Test: ŠKODA KAMIQ Style 1.0 TSI – Nudi više od očekivanog
Test: ŠKODA KAMIQ Style 1.0 TSI – Nudi više od očekivanog
ŠKODA KAMIQ stigao je kao treći i ujedno kao ulazni model u SUV porodicu češkog proizvođača. Uspjeh većeg KAROQ-a i najvećeg KODIAQ-a, ali i sve veća potražnja za ovakvim automobilima potakla je čelnike češkog proizvođača da kupcima ponude za broj manji model. S provjerenom tehnološkom platformom, većim prostorom od konkurencije i primamljivom cijenom, KAMIQ je ušao u borbu s konkurencijom koja itekako ima šta ponuditi. Detalje i bitne činjenice s našeg testa čitajte u nastavku…
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
U današnjem vremenu automobilski proizvođači drže se ne pisanog pravila u kojem stvore jedinstven dizajnerski pravac i po njemu stvaraju modele. Ipak, svi modeli trebaju biti jedinstveni i prepoznatljivi po nečemu. Model KAMIQ iako je nastao na osnovama kompaktnog modela SCALA ima jedinstven i prepoznatljiv vanjski dizajn, a to se prije svega odnosi na prednji dio automobila.
Široka prednja rešetka hladnjaka i podijeljena glavna svjetla prednjem dijelu daju prepoznatljiv i jedinstven izgled. U donjem dijelu branika postavljen je dodatak u boji brušenog aluminijuma koji naglašava karakter ovog malog crossovera.
Bočna strana automobila otkiva dinamične linije koje posebno dolaze do izražaja ako odaberete neku svjetliju boju karoserije. Sama kontura automobila nagovještava njegovu praktičnost i funkcionalnost, a pogledom prema donjem dijelu automobila uočit ćete zavidan razmak podnice od tla – KAMIQ ima najveće rastojanje od tla u svom segmentu sa 170 mm.
Zadnji dio automobila elegantno je dizajniran na kojem se nalazi novi natpis ŠKODA koji se proteže između svjetlosne grupe koja nosi dizajnersku genetiku modela SCALA. Kao i naprijed, tako i nazad, u zadnjem braniku nalazi se dodatak u boji brušenog aluminijuma koji imitira difuzor.
Dizajn KAMIQ modela prilagođen je ostatku portfelja češkog proizvođača pa očekivano nema velikih odstupanja od aktuelnog dizajnerskog pravca.
Unutrašnjost modela KAMIQ tipični je izdanak Škodine filozofije koja gaji jednostavnost i funkcionalnost. KAMIQ vozilo s najdužim međuosovinskim rastojanjem u klasi, pa će on ponudi sasvim dovoljno prostora za četiri putnika prosječne konstitucije. Kompaktne vanjske i dimenzije uz prostranu i ugodnu unutrašnjost jedni od ključnih fakata su za odabir kompaktnog SUV modela koji će većinu vremena provesti na gradskim cestama.
Obzirom da je KAMIQ nastao po istom receptu kao model SCALA, zapravo na istoj tehničkoj osnovi, onda je jasno zašto upravo s ovim modelom dijeli brojne pozitivne karakteristike. KAMIQ ne nudi samo prostranu putničku kabinu i prepoznatljiva SIMPLY CLEVER rješenja, već donosi i brojne tehnološke novitete, kako u serijskoj tako i u dodatnoj opremi. Danas je gotovo nezamislivo da novi automobil nije poveziv s pametnim telefonom ili internetom.
Model KAMIQ povezan je na internet uz pomoć integrisane SIM kartice u medija uređaju, pa tako u prvoj godini besplatno možete provjeravati status vašeg vozila i upravljati određenim segmentima preko besplatne aplikacije MyŠKODA.
