Novi Porsche 911 GT3 RS – Namjenski izrađen za pružanje maksimalnih performansi
Novi Porsche 911 GT3 RS – Namjenski izrađen za pružanje maksimalnih performansi
Novi Porsche 911 GT3 RS ne krije svoju namjenu: beskompromisni dizajn za maksimalne performanse.
Ovaj „road-legal” automobil visokih performansi sa 386 kW (525 KS), u potpunosti iskorištava tehnologiju i koncepte iz motosporta. Pored prirodno aspiriranog motora sa velikim brojem obrtaja i trkačke DNK te inteligentne lagane konstrukcije, rashladni i aerodinamički sistemi modela 911 GT3 RS su ono što ga najviše direktno povezuje sa njegovim „bratom“ u motosportu, 911 GT3 R modelom.
Koncept centralnog hladnjaka inspirisan motosportom – temelj za aktivnu aerodinamiku
Osnova za značajno povećanje performansi je koncept centralnog hladnjaka – ideja koja je prvi put korištena kod 911 RSR modela, koji je osvojio Le Mans, a potom i kod 911 GT3 R modela. Umjesto rasporeda od tri hladnjaka, koji je korišten kod prethodnih automobila, novi 911 GT3 RS se oslanja na veliki, nagnuti centralni hladnjak u prednjem dijelu automobila, postavljen tamo gdje se na drugim modelima iz 911 serije nalazi prtljažnik. To je omogućilo korištenje sada oslobođenog prostora sa strana, za integraciju aktivnih aerodinamičkih elemenata. Adaptivni elementi prednjeg krila i na dvodijelnom zadnjem krilu, u kombinaciji sa nizom drugih aerodinamičkih mjera, osiguravaju 409 kg ukupne potisne sile pri 200 km/h. To znači da novi 911 GT3 RS stvara dvostruko više potisne sile od svog prethodnika iz generacije 991.2 i trostruko više od sadašnjeg 911 GT3. Pri brzini od 285 km/h ukupna potisna sila je 860 kg.
Sistem za smanjenje otpora (DRS) je po prvi put ugrađen u proizvodni Porsche. Da bi se postigao manji otpor i veća brzina na ravnim dijelovima staze, DRS omogućava da se krila poravnaju pritiskom na dugme, unutar određenog radnog opsega. Airbreak funkcija se aktivira tokom kočenja u slučaju nužde, pri velikim brzinama: elementi krila sprijeda i nazad su podešeni na maksimum, stvarajući aerodinamički efekat usporavanja koji značajno podržava kočnice točkova.
Izgled novog 911 GT3 RS modela karakteriše veliki broj funkcionalnih aerodinamičkih elemenata. Najistaknutija karakteristika GT sportskog automobila je zadnje krilo u obliku labudovog vrata, koje je znatno većih dimenzija. Zadnje krilo se sastoji od fiksnog glavnog krila i gornjeg, hidraulički podesivog krilnog elementa. Po prvi put na Porsche proizvodnom vozilu, gornja ivica zadnjeg krila je viša od krova automobila. Osim toga, prednji kraj 911 GT3 RS modela više nema prednji spojler; umjesto toga ima prednji razdjelnik koji dijeli protok zraka, preko i ispod. Bočni spojleri automobila precizno usmjeravaju zrak prema van.
Ventilacija prednjih blatobrana se obezbjeđuje putem rebrastih otvora u prednjim krilima. Otvori iza prednjih točkova, u stilu legendarnog 911 GT1 modela koji je osvojio Le Mans, smanjuju dinamički pritisak u blatobranima. Bočni spojleri iza usisnika osiguravaju da je zrak usmjeren ka bokovima vozila. Zrak iz centralno postavljenog hladnjaka ističe kroz velike nosnice na prednjem poklopcu. Peraja na krovu usmjeravaju zrak prema van, osiguravajući hladnije temperature usisa u zadnjem dijelu. U novom 911 GT3 RS, otvori na zadnjoj bočnoj strani se koriste isključivo za poboljšanje aerodinamike, a ne za uvlačenje procesnog vazduha. Blatobran na zadnjem točku također ima usisnik i bočni spojler za optimizovani protok zraka. Zadnji difuzor dolazi od 911 GT3 modela uz manje prilagodbe.
