Test: PEUGEOT 2008 Allure 1.2 PureTech – Dobro odmjeren za svakodnevicu
Test: PEUGEOT 2008 Allure 1.2 PureTech – Dobro odmjeren za svakodnevicu
PEUGEOT je definitivno jedan od automobilskih proizvođača koji razvija i uvodi novitete u automobilsku industriju po kojim se razlikuje od ostalih. Automobili ovog francuskog proizvođača stekli su zavidnu reputaciju zahvaljujući svom dizajnu, udobnosti i inovativnosti.
Danas, s novom generacijom modela PEUGEOT je ponovo na tom putu, a to potvrđuje i nova generacija modela 2008 kojeg smo testirali. Novi model značajno se razlikuje od svog prethodnika i donosi brojne novitete, a o čemu se radi čitajte u nastavku testa.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Novi PEUGEOT 2008 dobio je već prepoznatljivi dizajn kojeg je francuski proizvođač uveo s aktuelnom generacijom 508 modela. Kao i kod drugih novih modela, tako su i kod najmanjeg lava “izrasli očnjaci” – LED dnevna svjetla. No, nisu samo nova svjetla upečatljiva već kompletan dizajn automobila koji obiluje oštrim i izlomljenim linijama.
Dizajneri su imali odriješene ruke i stvorili su jedan moderan automobil koji će svojim dizajnom dugo ostati atraktivan, ali ipak nisu otišli u dizajnerske krajnosti. Dizajn novog PEUGEOT 2008 modela balans je između klasike i ekstravagancije pa je upravo to jedan od njegovih jačih aduta. Povišena karoserija ostavlja utisak snage i robusnosti, a masivne zaštitne plastike na njenim rubovima dodatno naglašavaju želju za offroad terenima.
Prednjim dijelom automobila dominira široka hromirana masku koju okružuje prepoznatljiva svjetlosna grupa u stilu lavljih očiju i očnjaka. Ovakav dizajnerski stil već je postao prepoznatljivi PEUGEOTOV potpis i upravo takav dizajn krasi sve njegove nove modele koji su jedinstveni i prepoznatljivi. Profil automobila otkriva zategnute linije i isklesane bokove koji se tijesno uklapaju sa strukturom, što doprinosi živahnom i prodornom stilskom dizajnu. Uz velike 18 inčne aluminijske felge utisak robusnosti, ali elegancije dodatno je začinjen.
Zadnjim dijelom automobila vizuelno dominira već prepoznatljiva svjetlosna grupa koja nosi grafički potpis traga “lavlje kandže”. Sama svjetlosna grupa izgleda kao jedna cjelina koja se proteže duž cijelog poklopca prtljažnika. Ovakvo rješenje već je viđeno kod većeg 3008 koji je svojim dizajnom očarao brojne kupce. Sigurni smo da razumijete zašto su dizajneri posegnuli za ovim rješenjem – provjeren recept za uspjeh.
Unutrašnjost modela 2008 dizajnerski je gotovo ista kao kod manjeg 208 modela na čim temeljima je i nastao. Centralna konzola, digitalna instrument tabla sa 3D prikazom, rasporedi fizičkih komandi, ventilacioni otvori, itd, sve je identično. Kao što smo već navikli od PEUGEOT modela, ispred vozača nalazi se i-Cockpit treće generacije. Ovo jedinstveno rješenje i dalje je predmet polemika – dizajnerski lijepo je izvedeno, ali ne i toliko funkcionalno, bez obzira na sva unaprjeđenja koja su napravljena kroz tri generacije. Jednostavno, nije moguće pronaći idealan položaj za vožnju.
Centralna konzola maštovito je napravljena s dosta estetskih detalja, s dosta oštrih linija koje su i dalje moderne. Moderan i nesvakidašnji dizajn centralne konzole odlično se uklapa u digitalne instrumente. Vozač ispred sebe ima digitalnu instrument tablu s 3D efektom. Grafičko rješenje je ostalo isto kao kod ostalih većih modela, ali zbog 3D efekta ona znatno ljepše izgleda.
Na sredini centralne konzole nalazi se samostojeći ekran Infotainment sistema preko kojeg upravljate ventilacijom, audio sistemom, navigacijom, podešavanjem opcija na vozilu i telefonijom. Ispod samog ekrana nalaze se pravi fizički prekidači u obliku klavirskih tipki po čemu je PEUGEOT postao prepoznatljiv. Preko njih se izvršava dio komandi koje nisu prebačene na ekran osjetljiv na dodir, poput četiri žmigavca, recirkulacija zraka u kabini, otključavanje/zaključavanje vozila…
Kvalitet materijala znatno je bolja u odnosu na prethodnu generaciju. Gornji dio centralne konzole napravljen je od mekane gume, a tu su i brojni ukrasni elementi koji vjerodostojno imitiraju karbon. Na centralnom grebenu ubačene su “piano black” plastike koje veoma lijepo izgledaju, ali će vremenom biti podložne oštećenjima.
Novi PEUGEOT 2008 u odnosu na prethodnu generaciju ima osjetno veće dimenzije, što se najbolje osjeti na većoj prostranosti putničke kabine. Dužina automobila 4.300 mm (+140 mm), širina 1.770 mm (+31 mm), visina 1.530 mm (-26 mm) i međuosovinski razmak 2.605 mm (+67 mm) koji je na nivou višeg segmenta tako reći “Golf klase”. Zahvaljujući povećanim dimenzijama, posebno dužem međuosovinskom razmaku, putnička kabina nudi dovoljno mjesta da se u nju smjeste četiri odrasla putnika s prosječnom visinom većom od 180 cm. Od povećanje međuosovinskog razmaka profitirali su putnici na zadnjoj klupi koji imaju 70 mm više prostora za noge.
