Test: Opel Crossland 1.5 Ultimate facelift – Osvježenje duha i tijela
Test: Opel Crossland 1.5 Ultimate facelift – Osvježenje duha i tijela
Opel Crossland nakon četiri godine od predstavljanja dobio je dizajnersko osvježenje i tehnološku nadogradnju. Nakon nove generacije Mokke, Crossland sada također nosi nepogrešivo novo lice marke, i baš kao i Mokka, novi Opel Crossland sada više nema oznaku ‘X’ pored svog imena. Suptilne dizajnerske promjene osvježile su izgled ovog crossover/SUV modela, ali tehnološke nadogradnje učinile su ga osjetno boljim u odnosu na prethodnika.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i ponuda
Prva generacija Crossland modela tržištu je predstavljena 2017. godine, pa nakon četiri godine Opel je odlučio da osvježi i nadogradi ovaj model kako bi ostao u trendu. Od sada ovaj model se zove samo Crossland, gdje je iz naziva izbrisano slovo X koje je nosio prethodnik. Ono što je mnogo značajnije jeste da je Opel mali crossover/SUV dizajnerski osvježio i tehnološki nadogradio.
Dizajnerskim osvježenjem novi Crossland dobio potpuno novi prednji kraj kojeg čine nova maska, novi odbojnik, novi usisnici zraka te nova LED svjetla koja su standard za sve pakete opreme osim za bazni paket opreme. Promjene su zahvatile i zadnji dio automobila pa ono što prvo vidimo ime modela Crossland na centralnom mjestu, te tamno obojena zadnja svjetla još više ističu karakteristični Opelov dizajn svjetala. Poklopac prtljažnika u crnoj boji s visokim sjajem (dostupna zajedno s crnim krovom) čine novi Crossland širim.
Automobil je postavljen na nove aluminijumske točkove, pa cjelokupno gledajući uz dvobojnu karoseriju, novi Crossland izgleda atraktivno.
Unutrašnjost novog Opel Crossland modela dizajnerski je usklađena sa vanjskim dizajnom. Nije bilo prevelikih eksperimenta, već su napravljene samo nužne i efikasne promjene. Ergonomski je sve dobro postavljeno i veoma lijepo „utegnuto“. Crossland je prošao proces digitalizacije pa će mlade populacije biti veoma sretne što mogu svoj pametni telefon upariti sa automobilom.
Navigacija LIVE s informacijama o saobraćaju u stvarnom vremenu i trenutnim cijenama goriva, kao i direktna veza s pomoći u kvaru i hitnim pozivima, još jedan su od tehničkih noviteta kojim može biti opremljen novi Crossland.
S druge strane, vremešne generacije koje ne vole eksperimente, bit će sretne što je Opel Crossland zadržao sve bitne komande na pravim fizičkim prekidačima. Opelovi inžinjeri zadržali su provjereni koncept upravljanja bitnim funkcijama putem klasičnih prekidača. Ovakva rješenja možemo očekivati i na drugim Opelovim modelima, što će sigurno mnoge kupce obradovati. Također smo stava da nešto što je dobro ne treba mijenjati nečim novim, pa makar to bilo i loše.
Prednja sjedišta u Crosslandu daju vrlo dobru udobnost i imaju mogućnost podešavanja u više pravaca. Zadnja klupa ipak nešto tvrđa ali onda se može pomjerati naprijed/nazad za 15 cm što direktno utiče na prostor za noge putnika i na kapacitet prtljažnika. Kada je zadnja klupa pomjerena do kraja (komforna verzija) prtljažnik ima zapreminu od 410 litara, a kada je pomjerena naprijed prtljažnik se povećava na 510 litara. U slučaju preklopljenih zadnjih sjedišta njegov kapacitet raste na 1.255 litara. Po svojim dimenzijama Crossland je ostao isti i smjestio se između nove Mokke i Grandland X-a.
Kada je riječ o korištenim materijalima za izradu unutrašnjosti, Opel je koristio kombinaciju gumirane plastike za instrument tablu, dok su ostali segmenti napravljeni od tvrde plastike. Tu je nekoliko dekorativnih elemenata koji uljepšavaju ambijent u automobilu. Završna obrada je vrlo dobra pa možemo reći da je Crossland na nivou ostalih konkurenata iz svog segmenta.
