Test: Toyota AYGO X 1.0 VVT-i X-PLAY – Stvoren za svakodnevnicu
Test: Toyota AYGO X 1.0 VVT-i X-PLAY – Stvoren za svakodnevnicu
Toyota AYGO X nova je japanska uzdanica u segemntu mini gradskih automobila. Njegov prethodnik nosio je isto ime ali bez dodatnog slova „X“ koje u Japanu označava „crossover“. To vam odmah nagovještava da je japanski mališan otišao u najpolularniji segment – segment crossovera. Osim promjene segmenta, mali japanac postao je dizajnerski znatno privlačniji probirljivoj evropskoj klijenteli. Šta sve nudi i šta sve može mali gradski crossover pročitajte u nastavku testa.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Toyota Aygo X na evropsko tržište stigla je početkom tekuće 2022. godine i tek kreće u tržišnu ofanzivu. Japanski proizvođač odlučio se da ovaj model iz temelja promjeni i maksimalno ga prilagodi evropskim kupcima, prije svega novim dizajnom i prelaskom u novi segment – crossover segment za kojim su Evropljani i dalje ludi.
Nekadašnji tradicionalni i prilično dosadni dizajn Aygo modela sada je prošlost. Novi Aygo X sa svojim dizajnom možda i neočekivano skreće pažnju publike bez obzira na životnu dob. Evropski odjel Toyote ozbiljno je shvatio činjenicu da automobile ovakvog tipa prodaje prije svega privlačan dizajn, njihov šarm ali i njihova svakodnevna upotrebna vrijednost.
Novi Aygo X ima upečatljiv i “cool dizajn” vanjski dizajn karoserije koja dolazi u dvobojnoj izvedbi. Tim rješenjem jasno želi pokazati da nije samo jedan mali automobil koji će se utopiti u gradskoj svakodnevici. Osim dvobojne karoserije njegov dizajn karoserije ostavlja brojne mogućnosti individualnog dodavanja vizuelnih dodataka, prije svega naljepnica koje atraktivnost mogu podići na još viši nivo.
Ovisno o paktu opreme, novi Aygo X može imati prednji LED svjetlosni potpis što ga čini još atraktivnijim što nije slučaj kod našeg testiranog modela koji je bio opremljen klasičnim halogenskim svjetlima. Kada je riječ o svjetlosnim grupama treba svakako reći da ona na zadnjoj strani automobila izgleda izuzetno futuristički pa svojim dizajnom, ali i velikim dimenzijama, ostavljaju zaista snažan utisak.
Aygo X svojim vanjskim atraktivnim dizajnom definitivno ne ostaje ne primijećen na cesti. Na njegovoj karoseriji brojni su upečatljivi dizajnerski elementi koji će se posebno dopasti mlađoj populaciji.
Zahvaljujući povišenoj karoseriji, bočnim zaštitnim plastikama na rubovima blatobrana kao i upečatljivim točkovima od lake legure, Aygo X zaista ima upečatljiv nastup, posebno i zbog znatno većih dimenzija u odnosu na prethodnika, ali je i dalje ostao izuzetno kompaktan za svakodnevne gradske gužve u kojima nekada odlučuju centimetri da li ćete se moći parkirati ili provući. Njegova dužina je 3.700 mm, širina 1.740 mm, visina 1.525 mm i međuosovinski razmak 2.430 mm. Automobil je nastao na TNGA: GA-B platformi koju koristi i veći Yaris Cross.
Unutrašnjost u mini izdanju također je potpuno nanovo dizajnirana, čime se novi Aygo X jasno distancirao od svog prethodnika. Već sa prvim sjedanjem za upravljač novog Aygo X modela shvatit ćete da je sve tu na svom mjestu i da je kvalitet materijala i preciznost izrade otišao daleko ispred svog prethodnika. Također, unutrašnjost je dizajnerski puno ljepša i modernija što će svakako imati svoju težinu kod budućih potencijalnih kupaca.
Vozač vrlo brzo može pronaći odgovarajuću poziciju sjedenja zahvaljujući mogućnosti podešavanja upravljača i sjedišta, kao i dobre pozicija ručice petostepenog ručnog mjenjača. Preglednost je dobra što je od velike važnosti za gradske automobile. Instrument tabla i centralni ekran multimedijalnog sistema su vidnom polju bez segmenata kojim tu jednostavno nije mjesto, pa ukratko rečeno, vrlo brzo možete krenuti u borbu sa gradskim saobraćajem…
Prednja vrata znatno su veća od vrata za ulazak na zadnju klupu, a i sama prednja sjedišta nude znatno više prostora za putnike nego je to slučaj sa zadnjom klupom na kojoj se mogu smjestiti dvije osobe uz neizostavno pomjeranje prednjih sjedišta. Ipak, nije realno imati prevelika očekivanja, pa će se na zadnjim sjedištima uglavnom voziti djeca. Na zadnjim vratima stakla se ne mogu spustiti, već je zadržan koncept leptir stakla.
Aygo X dobio je Toyotin multimedijalni sistem sa već poznatim klasičnim rješenjem grafike, koji radi korektno bez bilo kakvih zadrški. U njemu su integrisane sve bitne funkcije, audio sistem, telefonija, informacije o automobilu, Wi-Fi pristupna tačka, video prikaz kamere za vožnju unazad, itd. Ono što je za svaku pohvalu jeste da je Toyota u ovom automobilu zadržala veliki broj fizički prekidača koji omogućavaju intuitivno korištenje. Voljeli bi smo da su prekidači za otvaranje bočnih stakala osvjetljeni kao što je osvjetljen prekidač za podešavanje retrovizora.
