Vozili smo: Nova Opel Astra – Automobil koji spaja generacije
Vozili smo: Nova Opel Astra – Automobil koji spaja generacije
Nova, šesta, generacija Opel Astre opremljena je svim modernim tehnološkim rješenjima te kao takva predstavlja adekvatan odgovor etabliranoj konkurenciji. Dizajneri i inženjeri napravili su automobil čija rješenja odgovaraju velikoj većini još uvijek mnogobrojnih kupaca kompaktne klase. U ponudi su energetski efikasni benzinci i dizelaši dok kao posebna poslastica dolazi hibrid sa plug-in sistemom punjenja. Cijena na našem tržištu kreće se u rasponu od 38.002 KM do 67.339 KM.
Piše: Alden Hadžagić
S radošću smo prihvatili poziv za prve vožnje nove Opel Astre. Hronologija proizvodnje otkriva da se radi o šestoj generaciji izvrsno prodavanog njemačkog kompakta, ali slobodno se može reći da se zapravo radi o 12. generaciji. Naime, ne smije se zaboraviti prethodnik Kadett koji je na tržištu također egzistirao u šest generacija. Kadett je postavio jake temelje za Astru čija je svaka nova generacija značajan dizajnerski i tehnološki iskorak u odnosu na prethodnu.
Nije tajna da je za dobre prodajne rezultate uz vrhunsku tehnologiju potreban isti takav dizajn pa nas ne čudi skladno skrojena karoserija i upečatljivo uređena unutrašnjost. Već se na prvi pogled može reći da su dizajneri nedavno predstavljene Astre inspiraciju tražili na novijim modelima Opela što podrazumijeva i neka rješenja sa koncepta Manta.
Dakako ne nedostaje ni rješenja koja izazivaju pozitivne osjećaje kod nostalgičara. Pečat cijelom automobilu daje prednja Maska Vizor. Na njoj se nalazi prepoznatljivi logotip dok su na krajevima instalirana uska i izuzetno efikasna LED svjetla. Recimo da skuplji paketi opreme dolaze sa najnovijom generacijom matrix svjetala Intelli-Lux LED. Svako rasvjetno tijelo ima po 84 svjetleće diode čiji se intenzitet i smjer snopa munjevito prilagođavaju trenutnoj situaciji u saobraćaju.
Zadnja svjetla podsjećaju na prethodnika s tim da su sada elegantnija i uočljivija. U zadnji crni veliki spojler iznad zadnjeg stakla integrisano je vertikalno treće stop svjetlo. Na petim vratima, odnosno poklopcu prtljažnika, ponosno je velikim slovima ispisano ASTRA. Recimo da su vrata prtljažnika izrađena od kompozitnog materijala čime se postigla ušteda na masi ali uz zadržavanje čvrstoće. Sve u svemu može se reći da je dizajnerski tim zadužen za vanjski dio karoserije napravio odličan posao. Nema nikakvih suvišnih detalja koji kod nekih konkurenata često prelaze u kič.
Sve linije su njemački precizne, odnosno oštre, što ide u prilog eleganciji. Ljubitelji karavanske verzije morat će strpjeti još malo… Preciznost proizvodnje potvrđuju minimalni zazori među plohama kao i proces lakiranja koji u ovom trenutku sigurno spada u svjetski vrh. Opelova vlasnička struktura nekoliko se puta mijenjala tokom posljednjih godina. Corsa je došla kao prvi model pod okriljem grupacije PSA dok je šesta generacija Astre stigla kao prvi model Stellantis grupe koju pored PSA čini i Fiat Chrysler. Potpuno nova Astra iznikla je na trećoj verziji modularne EMP2 platforme predviđene za ugradnju elektromotora sa pripadajućim baterijama i svim ostalim potrebnim instalacijama. Dovoljno je reći da ima 50% novih dijelova od verzije 2.
