Test: KIA Xceed 1.5 T-GDi EX Flow – Poboljšan u svim segmentima
Test: KIA Xceed 1.5 T-GDi EX Flow – Poboljšan u svim segmentima
KIA XCeed po nepisanom pravilu nakon četiri godine od svog predstavljanja prošao je kroz tretman dizajnerskog osvježenja i tehnološke nadogradnje. Osvježeni kompaktni crossover na bh. tržište stigao je u prvoj polovini 2023. godine te smo provjerili šta je to novo dobio ovaj atraktivni automobil.
Piše: Emir Kalender(re)Dizajn i ponuda prostora: profinjene linije sa naglaskom na efikasnost
Dizajnerski tim južnokorejskog proizvođača bilježi konstantne uspjehe u kreiranju novih modela, što potvrđuju brojne nagrade za dizajn koje su dodijeljene od strane stručnih žirija. Model XCeed već u prvoj generaciji privukao je pažnju odličnim dizajnom pa nije bilo potrebe za dramatičnim promjenama. Dizajneri i inženjeri udružili su snage kako bi kroz osvježene linije, funkcionalnost i nove tehnologije automobilu dali novu svježinu i uvjerljiviji nastup.
Promjene na vanjskom izgledu započele su uvođenjem novih prednjih LED svjetala, moderno preoblikovane maske motora i novog prednjeg branika koji donosi elemente koji aktivno pomažu u smanjenju aerodinamičkog otpora zraka. Konkretno, svjetla za maglu prebačena su glavnu svjetlosnu grupu, a njihovo mjesto postavljeni su otvori koji odvode nadolazeći zrak i usmjeravaju ga na bočne strane automobila. Završni čin promjena na prednjem dijelu automobila je uvođenje novodizajniranog loga KIA kompanije.
Po sličnom receptu napravljene su promjene i na zadnjem dijelu automobila koji je dobio također novo dizajniranu svjetlosnu grupu sa LED tehnologijom, novi branik sa inkorporiranim plastičnim dijelom koji vjerodostojno imitira difuzor i ispušni sistem. Jasno, tu su nove modelske oznake i novi logo. Najmanje promjena bilo je na bočnoj strani automobila gdje jedinu promjenu donose novodizajnirane aluminijumske felge, a “tačku na i” kada je novi izgled u pitanju donosi nova paleta boja koja će zadovoljiti većinu kupaca.
Sve ukupno gledajući, nova dizajnerska rješenja zaslužna su da XCeed sada više koketira sa kupcima koji preferiraju sportski dizajn sa daškom luksuza koji je u ovom slučaju predstavlja kroz hromirane detalje i lakirane elemente u visokom sjaju.
Dizajnerske promjene donose decentne promjene zbog kojih XCeed izgleda zrelije i elegantnije.
Unutrašnjost je zadržala izvorni koncept s tim da su uvedena manja dizajnerska osvježenja i tehnološke nadogradnje. Vozačka pozicija, preglednost i ergonomija ostali su na nivou prethodnika, a jednako važno je i to da KIA nije pala pod utjecaj digitalizacije komandi pa se svim bitnim funkcijama i dalje upravlja preko lijepo dizajniranih fizičkih prekidača.
Kvalitet materijala ostao je na zavidnom nivou u ovoj klasi jer smo svjedoci da brojni evropski proizvođači koriste veoma nepopularnu tvrdu plastiku koja uglavnom nakon godina korištenja bude dom “orkestra cvrčaka”. Kupcima je na raspolaganju izbor različitih obloga sjedišta što podrazumijeva tkanine i različite vrste kože.
Kada je riječ o digitalizaciji KIA je u XCeed model uvela potpuno digitalni kombinovani instrument sa dijagonalnom veličinom ekrana od 12,3 inča. Grafičko okruženje je lijepo i elegantan, a sve bitne informacije jasno su prikazane. Tu je mogućnost i prilagođavanja samog prikaza. U istoj ravni nalazi se i novi ekran Infotainment sistema u veličini 10,25 inča i on se može personalizirati i podijeliti.
