Start Yeti proizvodnje u Rusiji
Start Yeti proizvodnje u Rusiji
ŠKODA je danas u ruskoj tvornici GAZ Nizhny Novgorod pokrenula CKD-proizvodnju modela Yeti. Uz novu tvornicu, Škoda s Volkswagenom već ima proizvodnju u Rusiji u tvornici Kaluga blizu Moskve.
„CKD-proizvodnja modela Yeti značajan je korak naprijed za naš rast u Rusiji“, rekao je čelni čovjek češkog auto branda, prof. dr. h.c. Winfried Vahland. „Rusija je već danas naše treće najjače tržište u svijetu i naš broj 2 u Evropi. U godinama koje dolaze namjeravamo značajno proširiti aktivnosti na ovom tržištu. U tom smislu nastavljamo modelsku ofanzivu i širenje proizvodnih kapaciteta u Rusiji“, dodaje prof. Vahland. Osim modela Yeti, s proizvodne trake u Nizhny Novgorodu uskoro će silaziti i nova ŠKODA Octavia također predviđena za ruske kupce. Početak proizvodnje planiran je za sredinu naredne godine.
Proizvodnja u Nizhny Novgorodu rezultat je Škodine saradnje s Volkswagen Group Russland i s ruskim proizvođačem automobila GAZ Group. ŠKODA Yeti biće prvi model nastao iz ove kooperacije. Radi se o tzv. CKD-proizvodnji (Completely Knocked Down) koja uključuje proizvodnju karoserije, lakiranje i montažu vozila, kojoj je prethodila manje kompleksna SKD montaža (Semi Knocked Down ) uvedena još 2011. godine.
U prvih deset mjeseci 2012. ŠKODA je u Rusiji prodala 13.600 modela Yeti, što je dvostruko više u poređenju s istim periodom prošle godine (6.000). „To pokazuje značaj lokalne proizvodnje“, kaže Michael Oeljeklaus, Škodin član upravnog odbora za područje proizvodnje i logistike. „Sa GAZ Group dobili smo strateškog lokalnog partnera: kompaniju sa 80-godišnjim iskustvom u proizvodnji automobila, s perfektnim poznavanjem ruskog tržišta i s kompetentnim osobljem.“
U tvornici Kaluga trenutno se odvija proizvodnja aktuelnih modela Octavia i Fabia. Od proljeća 2014. pridružit će im se i ŠKODA Rapid, novi model koji u svom segmentu postavlja mjerila kada je riječ o ponudi prostora i funkcionalnosti, kao i optimalnom odnosu cijene i kvalitete. „Savršen automobil za porodicu, kao stvoren za tržište velikog potencijala poput ruskog“, ističe prof. Vahland.
O veličini i značaju ruskog tržišta najbolje svjedoče brojke: od januara do oktobra 2012. rast Škodine prodaje dostigao je čak 40 posto te je kupcima isporučeno 80.100 primjeraka, što predstavlja novi 10-mjesečni rekord ovog branda. Pri tome je ŠKODA narasla tri puta više od ukupnog tržišta, ali i nastavila svoj impresivan rast u ovom dijelu Evrope: od 2005. do 2011. Škodine godišnje isporuke u Rusiji skoro da su deset puta veće – sa 7.500 skočile su na 74.100.
U okviru strategije rasta 2018, Škoda ima za cilj je dostići prodajnu brojku od 1,5 miliona vozila godišnje. U konačnici bi češki proizvođač automobila trebao nastaviti da u ritmu od šest mjeseci predstavlja novi model; ovo je bez sumnje najjača modelska ofanziva u historiji ovog branda.