Test: Peugeot 408 1.2 GT – Vanserijski SUV
Test: Peugeot 408 1.2 GT – Vanserijski SUV
Peugeot 408 nova je perjanica Francuskog proizvođača koja je spojila gotovo sve što šaroliki spektar kupaca želi. Ovaj model gotovo da je „All in one“ koji se na tržištu pojavio kao prava „rock and roll“ zvijezda koja zna animirati ljubitelje drugačijeg tipa muzike. Pravo je čudo kako su dizajneri iz Peugeota napravili jedan odličan miks crossovera, fastback limuzine i pri tome joj dali i sportski coupe šmek. Brojni automobilski proizvođači pokušavaju napraviti automobil baš po ovom receptu, ali koliko im polazi za rukom najbolje pokazuje interesovanje tržišta. Da li je Peugeot pronašao idealan recept? Čini se da jeste, ali o svemu čitajte detaljno u testu…
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: idealan koncept današnjice
Peugeot više od jedne decenije stvara dopadljive automobile koji su bez sumnje jedni od najpoželjnijih automobila na tržištu. Svojim progresivnim dizajnom uvijek su spremni pozitivno uzdrmati automobilsko tržište, međutim predstavljanjem modela 408 napravili su ozbiljan potres. Ovaj zreli „lav“ dolazi kako bi popunio prazninu između aktuelnih 308 i 508 modela, što po svojoj oznaci i potvrđuje, međutim on je mnogo više od pukog među modela.
Vanjski dizajn 408 modela dugo se „kuhao“ u Parizu, a dizajneri su morali napraviti nešto drugačije sa hrabrim pristupom. Nakon finalnih povlačenja linija na papiru i klesanja glinenih modela ispred vodstva Francuske marke bio je automobil koji će sa punim pravom ponijeti epitet njihove perjanice. Stvoren je novi inovativni automobil sa dramatičnim dizajnom koji je na najbolji način nosi gene elegantnog fastbacka i prostranog SUV-a.
Jednako dobro kreiran je i zadnji dio automobila kod kojeg se velika peta vrata mogu visoko otvoriti što će cijeniti oni kojima je funkcionalnost bitna. Cijelu priču o fantastičnom vanjskom dizajnu zaokružuju fenomenalne svjetlosne grupe koje su poputno napravljene u LED tehnologiji. Sa već prepoznatljivim grafičkim rješenjima lav sa oznakom 408 uvijek će biti prepoznatljiv u mraku, bez obzira sa koje strane ga gledate.
Dublje analizirajući dizajn ovog modela doći ćemo do pomalo interesantnog zaključka a to je da Peugeot 408 koncepcijski i dizajnerski ima dvojnika. Ako vam ništa još ništa ne pada na pamet onda je dovoljno reći najprodavaniji sportski SUV visoki performansi, a to je Lamborghini Urus. Bogataši će reći da je ovo „svetogrđe“, ali… Iz ugla običnog smrtnika reći ćemo da je Peugeot 408 „Lamborghini Urus“ za sirotinju.
Unutrašnjost modela 408 je tipični izdanak višegodišnje Peugeot filozofije koja je iznjedrila nekolikog generacija i-Cockpita. Svima je već poznato da Peugeot tvrdoglavo forsira i-cockpit koncept unutrašnjosti koji ovisno o modelu ima smisla dok u nekim modelima je funkcionalni promašaj. Otvaranjem velikih vrata u putničku kabinu lahko ulaze i natprosječno visoki putnici, a zahvaljujući mogućnost višesmjernog podešavanja sjedišta i upravljača idealna pozicija sjedenja brzo nalazi.
Prvi utisak je veoma važan u svemu pa tako i prilikom ulaska u automobil. Ne treba se tjerati da vam se nešto dopadne, a model 408 mnogima će se dopasti zahvaljujući veoma kvalitetnim materijalima od kojih je napravljena unutrašnjost i brojnim modernim tehnološkim rješenjima.
