Test: Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Elegance: Revolucija u klasi poslovnih karavana

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Test: Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Elegance: Revolucija u klasi poslovnih karavana

Volkswagen Passat punih 50 godina je jedan od najvažnijih automobila D segmenta na globalnom tržištu koji je prodat u više od 34 miliona primjeraka širom svijeta. Ovaj vrlo uspješni porodično-poslovni automobil koji je jedan od tri najvažnija modela Njemačke marke stigao je do svoje devete generacije, a za razliku od svog prethodnika nudi se samo u karavanskoj izvedbi. Novi Volkswagen Passat B9 daleko je ispred svog prethodnika koji je također imao veliki uspjeh. Nema segmenta u kojem novi Passat nije napravio drastično veliki korak naprijed, od dizajna, udobnosti, tehnoloških inovacija. Jednostavno rečeno novi Passat nadmašio je sve prethodnike.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 01
previous arrow
next arrow
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 01
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 02
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 03
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 04
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 05
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 06
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 07
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 08
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 09
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 10
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 11
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 12
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 13
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 14
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 15
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 16
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 17
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 18
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 19
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 20
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 21
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 22
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 23
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 24
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 25
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 26
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 27
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 28
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 29
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 30
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 31
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 32
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 33
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 34
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 35
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 36
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 37
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 38
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 39
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 40
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 41
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 42
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 43
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 44
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 45
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 46
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 47
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 48
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 49
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 50
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 51
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 52
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 53
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 54
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 55
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 56
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 57
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 58
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 59
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 60
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 61
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 62
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 63
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 64
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 65
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 66
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 67
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 68
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 69
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 70
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 71
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 72
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 73
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 74
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 75
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 76
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 77
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 78
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 79
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 80
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 81
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 82
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 83
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 84
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 85
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 86
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 87
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 88
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 89
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 90
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 91
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 92
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 93
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 94
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 95
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 96
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 97
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 98
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 99
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 100
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 101
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 102
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 103
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 104
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 105
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 106
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 107
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 108
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 109
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 110
Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance -2025- 111
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora: Spoj elegancije i moderne aerodinamike

Novi Volkswagen Passat B9 u potpunosti je novodizajnirani model, pri čemu je stavljen fokus na unapređenju aerodinamike, modernizaciju svjetlosne tehnologije i poboljšanju praktičnosti. Vanjski dizajn novog Passat B9 modela koji dolazi isključivo u Variant izvedbi donosi vrhunski spoj elegancije i modernih dizajnerskih rješenja što u konačnici izgleda fascinantno, a uz sve to Passat je zadržao svoj prepoznatljivi dizajnerski DNK.

Same dimenzije novog modela u odnosu na prethodnika značajno su povećane, pa je novi Passat veći za 15 cm što ostavlja vrlo uvjerljiv utisak. Impresivan vizuelni nastup dodatno sofisticira napredna aerodinamika gdje je koeficijent otpora zraka smanjen je sa 0,31 na 0,25, što doprinosi manjoj potrošnji goriva i tišoj vožnji.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Prednja maska sada je uža i elegantnije oblikovana, s modernim horizontalnim linijama koje se stapaju s novim IQ. LED Matrix svjetlima. Ova napredna svjetlosna tehnologija omogućava precizno usmjeravanje svjetlosnog snopa u zavisnosti od saobraćajnih uslova, čime se poboljšava vidljivost bez zasljepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Svjetla koriste prilagodljive segmente koji se automatski uključuju i isključuju kako bi optimizovali osvjetljenje puta. Također, dnevna LED svjetla imaju prepoznatljiv svjetlosni potpis, što Passatu daje upečatljiv i sofisticiran izgled.

Novi dizajn Passata B9 odlikuje se poboljšanom aerodinamikom, užom i elegantnijom prednjom maskom, dinamičnijim bočnim profilom te povezanim LED svjetlima na zadnjem dijelu, što mu daje sofisticiran i moderan izgled.

