Citroën oli [all-ë]: Radikalan, odgovoran i optimističan pristup
Citroën oli [all-ë]: Radikalan, odgovoran i optimističan pristup
Citroën Oli [all-ë] je zadivljujući konceptualni manifest inteligentnih ideja koje su usmjerene na transformaciju statusa quo. To je pravi put za električnu, optimističku i funkcionalnu mobilnost koji će u bliskoj budućnosti poboljšati svakodnevni život svih nas.
Citroën Oli [all-ë] se suprotstavlja aktualnim trendovima automobilske industrije koja nudi sve teže, sve kompleksnije i sve skuplja rješenja za električni prijevoz porodica. Oli [all-ë] pokušava odgovoriti na društvene izazove mobilnosti u budućnosti. Dizajniran je po uzoru na inovacije modela AMI i želi ponuditi cjenovno pristupačnu, odgovornu i izuzetnu svestranu mobilnost.
Ambicije i svrha koncepta Citroën Oli je uspostaviti bolju kontrolu nad životnim ciklusom vozila kroz smanjenje težine i kompleksnosti upotrebnom recikliranih materijala kako bi se osigurala veća pouzdanost, cjenovna pristupačnost i duži životni vijek. Citroën Oli je laboratorija ideja na točkovima, pravi manifest sa brojnim izgledima koji prikazuju inteligentne i realističke ideje za budućnost.
Odlikuje se dometom od 400 kilometara, ciljnom masom 1000 kg, potrošnjom 10 kWh na 100 kilometara, najvećom brzinom od 110 km/h za maksimalnu učinkovitost i kapacitetom punjenja od 20 do 80 posto za samo 23 minute. Nadahnuta vozilom Citroën Oli, marka će ponuditi novi pristup vlasništvu, uslugama i iskustvima za vlasnike električnih vozila.
Citroënova mašta ne poznaje granice, zato je to puno više od običnog automobila. U pitanju je pravi pratilac na svakodnevnim putovanjima, jer je koristan bez obzira vozite li ga ili ne. Može se koristiti kao električni uređaj s inteligentnim kapacitetom i snagom koji može posredovati električnu energiju u mrežu, kuću ili dodatnu opremu (V2G i V2L) za svakodnevne životne potrebe i vožnju. Nekonvencionalni oblik karoserije spaja funkcionalnost, učinkovitost i izdržljivost, a o njegovoj učinkovitosti svjedoče identična prednja vrata, odbojnici i zaštitni elementi te lagani materijali.
Ploče poklopca motornog prostora, krova i ravnog poda prtljažnika su izrađeni od recikliranog kartona u obliku saća i izuzetno su otporni, jer na njima možemo stajati. Na inovativnim hibridnim točkovima od čelika/aluminije postavljene su izdržljive i inteligentne gume Eagle GO, razvijene u saradnji s markom Goodyear.
Unutrašnjost je prostrana i svijetla, a unutra možemo naći i inovativnu instrument tablu na koju vozač može odložiti pametni telefon i koja projicira informacije o vožnji po cjelokupnoj širini armaturne ploče. Sjedala s naslonima izrađena su od mrežaste tkanine, perivog poda i laganih recikliranih materijala.
Vozilo se može obnoviti, nadograditi i popraviti s recikliranim rezervnim dijelovima, tako da ima još duži životni vijek.
OLI [all-ë]: utjelovljuje misiju marke Citroën
Oli pruža jednostavno, cjenovno pristupačno i inteligentno rješenje za električnu mobilnost koje će ljudima olakšati svakodnevni život zahvaljujući smanjenom utjecaju na našu okolinu. Svakako će postati inspiracija za ideje i inovacije koje će se koristiti u budućim modelima marke Citroën. Oli će biti prvo vozilo na koje ćemo ugraditi najnoviju interpretaciju logoa dvostruke strelice marke Citroën, koja određuje identitet marke i koja će se postupno uvoditi u sve njene nove modele.
Citroën neprestano najavljuje budućnost u kojoj će privatna mobilnost biti dostupna potpuno svima. Uspjeh modela AMI dokazuje da je marka Citroën sposobna da prouzrokuje eksploziju, dovede status quo u pitanje i osmisli ambiciozno konceptno vozilo Citroën Oli.
„Projekt smo nazvali Oli [all-ë] kao posvetu vozilu AMI i naravno zato što utjelovljuje samu suštinu ovog vozila. Naime, još jedan dokaz da je Citroën sposoban svima ponuditi inteligentnu električnu mobilnost koja je u isto vrijeme neočekivana, odgovorna i zadovoljavajuća“ rekao je Vincent Cobée, generalni direktor marke Citroën.
