CITROËN predstavio Ë-JUMPY na vodik
CITROËN predstavio Ë-JUMPY na vodik
Zahvaljujući kombinaciji baterije s vodikovim gorivnim ćelijama, CITROËN ë-Jumpy Vodik pruža veći domet u električnom načinu rada bez ikakvih kompromisa u pogledu voznih osobina. S dometom većim od 400 km i punjenjem vodika u manje od tri minute, CITROËN ë-Jumpy Vodik preteča je električnog lakog privrednog vozila sutrašnjice.
CITROËN u svoju gamu električnih lakih privrednih vozila uvodi tehnologiju vodikovih ćelija kako bi zadovoljio potrebe 8 % kompanija koje obavljaju vožnje duže od 300 km ili im nedostaje vremena za punjenje vozila tokom dana. Nova će gama Marke stoga zadovoljiti sve potrebe u segmentu.
Vozilo ë-Jumpy Vodik, električni kombi s gorivnim ćelijama i punjivim baterijama, prvo je vozilo marke CITROËN koje ima pogon na ovakav oblik energije. Bez obzira na tu novu tehnologiju, korisni obujam i nosivost vozila ostali su nepromijenjeni. Ovaj praktični novi model ima domet od preko 400 km, a njegova tri spremnika za vodik pod pritiskom od 700 bara izrađena su od karbonskih vlakana, smješteni su pored baterije ispod prednjih sjedišta i mogu se napuniti za samo tri minute. Zahvaljujući izostanku emisija CO2, sve vrste poslovnih kupaca moći će neograničeno voziti gradskim područjima na kojima vrijede posebni propisi.
Vozilo ë-Jumpy Vodik u potpunosti je električno i ima dva izvora energije: gorivne ćelije od 45 kW koje proizvode električnu energiju trošeći vodik pohranjen u trocilindarskom spremniku pod pritiskom od 700 bara i bateriju od 10,5 kWh koja služi za rezervnih 50 km dometa i koja se automatski aktivira kada se spremnik za vodik isprazni.
Vodikove gorivne ćelije garantuju domet vozila, a baterija je potrebna u prijelaznim fazama, poput snažnog ubrzanja i pri vožnjama uzbrdicom kada je potrebna dodatna snaga. Ta dva izvora energije zajedno isporučuju snagu motoru i pokreću pogonski sklop. Baterija, koja prikuplja energiju prilikom usporavanja, automatski se puni električnom energijom koju stvaraju vodikove gorivne ćelije kako bi se osigurala dovoljn nivo napunjenosti. Također se može puniti s pomoću kabela na punionicama električnih vozila.
Jumpy, koji je proizveden u tvornici SevelNord, bit će prerađen u centru za istraživanje i razvoj vodikovih gorivnih ćelija grupe Stellantis koji se nalazi u Russelsheimu u Njemačkoj. Bit će dostupan u dvjema veličinama, M (4,95 m) i XL (5,30 m).