Opel Crossland druge generacije – Vozili smo Atraktivan, funkcionalan i zabavan automobil
Opel Crossland druge generacije – Vozili smo Atraktivan, funkcionalan i zabavan automobil
Opel Crossland druge generacije zvanično je stigao na BH tržište. S novim dizajnom stigla su brojna tehnološka rješenja koja vožnju ovog malog crossover/SUV modela čine još zabavnijom.
Piše: Emir Kalender
U vremenu pandemije COVID-19 koja je ostavila velike negativne posljedice u svim segmentima života, pa tako i na automobilsko tržište, s početkom 2021. godine polako i obazrivo pokušavamo se vratiti u koliko-toliko normalan život.
Sunčani početak februara Opel je iskoristio da BH tržištu predstavi drugu generaciju SUV modela Crossland. Nakon nove generacije Mokke, Crossland sada također nosi nepogrešivo novo lice marke. I baš kao i Mokka, novi Opel Crossland sada više nema oznaku ‘X’ pored svog imena.
Prva generacija Crossland (X) modela tržištu je predstavljena 2017. godine, a koju smo imali na našem testu (možete pročitati OVDJE). Kako bi ostao u trendu Opel je značajno nadogradio svoj crossover/SUV kako dizajnerski tako i tehnološki.
Po svojim dimenzijama ostao je isti i smjestio se između nove Mokke i Grandland X-a. Iako je veoma sličan novom Mokka modelu, riječ je o dva različita auta, koji ciljaju na potpuno različite kupce. Novi Crossland cilja na porodične kupce, dok je Mokka namijenjena kao Lifestyle model.
Novi Crossland značajno je dizajnerski osvježen pa je tako dobio potpuno novi prednji kraj kojeg čine nova maska, novi odbojnik, novi usisnici zraka te nova LED svjetla koja su standard za sve pakete opreme osim za bazni paket opreme. Inače, u ovom momentu za BH tržište neće biti baznog modela sa običnim svjetlima, ali to se neće značajno odraziti na cijenu jer je Opel napravio Launch akciju za određenu količinu automobila iz čega će profitirati kupci.
Promjene su zahvatile i zadnji dio automobila pa ono što prvo vidimo ime modela Crossland na centralnom mjestu te tamno obojena zadnja svjetla još više ističu karakteristični Opelov dizajn svjetala. Poklopac prtljažnika u crnoj boji s visokim sjajem (dostupna zajedno s crnim krovom) čine novi Crossland širim.
Automobil je postavljen na nove aluminijumske točkove, pa cjelokupno gledajući uz dvobojnu karoseriju, novi Crossland izgleda atraktivno. Kada je riječ o paketima opreme, tu su svi do sad već viđeni paketi, s tim da je u ponudi i jedan novi GS Line paket opreme.
Unutrašnjost novog Opel Crossland modela dizajnerski je usklađena sa vanjskim dizajnom. Nije bilo prevelikih eksperimenta, već samo nužne i efikasne promjene. Ergonomski je sve dobro postavljeno i veoma lijepo „utegnuto“. Crossland je prošao proces digitalizacije pa je će mlade populacije biti veoma sretne što mogu svoj pametni telefon upariti sa automobilom.
Kompatibilni pametni telefoni mogu se bežično puniti induktivno tijekom rada. Uz to, Crossland opcionalno nudi uslugu ‘OpelConnect’. Navigacija LIVE s informacijama o saobraćaju u stvarnom vremenu i trenutnim cijenama goriva, kao i direktna veza s pomoći u kvaru i hitnim pozivima, čini putovanje još opuštenijim.
S druge strane, vremešne generacije koje ne vole eksperimente, bit će sretne što je Opel Crossland zadržao sve bitne komande na pravim fizičkim prekidačima. Prema riječima Opelovih zvaničnika, to će tako ostati i u budućnosti kada je Opel u pitanju, što i nas svakako raduje. Nešto što je dobro ne treba mijenjati nečim novim, pa makar to bilo i loše.
Osim novih dizajnerskih detalja, važan novitet je i zadnja klupa koja se može pomjerati naprijed-nazad za 15 cm. To se direktno odražava na komfor zadnje klupe i kapacitet prtljažnika. Kada je zadnja klupa omjerena do kraja (komforna verzija) prtljažnik ima zapreminu od 410 litara, a kada je pomjerena naprijed prtljažnik se povećava na 510 litara. U slučaju preklopljenih zadnjih sjedišta njegov kapacitet raste na 1.255 litara.