Dizajnerski fantastičan i funkcionalno gotovo pa idealan, novi Peugeot 408 nameće se kao “all in one” automobil koji može ispuniti prohtjeve savremenih kupaca.
Crna boja dominira putničkom kabinom, a na oku udarnim mjestima nalazi se kontrastni fluorescentni konac duplog štepa. U najbogatijem GT paketu opreme nije se štedjelo na materijalima pa su koža i alcantara lijepo iskombinoviani za oblaganje sjedišta, upravljača i drugih segmenata unutrašnjosti.
Ispred vozača nalazi se 10 inčni „virtual adaptivni cockpit“ sa mogućnošću 3D prikaza. Kao i kod svih novih Peugeot modela sa i-Cockpit rješenjem, tako i kod modela 408 traži se najbolja vozačka pozicija upravljača i sjedišta kako ne bi upravljač bio „u krilu“ da bi mogli vidjeti ekran instrument table. Kako smo već rekli kod nekih modela moguće je pronaći taj minimum vozačke pozicije i dobre vidljivosti, a kod nekih ne. Model 408 spada u grupu onih kod kojih se može pronaći taj minimum optimalnog.
Glavni ekran multimedijalnog sistema blago je okrenut prema vozaču, a njegova dijagonalna dužina je također 10 inča. Grafičko rješenje je dobro, a brzina odziva tokom prolaska kroz okruženja i sam rad su besprijekorni. Pozicija oba ekrana je odlična što u praksi znači da vam tokom vožnje pogled neće lutati dok traži ekran i neku od informacija. Ispod glavnog centralnog ekrana nalazi se i jedan manji ekran koji isključivo služi za odabire nekih od funkcija kao što su: audio sistem, navigacija, telefonija ili neki drugi sistem čiju prečicu i vi možete postaviti. Ispod njega tu su i fizički prekidači za djelomično upravljanje sistemom ventilacije te audio potenciometar.
Sa svojim dimenzijama: dužina 4.687 mm, širina 1.859 mm, visina 1.478 mm te sa međuosovinskim razmakom 2.787 mm Peugeot 408 prilično je velik automobil. Benefit od ovih dimenzija najviše se vidi u putničkoj kabini koja je zaista prostrana i sposobna pružiti jako dobar komfor za pet putnika. Prostora ima na pretek gotovo u svim smjerovima. Veliki ugao otvaranja vrata omogućava lahko ulaženje na prednja i zadnja sjedišta, ali kada govorimo o zadnjim sjedištima tu je napravljen mali prostorni kompromis.
Zbog padajuće linije krova putnici visočiji od 175 cm mogu imati problema sa visinom, pa će morati promijeniti ugao sjedenja. Ako se Peugeot vodio svjetskom statistikom gdje je prosječna visina muškarca 172 cm, onda je sve OK. No na Balkanu prosječan muškarac visok je nešto više od 180 cm tako da stvari neće biti idealne.
Osnovna zapremina prtljažnika je 536 litra a ista se može povećati preklapanjem zadnje klupe na 1.611 litara. Uz velika peta vrata i njihov veliki ugao otvaranja Peugeot 408 nudi i ozbiljne transportne mogućnosti nekih većih kabastih predmeta.
Vozne karakteristike: čvrsta karoserija vapi za snažnim motorom
Ako je lav zaštitno lice Peugeota onda bi svaki model, bez obzira bilo to „mladunče“ ili „vođa čopora“ morao imati lavlje srce, veliko i snažno. Eh tu stvari u praksi i nisu jednostavne, a krivci su uglavnom tamo neki birokrati koji nameću norme o štetnim emisijama. Zbog toga imamo najezdu malih trocilindarski turbo benzinaca koji, ruku na srce, u ovakvim automobilima nemaju šta da rade osim ako na njih nismo nužno natjerani.