Otvaranjem vrata vidi se da se ideja jednostavnih linija nastavlja i u unutrašnjosti. Cilj je bio vozaču i putnicima pružiti dovoljan broj informacija koje su zaista bitne dok je sve ostalo jednostavno maknuto iz vidokruga. Kokpitom dominiraju ekrani koje Opel naziva Pure Panel. U principu radi se o dva 10 inčna ekrana koja su od drugog paketa opreme Eleganceu elegantnim okvirom od magnezija vizualno povezana u jednu optičku cjelinu. Logično, u fokusu vidnog polja vozača je ekran sa instrumentima bitnim za rad motora i ostalih sistema automobila dok je onaj drugi zadužen za neizbježni infotainment. Za vrijeme probne vožnje primijetili smo da se na ekranu ispred vozača ne može ”pozvati” prikaz klasičnih analognih instrumenata što veliki broj vozača želi. No, možda je baš to finalni rez između prošlih i novih vremena.
Ispod se nalazi red tipki osjetljivih na dodir ali i red klasičnih prekidača. Recimo da se radom klima sistema upravlja na ”starinski” način, pomoću klasičnih tipki što većinu vozača oduševljava. Nije ni čudo jer je to znatno jednostavniji i brži put do željenog kvaliteta zraka u putničkom prostoru.
Astra je non-stop povezana na Internet (24/7) te se sva ažuriranja sistema vrše bez odlaska u servis. Za to je zadužen sistem Over-the-air (OTA). No to nije sve jer se pomoću aplikacije myOpel daljinski, iz kućne fotelje, može upravljati punjenjem baterija (hibridna verzija) i pred- grijanjem ili pred-hlađenjem putničkog prostora. Očekivano, kao standard dolaze Apple CarPlay i Android Auto platforme. Nabrojano se odnosi na bogatije pakete opreme.
Uz solidnu ponudu prostora oduševila nas je kvaliteta materijala na većini površina. Istina, na onom skrivenim i manje vidljiv nalazi ne nešto jeftinija malo grublje obrađena plastika. Veliki je to plus u odnosu na konkurenciju koja u nekim slučajevima na novim modelima pravi korak unazad u odnosu na prethodnika. Ne smijemo zaboraviti ni osnovno sredstvo za upravljanje – volan. Interesantan, da ne kažemo unikatan, dizajn odmah upada u oči. Kao dodatni bonus dolazi spontano korištenje raspoloživih tipki. Kada smo već kod komandi recimo da ručica, odnosno prekidač, automatskog mjenjača sa 8 stepni prijenosa otkriva poveznicu sa srodnim PSA modelima DS4 i P308…
Iako je nova Astra duža za gotovo neprimjetna 4 mm ponuda prostora za putnike je upadno bolja. Nešto duži međuosovinski razmak (+13 mm) maksimalno je iskorišten za podizanje komfora na zadnjim pozicijama za sjedenje. Profitirali su i oni koji imaju čestu potrebu za transportom više prtljage – zapremina je u odnosu na ”staru” Astru porasla za 52 litra te sada iznosi pristojnih 422 litara. Obaranjem naslona zadnje klupe zapremina raste na 1,389 litara. Logično elektrificirana verzija ima nešto manji ali još uvijek solidan prtljažnik od 352 – 1.269 litara. Razlika je popunjena baterijama…
Recimo da se kupcima nude četiri paketa opreme: Edition, Elegance, GS Line i Ultimate. Svi su bogato opremljeni pa se može reći da se zapravo razlikuju po karakteru vozila kojeg kupac preferira.
U skladu sa današnjim vremenom ponuda motora je prilično jednostavna što pogoduje bržem donošenju zaključka koji nam motor najviše odgovara. Na početku ponude nalazi se 1,2 litreni turbobenzinac sa dva nivoa snage – 110 KS / 205 Nm i 130 KS/230 Nm. Slabija verzija nudi se isključivo sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa dok se potentniji motor uz adekvatnu nadoplatu može dobiti sa novog generacijom automatika u čijem se kućištu nalazi osam stepeni prijenosa. Što se dizelaša tiče tu je jedan ali vrijedan 1,5 litreni turbodizel sa 130 KS i okruglo 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ljubitelji dizelaša također će moći birati ručni ili automatski mjenjač.
