DS Automobiles zvanično stigli na bh. tržište
DS Automobiles zvanično stigli na bh. tržište
Dolazak i prezentacije raznih novih modela za bh. tržište nisu ništa novo, no dolazak jednog potpuno novog premium brenda na bh. tržište itekako jeste, te zaslužuje posebnu pažnju.
Danas smo u ugodnoj atmosferi novootvorenog „DS Store“ na adresi Alipašina bb. prisustvovali zvaničnom dolasku „DS Automobiles“ na naše tržište, te smo imali priliku da isprobamo skuplji, od trenutno dva dostupna modela u prodaji.
Piše: Bakir Islambegović
Većini će ime „DS“ biti pomalo poznato, jer je Citroen u prošlosti imao nekoliko modela s ovom oznakom, koja je implicirala skuplju i profinjeniju verziju običnog „C“ modela, poput Citroena DS 3 ili DS 4.
Neki bolji, ili pak stariji, poznavaoci automobila će imati još jednu asocijaciju kada čuju naziv DS, a to je legendarna „Ajkula“ ili pak „Žaba“, kako je prozvaše svojevremeno na Balkanu, a zvanični naziv joj je Citroen DS. Bila je ekstravagantnog nastupa i futurističkog dizajna, a imala je tehnologije koje su bile ne godinama, već i decenijama ispred svoga vremena. Shodno tome ne čudi ni činjenica da se taj model proizvodio bez prestanka 20 godina, od 1955 do 1975, s blagim izmjenama.
Stari DS je u klasu unio brojne novitete, koji su čak decenijama kasnije nepremašene, poput čuvenog hidropneumatskog ovjesa koji do današnjeg dana važi kao jedan od najudobnijih ovjesa u automobilskoj industriji. Tu su i mnoga druga pionirska tehnološka rješenja poput disk kočnica, zakretanja svjetala u krivinama, te brojna, do tada nepoznata, sigurnosna rješenja…
Danas se paleta modela Citroena sastoji gotovo isključivo od pristupačnih crossover i SUV modela. Sigurno racionalna odluka po pitanju globalne prodaje, jer SUV i crossover segment i dalje nezaustavljivo rastu, no daleko je to od nekadašnjeg sjaja i inžinjerskog umijeća kojeg je Citroen simbolizirao. Danas je gotovo nepojmljiva činjenica da je Citroen posjedovao automobile visoke klase koji su cjenovno bili skuplji od tada najskupljeg Mercedesa i Porschea. To je daleka prošlost od prije 50-60 godina. To je ujedno i zlatno doba Citroena i njegove inženjerske moći.
Citroen je upravo tu staru slavu pokušao dozvati u život tako što je liniju modela DS pretvorio u zaseban brend. Sam naziv brenda DS implicira inženjersko umijeće i ekstravagantan pristup automobilizmu, baš kako ga je ispoljavao Citroen DS prije 60 godina.
DS je skraćenica za „drugačiji duh“, što dosta dobro opisuje ovaj unikatan brend koji predstavlja tehnološko i dizajnersko nasljedstvo legendarne „Ajkule“. Od 2009. DS je postao linija modela unutar brenda Citroen, a od 2015. zaseban je brend u Evropi. Trenutno su na bh. tržištu dostupna dva modela. DS 3 i DS7 Crossback, a krajem godine očekuje se dolazak još jednog SUV modela i „flagship-a“ limuzine pod nazivom DS9. Trenutno su dostupne razne motorizacije, dizel, benzin, hibridi, te elektro modeli, a do 2025. planirana je potpuna elektrifikacija DS modela.
Tokom današnje prezentacije imali smo priliku da isprobamo novi DS 7 Crossback, gdje smo prvo primijetili unikatne detalje na vozilu, poput prednje svjetlosne grupe čije se LED diode, koje liče na kristale, rotiraju za 180 stepeni svaki put kada otključate vozilo, uz zaista impresivnu svjetlosnu animaciju. Unutrašnjost je ukrašena mnogim detaljima, poput sata jedne pariške manufakture i divno ukrašenih metalnih prekidača s unikatnom strukturom. Ti detalji će vam pomoći da zaboravite pojedine dijelove i elemente enterijera posuđenih iz „jeftinijih“ Citroen modela.
Otvaramo vrata i sjedamo u udobna i izlazito mekana sjedišta. Pritišćemo prekidač za paljenje automobila i promatramo kako se skupocjeni sat diže iz svog ležišta. Polahko dajemo gas i odmah nam je jasno kakav je karakter ovog vozila dok plovimo preko sarajevskih šahtova i rupa. Ovo vozilo ne pravi kompromise, ono je orijentisano ka čistom komforu i opuštenoj vožnji.
Svaki početak je težak, pogotovo kada sa jednim posve nepoznatim premium brendom zakoračite Na tržište poput našeg i kada se morate suprotstaviti ustaljenoj njemačkoj konkurenciji. Svakako pozdravljamo hrabrost i promjenu koju će DS dovesti u premium segment. Jasno je da DS sa svojom prodajom neće obarati rekorde, ali to nije ni primarno cilj ovog brenda, čak staviše, to bi i na neki način narušilo duh ovog proizvođača.
DS je ponajviše usmjeren na ljude individualiste, koji tačno znaju šta žele, ili bolje rečeno šta ne žele, a to je da budu kao ostali. Zato će DS sigurno ući u srca svih onih koji cijene i žele ekstravagantan pristup i znatiželjne poglede.
Marka DS prisutna je već u 41 državi, u kojima je stvorila i razvila ekskluzivnu distribucijsku mrežu koja broji više od 400 prodajnih mjesta DS STORE širom cijelog svijeta.