Napredak je vidljiv i u putničkoj kabini koja je dosta prostranija od prethodne generacije, kvalitet materijala znatno je bolji, a dizajn je znatno moderniji i atraktivniji. Ipak, poneki sitni nedostatak može se pronaći poput neosvijetljenih prekidača za prozore ili slabijoj zvučnoj izolaciji.
Prtljažnik je također narastao u odnosu na prethodni model pa sada ima osnovnu zapreminu od 230 litara. Isti se može proširiti preklapanjem zadnje klupe na 829 litra, ali u suštini Aygo X nećete koristiti za selidbe tako da osnovna zapremina je uglavnom dovoljna za svakodnevicu.
Vozne karakteristike: okretan i štedljiv
Svi koji automobile koriste za obavljanje poslova u gradskim sredinama znaju koliko su važne njihove kompaktne dimenzije, ali pored toga jednako je važna udobnost i efikasnost. Kompaktnu karoseriju malog Aygo X modela pokreće poznati Toyotin atmosferski 1.0 VVT-i motor sa tri cilindra koji isporučuje 72 KS pri 6.000 okr/min i 93 Nm okretnog momenta pri 4.400 okr/min. U ponudi za ovaj model nema drugih motora, tako da je ovo jedini model za sve izvedbe Aygo X modela.
Mali atmosferski motor uparen je sa ručnim petostepeni mjenjačem koji je dosta precizan i ima duže prijenosne omjere koji su prilično zbijeni. Ne očekujte sportske performanse iz ove kombinacije motora i mjenjača jer od Aygo X od 0 do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 158 km/h. Objektivno gledajući, za mini gradskog automobil koji će svoj radni vijek provesti uglavnom u gužvama i kolonama ne trebaju sportske performanse koje će vas zadivit. Sa druge strane motor je dosta elastičan što puno značajnije za gradsku vožnju.
Mali atmosferski motor kroz prethodne generacije kalio si i prolazio kroz mala unaprjeđenja, pa bi trebao bez problema dugo služiti u ovom automobilu. Nema tu skupih dijelova koji bi se mogli pokvariti, poput turbo punjača ili plutajućeg zamajca. Filozofija je jasna: „sipaj i vozi“. A koliko će vam prosječno trebati goriva? Putni računar tokom testa u gradskim uslovima zabilježio je prosječnu potrošnju od 5,2 do 7,2 l/100 km, ovisno o intenzitetu gužve i da li se koristi klima uređaj.
Na otvorenoj magistralnoj cesti potrošna se spušta i do 3,8 l/100 km, a na auto putu do brzine od 125 km/h prosječna potrošnja je 4,5 l/100 km. U konačnici test smo završili sa ukupnim prosjekom potrošnje od 4,4 l/100 km pa kada sagledamo sve činjenice teško da neko može biti nezadovoljan potrošnjom goriva. Sa jednim punim rezervoarom čija je zapremina 35 litara imat ćete autonomiju od oko 500 km – ovisno o načinu i uslovima vožnje.
Aygo X kao mini gradski automobil odlično se vozi na svim vrstama puteva. U gradu se s njim lahko provlačite kroz uske ulice, lahko parkirate, krug okretanja je 9,4 metra, a ovjes u kombinaciji sa točkovima na kojim su postavljene gume veličine 175/65 R17 odlično upija udarne rupe i neravnine. Iako je karoserija kompaktnih dimenzija, na auto putu osjećate stabilnost i dobru upravljivost. Upravljački sistem je precizan i daje vam dovoljno informacija sa podloge. Ono što bi smo voljeli da je bolje jeste zvučna izolacija motornog prostora odakle dolazi nešto više buke u putničku kabinu.
Novi Aygo X cilja na dugoročnu isplativost korištenja uz što manje troškove održavanja. Sviđa nam se njegova niska potrošnja goriva, ali bi smo voljeli da su performanse malo bolje.
Obzirom da je Aygo postao Aygo X što znači da je crossover, od njega se očekuje da ponekad skrene sa asfaltiranih puteva. Najniža tačka karoserije nalazi se na 187 mm od tla, a tu su i plastične zaštite pragova i lukova blatobrana. Lijepo to sve izgleda i ima ograničenu funkciju koja se svodi na savladavanja makadamskih puteva, ili manjih prepreka u prirodi. Za sve ostalo ipak koristite automobil sa ozbiljnijim offroad mogućnostima. U suštini blago podignuta karoserija najbolje će se pokazati u gradu kada trebate da se popnete na neki visoki pločnik.
Aygo X opremljen i je i brojnim sigurnosnim sistemima koji aktivno doprinose povećanju sigurnosti tokom vožnje. Neke od njih do skoro smo viđali samo u višim automobilskim segmentima, pa tako Aygo X ima aktivni tempomat koji automatski održava razmak između vas i automobila ispred, upozorava vas na napuštanje trake, kao i na nalet na vozilo ispred.
Zaključak
Priča o mini gradskim automobilima još uvijek nije gotova iako su brojni proizvođači odustali od tog segmenta. Toyota je napravila racionalno rješenje tako što je Aygo model prebacila u crossover segment, a sam automobil je dosta racionalno napravljen, ali ovog puta u mnogo privlačnijem izdanju. Sa jednostavni i provjerenim mehaničkim rješenjima ovaj automobil cilja na dugotrajnu eksploataciju bez prevelikih troškova održavanja.
Kada je riječ o cijeni, osnovni model kakav je bio i testirani model Aygo X X-PLAY košta 32.300 KM. Na ovu cijenu treba dodati i 1.180 KM za dodatnu opremu, a kompletnu specifikaciju vozila možete pročitati OVDJE.