Prednja sjedišta vizeuelno lijepo izgledaju i napravljena su u kombinaciji mekanih i tvrdih materijala koji osiguravaju balans između udobnosti i dobro držanja tijela. S druge strane njihov oblik i proporcije ne idu u prilog udobnosti na dužim relacijama, pa češće pauze svakako su dobro došle. Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za odrasle putnike, možda i više nego što to mnogi očekuju.
Prtljažnik je značajno narastao u odnosu na prethodnika koji je imao osnovnih 360 litara, a novi 2008 sada raspolaže s osnovnih 434 litra kada uklonite poklopac dvostrukog dna. Isti se može prošiti preklapanjem zadnje klupe na 1.467 litara, ali trebate imati na umu da nećete imati potpuno ravnu površinu zbog naslona zadnje klupe koji su iznad površine prtljažnika.
Vozne karakteristike – Udoban, okretan i efikasan
Današnje automobilsko tržište preplavljeno je raznim automobilima i manje-više svaki je poseban na svoj način. Uglavnom nema tu prevelikih odstupanja od same filozofije proizvođača, a PEUGEOT ima filozofiju koja će zadovoljiti širok spektar kupaca – ponuditi automobil čije su vozne karakteristike i udobnost na optimalnom nivou. Koliko je to moguće? Uz malo inžinjerskog truda i bez pretjeranih očekivanja kupca takav rezultat je moguć.
Novi 2008 nastao je na EMP2 platformi koju je razvila PSA grupacija, a od skora je koristi i OPEL koji je postao član pomenute grupacije. Na ovoj modularnoj platformi nastao je značajan broj modela koji su uglavnom dobro ocijenjeni. Zahvaljujući ovoj platformi novi 2008 pokreću moderni benzinski i dizelski motori, a tu su po prvi put hibridni modeli koji zbog baterije imaju manji prtljažnik sa zapreminom od 405 litara.
Testni model pokretao je 1.2 litreni turbo benzinski motor – PureTech s tri cilindra koji isporučuje 130 KS pri 5.500 okr/min. i 230 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Njegova snaga prenosi se putem ručnog šestostepenog mjenjača na prednje točkove. Prema fabričkim podacima testni model u ovoj kombinaciji motora i mjenjača od 0 do 100 km/h stiže za 9,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 196 km/h.
U praksi bit će te pozitivno iznenađeni uglađenim ubrzanjem i lijepom okretnošću, a za tako nešto svoje zasluge ima i mala masa od svega 1.328 kg (s punim rezervoarom za gorivo) što ga čini jednom od lakših automobila u svojoj klasi. Elastičnost motora također je pozitivna strana što ćete najviše osjetiti u gradskoj vožnji, pa ne morate često posezati za promjenama stepena prijenosa.
Kada je riječ o potrošnji ovaj moderni turbo benzinski motor nije “previše žedan”, pa se prosječna potrošnja u gradskim uslovima kreće od 6,7 do 8,7 l/100 km, ovisno gužvama. Na magistralnoj cesti prosječna potrošnja iznosi 4,5 l/100 km, a vožnja na auto putu s brzinom do 140 km/h donosi prosječnu potrošnju od 6,2 l/100 km. Nakon nešto malo manje od 1.000 pređenih kilometara tokom testa, ukupna prosiječna potrošnja iznosila je 6,6 l/100 što je definitivno pozitivno iznenađenje.
Upravljački sistem nudi dobru preciznost pa vas prosto mami na dinamičnu vožnju u kojoj ćete se boriti sa stalnim promjenama pravca. No, ipak nemoj te pretjerivati jer je ovjes automobila francuski-mekše podešen tako da automobil vrlo lahko može “zaplivati” kada pretjerate. Ipak, to su ekstremne situacije do kojih većina vozača neće doći, pa će uglavnom uživati u prije svega udobnoj vožnji. Mekano podešeni ovjes svoje čari najbolje će pokazati na lošim putevima kojih ne manjka na našim prostorima. Neravnine i udarne rupe ovjes jako lijepo upija što će vam češće trebati nego da jurite po zavojima.
PEUGEOT 2008 deklarativno je SUV model čija karoserija je od tla udaljena 17 cm (ground clearance) i to mu osigurava da se možete otisnuti u blage offroad avanture. Pod tim smatramo vožnju makadamskim putevima, savladavanje manjih brežuljaka, prelasci preko manjih vodenih površina, ali za sve više od toga ovaj automobil nije namijenjen. Posebno treba uzeti u obzir činjenicu da ni jedna verzija ne dolazi sa 4×4 pogonom.
U konačnici kada sagledamo sve činjenice s testa novog PEUGEOT 2008 modela, možemo reći da novi francuski SUV pruža mnogo više od očekivanog. S potpuno novim dizajnom izgleda atraktivno i prepoznatljivo, a dimenzije automobila povećane su u granicama optimalnog za svakodnevno korištenje.
S novim tehnološkim rješenjima svakodnevna vožnja znatno je lakša i sigurnija, a moderni turbo benzinski motor svakako je dobar izbor za ovaj model. Treća generacija i-Cockpit donijela evolucijske promjene i unaprjeđenja, ali je koncept unutrašnjosti ostao isti – prije svega raspored instrumenata, upravljača, pozicija sjedenja i pogled iz vozačke perspektive.
Na kraju dolazimo do cijene koja za osnovni ACTIVE model iznosi 35.056 KM, dok je za testni model s Allure paketom opreme i dodatnim opcijama uz odobreni popust potrebno izdvojiti 40.441 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.