Deklarirana potrošnja benzinaca je od 5,4 do 5,6 l/100 km dok je dizelaš očekivano umjereniji potrošač – 4,3 do 4,5 l/100 km. Ali na vrhu ponude po prvi put historiji Astre nalazi se elektrificirana verzija. Iza oznake Hybrid krije 1,6 litreni benzinac sa 150 KS i elektromotor sa 110 KS. Ukupna snaga u sinergiji je 180 KS. Nešto kasnije u ponudu ulazi i jača verzija ukupne izlazne snage 225 KS. U tom slučaju benzinac dolazi sa 30 KS više dok će elektropogon ostati isti.
Veće izlazna snaga pored jačeg benzinca dobivene je i drugačijim podešavanjem rada u sinergiji. Baterije skrivene u pod prtljažnika imaju kapacitet 12,4 kWh što je dovoljno za cirka 60 km. Recimo da Astra sa Hybridnim pogonom uvjerljivo ubrzava sve do 225 km/h s tim da je na samo električni pogon maksimalna brzina ograničena na 130 km/h. Pametnim korištenjem svih mogućnosti takvog pogona može se ostvariti gotovo nestvarno niska prosječna potrošnja benzina. Ko ima mogućnost korištenja punjača od 7,4 kW može računati da će potpuno obnavljanje utrošene električne energije biti kraće od 2h.
Recimo da naredne godine dolazi potpuno električna verzija sa setom baterija od 54 kWh i elektromotorom sa 156 KS i 270 Nm obrtnog momenta.
Za vrijeme testnih vožnji na raspolaganju smo imali sve trenutno dostupne verzije. Prvi osjećaj ”govori” da je nova Astra vrlo precizna u biranju putanje te da brzo i spontano reaguje na sve komande vozača. Uz to je prilično udobna i tiha. Razvijanje snage linearno i odlučno u svim kombinacijama motora i mjenjača. Tokom nešto agresivnije vožnje Hybrida osjeti veća masa (težina baterija) ali čak je i tada stabilnost na visokom nivou. Ali ipak manje iskusnima predlažemo malo više pažnje prilikom sportski agresivnog ulaska u krivine.
Modeli sa klasičnim SUS motorima raspolažu sa tri načina rada: Normal, Sport i Eco dok PHEV ima iste mogućnosti ali označene kao Sport, Hybrid i Eco. Istaknimo da inače bogate pakete opreme prati Opelov sistem ADAS zadužen za maksimalnu sigurnost svih putnika. Evidentno je da prema mogućnostima svih sigurnosnih sisteme ADAS trenutno predstavlja lidera u klasi kompaktnih automobila a i šire.
Astra koju smo vozili na relaciji Sarajevo-Konjic-Sarajevo razvijena je i oblikovana u Opelovoj bazi u Rüsselsheimu iz čijih pogona i dolazi na tržište. Time je Opelom DNK u potpunosti očuvan a čemu se posebno raduje veliki broj istinskih obožavatelja diljem Evrope ali i planeta.
Na našem tržištu Astra L moći će se nabaviti s početkom ljeta. Na press konferenciji smo saznali cijenu baznog modela Astra Edition 1,2 110 KS MT6 koja iznosi 38.002 KM do registracije. Drugu krajnost predstavlja Hybridna verzija za koju treba izdvojiti 67.339 KM. Pomalo razočarava garancija od samo dvije godine tokom kojih broj prevezenih kilometara nije ograničen.
Planovi prodaje za ovu godinu kao i rokovi isporuke poslije narudžbe još nisu poznati…