Sjedanjem za upravljač ovog malog SUV modela odmah ćete primjetiti povišenu vozačku poziciju kakva i dolikuje ovakvom tipu automobila. Brzo pronalazite idealan položaj za vožnju, a sve komande i prekidači su na poznatim mjestima za ŠKODA modele. Ergonomija i jednostavnost korištenja ističu se u prvom redu. Sjedišta u testnom modelu pružit će dosta dobru udobnost i bočno držanje tijela, ali za još koji centimetar duži sjedalni dio učinio bi ih idealnim.
Testni KAMIQ može se pohvaliti preglednim digitalnim vozačkim okruženjem u kojem vozač ispred sebe ima digitalnu instrument tablu, a na sredini instrument table nalazi se veliki 8 inčni ekran infotainmenta. Komande klima uređaja ostale klasične i izdvojene ispod ventilacijskih otvora što nažalost postaje prava rijetkost u vremenu digitalizacije – ovakvo rješenje do sada nema kvalitetnu alternativu.
Digitalna instrument tabla u već poznatim grafičkim rješenjima nudi obilje korisnih informacija, kao i Infotainment sistem kroz čije se menije prolazi lahko i brzo. Sam rad oba sistema je dobar i pouzdan što je veoma važno – danas brojni modeli imaju dosta problema s pouzdanošću rada Infotainment sistema.
KAMIQ nudi dovoljan broj pretinaca za odlaganje i USB C priključke koji još uvijek nisu zaživjeli u potrebnoj mjeri, pa tako ćete biti uskraćeni za priključivanje klasičnog USB stika s omiljenom muzikom – izuzev ako ne nabavite adapter.
Putnička kabina u odnosu na konkurentske modele nudi najviše prostora i jako dobru udobnost. Uvođenje USB-C priključaka i potpuno odbacivanje standardnih USB priključaka preuranjen je korak, pa bez potrebnog adaptera nećete moći povezati USB stick s muzikom ili pametni telefon.
Putnici na zadnjoj klupi neće biti uskraćeni za komfor i na dužim putovanjima jer imaju dovoljno prostora za noge i glave. Osim prostranosti oni imaju i mogućnost regulisanja klima uređaja i dostupne su im USB priključci.
Prtljažnik nudi solidnu osnovnu zapreminu koja iznosi 400 litara, a veliki poklopac prtljažnika omogućava da jednostavno u njega smjestite i gabaritne predmete. Preklapanjem zadnje klupe njegova zapremina narast će na 1.506 litara. Uz sve pozitivne činjenice ovog automobila opravdano je bilo očekivati i veći prtljažnik, ali uz kompaktne dimenzije i prostranu unutrašnjost morao se pronaći kompromis u kojem je prtljažnik umanjen.
No, i ova veličina je sasvim dovoljna za svakodnevnu upotrebu, a ko se odluči na porodično putovanje s ovim modelom svakako će koristiti krovni prtljažnik jer ni sa većim kapacitetom nećete moći ponijeti sve stvari obzirom na današnje trendove.
Vozne karakteristike
ŠKODA je za model KAMIQ osigurala lijepu paletu motora koju čine moderni TSI benzinski i TDI dizelski motori. Testni model pokretao je 1.0 litarski trocilindarski TSI motor sa 115 KS i 200 NM okretnog momenta. Ovaj motor snažnija je izvedba osnovnog benzinskog motora i uz kombinaciju ručnog mjenjača sa šest stepeni prijenosa može se reći da se jako lijepo nosi s težinom vozila od 1.214 kg.
Pokretanjem motora prije svega primijetit ćete miran i uglađen rad koji ne proizvodi značajnu buku ni na većem broju okretaja. Također i pri većim brzinama na auto putu u putničku kabinu neće dopirati mnogo buke i šumova. Motor s lakoćom uz linearnu isporuku snage automobil od 0 do 100 km/h dovodi za 9,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 194 km/h. Ručni mjenjač je precizan i lagan za korištenje što je jako važno obzirom da na instrument tabli imate česta upozorenja da prebacite u stepen više ili manje kako bi imali što nižu potrošnju goriva.