Prednji ovjes koji se može podesiti iz kokpita
Čak i ovjes privlači pažnju svojom aerodinamičnošću. Budući da su blatobrani novog 911 GT3 RS podložni snažnim protocima zraka, komponente prednje osovine sa dvostrukim polugama su dizajnirane sa profilima u obliku suze. Ove aerodinamički efikasne karike povećavaju potisnu silu na prednjoj osovini za oko 40 kg pri maksimalnoj brzini, a inače se primjenjuju samo u motosportu, na vrhunskom nivou. Zbog šireg međuosovinskog rastojanja (29 milimetara šireg od 911 GT3), karike prednje osovine sa dvostrukim polugama su također produžene.
Kako bi se osiguralo da se ravnoteža u potisnoj sili između prednje i zadnje osovine održava čak i kada se koči pri velikim brzinama, inženjeri ovjesa su značajno smanjili nagib tokom kočenja. Na novom 911 GT3 RS, prednji kuglasti zglob donjeg ramena je postavljen niže na prednjoj osovini. Prilagođena je i zadnja osovina sa više karika, sa izmijenjenim opružnim stopama. Sistemi za pomoć vozaču i upravljanje zadnjim osovinama ovdje imaju još dinamičniju postavku.
911 GT3 RS model nudi tri režima vožnje: Normal, Sport i Track. U Track modu, osnovne postavke se mogu individualno podešavati. Između ostalih postavki, povratno i kompresijsko prigušenje prednje i zadnje osovine se može podesiti odvojeno i u nekoliko faza. Zadnji diferencijal se može podesiti i pomoću dugmadi za kontrolu na volanu. To se radi brzo i prirodno sa konceptom rada i prikaza, koji je također pozajmljen iz sfere motosporta: četiri pojedinačna rotirajuća dugmeta i dugme za sistem za smanjenje otpora (DRS) se nalaze na volanu. Ove komande su jasno prikazane preko grafike na instrument tabli tokom procesa podešavanja. 911 GT3 RS ima i ekran koji je već poznat vozačima modela 911 GT3. Pritiskom na dugme, vozač može smanjiti digitalni prikaz na dva 7-inčna bočna prikaza koji prikazuju samo osnovne informacije. Indikatori za promjenu brzine lijevo i desno od analognog tahometra također su uzeti od GT3 modela.
Četverolitarski šestocilindrični bokser motor sa velikim brojem obrtaja
4,0-litarski, prirodno aspirisani motor sa velikim brojem obrtaja je dodatno optimizovan u odnosu na 911 GT3 model. Povećanje snage na 386 kW (525 KS) se postiže prvenstveno preko novih bregastih osovina sa modifikovanim bregastim profilima. Usisni sistem sa jednim prigušnikom i kruti sklop ventila su izvedeni iz motosporta. Porsche Doppelkupplung (PDK) sa sedam brzina ima kraći ukupni odnos prijenosa od 911 GT3 modela. Usisnici zraka na podvozju osiguravaju da prijenos može izdržati čak i ekstremna opterećenja tokom česte upotrebe na stazi. 911 GT3 RS ubrzava od nule do 100 km/h za 3,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 296 km/h u sedmoj brzini.
Na prednjoj osovini se koriste aluminijska jednodjelna fiksna kočiona kliješta sa po šest klipova i kočioni diskovi promjera 408 mm. U poređenju sa 911 GT3, prečnici klipa su povećani sa 30 na 32 mm. Osim toga, debljina diskova je povećana sa 34 na 36 mm. Zadnja osovina je i dalje opremljena kočionim diskovima od 380 mm i kočnicama sa fiksnim kliještima od četiri klipa. Dostupne kao dodatna oprema su Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kočnice koje imaju diskove od 410 mm na prednjoj osovini i diskove od 390 mm na zadnjoj osovini. Novi 911 GT3 RS dolazi sa točkovima od livenih lakih legura, sa mehanizmom za zaključavanje. Road-legal sportske gume dimenzija 275/35 R 20 sprijeda i 335/30 R21 nazad osiguravaju visok nivo mehaničkog prianjanja.