Bočni profil Passata B9 ostaje elegantan i aerodinamičan, ali sada izgleda još dinamičnije zahvaljujući oštrijim linijama i dužem međuosovinskom razmaku. Velika vrata omogućavaju lagan ulazak i izlazak iz vozila, kako za prednje, tako i za zadnje putnike. Uz to, Passat B9 dolazi u nekoliko novih boja, uključujući modernu tamnoplavu, metalik sivu i elegantnu biserno bijelu. Bočni dizajn upotpunjuju i novodizajnirane aluminijumske felge čija veličina ide do 19 inča.

Zadnji dio vozila sada izgleda šire i stabilnije, zahvaljujući novom dizajnu LED svjetala koja su povezana tankom svjetlosnom trakom duž cijele širine vozila. Ovaj element ne samo da doprinosi modernom izgledu, već i poboljšava vidljivost u noćnim uslovima.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Veliki poklopac prtljažnika osigurava lakši pristup velikom tovarnom prostoru, a utovarni prag postavljen je nisko, što omogućava lako rukovanje teškim predmetima. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 690 litara, a kada su zadnja sjedišta preklopljena, ukupna zapremina prtljažnika raste na impresivnih 1.920 litara, čime Passat B9 ostaje lider u segmentu karavana.

Novi koncept unutrašnjosti: Inteligentna rasvjeta za sigurniju vožnju

Unutrašnjost novog Passata Varianta u potpunosti je novodizajnirana i ergonomski prilagođena. Inženjeri su se potrudili da unutrašnjost bude moderna, funkcionalna i prostrana, a posebna pažnja data je pri izboru materijala koji su korišteni za njenu izradu. Već na prvi pogled i dodir postaje nam jasno da su korišteni materijali znatno kvalitetniji nego kod prethodnika, a završna obrada je filigranski precizna.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Gornji dio centralne ploče, kao i brojni elementi koji se često dodiruju poput unutrašnjih ručica za zatvaranje/otvaranje vrata napravljeni su od mekane plastike. Elementi u donjem dijelu putniče kabine napravljeni su o fine plastike sa reljefnom izradom, a pretinci su obloženi kvalitetnom tkaninom kao kod automobila iz višeg segmenta.

Kada je riječ o promjenama koje su usko vezane za tehnologiju i dizajn, ono što je odmah vidljivo jeste nova pozicija ručice automatskog mjenjača. Ona je sada premještena sa svoje tradicionalne lokacije na centralnom tunelu na desnu stranu stuba upravljača. Okretanjem ručice prema naprijed ili unazad, aktivira se stepen D/S ili R stepen prijenosa na automatskom DSG mjenjaču. Za P poziciju potrebno je samo pritisnuti dugme s oznakom P na samoj ručici.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Ovakvo rješenje već smo vidjeli kod VW modela iz električne ID. familije. Funkcije brisača vjetrobrana premještena je na lijevu ručicu gdje se nalaze tradicionalno nalaze pokazivači smjera. Na ovaj način sve funkcije su integrisane na ovu ručicu što traži vrijeme privikavanja.

Unutrašnjost novog Passata B9 potpuno je redizajnirana s naglaskom na kvalitetne materijale, preciznu završnu obradu i poboljšanu ergonomiju. Nova pozicija ručice automatskog mjenjača na stubu upravljača oslobađa dodatni prostor na centralnoj konzoli, čineći kabinu funkcionalnijom i prostranijom.

