Vozili smo: Mercedes-Benz G klase 350d AMG – Tenk za civilne potrebe
Vozili smo: Mercedes-Benz G klase 350d AMG – Tenk za civilne potrebe
Mercedes-Benz G klasa nastala je već davne 1979. godine kao zajednički proizvod Mercedesa i austrijskog Steyra Daimler Puch koji je poznat po proizvodnji specijaliziranih terenskih vozila. Cilj je bio stvoriti automobil koji će biti nezaustavljiv na svim terenima! Kao prioritet u stvaranju takvog automobila uvijek su bile vozne karakteristike pa sve ostalo. Kroz sve decenije postojanja i unaprjeđenja nije se odustajalo o izvorne filozofije. Zbog svojih beskompromisnih voznih karakteristika, ovaj automobil uz Toyotu Land Cruiser, neprikosnoveni je vladar među terencima.
Moderno doba zahtijevalo je dolazak nove generacije Mercedes G klase, a to je izazvalo bojazan da ovaj automobil neće biti ono što je bio njegov prethodnik. Da li je Mercedes G zadržao najvažnije vozne karakteristike i pri tome zadovoljio visoke zahtjeve modernih kupaca pokušali smo otkriti u kratkom testu ovog neprevaziđenog modela. U nastavku vam donosimo najvažnije detalje testa…
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: Moderni klasik
Kutijasti dizajn, kutija od cipela ili kako god to neko zvao budi sjećanja na neka prošla vremena i automobili u takvoj formi danas su gotovo prava rijetkost. Upravo jedan od tih posljednjih automobila sa takvom dizajnerskom formom je Mercedes G klase. U odnosu na prethodnika, forma je ostala ista, ali dizajneri i inžinjeri sa udruženim snagama puno toga su promijenili i pri tome zadržali tradicionalni DNA ovog automobila.
Jednostavne i ravne linije i dalje čine vjerovatno 90% ovog automobila, međutim sada su ivice blago zaobljene pa sve ukupno izgleda jako lijepo i moderno. Tu su i masivna proširenja lukova blatobrana zbog čega automobil ostavlja utisak da je stamen na svakom terenu. U našem slučaju testirani model bio je opremljen sa AMG paketom opreme koji dodatno poboljšava vizuelni nastup ovog automobila. Međutim, bespotrebno je gubiti previše vremena na dizajn automobila jer on je jedan od onih – ili vam se sviđa ili vam se ne sviđa! Tradicionalna i provjerena rješenja zadržala su se i na novoj generaciji, poput masivnih baglama na vratima, klasičnih šteka ili recimo debelih dihtunga na vratima, pa tako kada vrata zatvarate zaista morate “lupiti muški” na što većina nije navikla nakon mora plastičnih automobila.
Još kratko ćemo se zadržati kod vanjskog dizajna koji je zaslužan da djelomično prikriva impozantne dimenzije automobila. Gledajući izdaleka “kutijasti G” ne izgleda tako veliko, međutim kada mu se približite shvatite da se radi o grdosiji čije su dimenzije u odnosu na prethodnika značajno veće. Dužina automobila je 4.817 mm, širina 1.931 (+120 mm), visina čak 1.969 mm, dok je međuosovinski razmak 2.890 mm. Najniža tačka karoserije je na zadnjem centralnom diferencijalu na visini od 241 mm, što znači da ova grdosija u rukama vještog vozača može savladati mnoge izazove.
Unutrašnjost nove Mercedes G klase potpuno je nova u svakom segmentu. Za razliku od prethodnih generacija koje su bile manje-više spartanske i prilično zastarjele, sa novom generacijom “G-a” stvari su se promijenjene iz temelja. Nova Mercedes G klasa tako nije više samo službeno terensko vozilo već ravnopravno stoji “rame uz rame” sa ostalim luksuznim bratskim modelima. No da li je to zaista realno i moguće? Krenimo redom…
Sam ulazak u putničku kabinu kroz velika vrata ne predstavlja nikakav problem, međutim vozači ispod 180 cm doslovno moraju stati na dodatni zaštitni prag kao na stepenicu jer visina automobila to zahtjeva. Ista stvar je i za izlazak, a na zadnja sjedišta se također uskače na isti način. Prednja sjedišta nude zaista odličnu udobnost i komfor, dok su kod zadnjih sjedišta nasloni nešto kraći pa za ugodan smještaj potrebno je izvući naslone za glavu.
Vozač i suvozač imaju dovoljno prostora u svim pravcima, a zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju i putnici na zadnjoj klupi imaju dovoljno prostora kako bi se ugodno smjestili. Kvalitet materijala je zaista za svaku pohvalu; koža, aluminium, lakirani karbonski elementi, mekana plastika, itd. Sve je jednostavno na vrhunskom nivou kao da je riječ o S klasi, pa tako je gotovo nemoguće pronaći komad nekog jeftinog i loše izrađenog materijala!
Prednji dio putničke kabine stvoren je u duhu modernog i tehnološki naprednog doba. Koncept je ostao isti kao kod prethodnika, ali su tu moderne tehnologije koje prave jasnu razliku. Ispred vozača je digitalni kokpit koji čine dva ekrana spojena u jednu cjelinu, a takvo rješenje već smo vidjeli kod luksuznih Mercedesovih limuzina. Pomenuti ekrani dolaze sa vrhunskom grafikom i rezolucijom, a preko njih se očitavaju sve dostupne informacije i podešavaju brojne mogućnosti automobila.
