Vozili smo: Novi Audi A3 2.0 TDI
Vozili smo: Novi Audi A3 2.0 TDI
Treća generacija Audi modela A3 predstavljena je u martu ove godine na ženevskom sajmu automobila, što je izazvalo veliku pažnju novinara u što smo se i lično uvjerili.
Piše: Emir Kalender
Rekli bi smo ništa novo za Audi, ali novi A3 je imao razlog više za to obzirom da je upravo on prvi model koji je predstavljen na modularnoj MQB platformi. Na tržište Bosne i Hercegovine model A3 zvanično je stigao 10. oktobra, kada je upriličeno njegovo predstavljanje u prostorijama ASA auta. Tom prilikom prisutni su mogli upoznati sa detaljima vezanim za novi model kao i njegovim cijenama.
Ne tako dugo nakon premijernog predstavljanja i početka zvaničnih testni vožnji ukazala nam se prilika napraviti prve kilometre sa novim Audi A3. Model koji smo vozili bio je u trovratnoj izvedbi pokretan sa 2.0-litrenim TDI motorom koji razvija 150 KS i 320 Nm okretnog momenta koji je uparen sa preciznom ručnom šestostepenom transimisijom.
Nakon ulaska u auto odmah smo primjetili razliku u vozačkoj poziciji u odnosu na prethodni model. Sada se sjedi niže, papučice kočnice i kvačila sada su nešto bliže jedna drugoj, a pored toga odmah se primjećuje bolja pregledost. Unutrašnjost automobila je očekivana za jedan Audi gdje su korišteni kvalitetni materijali sa visokim stepenom finalne obrade. Tu su neka nova rješenja kada je u pitanju upravljanje klimatizacijom i MMI uređajem ali o tome ćemo pisati detaljno nakon testa.
Što se tiče vozni karakteristika možemo reći da je to glavni adut ovog automobila. Ako je VW Golf sedme generacije tehnički najsuperiorniji Golf do sada, onda se isto može reći i za novi A3. Model koji smo vozili pokretao je 2.0-litreni motor koji razvija 150 KS i 320 Nm okretnog momenta. Motor radi uglađeno a odlikuje ga velika elastičnost tako da ne morate često mjenjati stepene prijenosa. Sam start i ubrzanje toliko je uglađen da vas neće pretjerano iznenaditi, ali među ubrzanja sigurno hoće, posebno kada su u pitanju 3 i 4 stepen prijenosa. Ručni šestostepeni mjenjač odlikuje preciznost i kratak hod ručice, pa su promjene stepena prijenosa brze i tečne.
Iako je prethodni model bio izrazto stabilan i upravljiv, možda se smijemo usuditi pa reći da je na tom polju napravljen veliki napredak. Novi A3 sada ima još bolju stabilnost i upravljivost. Auto pri svim brzinama sa lahkoćom drži zdani pravac, a za to je zaslužan i odlični upravljački sistem kojeg odlikuje visoka preciznost sa dovoljnom količinom informacija „sa ceste“.
Sve u svemu novi A3 je definitivno tehnički vrhniski automobil pred kojem je zadatak da nastaviti ostvarivati dobre rezultate kakve je ostvarivao prethodni model. Gledajući tehnički apekt ovog automobila sigurno da mu to neće biti problem, a u kojoj mjeri će ispuniti očekivanja, pokazat će vrijeme.