Vozili smo: Renault Clio 4 – Regionalna premijera
Vozili smo: Renault Clio 4 – Regionalna premijera
Novi Clio premijerno je predstavljen krajem septembra, na Sajmu automobila u Parizu, a 16 dana poslije već smo imali priliku i da ga vozimo.
Renault je predstavio novog Clia i za novinare sa teritorije bivše Jugoslavije uključujući i Albaniju, gdje su svi prisutni imali priliku vidjeti šta novi Clio nudi. Brzi dolazak novog Clia na ove prostore pokazuje da Renault ozbiljno računa na ovo tržište.
Piše: Emir Kalender
Na prezentaciji je bilo 47 novinara kojima je predstavljen novi Clio u izvedbi sa petora vrata, a prema odluci Renaultovih čelnika verzija sa troja vrata za sada se neće proizvoditi.
Novi Clio prvi je serijski model koji potpuno izražava Renaultov dizajnerski preporod, inspirisan radom Laurensa van den Ackera. Cilj je bio preslikati stil i osjećaje konceptnih Renaultovih modela na serijske automobile. Novi Clio ispunjenje je tog obećanja.
Renaultovi konstruktori posebnu pažnju posvetili su usklađivanju dimenzija: dužina je 4062 mm, širina 1732 mm (bez retrovizora) i visina 1448 mm, a novi Clio je niži za 45 mm od prethodnika. Tragovi prednjih i stražnjih točkova znatno su prošireni (34 do 36 mm). Ovim promjenama inženjeri su znatno poboljšali aerodinamiku automobila. Novi Clio vizualno se ističe naglašenim zadnjim dijelom.
Iz profila, novi Clio naglašava liniju kupea sa “skrivenim“ ručicama zadnjih vrata koje su ugrađene uz rub zadnjeg bočnog stakla. Razmjera veličine točkova usklađena je prema visini vozila da bi se postigao dinamičniji izgled, a točkovi velikog profila izbočeniji su za 15 mm u odnosu na Clio III kako bi ispunili blatobrane.
Novi Renault Clio ističe se sportskim dizajnom, a od lansiranja nudit će osam različitih boja, od toga četiri nove, a među njima i upečatljivu Crvenu Flamme, također inspirisanu bojom konceptnog DeZira. Tako će paletu osnovnih boja činiti Ledeno bijela, Francusko plava, Žuta Eclair, dok će metalik paletu činiti Crvena Flamme, Alu Siva, Siva Cassiopée, Smeđa Ardent i Crna Etoilé.
Novi Clio dobio je veliki broj inovacija, a samo neke od njih su Radio bluetooth® s naprednim funkcijama već od osnovnog modela, media nav, ključne multimedijske funkcije, Renault R-link, integrirani pločasti (tablet) računar povezan s vozilom i internetom, 3D sound by Arkamys® itd.
Kada je riječ o motorima koji će pokretati novi Clio, kao bazni motor koristit će se dobro poznati i provjereni 1.2-litreni atmosferski benzinac sa 16 ventila koji razvija 75 KS, a tu su i potpuno novi motori pod oznakom TCe i Energy dci. Radi se o savremenoj paleti benzinskih i dizelskih motora. Dva nova benzinska motora Energy TCe 90 i TCe 120 EDC spajaju vrlo malu potrošnju i emisiju CO2 sa istinskim osjećajem ubrzanja i odziva. Dizelski motori Energy dCi nove generacije, omogućuju novom Cliju da ruši rekorde u ekonomičnosti uz isti užitak u vožnji.
Energy TCe 90 novi je benzinski trocilindrični motor koji razvija 90 KS pri 5250 o/min, opremljen sa turbo punjačom male inercije za odziv već pri niskom broju okretaja, te raspolaže sa 135 Nm pri 2500 o/min, a 90% okretnog momenta iskoristivo je već pri 1650 o/min. Prosječna potrošnja na izvedbi s većim prijenosnim omjerima ima potrošnju od 4,3 l/100 km i emisiju CO2 od 99 g/km.
Novi dizelski motor 1.5 dCi Energy razvija također 90 KS pri 4000 o/min, te 220 Nm okretnog momenta koji je dostupan već na 1750 o/min. Poboljšana verzija s većim prijenosnim odnosom pod oznakom Renault eco2 troši samo 3,2 l/100 km te ispušta 83 g/km CO2.
Prvi utisci o automobilu
Renault je napravio fantastičan dizajnerski posao, pa o tome nećemo trošiti mnogo riječi, već ćemo pokušati prenijeti prve utiske same vožnje. Vozili smo modele koji su bili pokretani sa novim benzinskim turbo trocilindrašem oznake TCe i baznim 1.2 16V sa 75 KS. TCe 90 bio je pozitivno iznenađenje. Automobil ide fantastično bilo da ga vozite u gradu ili na otvorenoj cesti. Tih, miran i uglađen, odlika je ovog motora, a neće vas iznevjeriti i kada vam zatreba snaga i brzina. Automobil odlično ubrzava već iz niskih okretaja koji su karakteristični za dizelske motore, a ističe se i uglađenost rada bez turbo rupe. Novi Clio ima dobru upravljivost i nekarakterističan ovjest za francuze.
Ovjes je nešto tvrđi pa nemate problema u dinamičnoj vožnji po krivudavim putevima, a postavljanje ovakvog ovjesta nije negativno utjecalo ni na udobnost automobila. Volan je vrlo direktan što ne bi mogli reći za prethodne modele. Sa ovakvim karakteristikama, vožnja novog Clia nije ništa drugo osim pravo uživanje kada je riječ o malim automobilima.
S nestrpljenjem očekujemo dolazak prvih testnih automobila, kako bi mogli detaljno isprobati sve što pruža novi Clio.