Njegovo grafičko okruženje nešto je skromnijeg dizajna, međutim sve funkcije rade besprijekorno! Promijenjen je i dizajn upravljača na kojem se sada nalazi i novi KIA logo, a tu su i novi USB Type C priključci koji osiguravaju brže punjenje.
KIA je ostala vjerna provjerenom konceptu funkcionalnosti kojem je dala prednost u odnosu na digitalne komande koje vozačima bespotrebno otežavaju korištenje raznih sistema.
Vanjske dimenzije automobila minimalno su promijenjene, dužina 4.395 mm, širina 1.826 mm, visina 1.495 mm i međuosovinski razmak 2.650 mm, ali su unutrašnje ostale identične pa je prostranost ostala na nivou prethodne generacije. Prtljažnik i dalje nudi osnovnu zapreminu od 426 litara, dok se preklapanjem naslona zadnje klupe ista povećava na 1.378 litra. Naslon zadnje klupe djeljiv je u omjeru 40:20:40.
Sigurnost i duševni mir dio bogate standardne opreme
Novi Kia XCeed uključuje bogat izbor aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija za potpunu bezbrižnost i sigurnost. ADAS – Advanced Driving Assistance System podrazumijeva RCCA – Rear Cross-Collision Assist, LFA sistem (samo za karavan Ceed), BCA – Blind Spot Avoidance Assist, HDA – Highway Driving Assist, Navigation Based SCC – Curve i DAW+ – Driver Attention Warning Plus.
Radarski tempomat (SCC) nadgrađen je s dodatnom funkcijom povezanom s navigacijom. SCC pomoću navigacije (NSCC) automatski prilagođava brzinu vožnje XCeeda s obzirom na ograničenje brzine na pojedinoj cesti. Pored funkcije automatskog podešavanja koje kontroliše najveću brzinu NSCC dodaje i funkciju ‘područja’ (NSCC-Z) koja smanjuje brzinu vozila u ‘sigurnim područjima’ zabilježenim u navigacijskom sistemu. Kada vozilo izađe iz „sigurnog područja“ sistem vraća prethodnu brzinu vozila.
XCeed opremljen je brojnim aktivnim i pasivnim sigurnosnim sistemima. Zbog uvođenja novih sigurnosnih tehnologija putovanje sa XCeed modelom sada je lakše i sigurnije.
Dodatni razvoj sistema NSCC, koji je ugrađen u XCeed, donosi funkciju Curve (NSCC-C) koja koristi navigacijske podatke za prilagođavanje na dolazeći zavoj na cesti. Sistem smanjuje brzinu vozila, ako je to potrebno za siguran ulazak u zavoj, a nakon izlaska iz zavoja vozilo se vraća na programiranu brzinu.
Kao i sve ostale Kije raspoložive u Europi i novi XCeed standardno je opremljen s pomoćnim stabilizacijskim sistemom VSM (Vehicle Stability Management). Kijin asistencijski sistem za sprječavanje sudara s vozilom u mrtvom kutu (BCA) djeluje zajedno sa sistemom za upozoravanje na sudar s vozilom u mrtvom kutu (BCW). Upotrebom istih senzora ugrađenih u zadnji branik BCA aktivira preventivne mjere ako vozač kreće skretati na voznu traku ako je drugo vozilo u vozačevom mrtvom kutu. Zajedno sa zvučnim i vizualnim upozorenjima sistema BCW novi sistem BCA automatski koči točkovima na suprotnoj strani vozila zbog čega se vozilo pomiče natrag na prvobitnu voznu traku.
Vozne karakteristike: više snage i udobnosti
KIA je odlučila da svoj kompaktni crossover osjetno unaprijedi na polju pogonskih sklopova i udobnosti. Kupci mogu po svojim potrebama izabrati neki od poznatih benzinskih ili dizelskih motora, a tu je i model sa hibridnim pogonskim sklopom. Naš testni model pokretao je 1.5 litreni motor T-GDi sa 160 KS i 253 Nm okretnog momenta, koji je po našem mišljenju i najoptimalnija pogonska jedinica u ovom modelu. Moderni turbo benzinac bio je uparen sa ručnim šestostepenim mjenjačem sa prilično dobro proračunatim prijenosnim odnosima i nešto dužim hodom ručice za promjene stepena prijenosa.