Ako je Citroën s modelom AMI učinio važan korak naprijed u promjeni mikro-mobilnosti, Oli s velikom perspektivom najavljuje promjene na području porodične mobilnosti. Oli je daleko od „dvorca na točkovima« koji ima 2500 kg i koji je zatrpan ekranima i raznim uređajima, već dokazuje da Citroën s odgovarajuće prilagođenim brojem funkcija, inovativnom upotrebom ekoloških materijala i održivim proizvodnim postupkom može adekvatno odgovoriti na potrebe za mobilnošću, koja je ujedno bez emisija i cjenovno pristupačna, privlačna i odgovara potpuno svim životnim stilovima.
Vincent Cobée je objasnio zašto danas Citroën za nas predstavlja koncept Oli: „Nalazimo se u središtu tri društvena konflikta: prvi se odnosi na vrijednosti i ovisnost o mobilnosti, drugi je povezan s ekonomskim ograničenjima i nesigurnošću u pogledu resursa, a treći ilustrira našu rastuću želju za odgovornom i optimističnom budućnošću. Potrošači mogu osjetiti da je doba obilja prošlo i da zaoštravanje propisa i rast troškova ograničavaju njihovu mogućnost slobodnog kretanja, dok potrošači usporedo s tim, zbog sve veće svijesti o potrebi ubrzanja promjena koje bi ograničile globalno zagrijevanje, postaju ekološki odgovorniji.“
Citroën smatra da je došlo vrijeme da se kaže „dosta“ trendu pretjeranog konzumerizma i da se fokusiramo na proizvodnju maštovitih, lakših, manje kompleksnih i zaista dostupnih vozila koja su ujedno inovativna i rekreativna. Drugačiji i jednostavniji AMI je već napravio veliki korak u tom smjeru.
Osim toga, elektrificirani i električni modeli vozila, kao što su na primjer ë-C4 i novi ë-C4-X, laka komercijalna vozila, kao što su ë-Berlingo i ë-SpaceTourer, već sada obećavaju Citroënovim klijentima da će moći koristiti pogodnosti električnog motora i dijeliti vrijednosti marke, kao što su na primjer udobnost i snažna osobnost.
S vozilom Oli, Citroën nam odvažno otkriva da se namjerava uhvatiti u koštac s izazovima mobilnosti u budućnosti tako što će svaki najmanji detalj iznova dizajnirati kako bi ograničio resurse i materijale, te će na taj način ponuditi vozila po pravoj cijeni koja su izuzetno svestrana, jednostavna i gostoljubiva za korištenje s pravim dometom.
Laurence Hansen, direktorica produkata i strategija Citroën i Laurent Barria, direktor marketinga i komunikacija Citroën, uvjereni su da Citroën Oli [all-ë] utjelovljuje misiju marke Citroën s kojom želi demokratizirati električnu mobilnost na zabavan, optimističan i bezbrižan način.
„Oli je radni alat s kojim možemo realizirati naše maštovite i pragmatične ideje u pogledu proizvodnje u budućnosti. Ove ideje se možda neće ostvariti u isto vrijeme u takvom fizičkom obliku koji ovdje vidimo, ali će budući Citroëni zasigurno nositi u sebi inspiraciju ove inovativnosti i kreativnosti,“ objašnjava Laurence Hansen.
Laurent Barria je ovom prilikom naglasio: „Svjesni smo da teško i veoma veliko vozilo, umjesto užitka, vrlo brzo može postati teret kako s ekonomskog tako i s ekološkog aspekta. Također primjećujemo da su potrošači sve osjetljiviji na probleme sa zagađivanjem i prometnim gužvama i zato odgovorno biraju marke i vozila. Zbog toga se u Citroënu ne fokusiramo samo na proizvodnju pouzdanih vozila, već nastojimo s našim klijentima uspostaviti trajna partnerstva preko inovativnih usluga i iskustava koja im osiguravaju životni stil kakav žele.“
Vincent Cobée pritom priznaje da optimistička budućnost ovisi o temeljnim reformama, a ne o jednostavnom prilagođavanju našeg načina trošenja, izbora, potrošnje, kretanja, zagađivanja, prikupljana otpada i razmišljanja i ističe: „Automobilska industrija nesumnjivo neće biti u stanju da izbjegne revolucionarne promjene koje se dešavaju u svim sektorima u vrijeme kada se suočavamo s problemima koji nastaju zbog prekomjernog konzumerizma. Svojim djelovanjem Citroën dokazuje da postoje nekonvencionalni načini mijenjanja stvari koji nisu ni dosadni ni rigorozni. AMI je odličan primjer toga i ponosni smo na njegov uspjeh, jer nudi izvornu i savremenu mobilnost.“