Novi BMW Serie 7 i i7 predstavljen u šokantnom izdanju
Novi BMW Serie 7 i i7 predstavljen u šokantnom izdanju
BMW je predstavio novu sedmu generaciju Serie 7 koja svojim izgledom šokira, a tehnologijom ostavlja bez daha.
Piše: Emir Kalender
Novi BMW Serie 7 i njegova električna verzija i7 zvanično su predstavljene te nakon višemjesečnih objavljivanja špijunskih slika imamo potpuni uvid u izgled i tehničke podatke nove njemačke krstarice ih bavarske.
Nemalo prije premijere nove Serie 7, BMW je predstavio osvježeni X6 model koji je svojim dizajnom već potvrdio slutnje kako će izgledati nova Serija 7, prije svega njen prednji dio. Otkrivanjem nove “sedmice” javnost je najblaže rečeno ostala šokirana, a nemali broj ljubitelja BMW-a ne krije razočarenje u dizajnerski pravac.
Iako je dizajn stvar ukusa o čemu se ne raspravlja, teško izbjeći komentar na izgled ovako važnog automobila, posebno ako znamo za kakvu klijentelu je namijenjen. BMW nije odustao od trenda korištenja velike rešetke motora koja je od samog predstavljanja izazvala brojne kritike, a ovog puta dizajneri su otišli i korak dalje u svojim čudnim kreacijama pa su tako prednju svjetlosnu grupu podijelili u četiri dijela što je već viđeno prije osam godina sa predstavljanjem Citroën C4 CACTUS modela.
Bočna linija ostala je koliko-toliko u konvencionalnom izdanju, no ipak dizajneri su morali pokvariti utisak sa prilično sa dizajnom uvučenih ručki za otvaranje vrata. Slična situacija je i sa zadnjim dijelom koji je također u nekoj mjeri ostao konvencionalan, međutim ostavlja utisak potpune bezličnosti.
Ukupno gledajući vanjski dizajn nove BMW Serie 7 je prefuturističan za ovo doba, a će mnogi reći da je bezličan što i nije daleko od istine. No, ono što treba pohvaliti jeste da je vanjski izgled automobila “skladno” dizajniran u kojem nema primjesa prethodnih dizajnerskih generacija kao što je to bio slučaj kada se pojavio prvi model Serie 4 sa velikom maskom. U tom slučaju BMW je puno eksperimentisao… Ako se sjetimo 2017. godine kada je predstavljena šesta generacija “sedmice” koliko je javnost očarala svojim moćnim nastupom, možda bi mogli reći da je ova generacija toliko razočarala. U svakom slučaju vrijeme i prodaja pokazat će šta kupci žele…
Moderna i jednostavna unutrašnjost, ali koju smo već vidjeli
Unutrašnjost nove BMW Serie 7 na svu sreću nije toliko kontroverznog dizajna kao vanjski dio. Ispred vozača najnovija interpretacija BMW-ovog Live Cockpit Plusa s najnovijim iDrive 8 softverom. Ispred vozača i na sredini centralne konzole nalazi se novi zakrivljeni ekran – Curved Display. Riječ je o dva ekrana koja su staklom povezana u jednu cjelinu. Vozački ekran ima dijagonalnu veličinu od 12,3-inčni, dok je dužina centralnog ekrana koji je osjetljiv na dodir 14,9-inčna.
Novitet je Interaction Bar koji je ekskluzivan za Seriju 7, a sadrži kristalnu površinu s kontrolama osjetljivim na dodir. BMW koji je dugo vremena bio posljednja “oaza” u automobilskoj industriji u čijim modelima su se mogle pronaći prave tipke za upravljanje brojim funkcijama poput ventilacije, to više nije jer je digitalizacija i ovaj brend poharala.
Udobnost uz savremene tehnologije
U automobilima poput BMW-a Serie 7 fokus je uvijek na udobnost i komfor putnika u drugom redu sjedišta. Prostora i udobnosti sigurno ne nedostaje, međutim poseban utisak ostavlja opcioni 31-inčni 8K Theater Screen ekran koji je smješten između prednjih sjedišta kako bi putnici za zadnjim sjedištima imali pristup Amazon Fire TV-u i drugim online servisima. Putnici mogu kontrolisati ekran dodirom ili putem dva 5,5-inčna tableta postavljena na panele vrata.
Standardni zvučni sistem donosi 18 zvučnika, međutim za potpuni ugođaj nudi se opcioni vrhunski zvučni sistem Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System sa 36 zvučnika od čega su četiri zvučnika integrisana u krovnu oblogu. Svih 36 zvučnika nude 4D audio funkciju koja koristi magnetno kontrolirane vibracije za bolji bas.
