Test: Citroën C4 Shine 1.2 PureTech 130 EAT8 – Dostojanstven povratak
Test: Citroën C4 Shine 1.2 PureTech 130 EAT8 – Dostojanstven povratak
Citroën C4 vratio se na tržište u novom izdanju i punom sjaju. Francuski proizvođač prije nekoliko godina odlučio je privremeno povući popularni C4, a kratkoročno mijenjao ga je C4 Cactus druge generacije. Ipak, povratak C4 modela bio je neminovan i pri tome Citroën je učinio nešto što do sad ni jedan proizvođač nije uradio sa svojim predstavnikom iz C segmenta – promijenio mu je potpuno koncept i od njega stvorio SUV/Crossover model.
Novi Citroën C4 vratio se na tržište s dosta jakih aduta i nekako se ne možemo otrgnuti utisku da jako dobro spaja dva svijeta – svijet tradicionalnih vrijednosti i modernih tehnologija. U nastavku vam donosimo detaljan test francuskog noviteta.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Citroën s predstavljanjem modela C4 Cactus krenuo je u nekom novom, do tad neviđenom, dizajnerskom pravcu. Uz prilično dosta rješenja koja su izazvala brojne polemike, iznjedrio je priličan broj modela koji su vjerno pratili zadani dizajnerski pravac, ali su se ipak osluškivale reakcije i u konačnici dizajnerska rješenja su prolazila kroz jednu zdravu evoluciju.
Dizajn novog Citroën C4 modela ostao je na aktuelnom dizajnerskom pravcu, ali tu se primjećuje i DNA nekih modela iz prošlosti. Svakako, tu su i brojne novosti koje vidimo po prvi put, pa ovaj mix tradicije i novih rješenja u konačnici dobro izgleda. Dizajn ovog automobila polarizira mišljenja, na one kojima se sviđa i na one kojima se ne sviđa, tako da je teško pronaći one koji su ravnodušni.
Pogledom na automobil vidjet ćete aerodinamični oblik karoserije, profinjene linije, prepoznatljive grafičke detalje, te novodizajniranu prednju i zadnju svjetlosnu grupu. Karoserija s povišenim rastojanjem od tla s 155 mm i velikim 18 inčnim točkovima ostavlja zaista snažan utisak. Rubove karoserije od mogućih oštećenja štite masivne plastike čime se dodatno naglašava SUV ili bolje rečeno Crossover forma.
Zadnji dio automobila dolazi u coupe izvedbi čime je napravljen definitivni dizajnerski razlaz sa prethodnim C4 modelom. Tu su i pomalo dizajnerski intrigantna nova zadnja svjetla koja se definitivno uklapaju s dizajnom prednjih svjetala. Preko cijele širine poklopca prtljažnika proteže se spojler koji poboljšava aerodinamiku, ali obzirom na veličinu staklene površine preko koje prelazi, vozaču kada gleda u srednji retrovizor dijeli pogled u dva dijela.
Novi Citroën C4 svojim vanjskim dizajnom nikog neće ostaviti ravnodušnim, pa tako imamo one kojim se dopada ova promjena i one kojim se ne dopada.
Unutrašnjost novog Citroën C4 modela dobar je primjer da se ne moraju slijepo i bezrezervno pratiti trendovi savremenog doba koji nisu utemeljeni na realnim i praktičnim osnovama. Citroën je jedan od prvih proizvođača koji je uveo digitalizaciju bitnih komandi poput komandi klimatizacije, a danas je jedan od prvih koji se vraća provjerenim, jednostavnim i sigurnim rješenjima.
Čitav koncept putničke kabine zamišljen je da bude jednostavan i funkcionalan za korištenje, ali pri tom da se iskoriste sva moderna rješenja gdje je to moguće bez narušavanja praktičnosti. Sjedanjem za upravljač primijetit ćete povišenu poziciju i dobru ergonomiju, pa idealnu vozačku poziciju brzo pronalazite.
Iza lijepo oblikovanog multifunkcionalnog upravljača nalazi se mali instrument kolor ekran čija je veličina mogla biti i veća, no svakako treba pohvaliti da je Citroën vratio grafički prikaz okretaja motora i temperature rashladne tečnosti. Tu je i opcioni preklopivi „head-up“ ekran koji, po našem mišljenju, u gradskoj svakodnevici neće biti toliko potreban, pa njegove pogodnosti više ćete iskoristiti tokom izvangradskih putovanja.