Tehnološke nadogradnje Opel Crosslanda
Nakon što se Opel pripojio PSA grupaciji brojni tehnološki elementi preuzeti su iz francuskog koncerna, ali Njemački brend nastojao je zadržati prepoznatljivost. Posebno sada nakon što su se udružili PSA i Fiat.
Opelovi inženjeri na novom Crosslandu uradili su jako dobar posao u segmentu vozne dinamike automobila. Prije svega temeljito su revidirali ovjes koji je sada čvršći, ali je ipak zadržao potrebnu udobnost na balkanskim putevima prepunih rupa i neravnina.
Reviziju je prošao i upravljački sklop koji je sada daje nešto malo više informacija s podloge. Ipak nedostatak automatskog ispravljanja – vraćanja upravljača ne stvara baš lijep osjećaj prilikom izlaska iz krivine. Vozači koji vole dinamičniju primijetit će da je novi Crossland od svog prethodnika stabilniji i agilniji u zavojima. No, ukupno gledajući novi Crossland podešen je više za udobnost nego sa dinamičnu vožnju. Prostora za napredak bilo je i segmentu zvučne izolacije u kabini, ali napredak tokom testa na auto putu nismo primijetili.
Novi ekonomični dizelski motor s automatskim mjenjačem
Dizelski motori sve više su izloženi teškim restrikcijama kako bi se došlo do njihovog potpunog ukidanja. No oni su i dalje veoma popularni među kupcima u čijim državama ne vladaju stroge norme o ispušnim plinovima. Svjesni još uvijek velike popularnosti i prednosti dizel motora, Opelovi inžinjeri opremili su novi Crossland sa 1.5 litrenim turbo dizelašem.
U testnom modelu nalazila se snažnija izvedba sa 120 KS i 300 Nm okretnog momenta koji je bio uparen s automatskim šestostepenim mjenjačem. U ovoj kombinaciji motora i mjenjača Opel Crossland ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 183 km/h. Brojke koje ne ostavljaju bez daha, što se i ne očekuje, ali ovaj motor ima druge bitne adute.
Savremeni dizelaš poletan je iz već u niskom režimu okretaja, a to se pozitivno odražava i na nisku prosječnu potrošnju. Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja kretala se od 5,8 do 7 l/100 ovisno o gustoći saobraćaja. Na magistralnom putu prosječna potrošnja može se spustiti do gotovo nevjerovatnih 2,8 – 3,0 l/100, dok na auto putu ona se kreće od 4,4 do 6,7 l/100 km. Ujedno najveća prosječna potrošnja na autoputu ostvarena je s konstantnom vožnjom od 150 km/h. Nešto malo umjerenijom vožnjom prosjek potrošnje značajno se smanjuje.
Automatski mjenjač korektno obavlja zadatak, njegovi produženi prijenosni omjeri omogućavaju lako savladavanje uspona koji se mogu naći ispred Crosslanda. Također, povišeno rastojanje karoserije od tla sa 17 cm i plastične obloge na karoseriji omogućavaju ovom automobilu i umjerenu offroad avanturu.
Zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama – dužina 4.229, širina 1.825 mm (sa sklopljenim retrovizorima), visina 1.605 mm i međuosovinsko rastojanje 2.604 mm, ovaj automobil se dobro snalazi u skučenim gradskim sredinama gdje mu krug okretanja iznosi 11,2 metra. Ukupno gledano Opel Crossland će uglavnom korektno odgovoriti na sve zahtjeve prosječnog kupca.
Ovisno o željama i potrebama, novi Crossland možete opremiti raznolikom opremom što značajno utiče i na formiranju cijene. Osnovni model za bh. tržište dolazi sa Edition paketom opreme i 1.2 83 KS atmosferskim motorom i njegova cijena iznosi 29.780 KM. U slučaju testnog modela koji je bio opremljen s najjačim dizelskim motorom i bogatim Ultimate paketom opreme, za isti automobil potrebno je izdvojiti 48.248 KM. Detaljan spisak standardne i dodatne opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.