Potpuno lagana konstrukcija
Inteligentna lagana konstrukcija je osnovni princip svih RS modela još od legendarnog 911 Carrera RS 2.7. Zahvaljujući nizu laganih konstrukcijskih mjera kao što je opsežna upotreba CFRP-a, model 911 GT3 RS teži samo 1.450 kg (osnovna težina prema standardu DIN) uprkos mnogim većim komponentama. Vrata, prednja krila, krov i hauba su, na primjer, izrađeni od CFRP-a. Lagani CFRP se također koristi i u unutrašnjosti automobila, na primjer kod standardnih sjedišta.
Dostupno uz pakete Clubsport i Weissach
Kada je u pitanju unutrašnjost, novi sportski GT automobil ima završnu obradu u tipičnom RS stilu: crna koža, Racetex i karbonska vlakna karakterišu njegov čisti, sportski ambijent. 911 GT3 RS je dostupan uz Clubsport paket bez dodatnih troškova. To uključuje i sigurnosnu čeličnu šipku za zaštitu od prevrtanja, ručni aparat za gašenje požara i sigurnosne pojaseve sa šest tačaka za vozača. Weissach paket, koji je dostupan uz dodatne troškove, uključuje znatno više stavki. Hauba, krov, dijelovi zadnjeg krila i gornji omotač vanjskih retrovizora imaju završnu obradu od karbonskih vlakana. Prednji i zadnji stabilizatori, zadnje klipnjače i posmična ploča na zadnjoj osovini izrađeni su od CFRP-a i doprinose daljem poboljšanju vozne dinamike. Sigurnosna šipka za zaštitu od prevrtanja, po prvi put je izrađena od CFRP-a, što predstavlja uštedu od oko šest kilograma u odnosu na čeličnu verziju. Još jedna istaknuta stavka Weissach paketa je PDK mjenjač sa magnetnom tehnologijom koja je također usvojena iz motosporta. To čini promjene brzina još dinamičnijim zahvaljujući preciznijoj tački pritiskanja i prilično lako uočljivom kliku. Kao dodatna oprema, uz Weissach paket dolaze i točkovi izrađeni od legura magnezijuma, koji štede još osam kilograma. Novi 911 GT3 RS je dostupan za narudžbu odmah i u Njemačkoj kreće sa cijenom od 229.517 €.
Ekskluzivni Porsche Design kronograf sat
Inspirisan motosportom – gdje je najbitnija maksimalna preciznost – Porscheov vlastiti proizvođač satova u Solothurnu u Švicarskoj, posebno je razvio 911 GT3 RS kronograf sat. Ovaj mehanički sat je rezervisan samo za vlasnike automobila. Zasniva se na staklenoj kutiji, napravljenoj od prirodnog ili crnog titanijuma, sa krunicom za navijanje. Unutar sata je mehanički Porsche Design kronograf kalibra WERK 01.200, koji je dobio COSC certifikat zbog svoje izuzetne preciznosti. Njegova funkcija prelaska („Flyback function“) omogućava korisniku da pokrene, zaustavi i resetuje mjerenje vremena samo jednim pokretom. Potiskivači ovog kronografa, koji sadrže „Start/Stop“ i „Next Lap“ laserske gravure, otkrivaju da ovaj kronograf ne služi samo za mjerenje vremena. Pored inovacija, kao što je mjerač pulsa na okviru, mogu se pronaći i mnoge dizajnerske karakteristike i materijali karakteristični za model GT3 RS.
Preporučena maloprodajna cijena, sa opremom karakterističnom za tu zemlju i PDV-om od 19 posto.