Prije 25 godina predstavljena Opel Astra G
Prije 25 godina predstavljena Opel Astra G
Opel je 1991. godine predstavio Astru F kao nasljednika Opel Kadetta i označio početak novog poglavlja priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Astra F postala je apsolutni bestseler i najprodavaniji Opelov model svih vremena.
Njen nasljednik predstavljen je 1998. sa svim preduvjetima da nastavi nevjerojatan uspjeh prethodnog modela. Opel Astra G obilježena je brojnim inovacijama: bila je prvi Opelov automobil s potpuno galvaniziranom karoserijom. Pored prozirnih H7 prednjih svjetala koja su davala 30 posto jaču svjetlost, aktivnu sigurnost u vožnji osigurala je novorazvijena DSA (Dynamic Safety Action) šasija. Osim toga, kupcima je na raspolaganju bila iznimno raznovrsna ponuda karoserija. Astra G također je dokazala svoj potencijal automobila vrhunskih performansi u narednim godinama kao moćna Astra OPC i Astra V8 Coupé, koja se natjecala na njemačkom prvenstvu touring automobila i 24-satnoj utrci na Nürburgringu.
Astra G stoga ima mnogo sličnosti s najnovijom generacijom Astre. Opel je otvorio još jedno, potpuno novo poglavlje svoje priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Nova Astra zapanjuje svojim odvažnim i jasnim dizajnom koji ne samo da uključuje karakteristično lice branda Opel Vizor, već i potpuno digitalni, intuitivni kokpit Pure Panel. Dobitnica nagrade „Zlatni volan 2022.“[1]također po prvi put dolazi u električnoj izvedbi: kao moćan plug-in hibrid i električno vozilo s baterijom Opel Astra Electric koja će uskoro biti na raspolaganju kupcima. Opel Astra GSe nudi najveći doseg i lokalnu vožnju bez emisija (potrošnja goriva prema WLTP-u[2]: 1,2 – 1,1 l/100 km, emisije CO2 26 – 25 g/km; kombinirano) kako bi savršeno pokazala da je moguće uživati u dinamičnoj vožnji uz maksimalan osjećaj odgovornosti.
Rüsselsheim kao Hollywood: od razvoja do tržišnog uspjeha Astre G
S obzirom na velika očekivanja koja je Opel Astra G morala ispuniti krajem 1990-ih, ne čudi da je razvojni put ovog automobila bio revolucionaran. Opel je pod svaku cijenu morao ponoviti uspjeh prethodnika. Zato je razvojni tim tijekom planiranja druge generacije Astre odlučio potražiti nadahnuće na potpuno drugom mjestu. Dizajnerima je pritom od velike pomoći bio film „Jurski park“ koji je u to vrijeme postao nevjerojatno uspješan u kinima širom svijeta. Astra G nije imala mnogo veze sa samim dinosaurima – međutim, razvojni se tim koristio programom za računalno potpomognuti dizajn pod nazivom ALIAS, koji je izvorno namijenjen stvaranju računalno animiranih filmova kao što je holivudski blockbuster „Jurski park“. Dizajneri su iskoristili ovaj inovativan softver za oblikovanje novog modela u virtualnom, trodimenzionalnom svijetu računala.
U proljeće 1998., Astra G je predstavljena kao hatchback s troja i petero vrata i kao karavan, a sve izvedbe imale su dizajn nalik coupéu. Ubrzo nakon toga uslijedili su limuzina s četiri vrata, coupé, gospodarsko vozilo Astravan i kabriolet kao zastupnici svih najvažnijih stilova karoserija. Potpuno nova, druga generacija Astre zablistala je vlastitim dizajnom koji je uključivao tada karakterističnu trapezoidnu rešetku hladnjaka, dinamični klinasti prednji dio s vjetrobranskim staklom povučenim prema naprijed i produženom linijom krova, kao i visokom središnjom linijom zbog koje je i model s troja vrata izgledao kao coupé. To se također odrazilo na najbolji aerodinamički koeficijent otpora u klasi od 0,29.
Vrhunski sveobuhvatni paket: DSA šasija, potpuno galvanizirana karoserija i puno prostora
Udobnost i sigurnost bili su na prvom mjestu tijekom razvoja, a Astra G odlikovala se dinamičnom šasijom i tehnologijom pogonskog sklopa, kao i gotovo udvostručenom torzijskom i krutošću na savijanje zahvaljujući uporabi čelika visoke čvrstoće. Zahvaljujući kombinaciji navedenih inovacija s pametnom primjenom lagane konstrukcije i snažnim, učinkovitim motorima ova su vozila jamčila uživanje u vožnji.
Nova DSA šasija imala je značajnu ulogu u nuđenju aktivnih značajki vožnje. Također je osigurala maksimalnu stabilnost u kritičnim situacijama tijekom vožnje kao što je kočenje na različitim cestovnim površinama. „Opelova DSA šasija omogućuje bolje prianjanje prednjih kotača za kontroliran način usmjeravanja, čime se dobiva učinak okretanja u suprotnu stranu i suzbija tendencija skretanja“, izjavio je tada proizvođač automobila sa sjedištem u Rüsselsheimu. Sigurnosna šasija također je kombinirala udobnost s pokretljivim i sigurnim upravljanjem – čak i pod punim opterećenjem. Uvođenje kontrole stabilnosti ESP 1999. godine dodatno je povećalo sigurnost. Astra G također je u standardnoj opremi imala patentirani sustav otpuštanja papučice koji štiti vozača od ozbiljnih ozljeda stopala ili noge u slučaju sudara.
