BMW R 1300 GS – Predstavljen novi nasljednik kralja klase
BMW R 1300 GS – Predstavljen novi nasljednik kralja klase
BMW R 1300 GS zvanično je predstavljen i otvara novo poglavlje ove širom svijeta poznate porodice minhenskih motocikala.
Piše: Emir KalenderDugo se špekulisalo o nasljedniku vrlo uspješnog R 1250 GS modela, a sada je javnosti predstavljen novi nasljednik još uvijek suverenog vladara klase putnih enduro motocikala. BMW Motorrad odlučio je da iz temelja promijeni motocikl uvodeći potpuno novi koncept i nove tehnologije, a glavni ciljevi bili su vratiti lakoću vožnje i vrati izvorni duh prvog R32 modela koji je ovu uspješnu priču započeo prije 100 godina.
Novi BMW R 1300 GS nastao je doslovno od praznog lista papira, pa su tako inženjeri odbacili cjevasti ram te uveli novi koncept koji je vrlo sličan klasičnim aluminijskim ramovima. Međutim, sam motocikl je složen iz tri dijela kao “Tetris kockice” što je potpuna novina. Za izradu je korištena kombinacija različitih materijala, pa tako je prednji dio izrađen od čelika, dok je zadnji dio od legure aluminiuma. U odnosu na prethodnu generaciju novi model lakši je za 12 kg. Ovakvo rješenje omogućava lakšu personalizaciju, servisne operacije, ali sa druge strane vrijeme će pokazati koliko je sposobno izdržati kroz dugi niz godina torture teških terena.
Glavni okvir i dalje je od čelika, proizvođač tvrdi da on ima veću krutost u odnosu na prethodnika što osigurava veću agilnost i okretnost, bolju stabilnost pri kočenju i preciznost u zavojima. U tehničkim podacima naveden je i hod ovjesa: naprijed 190 – nazad 200 mm.
Dizajn motocikla također je temeljito izmijenjen, pa tako novi GS ima nižu i izduženiju bočnu liniju najviše zahvaljujući novom rezervoaru goriva koji sada blago ponire u sjedište. Zapremina je blago smanjena na 19 litara u odnosu na prethodnih 20. Oplate motocikla su manje i diskretnije posebno u prednjem dijelu, a grafička rješenja dosta su jednostavnija.
LED Matrix tehnologija je omogućila stvaranje novog, manjeg i dizajnerski jednostavnije prednje svjetlosne grupe. Iznad prepoznatljivog kljuna nalazi se okrugla leća koja projektuje kratki i dugi snop svjetla a na četiri strane nalaze se LED dnevna svjetla. LED tehnologija korištena je i za zadnju svjetlosnu grupu, te za pokazivače pravca koji su sada na prednjem dijelu integrisani u štitnike za ruke. Tu je i sigurnosni radarski sistem te signalizacija u retrovizorima na vozila u mrtvom uglu.
Novi agregat sa većom zapreminom i snagom
Novi boxer agregat ima zapreminu od 1.300 ccm iz koje oslobađa 145 KS pri 7.750 okr/min i 149 Nm okretnog momenta pri 6.500 o/min. To je devet konjskih snaga i šest Nm više od prethodnika, a pri gotovo istom broju okretaja. Novi agregat mora se zavrtiti samo za 250 okr/min više kako bi postigao maksimalni okretni moment. Proizvođač tvrdi da je najupotrebljiviji u rasponu okretaja od 3.600 do 7.800 okr/min gdje potisak nikada ne pada ispod 130 Nm!
Agregat je zadržao koncept “Shiftcam” usisne bregaste osovine koju je već imao prethodnik, a agregat će se i dalje hladiti kombinacijom tekućine i zraka. BMW novom konstrukcijom agregata i mjenjača smanjio je težinu za 6,5 kg.
BMW R 1300 GS u seriji ima četiri raspoloživa moda vožnje (Eco, Rain, Road i Enduro), kontrolu okretnog momenta (MSR), asistenta pri dinamičkom kočenju (DBC) – koji u slučaju naglog kočenja smanjuje isporuku okretnog momenta i automatski povećava pritisak zadnje kočnice, a tu je i pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSC). Tu su i kontrola proklizavanja, lagani litij-ionski akumulator, tempomat, nadzor pritiska u gumama, keyless-sistem, grijane ručice i TFT-ekran koji i dalje ima dijagonalnu veličinu 6,5 inča.
U opcijama postoji znatno više dodatne opreme kao što je elektronsko podizanje vjetrobrana ili novi poluaktivni ovjes (DSA) koji uključuje i podešavanje tvrdoće opruge. Tu je prilagodljiva visina motocikla, radar i koferi. Sa verzijama Triple Black, GS Trophy i Option 719 Tramuntana, postoje tri dodatne izvedbe 1300 GS-a koje su dostupne uz baznu verziju Pure (u bijeloj boji).
Novi BMW R 1300 GS u prodajne salone striže do kraja godine, a cijena bi na njemačkom tržištu trebala biti veća za oko 800 eura za osnovni model nego što je to bilo sa prethodnikom. Tako bi startna cijena trebala iznositi oko 19.100 eura.