Ova promjena omogućena je zahvaljujući tehnologiji “shift by wire” kojom je opremljena posljednja generacija automatskog DSG mjenjača koji u ovom testnom modelu nosi oznaku DQ381. Uklanjanjem klasične ručice mjenjača sa centralne konzole, dobiven je praktični prostor za dva odvojena pretinca u kojima se mogu odlagati stvari, čaše ili puniti pametni telefoni.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Novi Passat B9 ima značajan rast dimenzija u odnosu na prethodni model pa je tako dužina 4.917 mm (+144 mm), širina 1.849 mm (+17 mm), visina 1.497 mm (-19 mm) i međuosovinski razmak 2.837 mm (+754 mm). Povećane dimenzije donijele su impresivnu prostranost u putničkoj kabini koja omogućava da se komforno prevoze putnici s visinom i do dva metra, a pri tome da im ne nedostaje prostora ni u jednom segmentu.

U realnom životu, ako su prednja sjedišta prilagođena osobama visokim 1,90 metara, iza njih ima i više nego dovoljno prostora za noge putnika iste visine. Prostora za glavu naprijed i nazad ima dovoljno, a na zadnjim sjedištima krov će glavom dotaknuti možda putnici sa visinom većom od dva metra. S toga kada je prostranost u pitanju novi Passat B9 bez imalo bojazni može konkurisati i višem automobilskom segmentu.

Povećane dimenzije novog Passata B9 donose značajno više prostora u putničkoj kabini, omogućavajući udoban prevoz čak i za osobe visoke do dva metra. Zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku i optimizovanom rasporedu, putnici na svim sjedištima uživaju u izuzetnom komforu, konkurentnom višem automobilskom segmentu.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.
Nove tehnologije: Viši nivo luksuza i ergonomije

Novi Passat B9 donosi značajne tehnološke novitete koji su ga učinili udobnijim i sigurnijim kao nikad do sada. Veliki tehnološki napredak donosi novostrukturirani centralni ekran koji standardno dolazi u veličini od 12,9-inčna, a 15-inčni ekran u formi tableta kojim je bio opremljen testni model dolazi kao nadoplativa opcija. Rezolucija ekrana i brzina odziva samog programskog okruženja je fantastična! Sistem radi očekivano brzo i stabilno.

Kontrole klima uređaja su digitalne ali vrlo jednostavne za rukovanje, a površine senzora za “klizače” kojim se reguliše temperatura sada su osvijetljene. To vam omogućava da bez problema noću podešavate temperaturu u automobilu. To nije bio slučaj kod prethodnih VW modela koji su imali ovakvo digitalno rješenje pa su se mogle često čuti zamjerke – zbog čega nisu osvijetljeni “klizači”. Osim temperature klizačem možete pojačavati ili smanjivati zvuk audio uređaja.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Olakšavajuće prečice nalaze se na samom centralnom ekranu (koje možete kreirati po svojoj želji) i one vam omogućavaju da direktno ulazite u određene funkcije, kao što su klima uređaj, sigurnosni asistenti, profili izbora vožnje, gašenje start/stop sistema i još mnogo toga. To uveliko olakšava korištenje često korištenih sistema. Digitalno upravljanje još uvijek nije tako intuitivno kao preko mehaničkih prekidača, ali rješenje u Passatu je znatno bolje nego kod drugih automobilskih marki.

U segmentu multimedije i povezivanja novi Passat B9 donosi navigacijski sistem s online funkcijama kao što je saobraćaj uživo, digitalni radio prijem (DAB+), povezivanje pametnog telefona putem Bluetootha, Android Auto i Apple CarPlay (također bežično), USB-C priključke, prošireno glasovno upravljanje i trenutno djelomična, ali u budućnosti sveobuhvatna integracija AI pomoćnika ChatGPT.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Nivo udobnosti u Passatu do sada nikada nije bio veći i izraženiji. Osim obilja prostora i savremenih tehnologija koje olakšavaju putovanje, Volkswagen je za novi Passat B9 razvio potpuno nova sjedišta koja su odlično anatomski oblikovana te pružaju visoku udobnost. Oba sjedišta imaju mogućnost produženja sjedalnog dijela, kao i podešavanje u više pravaca. Tu je više i programa masaže za leđa koja svakako dobro dođe nakon višesatnih putovanja. Osim odlične udobnosti, nova sjedišta imaju jako dobro bočno držanje tijela prilikom dinamične vožnje.

