Test: ŠKODA KAROQ 2.0 TDI Style FL – Nadogradnja za nastavak uspijeha
Test: ŠKODA KAROQ 2.0 TDI Style FL – Nadogradnja za nastavak uspijeha
ŠKODA KAROQ kao srednji po veličini SUV model u ponudi češkog proizvođača nakon pet godina od premijere dobio je temeljitu nadogradnju i osvježenje. Kada je 2017. godine predstavljen, KAROQ je bio drugi Škodin SUV model koji se brzo izborio na konkurentnom tržištu svojim odličnim konceptom i praktičnim rješenjima. To potvrđuje i treće mjesto po pordaju unutar ŠKODA brenda tokom turbulentn 2021. godine.
Ovaj SUV klasičnog koncepta u modernom tehnološkom izdanju, na tržištu je prepoznat kao sigurna i provjerena opcija za kupce koji ne žele rizikovati sa raznim novotarijama. Kako bi KAROQ ostao i dalje poželjan među probirljivom klijentelom, ŠKODA je odlučila da dizajnerski i tehnološki nadogradi i osvježi SUV iz C segmenta.
(re)Dizajn sa decntnim promjenama i poboljšanom aerodinamikom
ŠKODA KAROQ kada je prije pet godina predstavljen, svojim konvncionalnim dizajnom nagovijestio je da bi mogao postati još jedan tržišni klasik koji će svojom jednostavnošu pokupiti simatije klijentele koja nije željna ekstravagancije i instat mode koja će biti aktuelna kratak period. Baš u vrijeme predstavljanja KAROQ češka marka krenula je sa novim dizajnerskim pravcem novih modela koji su imali jasnu dizajnersku poveznicu. Da ne bi bilo zabune, ŠKODA dizajneri napravili su dizajnerski jedinstvene elemente po kojim je KAROQ bio prepoznatljiv.
Novi KAROQ ili bolje rečeno osvježeni KAROQ prošao je proces dizajnerske modernizacije. Novi detalji dizajna uključuju širu, sada šestougaonu ŠKODA rešetku motora, restilizovane prednje i zadnje branike, kao i tanje i oštrije LED farove te zadnja svjetla u potpuno drugačijem obliku. To su ključne dizajnerske promjene na vanjskom dijelu, a možda i najveća vizuelna promjena koja se na prvi pogled uočava jesu zadnja svjetla.
Dnevna svjetla u prednjim farovima sada su podeijljena na dva dijela, a po prvi put, KAROQ može biti opremljen full-LED matrix farovima kao opcija što je slučaj sa testnim modelom. Ovim promjenama na obje svjetlosne grupe KAROQ je dobio potpuno novi svjetlosni potpis. To ga svakako čini modernijim i emotivnijim, jer su upravo svjetla automobila ta koja vizuelno i aktivno komuniciraju sa ostatkom svijet.
Aerodinamika u posljednjih nekoliko godina postala je od izuzetne važnosti za sve putničke automobile. Globalne norme o smanjenju emisija štetnih plinova tjeraju proizvođače da traže polja na kojim dodatno mogu smanjiti svoj CO₂ otisak. U procesu nadogradnje KAROQ modela značajan napredak napravljen je u segmentu aerodinamike.
Aerodinamika je poboljšana za više od 9%, što znači da ovaj SUV sada ima koeficijent otpora (cd) od 0,30 i shodno tome nižu emisiju CO₂. Nova aerodinamička rješenja možemo jasno vidjeti na prednjem braniku koji je dobio bočne otvore čij je zadatak da dio zračnih struja sa prednjeg dijela preusmjere na bočni dio automobila. Tu su i nove aluminijumske felge sa Aero oblogama, duži zadnji spojler, bočna rebra na zadnjem staklu i sada prekriveno podvozje.
ŠKODA je KAROQ osvježila prefinjenijim dizajnom, održivim materijalima i novim tehnologijama.
Unutrašnjost je konceptualno ostala ista pa je tako zadržala sve najvažnije praktične vrijednosti po kojim je ŠKODA prepoznatljiva. Ako pogledamo šta sve proizvođači pokušavaju prodati ili bolje rečeno nametnuti kao “pravo rješenje” onda koncept kakav ima KARRQ izgleda kao pravi biser.