Na sredini centralne konzole nalazi se „wide“ ekran infotainment sistema čija je dijagonalna dužina 10 inča. Preko njega upravljate svim bitnim sistemima automobila, od audio uređaja, navigacije, telefonije, raznih podešavanja pa sve do sigurnosnih sistema. Tu je i mogućnost podešavanja brojnih komfornih sistema, poput keyless otključavanja/zaključavanja automobila.
Unutrašnjost novog Citroën C4 modela na najbolji način pokazuje da se efikasno mogu spojiti tradicionalna i moderna rješenja kako bi se stvorila simbioza estetike i funkcionalnosti.
Ispod centralnih otvora za ventilaciju svoje mjesto pronašle su fizičke kontrole za upravljanje dvozonskom klimatizacijom što je definitivno pravi potez Citroënovih inženjera. No, ono djelomično radi u kombinaciji s digitalnim komandama, ali one fundamentalne kontrole: brzina ventilatora, paljenje klime, podešavanje temperature, itd, izvršavaju se preko fizičkih tastera. Ponovo jednostavno i intuitivno – palac gore za ovo rješenje.
Ispod komandi klimatizacije nalazi se poseban pretinac za pametni telefon koji može biti opremljen induktivnim punjačem, a odmah ispod tu je i drugi znatno veći pretinac u kojem ćete držati razne sitnice. USB priključci danas su neizostavni elementi, a Citroën je na centralnom grebenu postavio jedan klasični i jedan C-Tip USB priključak.
Na centralnom grebenu nema klasične ručice mjenjača, već je tu samo mali prekidač – selektor moda vožnje automatskog mjenjača. Uz njega odmah je postavljen i prekidač selektora moda vožnje: eco, normal i sport, pa jednostavno i brzo u vožnji možete mijenjati stil vožnje. Uz navedene prekidače tu je i prekidač električne parkirne kočnice. U centralnom grebenu nalaze se još dva pretinca, za flaše i druge sitnice. Njegova plastika je obojena u klavir crnu boju, što je odavno već poznato, da je to pravi magnet za prašinu i ogrebotine koje će se vremenom javiti.
Kvalitet materijala u odnosu na prethodni C4 i C4 Cactus druge generacije osjetno je bolji i može se podijeliti u tri grupe. Sve ono što je u vašem gornjem vidokrugu napravljeno je od finih materijala s dosta dizajnerskih detalja. U donjem dijelu vidokruga, tačnije ispod vaših laktova i niže, materijali su tvrđi – konkretno plastika, ali je teško pronaći neku realnu zamjerku jer je to na nivou direktnih konkurenata. Jedna od zamjerki ide na bočnu preglednost desne strane koja je djelomično ograničena zbog pozicije B stuba.
Prednja sjedišta nude mogućnost višesmjernog podešavanja i mogućnost jako niskog spušta po dubini, pa tako da vozač i suvozač pronalaze odgovarajuće pozicije. Mogućnost niskog spuštanja sjedalnog dijela posebno će cijeniti natprosječno visoki vozači i putnici. Prednja sjedišta pružaju visok stepen udobnosti pa imate osjećaj kao da sjedite na nekoj anatomskoj stolici. No, ono što im nedostaje jeste bolja bočna profiliranost koja bi pružala bolju bočnu potporu tijelu kada se odlučite na dinamičnu vožnju po zavojima.
Udobnost i zadnjih sjedišta također je na zavidnom nivou, a zahvaljujući dimenzijama: dužina 4.361 mm, širina 1.801 mm, visina 1.524 mm, međuosovinski razmak 2.670 mm, prostora u putničkoj kabini ima dovoljno i kada se u njoj nađu natprosječno visoki putnici. Zbog dobro iskorištenog prostora neće biti problem da iza vozača s više od 190 cm sjedne putnik s cca. 180 cm. Iako zadnji dio automobila ima coupe padajuću liniju krova prostora za glavu ima dovoljno pa čak i kada su u pitanju putnici natprosječne visine.
Dobroj udobnosti doprinosi i jako dobra zvučna izolacija putničke kabine u koju dopire minimum buke, bilo da se radi o šumu vjetra ili udarcima koji dolaze s loših puteva. Prtljažnik koji je podijeljen u dva nivoa nudi osnovnu zapreminu od 379 litara što je prosjek kompaktnog segmenta, a preklapanjem naslona zadnje klupe isti se proširuje na 1.250 litara.