Jedan od ključnih faktora za vrhunsku udobnost je i “adaptivna kontrola šasije PRO” o kojoj ćemo govoriti u nastavku testa. Ipak, da je segment zvučne izolacije između motornog prostora i putničke kabine nešto deblji, Passat bi bio rame uz rame s premium modelima iz više klase.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Vozne karakteristike: Udobnost i dinamika u savršenoj harmoniji

Novi Passat B9 ostao je na MQB platformi kao i prethodnik, međutim ona je unaprijeđena pa sada nosi oznaku MQB Evo. Napravljene su brojne modifikacije kako bi Passat bio udobniji i dinamičniji u vožnji, a pri tome da bude što efikasniji. Paletu pogonskih agregata čine moderni TSI, TDI i Plug-in hibridi koji sada pružaju električni domet i do 100 km. Međutim, sigurno da će najpoželjniji i dalje biti 2.0 TDI agregat koji dolazi tri raspona snage, 122, 150 i 193 KS, a naš testni model pokretala je najsnažnija izvedba. Ovaj moderni common-rail 2.0 litreni TDI motor isporučuje 193 KS pri 3.500 okr/min. i najveći okretni moment 400 Nm od 1.750 do 3.250 okr/min.

Njegova snaga prenosi se preko automatskog DSG mjenjača posljednje generacije (DQ381) sa sedam stepeni prijenosa, a tu je i neizostavni 4Motion pogon je na sve točkove. Ova kombinacija motora, mjenjača i pogona osigurava Passatu B9 zaista respektabilne performanse. Proizvođač deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8 sekundi i maksimalnu brzinu od 232 km/h. U stvarnom životu vozač Passata s ovakvim motorom i mjenjačem neće imati problem sa preticanje kamiona i automobila na kratkim dionicama magistralnih puteva ili hvatanju visokih brzinskih špiceva na auto putu.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Mjenjač ima dobro proračunate prijenosne omjere, a elektronika veoma brzo i tečno mijenja stepene prijenosa tako da je motorni potencijal kvalitetno iskorišten. Vozač uvijek ima na raspolaganju dovoljno snage koja se linearno isporučuje. Bez obzira da li u momentu vozili lagano “comfort” ili u “sportskom“ režimu vožnje, dovoljno je samo da do kraja pritisnuti papučicu gasa i elektronika će spustiti i do dva stepena prijenosa niže kako bi imali najbolje među ubrzanje…

Dimenzije automobila su povećane pa su inženjeri imali dodatni izazov kako raspodijeliti masu automobila koja za testni model iznosi 1.778 kg, kako bi se dobio što bolji balans i stabilnost. Uz dobru raspodjelu težini razvijen je i novi sistem adaptivne šasije koji uključuje potpuno nove elektronski podesive amortizere. To je ključno polje koje iz temelja promijenilo karakter Passata! Kroz sve moderne generacija Passata u kojim su bili dostupni elektronski podesivi amortizeri, ni jedna do sada nije donijela ovakav nivo udobnosti i dinamike u vožnji!

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Adaptivna kontrola šasije donijela je novi nivo udobnosti i dinamike u vožnji! Vozač ima na raspolaganju fabrički konfigurisane profile vožnje: eco, comfort, normal i sport koji donose jasnu i osjetnu razliku u vožnji. Comfort mod donosi veliki korak naprijed u ugodnosti vožnje, a koliki je napravljen napredak u udobnosti najbolje potvrđuje poređenje koje smo napravili sa Audi A6 (2019.) koji je opremljen također elektronski podesivim ovjesom i približnim pogonskim sklopom – 2.0 TDI (204 KS), S-tronic 7, quattro ultra. Ova dva automobila ne dijele istu platformu, pa Audi već u startu ima prednost zbog složenijeg ovjesa koji u maloj mjeri radi mekše (comfort mod) nego ovjes Passata B9, ali to je zaista mala razlika.