Astra je još 1998. također postavila standarde u svom segmentu vozila po pitanju prostranosti kabine. Međuosovinski razmak, desetak centimetara duži nego kod prethodnika, zaslužan je za prostranu unutrašnjost, posebice kada se radi o prostoru za glavu i koljena straga. Obujam prtljažnika hatchback izvedbe povećan je na 370 litara, dok se Astra karavan mogla pohvaliti s čak 1.500 litara. Pritom je Astra G napravila „kvantni skok u kvaliteti“, što je tada potvrdio i Frankfurter Rundschau. Glavni doprinos poboljšanju kvalitete dali su visokokvalitetni materijali u unutrašnjosti uz nisku razinu buke i vibracija. Prije svega, nova i po prvi put potpuno galvanizirana karoserija povećala je dugoročnu vrijednost vozila i ostavila dojam vrhunske kvalitete među kupcima.
Natjecateljske ambicije: Astra G kao OPC i V8 Coupé
Istovremeno je druga generacija Astre dokazala da može puno više od nesmetanog obavljanja svakodnevnih zadataka. Postala je popularan dio sportske opreme i probudila emocije posebno ambicioznih vozača. U isto vrijeme kada je predstavljena Astra G osnovan je i Opelov centar za performanse (skraćeno: OPC) pod vodstvom Volkera Stryceka. Prvi model koji je nudio natjecateljske performanse bila je Astra OPC iz 1998. godine s motorom snage 118 kW/160 KS. Četiri godine kasnije, razvojni tim predstavio je dodatno dorađenu Astru OPC koja je mogla postići brzine do 240 km/h. Poboljšani model skrivao je 147 kW/192 KS ispod poklopca motora i bio je dostupan u izvedbi s troja vrata i kao karavan.
Ali, ni tu nije bio kraj: 2000. godine Opel prvi put sudjeluje u njemačkom prvenstvu touring automobila s posebno razvijenim visokotehnološkim trkaćim automobilom Astra V8 Coupé i odmah zauzima drugo mjesto. Uslijedilo je još natjecanja kao što je legendarna 24-satna utrke na Nürburgringu. Opel je 2001. godine na sajmu automobila u Ženevi predstavio koncept sportskog automobila Astra OPC X-treme snage 326 kW/444 KS, koji je obećavao vrhunsko ubrzanje od nula do 100 km/h za 3,9 sekundi uz mogućnost vožnje po normalnim prometnicama.
Opel Astra i Astra GSe danas: vrhunsko uživanje u odgovornoj vožnji
Opel je ponovno našao inspiraciju u svojoj sportskoj baštini za najnoviji model Astre – suvremen i odgovoran automobil usmjeren na budućnost. Nova Astra GSe2 i Astra Sports Tourer GSe2 nisu samo najbolje u klasi, već i snažne, dinamične i elektrificirane. GSe danas ima novo značenje: „Grand Sport electric“. Modeli novog Opelovog podbranda nude sve što je potrebno vozačima koji su željni sportske, ali odgovorne vožnje: vrhunske performanse, sportsku šasiju i elektrificirane pogone za lokalnu vožnju bez emisija. Sve je to zapakirano u nevjerojatan dizajn.
Osim toga, kao i druga srodna vozila iz familije Astra, dolaze s brojnim najsuvremenijim tehnologijama koje vožnju čine opuštenijom i koje su kupcima poznate samo iz viših segmenata kao što je najnovija inačica sustava prilagodljivih svjetala koji ne zasljepljuju ostale sudionike u prometu – Intelli-Lux LED® Pixel s ukupno 168 LED elemenata. Unutrašnjost najnovije generacije Astre jednako je revolucionarna. Uvođenjem potpuno digitalne ploče s instrumentima Pure Panel analogni prikazi otišli su u povijest. Umjesto njih, najsuvremenije sučelje čovjek-stroj (HMI) nudi intuitivno iskustvo uporabe s posebno širokim zaslonom osjetljivim na dodir. Opelovi inženjeri posebno su pazili da vozač prima sve potrebne informacije i može izravno pristupiti svim korisnim upravljačkim mogućnostima bez opterećivanja suvišnim podacima ili funkcijama. Važne postavke kao što je klima-uređaj i dalje se mogu neposredno prilagođavati sa samo nekoliko pritisaka.
Izvrsna udobnost sjedenja također je tipična za Opel. Samostalno razvijena prednja sjedala imaju certifikat AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) i čine duga putovanja iznimno udobnim zahvaljujući vrhunskim ergonomskim svojstvima. Vozač može računati na podršku vrhunskih sustava za pomoć kao što su head-up display, sustav pomoći Intelli-Drive 1.0 koji objedinjuje brojne druge sustave za pomoć vozaču i kamera Intelli-Vision koja omogućuje prikaz od 360 stupnjeva. Pored navedenog, najnovija Astra ima jasnu filozofiju dizajna: dinamičnija nego ikad prije s jasnim, uzbudljivim linijama bez suvišnih ukrasa i s novim, karakterističnim licem branda Opel Vizor.
AUTO BILD br. 45/2022 i BILD am SONNTAG br. 46/2022, kategorija za „najbolji automobil do 50.000 €”.
Vrijednosti su utvrđene u skladu s realnijim ispitnim postupkom WLTP (Globalno usklađeni ispitni postupak za laka vozila) koji zamjenjuje ispitni postupak poznat kao NEDC (Novi europski vozni ciklus). Potrošnja, emisije CO2 i doseg vozila ne ovise samo o učinkovitom korištenju energije, već na njih utječu i stil vožnje te drugi netehnički čimbenici. Podaci o potrošnji i emisijama ne odnose se na određeno vozilo i služe isključivo za uspoređivanje različitih vrsta vozila.