Vozne karakteristike: udobnost prije svega
Novi koncept automobila stvorio je i nova očekivanja od novog Citroën C4 modela. Obzirom da je prešao u SUV/Crossover kategoriju ovaj automobil postao je znatno iskoristiviji od svog prethodnika, prvenstveno s dolaskom mogućnosti da se isti vozi po blagim offroad terenima. I svakodnevna vožnja u gradskim uslovima bit će lakša, jer svakim danom imamo sve lošiju putnu infrastrukturu u koju se gotovo ne ulaže ništa. Zbog toga gotovo da svakodnevno imamo „offroad“ vožnje kroz urbane sredine.
Ispod poklopca motora nalazi se već dobro poznati 1.2 litreni PureTech turbo benzinski motor s tri cilindra koji isporučuje 130 KS i 230 Nm okretnog momenta. Motor radi tiho i uglađeno, a tek u nešto većem broju okretaja čujete njegov karakteristični trocilindarski zvuk. Uparen je s osmostepenim automatskim mjenjačem koji jako dobro obavlja svoj posao, pa su promijene stepena prijenosa prilično brze i glatke.
Stepene prijenosa vozač može mijenjati i po vlastitom nahođenju putem lijepo izrađenih papučica na volanu, a elektronika mjenjača kada ste u D režimu vrlo brzo nastavlja svoj posao nakon što je vozač prebacio ručno stepen prijenosa. Tu je i M režim vožnje koji je namijenjen isključivo za ručne promijene stepena prijenosa.
Niskolitražni turbo benzinski motor hvali se sa 130 KS i niskom potrošnjom. Uz automatski mjenjač i mekano podešeni ovjes putovat ćete bez puno stresa i na lošim putevima.
Ova kombinacija motora i mjenjača osigurava lijepe performanse za novi C4 koji je težak 1.278 kg, pa tako iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekundi i dostiže maksimalnih 210 km/h. Uz to ovaj motor se može pohvaliti niskom prosječnom potrošnjom koja za gradski režim iznosi između 6,5 i 7,6 l/100 km, ovisno o gužvi. Na otvorenoj magistralnoj cesti prosječna potrošnja iznosi 5,8 l/100 km, što je zaista dobar rezultat ako znamo da se radi o benzinskom motoru koji je uparen s automatskim mjenjačem. Uz rezervoar za gorivo s kapacitetom od 50 litara imat ćete autonomiju od cca. 500 km.
U Citroënu su ostali vjerni svojim genima te stalno razvijaju nove inovacije da bi unaprijedili komfor u vozilu. Niko od nas ne može uvijek voziti po vrhunskim putevima pa zbog toga Citroën nastoji razviti napredne tehnologije koje će putovanje učiniti ugodnim.
Zbog toga je razvije sistem ovjesa s progresivnim hidrauličnim graničnicima (Progressive Hydraulic Cushions™). Klasični ovjes ima samo amortizer i oprugu, dok ovaj sistem ima i hidraulične graničnike koji djeluju dvostepeno te na taj način ublažavaju i apsorberu udare s loših puteva.
Zbog meko podešenog ovjesa i povišenog rastojanja od tla karoserija automobila ima izraženije gibanje i naginjanje, ali sve u granicama podnošljivog. Ono što ćete primijetiti da iznad točkova nema prevelikog težinskog opterećenja, pa naletom na niz grbi na putu osjeti se poskakivanje točkova. Upravljački sistem filtrira dosta informacija s podloge, vrlo je lagan za manevrisanje, što svakako ima svoje prednosti u gradskoj vožnji, ali nešto više progresivnosti na otvorenoj cesti svakako bi dobro došlo.
U dinamičnoj vožnji automobil bez problema ide zadanom putanjom, ali ne treba očekivati ispunjavanje vrhunskih sportskih želja jer ovaj automobil nije predodređen za to – njegova specijalnost je udobnost. Zbog toga možete očekivati da u danu bez problema pređete nekoliko stotina kilometara, a pri tome da ne osjetite umor i bolove u leđima.
U konačnici kada sve sagledamo, Citroën s novim C4 modelom napravio je hrabar i proračunat iskorak. Uz ekstravagantan dizajn, provjerena rješenja iz skoro prolog vremena i vremena kojeg živimo, novi Citroën C4 ima potencijal za tržišni uspjeh. U tržišnoj utakmici u prilog mu ide konkurentna cijena koja za početni model iznosi 36.294 KM, a za bogato opremljeni testni model s popustom 43.540 KM. Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.