U dinamičnoj vožnji Passat B9 vrlo je predvidiv i stabilan, mada je ovjes u sport modu nešto više mekan nego se to očekuje. Međutim i pored toga automobil je vrlo upravljiv i precizan prilikom promjena pravaca. Elektronski sigurnosni sistemi dopuštaju vrlo blaga proklizavanja kada automobil vozite na samim marginama stabilnosti što će svakako obradovati ljubitelje “žustrije”. Upravljački mehanizam je ugodan u svakodnevnoj upotrebi, ali i dalje pruža dovoljno informacija s podloge. Iako Passat B9 nije mali automobil, njegov krug okretanja od 11,9 metara veoma dobar.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Kada je riječ o potrošnji goriva tokom testa u zimskim uslovima putni računar je u gradskim uslovima zabilježio prosječnu potrošnju od 8 l/100 km, na otvorenoj magistralnoj cesti ista se spušta na 4,6 l/100 km, dok se na auto putu kreće, ovisno brzini (130-150 km/h), od 5,2 do 5,8 l/km. S rezervoarom goriva od 66 litra ekonomičnijom vožnjom možete imati autonomiju i preko 1.000 km. U konačnici test sa mješovitom vožnjom u zimskim uslovima smo završili sa ukupnom prosječnom potrošnjom od 6,9 l/100 km.

Napredni elektronski sistemi pomoći: Vožnja uz maksimalnu asistenciju

Sistemi pomoći već su dio standardne opreme u novom Passat B9 modelu. Volkswagen je unaprijedio sistem asistencije u vožnji, čime Passat B9 postavlja nove standarde u sigurnosti. Lista uključuje adaptivni tempomat (ACC), sistem pomoći pri kočenju u nuždi, pomoć pri zadržavanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova, automatsku kontrolu razmaka te inteligentni parkirni asistent. Posebno se ističe novi „Travel Assist 2.0“ koji omogućava poluautonomnu vožnju na autoputu, kombinujući funkcije održavanja trake i prilagođavanja brzine prema saobraćajnim uslovima.

Test Volkswagen Passat B9 2.0 TDI Elegance, 2025.

Sistem pomoći pri kočenju u nuždi, pomoćnik za držanje trake i promjenu trake kao i prepoznavanje saobraćajnih znakova i automatska kontrola udaljenosti ACC uvijek su uključeni. Senzori za parkiranje inteligentnom asistentu za parkiranje pružaju informacije. Sistem za promjenu vozne trake također uključuje asistenta za saobraćaj nazad. On koristi radarske senzore u zadnjoj ploči za nadzor saobraćaja na raskrsnicama i upozorava na opasnosti pri izlasku s parkirnog mjesta prilikom vožnje unatrag te automatski koči u slučaju nužde.

Zaključak

Volkswagen Passat B9 donosi ogroman napredak u svakom segmentu – od dizajna, udobnosti, tehnoloških inovacija, do performansi i sigurnosti. Njegova prostrana i luksuzna unutrašnjost, bogata tehnološka oprema i izuzetna efikasnost čine ga ozbiljnom alternativom modelima iz premium segmenta. Ipak, prava šteta je što ovaj model više nije dostupan u limuzinskoj verziji, jer bi upravo takva izvedba dodatno učvrstila njegov status u poslovnoj klasi. No, i kao karavan, Passat B9 ostaje jedan od najkompletnijih i najprivlačnijih modela u D segmentu, dok svojim rafiniranim karakterom ozbiljno konkuriše i višem automobilskom segmentu. Cijena osnovnog modela iznosi 74.668,00 KM, dok je za bogato opremljeni testni model potrebno izdvojiti 105.897,82 KM.

Kategorije: Auto test, Testovi