Testni model pokretao je 1.2 litreni PureTech turbo benzinski agregat sa tri cilindra koji isporučuje 130 KS pri 5.500 okr/min i najveći okretni moment od 230 Nm pri 1.750 okr/min. To je dovoljno da 1.396 kg tešku 408-cu od 0 do 100 km/h dovede za 11,5 sekundi, a maksimalna brzina je 209 km/h. Gledajući ovog zrelog lava sa ovim agregatom rekli bi smo da je rođen sa srčanom manom te da mu treba drugo srce u vidu hibridnog pogonskog sklopa 1.6 THP Hybrid sa 180 KS. No to je sasvim druga priča jer dizelaša nema nikako u ponudi.
Trocilindarski agregat testnog primjerka bio je uparen sa odličnim automatskim EAT8 mjenjačem sa osam stepeni prijenosa. Prijenosni omjeri su dobri i dosta su „nabijeni“ pa brzim izmjenama stepena prijenosa ovaj mjenjač izvlači najbolje iz ovog motora. Na raspolaganju su tri režima vožnje, eko, normal i sport koji regulišu rad agregata i mjenjača te direktno utiču na performanse.
Ako se odlučite za sportski režim vožnje vidjet ćete da se agregat vrlo rado vrti u visokim okretajima, ali ćete i shvatiti da mu nedostaje više okretnog momenta prilikom dinamične vožnje po zavojima. Upravo u dinamičnoj vožnji po zavojima shvatit ćete koliko je sama karoserija iznad mogućnosti ovog agregata jer je izuzetno čvrsto podešena pa nema te problema doći do granica agregata. Jednostavno testni lav vrlo lahko će se zadihati ako ga opteretite sa više putnika, a pri tome ako još dodamo uzbrdicu, bolje će biti da odustanete od ambiciozne vožnje.
Upravljački mehanizam je precizan i prilično direktan što je svakako još jedna pozitivna karakteristika ovog automobila, pa iskusniji vozači mogu pokušati kompenzirati nedostatak snage agregata agresivnim prolascima kroz zavoje što nije nemoguće – ipak to vam ne savjetujemo iz sigurnosnih razloga.
Kada je riječ o prosječno potrošnji goriva ona uglavnom značajno varira ovisno o uslovima vožnje. U gradskim uslovima kreće se od 8 do 9 l/100 km, dok a otvorenoj cesti u eko režimu moguće se voziti vrlo ekonomično sa cca. 4,5 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo od 52 litra trebala bi osigurati autonomiju od 550 km mješovite vožnje.
Zahvaljujući dobroj mehaničkoj platformi Peugeot 408 ima veoma dobre vozne karakteristike pri čemu udobnost u vožnji nije narušena. Ponuda motora bazirana je na malim turbo benzincima i snažnim hibridnim sklopovima, dok će ljubitelji dizela ostati razočarani. Šteta je što za ovaj model nisu osigurani motori preko 150 KS bez hibridnog sklopa jer vjerujemo da bi isti bili najoptimalnija opcija za ovaj model.
Segment offroad vožnje također ćemo spomenuti, iako ovaj automobil nikako ne vidimo van ceste. Karoserija automobila od tla je odignuta 188 mm što je sasvim dovoljno za uređene makadamske puteve, dublji snijeg ili ono najvažnije visoke pločnike. Pogon je samo na prednjim točkovima pa je su offroad sposobnosti vrlo skromne.
Za kraj testa možemo reći da je Peugeot sa modelom 408 tržištu ponudio automobil koji je krojen po mjeri modernog evropskog kupca. Vanserijski dizajn i gotovo ne narušena funkcionalnost ovaj automobil stavljaju poziciju ozbiljnog kandidata prilikom budući kupovina veliko broja kupaca. U tome veliku ulogu igra i dosta pristupačna cijena gledajući na puno manje i ne toliko atraktivne modele.
Osnovni Peugeot 408 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8 moguće je kupiti za 56.251 KM, dok je za testni model sa bogatim GT paketom opreme potrebno dublje zavući ruku u džep i platiti 66.568 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.