SEAT TARRACO s tehnologijom usmjerenom na smanjenje emisije CO2
SEAT TARRACO s tehnologijom usmjerenom na smanjenje emisije CO2
U Volkswagen grupaciji već dugo postoje tehnologije za smanjenje CO2 poput mikro hibrida koja uključuje vozila opremljena sa START/STOP sistemom (engl. µHEV – micro Hybrid Electric Vehicle).
Volkswagen grupacija konstantno radi na razvoju tehnologija koje doprinose smanjenju CO2, pa pored tehnologija koje su nosile oznake BlueMotion, GreenLine, ultra, itd. danas najnovije visokoefikasne tehnologije koje koriste blage hibridne sklopove. Riječ o 48V ili 12V Li-ion baterija, ovisno o kojem sistemu se radi, koja služi za privremenu pohranu dodatne energije u cilju efikasnije podrške motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem.
„Prednosti vožnje vozila na hibridni pogon su velike. Od komfora u vožnji, uštede goriva do 0,4 l/100 km, smanjenja emisije CO2 do 8 g/km, rekuperacije dijela energije tokom kočenja itd. S obzirom da ova tehnologija ne omogućuje kretanje vozila na isključivo električni pogon ona se naziva blago hibridna tehnologija (engl. mHEV – mild HEV).
Tehnologija koja kombinuje pokretanje vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i putem električnog pogona naziva se hibridna tehnologija (eng HEV). Ova vozila se ne mogu puniti na vanjskim punjačima nego čisto tokom vožnje i imaju veoma malu autonomiju na čisto električni pogon (obično svega po par km). Naprednu verziju predstavljaju tzv. PHEV vozila (engl. plug-in HEV). Ovdje se Li-Ion baterija može dopunjavati putem vanjskih punjača za e-vozila. Prednosti su mnogo veća autonomija (obično po 50 km na čisto električni pogon) kao i veća efikasnost s obzirom na veći udio e-pogona tokom vožnje.“ istaknuo je Jasmin Lučkin , tehnički i IT trener u kompaniji Porsche BH.
Sa osvježenjem najvećeg i najluksuznijeg SEAT SUV modela, novi Tarraco sada dolazi i sa izuzetno atraktivnom verzijom pogona PHEV. Ovih dana je u Bosnu i Hercegovinu uvezen prvi takav model.
„Ponosni smo što je Seat Tarraco jedno od prvih vozila iz grupacije sa ovom tehnologijom, a koje je stiglo na naše tržište. Radi se o PHEV – Plug-in Hybrid electric vehicle verziji, koja kombinuje naš dobro poznati turbo benzinski motor 1.4 TSI sa dinamičnim i efikasnim elektro motorom. Za pokretanje elektro motora zadužena je baterija koja ima mogućnost da obezbijedi čisto električnu vožnju bez emisija gasova do 50-ak kilometara. Bateriju je moguće dopunjavati na standardnoj električnoj mreži, a samo punjenje potpuno ispražnjene baterije ne traje duže od 6 sati. U slučaju korištenja punjača veće snage, ovo vrijeme punjenje može biti i kraće. Važno je istaći da i pored brige o okolišu, performanse nisu stavljene u drugi plan. Naime, sa funkcijom SEAT boost, pritiskom na tipku vozaču je na raspolaganju 245 konjskih snaga iz oba motora, koji su garant fantastičnog užitka u vožnji.“ izjavio je Amar Čolo rukovodilac marke SEAT u kompaniji Porsche BH.
Uz već dobro poznate karakteristike atraktivno dizajniranog Tarraca koji nudi visokokvalitetnu kabinu sa izdašnim prostorom i za do 7 putnika, najsavremenije sigurnosne i asistent sisteme, kao i povezivost posljednje generacije naših always-online vozila, sa novom PHEV verzijom je velikom SUV-u u hibridnom modusu rada dovoljno manje od 2 l goriva na stotinu pređenih kilometara. Naš put ka mobilnosti sa smanjenim emisijama gasova ovdje dobiva potpuno novi vjetar u leđa, a posebno smo ponosni i na cijenu koja je uz sve prednosti hibridne tehnologije na nivou komparabilne dizelske verzije, dodaje Čolo.