Prius 15 godina lider u inovacijama i tehnologiji
Prius 15 godina lider u inovacijama i tehnologiji
Prije tačno 15 godina lansirana je Toyota Prius pod sloganom ‘’Tačno na vrijeme za 21. vijek’’. Deceniju i po kasnije, najpopularniji svjetski hibrid, ne samo da je još “Ispred svog vremena”, nego iz dana u dan niže uspjehe na svjetskom tržišu, s više od 3 miliona prodatih automobila.
Suočavajući se s promjenama u okolini, u pogledu kvalitete zraka, klimatskih promjena, te ponude i potražnje energije, ideja o alternativnoj liniji vozila počela se formirati šezdesetihh godina prošlog vijeka u Toyoti. Međutim, devedesete su bile ključne za istraživanje tehnološkog razvoja, koji Toyota uspješno unapređuje do danas.
S G21 projektom, koji je započeo 1994. godine, Toyota je planirala stvaranje “zelenog” vozila za 21. vijek, a koje će istovremeno osigurati ugodnost i užitak u vožnji kakav pruža konvencionalno vozilo. Tri godine kasnije, lansiranje prve generacije Priusa označilo je početak moderne revolucije u elektrifikaciji u automobilskoj industriji. Tada je predstavljanje Priusa iznenadilo mnoge, ali i izazvalo skeptične komentare. Međutim, inžinjeri i lideri Toyote ostali su predani svojoj ideji i danas, treća generacija Priusa predstavlja najprodavaniji model vozila na globalnom nivou.
Od lansiranja do danas, više od 3 miliona ljudi je kupilo Prius modele, a gotovo 5 miliona full hybrid vozila. Prodaja Toyota i Lexus hibrida samo ove godine premašila je 1,2 miliona. Svako od ovih vozila ima nešto zajedničko s originalnim Priusom – full hybrid liniju.
U Evropi se Toyota Prius nametnuo kao vodeći model kad je riječ o dugoročnoj pouzdanosti i kvaliteti vozila i u TÜV izvještaju za 2013. godinu, s najmanjom stopom kvarova za kategoriju vozila starosti od četiri do pet godina. Kontinuirani uspjeh Toyota Priusa u TÜV izvještaju potvrđuje dugoročnu pouzdanost koja traje cijeli život i sveukupnu kvalitetu vozila Toyotine full hibrid tehnologije, koja se nastavlja primijenjivati i na drugim ključnim modelima.
U ponudi su sada hibridi u svim segmentima vozila – od segmenta B i Yaris hibrida, segmenta C s potpuno novim Auris hibridom, do Prius porodice i cjelokupne Lexus linije, čime se Toyota svrstala u samo vrh autoindustrije kad je riječ o vozilima s najnižom emisijom CO2 među svim proizvođačima. Time je četiri godine prije ostvarila zacrtani cilj. 1
Osim odlične potrošnje goriva i niske emisije CO2, benzinski hibridi su bolje rješenje u odnosu na bilo koji dizel ili dizel hibridno vozilo z,ahvaljujući svom doprinosu kvaliteti zraka. Oni doslovno ne emituju NOx I štetnih tvari – koji su uzrok zabrinutosti za zdravlje, posebno u urbanim zonama.
Toyota i Prius su delegirali pitanje hibridne tehnologije na dnevni red i nije riječ samo o liniji vozila, već same tehnologije koja vodi ka brojnim rješenjima, koji će u budućnosti rezultirati niskim ili nikakvim emitovanjem štetnih tvari.
Stopa prodaje hibrida nastavlja rasti. S 21. hibridnim modelom, koji treba biti lansiran do 2015. godine, uključujući i vozilo na gorive ćelije, Toyota se kreće brže nego ikada.