ŠKODA je u KAROQ modelu zadržala još uvijek najbolji omjer digitialnih i analognih rješenja pa tako ispred vozača imamo standardni (8 inčni) kombinovani digitalni instrument (Virtual Cockpit). Testni model bio je opremljen opcionim većim Vrtual Cockpitom čija dijagonalna dužina ekrana je 10,25 inča i nudi mogućnost promjene grafičkog okruženja. Shodno izboru grafičkog okruženja različit je broj prikazanih informacija, pa tako svaki vozač može pronaći ono što mu odgovara i što mu je potrebno tokom vožnje.
Centralni na dodir osjetljivi ekran Columbus Infotaiment sistema ostao je i dalje integrisan u instrument tablu. Columbus sistem nudi funkciju navigacije i Wi-Fi pristupnu tačku, kao i druge brojne mogućnosti. Najnapredniji sistem Columbus ima ekran od 9,2 inča kojim se može rukovati pomoću pokreta. Ažuriranja mapa i softvera obavljaju se „bežično“. Na dohvatu ruke nalaze se i poznate komande za rukovanje klimatizacijom sa tradicijonalnim točkićima i mali prekidačima.
Unutrašnjost modela KAROQ dobila je detalje koji je čine svježijom pa tako imamo nove opcije presvlaka za sjedište, nove boje ukrasnih elemenata na bočnim tapacirunzima, kao i neizostavne “piano black” elemente. Ono po čemu je KAROQ bio poznat jesu dobro odabrni materijali za izradu unutrašnjosti što se pokazalo i kroz vrijeme korištenja. Dobrim pozicioniranjem kvalitetnih materijala i odličnom završnom obradom izbjegnuta su iritantna škriputanja, ali i ostavljanje jefitninog utiska što nije čest slučaj i kod puno skupljih premium modela.
Unaprijeđeno je LED ambijentalno osvijetljenje koje sada osvetljava panele prednjih i zadnjih vrata u jednoj od deset boja, a prostor za noge u bijeloj boji. Ovo je standardna funkcija i za bazni model.
Među novitetima je i opcioni trozonski klima uređaj što putnicima na zadnjim sjedištima omogućava podešavanje svoje ventilacione zone. Dimenzije automobila: dužina 4.390 mm (+8 mm u odnosu na prethodnika), širina 1.841 mm, visina, 1.603 mm i međuosovinsko rastojanje 2.638 mm minimalno su izmjenjene i one su drugačije zbog vanjskih prmjena dizajna. Zbog toga prostranost je ostala identična prethodnom modelu. Zapremina prtljažnika je od osnovnih 521 do proširivih 1.630 litara.
KAROQ je u unutrašnjosti dobio nove materijale te nove tehnološke karakteristike. Jedna od njih standardno dolazi već od osnovnog paketa opreme – digitalna instrument tabla “Virtual Cockpit”.
Sigurnosni sistemi za bezbrižniju vožnju
Tehnološki razvoji, ali i pooštravanje sigurnosnih normi od proizvođača traže da u svoje nove modele uvode nove sigurnosne sisteme. Sa osvježejem KAROQ je dobio standardne i opcione sigurnosne sisteme koji ga čine sigurnijim nego prije. Tako osvježeni model pored poboljšanih sisteme asistencije i sigurnsti ima i do devet zračnih jastuka.
Novina je Travel Assist koji uključuje sedam sistema pomoći, uključujući prediktivni tempomat, Adaptive Lane Assist i poboljšanu verziju prepoznavanja saobraćajnih znakova. Opcioni sistem Crew Protect Assist reaguje na predstojeće sudare kako bi sprečio nesreću ili smanjio ozbiljnost njenih posljedica.
Novi sistemi pogona za bolje performanse i čistiju okolinu
Uz sve već pomenute promjene možda i najtemeljitija promjena napravljena je u segmentu motora. Kompletna paleta je osvježena pa se sada na listi nalaze motori posljednje generacije iz Volkswagen grupacije. Listu čine tri turbo benzinca i dva turbo dizela, a hibridnih i električnih modela nema. Kao i do sada, ovisno o odabranom motoru, na raspolaganju je ručni šestostepeni ili sedmostepeni automatski DSG mjenjač. Za bazne modele stadrad je pogon na prednje točkove, dok je kao opcija ponuđen 4×4 sistem pogona na sve točkove. Za model sa najsnažnijim 2.0 TSI motorom on je standard kao i DSG mjenjač.