Luksuzni i moderno dizajnirani trokraki upravljač fantastično leži u rukama, a na bočnim krakovima su multifunkcionalni prekidači kao i površine osjetljivim na dodir preko kojih vršite izbor nekih od funkcija. Upravo to rješenje i nije baš najpraktičnije u samoj vožnji jer ćete lahko nešto promijeniti a da to niste ni željeli.
Na centralnom grebenu također imamo upravljački sistem za upravljanje multimedijom koji također ima površinu osjetljivu na dodir. To je lijepo i zabavno rješenje, međutim i ne toliko praktično za upotrebu tokom vožnje, baš kao i ostala “klizanja” po raznim ekranima osjetljivim na dodir. Stara, provjerena rješenja kao što su fizički prekidači jednostavno su ne zamjenljiva! Upravo to je Mercedes i zadržao za sve bitne funkcije, od upravljanja klimatizacijom, do promjena na 4×4 pogonskom sistemu.
Nova Mercedes G klasa mnogo je luksuznija i udobnija od svojih prethodnika, uz obilje luksuznih detalja. Međutim, nameće se pitanje da li je takav stepen luksuza i tehnologije potreban u ekstremnim uslovima korištenja, kao što je to slučaj u raznim službama? Ili se nova Mercedes G klasa nameće kupcima koji žele automobil sa pravim offroad sposobnostima, ali bez gubitka luksuza. Po nama nova Mercedes G klasa je pravi primjer takvog automobila.
Vozne karakteristike: Sposoban kao tenk ali brži od njega!
Terenskim vozilima cesta je “druga kuća” pa su im se često opraštale pristojne vozne karakteristike na asfaltiranim putevima. Međutim, Mercedes je s novom G klasom odlučio da stvari promjeni pa je značajno poradio na voznoj dinamici na asfaltiranim putevima. Nova Mercedes G klasa u odnosu na prethodnu generaciju znatno je preciznija u dinamičnoj vožnji. Ono na šta se morate naviknuti jesu njeni “kamionski” gabariti i značajna težina od 2.578 kg pa uz ovjes koji je i dalje prvenstveno podešen za offroad, karoserija se naginje više nego što očekujete od putničkog automobila, a to G klasa u suštini i nije. Ukratko rečeno, zaboravite dinamičnu vožnju po zavojima.
Pokretačka snaga dolazi iz Mercedes-Benz 2.9-litrenog turbo dizelskog V6 motora koji isporučuje 286 KS i 600 Nm okretnog momenta koji je raspoloživ na niskih 1.200–3.200 okr/min. Ovaj moderni dizelski motor uparen je sa automatskim mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa, a tu je i već odavno dobro poznati 4×4 pogon na sve točkove. Prema fabričkim podacima od 0 do 100 km/h testni model ubrzat će za 7,8 sekundi i može postići maksimalnu brzinu od 199 km/h. Sasvim iznenađujuće ubrzanje kada znamo o kakvom terencu je riječ.
Offroad: Gazi sve pred sobom
Mercedes G klasa kao kralj bespuća i velikih putnih izazova i dalje se najbolje snalazi tamo gdje drugi posustaju. Decenije iskustva pretočene su u novu generaciju ovog terenca pa od svojih gorštačkih offroad sposobnosti nije izgubio ništa. To najbolje potvrđuju i slike točkova koji ni u jednom momentu ne ostaju u zraku, što znači da će trakcija biti gotovo pa idealna i u najtežim uslovima. Veliki hod točkova ovdje pokazuje pravi karakter ovog automobila – čistokrvni terenac!
Da je Mercedes G klasa i dalje pravi terenac potvrđuje činjenica da ima blokadu čak tri diferencijala; prednjeg, centralnog i zadnjeg diferencijala. U praksi to znači da ćete moći blokadom diferencijala rasporedti tačno jednu četvrtinu ukupne snage po svakom točku. Ono što je još važnije je da vozač sam putem prekidača bira koji će diferencijal da blokira, a ne da taj posao automatski radi elektronika automobila što može biti problem u teškim offroad situacijama.
U teškim uslovima vožnje kompletno podvozje nove Mercedes G klase štite prave metalne ploče što samo još jedan pokazatelj da je ovaj automobil dosljedan nasljednik svojih terenski predaka. Pri tome treba dodati i podatak da je ovaj terenac sposoban proći kroz vodenu površinu dubine čak 70 cm.
Zaključak
Mercedes-Benz kroz gotovo pola vijeka unaprjeđivao je svoju G klasu, međutim ovaj automobil nikada više nije bio bliže luksuznim terencima. Kroz 43. godine koliko postoji G klasa, ovaj automobil se dokazao u najekstremnijim terenskim uslovima. Za Mercedes-Benz izazov je bio kako takav ultimativni terenski auto približiti svakodnevici a da pri tome ne izgubi sve ono po čemu je poznat. Po našem mišljenju u tome su uspjeli, međutim Mercedes-Benz G izgubio je onu surovost koju je imao u unutrašnjosti, pa iskreno nije više za razne vojno-policijske službe.
Nova Mercedes G klasa ipak je ostala ultimativni terenac, ali vjerovatno većina kupljenih primjeraka većinu životnog vijeka provest će na cesti. Pitate se zašto? Zato što za novac koliko košta jedna Mercedes G klasa možete kupiti nekoliko nisko budžetnih SUV-ova koji će poslužiti svrsi, a sama nova G klasa odlazi u kategoriju statusnih simbola. Uz sve to treba dodati da je rok isporuke oko dvije godine.