Mali trocilindarski turbo benzinski motor radi mirno i uglađeno uz prihvatljivu potrošnju goriva. Bez problema će odgovoriti svakodnevnim potrebama prosječnog vozača, a za one koji preferiraju dinamičniju vožnju i koji će češće automobil voziti pod opterećenjem svakako bi trebali razmisliti o četverocilindarskom 1.5-litrenom TSI motoru sa 150 KS.
Pozitivno iznenađenje je i odličan ovjes koji zaista odlično upija udarne rupe i neravnine s ceste, dok se u zavojima karoserija automobila neće pretjerano naginjati. Na automobilu su bili postavljeni aluminijumski točkovi s gumama Continental EcoContact u veličini 205/55 R17. Pomenute gume možemo ocijeniti jako lošim jer je s njima automobil često proklizavao pa smo bili uskraćeni za pronalaženje krajnjih granica držanja automobila – jednostavno zbog guma automobil je proklizavao pri kretanju, oštrijem skretanju ili zaustavljanju.
Kao opcija nude se i točkovi od 18 inča, ali baš za ove od 17 inča smatramo da su optimalne za ovaj automobil, posebno ako se mislite povremeno upustiti u manju offroad avanturu. Kada je riječ o vožnji van uređenih puteva treba reći da KAMIQ ima pogon samo na prednje točkove i da 4×4 nije ponuđen ni kao opcija. Uz korisne plastične zaštitne obloge i povišenu karoseriju ovaj automobil sposoban je upustit se u blage offroad avanture.
Vožnja po livadi ili lošem makadamu to je nešto što će savladati bez problema. Ipak, za ozbiljnije offroad avanture prije svega trebali odabrati snažniji dizelski motor koji ima više okretnog momenta, a koji je veoma važan na offroad terenima. Motor poput ovog u testnom modelu ipak se bolje snalazi na asfaltu. Kada je riječ o potrošnji tokom testa u gradskim uslovima putni računar je zabilježi prosječnu potrošnju od 7,7 l/100 km, na magistralnom putu od 4,1 do 5,5 l/100 km.
Uz sve navedeno vožnju olakšavaju i sigurnosni sistemi poput Front Assist i Lane Asisst koji dolaze kao dio standardne opreme. Oba sistema automatski se aktiviraju pri svakom pokretanju vozila i značajno doprinose u zaštiti putnika i od naleta na pješaka, što je veoma bitno za jedan gradski automobil.
KAMIQ uz veliku prostranost nudi savremenu tehnologiju današnjice koja sigurno olakšava svakodnevicu.
Na kraju testa možemo zaključiti da je model KAMIQ prije svega funkcionalan i koristan automobil koji uz prikladnu udobnost može odgovoriti brojnim potrebama modernog kupca. Prije svega najviše će zadovoljiti mlađu populaciju čija je vožnja uglavnom bazirana na gradsku sredinu, ali povremeno se želi otisnuti u prirodu gdje nema asfaltiranih puteva. Konkurenti kao što su modeli VW T-Cross, Seat Arona, Peugeot 2008 također imaju šta ponuditi, ali KAMIQ-ov jedan od najvećih aduta je najprostranija putnička kabina. Jednostavan dizajn možda neće biti mamac za određenu grupu kupaca, no ima i onih koji baš to žele…
Uz dobar omjer uloženo/dobiveno što ŠKODA stalno potencira kroz svoje modele, KAMIQ se nameće kao jedan od best buy automobila u klasi. Cijena KAMIQ modela ovisi o odabranom motoru i paktu opreme, ali ona je i tu vrlo konkurentna. Osnovni model možete kupiti za 30.888 KM, dok je za testni model s dodatno opremom potrebno izdvojiti 44.062 KM. Detaljan spisak opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.