Testni model pokretao je 2.0 litreni TDI Evo dizelski motor sa 150 KS od 3.000 do 4.200 okr/min i najvećim okretnim momentom od 360 Nm koji je dostupan od 1.600 do 2.750 okr/min. Za rzliku od prethodne generacije motora, nova generacija ima 20 Nm više okretnog momenta i nešto drugačiju krivulju isruke snage. Motor je sada dodatno elastičniji i u nižim okretajima agilniji, te dosta čišći što je posebno važno na uređenim evropskim tržištima.
Motor se lijepo nosi sa masom vozila koja je nešto veća od 1.545 kg pa tako automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,7 skeundi i postiže maksimalnu brzinu od 204 km/h.
Novi motori u osvježenom KAROQ modelu su snažni, ekonomični i čišći nego prethodnici. Dostupno je pet pogonskih jedinica iz najnovije EVO generacije Volkswagen grupe.
Motor testnog modela bio je uparen sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem koji je svoj posao tokom testa odlično obavljao. U prethodnim generacijama DSG mjenjači ponekad su imali zakašnjele reakcije prilikom ručne promjene stepena prijenosa (prije svega u manji stepen), dok sada to nije slučaj. I sami prijeniosni omjeri su jako dobro složeni tako da se odličan potencijal dizelskog motora iskorištava u svim situacijama.
Da se snaga motora ne rasipa u nepotrebno priklozavanje pogonskih točkova tu je poznati 4×4 sistem pogona na sve točkove. Cjelokupan rad ovih bitnih sistema vozač sam može regulisati kroz izbor profila vožnje. Oni su već odavno poznati: eco, comfort, normal, sport, indvidual i snow. Izborom nekog od profila elektronika automatski podešava rad motora, mjenjača, raspodjelu pogonske sile, osjetljivost upravljača, tvrdoću DCC – elektronski podesivog ovjesa, kao i osjetljivost na pritisak papučice gasa i kočnice.
Automobil na asfaltiranoj cesti kao i njegov prethodnik jako lijepo se vozi. Iako je riječ o SUV modelu koji po svojoj arhitekturi ima više težište, bez problema se možete upustiti u dinamičnu vožnju. U njoj je automobil dosta predvidiv tako da nećte doći u neželjene situacije – osim ako to baš sami ne želite. Za dobru udobnost brine se DCC – elektronski podesivi ovjes koji je naša preporuka za sve automobile iz VW grupacije koji su na MQB platformi.
Kada je riječ o potrošnji goriva tokom testa ova kombinacija pogonskog i prijenosnog sklopa potrvdila je pozitivna očekivanja. Zimski uslovo sa niskim temepraturama jedan su od značajnih faktora koji povećavaju potrošnju goriva, pa i pored toga u gradski uslovima vožnje testni model prosječno je trošio oko 8,5 l/100 km. Na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja se kretala od 4 do 5,6 l/100 km, dok se na auto putu ista kretala o 6,5 do 7,1 l/100 km – ovisno o konfigurciji i ritmu vožnje. Na kraju test smo završili sa prosječnom potrošnjom od 6,5 l/100 km kombinovane vožnje, što znači da sa rezevorarom za gorivo od 50 litara možete imati jako dobru autnomomiju.
Zaključak
ŠKODA KAROQ sa svim dobivenim osvježenjima i nadogradnjama sigurno će ostati jedan od poželjnijih automobila na tržištu, posebno kada u obzir uzmemo njegove tradicijonalne vrijednosti – intutitivnost, praktičnosti i funkcionalnost, a koje su danas sve rijeđe kod automobilskih noviteta. Osim toga spada u grupu automobila koji zaista nudi dobar omjer “uloženo-dobivneno” posebno kada pogledamo kvalitet materijala u unutrašnjosti. Ima odlične mogućnosti konfiguracije opreme, motora, mjenjača i dodatne opreme što je također još jedna njegova prednost.
KAROQ prethodne generacije isprobali smo na putu dugom 4.000 km kada smo se praktično ispatili sve njegove karakteristike. Utiske sa tog zahtjevnog testa možete pročitati OVDJE.
Cijena osjveženog KAROQ model kreće od 51.096,00 KM koliko je potrebno izdvojiti za bazni benzinski model. Testni bogato opremljeni model sa snažnijim dizelskim motorom, 4×4 pogonom, DSG mjenjačem i Style paketom opreme + dodatna oprema košta 81.200 KM. Detaljanu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.