Novi superiorni pogonski sklopovi
Novi BMW Serie 7 isporučivat će se sa konvencionalnim motorima koje pokreće fosilno gorivo, ali tu je i po prvi put tu je i verzija na potpuni električni pogon što će svakako biti interesantno u vremenu kada svijetom opet vlada naftna kriza.
U početku prodaje BMW će ponuditi dvije verzije Serie 7 sa motorima na fosilno gorivo. Osnovni model pokretat će motor sa šest cilindara i snažniji V8. Osnovni 740i koristit će nadograđenu verziju BMW-ovog 3,0-litrenog rednog šestocilindarskog turbo motora, a bit će potpomognut 48-voltnim blagim-hibridnim elektromotorom. To će mu osigurat kombinovanu snagu od 375 KS i 520 Nm okretnog momenta, a iz mjesta do 100 km/h ubrzat će za okruglo 5,0 sekundi.
Snažnija verzija nosit će oznaku 760i xDrive koju pokreće 4,4-litreni V8 sa dva turba punjača i istim blago-hibridnim asistentom. U konačnici izlazna snaga je 536 KS i 750 Nm okretnog momenta, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,2 sekunde. Obje verzije koriste automatski mjenjač sa osam stepeni prijenosa i ostvaruju maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Tradicionalni ljubitelji dizela neće ostati uskraćeni, pa će od proljeća 2023. godine biti ponuđen model 740d xDrive sa 6-cilindričnim dizelskim motorom i 300 KS koji će biti dostupan samo na evropskom tržištu.
Korak prije potpuno električnog modela je plug-in hibridna verzija nove Serie 7 koja će biti ponuđena na brojnim tržištima svijeta od početka 2023. godine. Ona je opremljena petom generacijom BMW-ove eDrive tehnologijom koja bi joj trebala osigurati domet od 80 km čisto na električni pogone. Najavljena je u dvije verzije sa M značkom, prva od njih je M760e xDrive, plug-in hibrid koji stiže u proljeće 2023., i kombinovat će 3,0-litreni redni šestocilindarski motor sa električnim motorom te će u kombinovanom režimu isporučivati snagu od 571 KS i 800 Nm.
Druga verzija i7 M70 xDrive koja stiže nešto kasnije raspolagat će sa preko 600 KS i 1000 Nm okretnog momenta. Ujedno to će biti i najbrža “sedmica” koja će ubrzavati od 0 do 100 km/h za 4 sekunde.
Prva električna “sedmica”
Prva električna “sedmica” nosi oznaku i7 xDrive60, a za pokretanje koristi dva elektromotora koji u kombinovanom režimu rada isporučuju 536 KS i 744 Nm okretnog momenta. Električna “sedmica” može ubrzati od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde i postići maksimalnu brzinu od 240 km/h koja je elektronski ograničena. Kada je riječ o bateriji, njen kapacitet je 101,7 kWh i trebala bi osigurati domet između 590 i 625 kilometara.
Nešto kasnije bit će dostupna i snažnija verzija i7 M70 xDrive sa 660 KS. M Sport dijelovi besplatna su opcija za model i7 xDrive koji donose agresivniji izgled prednjeg dijela, a za isti model dostupni su 20 i 21 inčne M Sport felge.
Bezupitna sigurnost
BMW za novu generaciju Serie 7 standardno je osigurao brojne sigurnosne sisteme koji vozaču olakšavaju vožnju te uvode novi nivo sigurnosti. Tako recimo Serija 7 po prvi put posjeduje novi Level 2 Plus hands-free sistem vožnje. Ovaj sistem je prilično intuitivan, a između ostalog posjeduje tehnologiju za držanje vozila u traci i automatsku promjenu trake.
Sve izvedbe nove BMW Serie 7 dolaze sa standardnim zračnim ovjesom i automatskim elektronski kontrolisanim amortizerima. Adaptivni ovjes spušta automobil u Sport modu vožnje ili ga podiže u slučaju kretanja po lošijim cestama i preko manjih prepreka. BMW i7 se automatski spušta pri brzini većoj od 120 km/h zbog bolje aerodinamike. Pored integralnog adaptivnog upravljanja, koje automobil čini preciznijim pri većim brzinama, Serija 7 ima i sistem upravljanja stražnjim točkovima do 3,5 stepeni.
Prve isporuke nove Serie 7 kreću u novembru ove godine, a astronomske cijene na evropskom tržištu kreću od cca. 180.000 km za osnovni 740i, dok će za 760i xDrive model sa V8 motorom trebati izdvojiti koštati oko 217.000 KM. U slučaju kupovine i7 električnog modela bit će potrebno izdvojiti oko 230.000 KM.