Sa ovom kombinacijom motora i mjenjača već smo se susreli kroz test novog SPORTAGE modela, pa smo mogli pretpostaviti šta nas očekuje – uglađen rad, dobra elastičnost, niska potrošnja i dobre performanse u trenutku kada to vozač zatreba. Naše očekivanje se ispunilo, čak šta više, dodatno smo bili iznenađeni isporukom snage u visokim okretajima motora.
Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja bila je 7,5 l/100 km, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti može spustiti do zaista niskih 3,7 l/100 km, što je zaista na nivou najštedljivijih dizel motora. Potrošnja na auto putu nalazi se između ova dva prosjeka, a to je 5,6 l/100 km. Ista može biti nešto niža ili viša, ovisno o brzinskim prosjecima i opterećenju. No, u svakom slučaju KIA Xceed sa ovim motorom i mjenjačem nadmašit će vaša očekivanja u segmentu potrošnje.
Kada je riječ o segmentu upravljivosti, u odnosu na prethodni model napravljen je osjetan napredak na polju udobnosti. XCeed sada puno bolje upija udare i vibracije sa puta, a zato je najviše zaslužan tehnički revidirani sistem ovjesa. Upravljački mehanizam također je revidiran pa je sada značajno direktniji i pruža više informacija sa puta. Unaprjeđenje udobnosti najviše će pogodovati onim koji se uglavnom voze u gradovima, koji ruku na srce imaju sve lošiju putnu infrastrukturu. Također obradovat će i one koji često vole otići na manje offroad avanture jer XCeed ima povišenu podnicu na 172 mm. To je sasvim dovoljno da siđete sa asfaltnog puta i dođete do pogodnog mjesta za izlet. Sve preko toga nije preporučljivo, jer XCeed ima pogon na prednje točkove, a i jednostavno nije predviđen za teška bespuća.
Vozne karakteristike testnog modela definitivno su jedan od jačih aduta. Uz izuzetnu efikasnost XCeed 1.5 T-GDi ima i zavidne performance, a poboljšana udobnost upotpunjuje pozitivnu sliku o ovom automobilu.
Omekšavanje ovjesa neće obradovati one koji vole brzo juriti auto putevima sa brzinama preko 150 km/h. U takvim situacijama karoserija XCeed pokazuje blagu “nervozu” prilikom izmjene pravca ili ulaskom u zavoje – kratko rečeno osjeti se naginjanje karoserije. Da budemo jasni, većina vozača i neće voziti u takvom ritmu…
Kada sve ukupno sagledamo XCeed je sada dosta ugodniji za vožnju bez obzira da li vozili asfaltom ili makadamom. A asfaltiranom putu testni model sa težinom od oko 1.295 kg ubrzat će od 0 do 100 km/h za 9 sekundi, a spreman je dostići i maksimalnu brzinu od 208 km/h. Uz zapreminu rezervoara za gorivo od 50 litara imate finu autonomiju, dovoljno da ne morate često svraćati na benzinske pumpe.
Zaključak
KIA sa osvježenim modelom XCeed želi učvrstiti i poboljšati poziciju u segmentu kompaktnih crossovera. Iako se automobilska industrija “preko noći” okrenula električnim modelima u različitim izdanjima, gdje veliki broj proizvođača gasi proizvodnju brojnih modela, KIA ipak ne odbacuje tek tako provjerene modele. XCeed je kroz dobiveno osvježenje postao znatno profinjeniji, savremeniji i efikasniji automobil, međutim ima izuzetnu jaku konkurenciju. Prije svega unutar svoje kuće gdje je cjenovno vrlo blizak fantastičnom Sportage modelu pa tu može doći do kanibalizma. Ali svakako da će XCeed biti izbor onih kojima nije potreban automobil veličine Sportagea.
Cijena osnovnog XCeed modela 1,0 T-GDi LX Joy paketom opreme iznosi 43.599 KM, dok je za bogato opremljeni 1.5 T-GDi EX Flow testni model potrebno izdvojiti 50.399 KM (akcijska cijena). Detaljnu specifikaciju možete pročitati OVDJE.