon monokok šasija spada u red lakših pa je i brzo zaustavljanje u rangu sa trenutno najboljim sportskim automobilima današnjice. Ono što je od krucijalne važnosti kod EV automobila, autonomija, je sa 360 km vrlo upotrebljiva u realnim uslovima korištenja. Pretpostavlja se da će se u narednih godinu-dvije prikazati još nekoliko sličnih koncepta čija će se tehnologija transplantirati u neke buduće serijske modele.
DS3 F/L
Očekivano, na izložbenom prostoru Citroena bio je postavljen i novi, zapravo temeljito redizajnirani, DS3. Nije trebalo imati staklenu kuglu pa zaključiti da će prednji dio krasiti nova maska motora koja od službenog utemeljenja branda DS na sebi više nema legendarni ”double chevron”, Da sve ne bi ostalo na kozmetici pobrinuli su se inženjeri zaduženi za motore i mjenjače.
Cijela gama motora je osvježenje pod čime mislimo na više snage ostvarene uz manju prosječnu potrošnju goriva. Mislilo se i na sigurnost pa se od sada u francuskom konkurentu MINI-ju nudi Active Brake sistem koji u slučaju zakašnjele reakcije vozača samostalno, punom snagom, aktivira sistem kočenja čime se izbjegava sudar ili značajno ublažavaju njegove posljedice.
Mislimo da ne trebamo posebno naglašavati da se u unutrašnjosti nalazi 7 inča veliki displej osjetljiv na dodir preko kojeg je moguće brzo spajanje sa pametnim telefonima bez obzira da li rade na kojim operativnim sistemima rade. Uz nabrojano poboljšani su paketi opreme i stepen finalne obrade. Istaknimo da će top verziju pokretati benzinac sa 208 KS čija će se snaga na prednju osovinu prenositi preko Torsen diferencijala sa ograničenim stepenom blokade.
Piše: Alden Hadžagić