Za dobru udobnost u Crosslandu su kao opcija ponuđena AGR sjedišta koja su certificirana za zaštitu kičmenog stuba. Imaju mogućnost podešavanja u više pravaca, a mogu biti presvučena od više materijala: platno, Alcantara i koža.
S novim GS Line + sada je na raspolaganju ekstra sportska oprema. Paket uključuje crne 17 inčne aluminijumske točkove, crni krov, karakterističnu crvenu liniju s potpisom, ergonomska sjedišta s certifikatom AGR (Aktion Gesunderback e.V. ili kampanja za zdravija leđa) za vozača i suvozača, LED zadnja svjetla i krovne nosače.
Bitne promjene ispod lima – važne promjene za automobiliste
Nakon što se Opel pripojio PSA grupaciji brojni tehnološki elementi preuzeti su iz francuskog koncerna, ali Njemački brend nastojao je zadržati prepoznatljivost. Posebno sada nakon što su se udružili PSA i Fiat.
Opelovi inženjeri na novom Crosslandu uradili su jako dobar posao u segmentu vozne dinamike automobila. Prije svega temeljito su revidirali ovjes koji je sada čvršći, ali je ipak zadržao potrebnu udobnost na balkanskim putevima prepunih rupa i neravnina. Reviziju je prošao i upravljački sklop koji je sada daje nešto malo više informacija s podloge. Vozači koji vole dinamičniju primjetit će da je novi Crossland od svog prethodnika stabilniji i agilniji u zavojima. No, ukupno gledajući novi Crossland podešen je više za udobnost nego sa dinamičnu vožnju.
Crossland s IntelliGrip funkcijom
Opel Crosslanda druge generacije dobio je je prilagodljivu kontrolu proklizavanja pod oznakom IntelliGrip. Ovaj sistem dostupan je na modelima koji su proizvedeni od januara 2021. godine. Sistem nudi optimalan prijenos snage na asfaltu, šljunku ili u zimskim uslovima na cesti. IntelliGrip za to ima spremnih pet načina vožnje: Normal, Snow, Mud, Sand i Esp off.
Normal režim koristi se za cestu. Elektronski program stabilnosti ESP i kontrola proklizavanja ASR dizajnirani su za svakodnevnu upotrebu u normalnim uslovima – savršeni na autocesti, regionalnim cestama ili u gradu.
Snijeg: Način vožnje ‘Snow’ osigurava najbolju vuču čak i na zaleđenim i snježnim cestama. Kontrola proklizavanja kontroliše klizanje prednjih točkova, koči točak i prenosi pogonsku silu na drugi prednji teočak. To omogućava najbolji mogući pogon pri brzinama do 50 km/h.
Teren/blato: Način ‘Mud’ omogućava veće proklizavanje točkova. Ovo namjerno okretanje točkova s najmanje prianjanja na početku osigurava uklanjanje blata i gume mogu povratiti trakciju. Istovremeno, na točak s najboljim prianjanjem se primjenjuje najveći okretni moment. Način rada aktivan je do 80 km/h.
Pijesak: Ovaj ‘Sand’ način sinhronizira okretanje pogonskih točkova i spriječava ukopavanje točkova u pjeskovitom tlu.
ESP isključen: Do brzine od 50 km/h, ova ‘OFF’ postavka isključuje ESP i ASR, a vozaču ostavlja punu kontrolu. Pri brzinama većim od 50 km/h, IntelliGrip se iz sigurnosnih razloga automatski vraća u normalni način rada.
Postoji izbor informacijsko-zabavnih sustava nazvanih Radio BT, Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro s 8-inčnim dodirnim zaslonom u boji. Multimedijski uređaji mogu se povezati na Apple CarPlay i Android Auto.
Ponuda motora: živahni benzinci i ekonimični dizel
Paletu motora koji pokreću novi Crossland čine tri 1.2 litrena trocilindarska benzinca i 1.5 litreni dizelaš u dvije izvedbe. Osnovnu verziju pokreće 1.2 litreni atmosferski benzinac sa 83 KS i 118 Nm okretnog momenta i uparen je sa ručnim petostepenim mjenjačem. Narednu stepenicu čini isti motor, samo sa turbo punjačem koji isporučuje 110 KS i 205 Nm okretnog momenta i uparen je sa ručnim šestostepenim mjenjačem. Top ponudu benzinskih motora čini također isti turbo motor, ali sa snagom od 130 KS i 230 Nm okretnog momenta koji je upare sa automatskim šestostepenim mjenjače.
Dizelsku ponudu čini 1.5 litreni turbo dizelaš sa snagom u dva nivoa. Osnovna verzija motora dolazi sa 110 KS i 250 Nm okretnog momenta i uparena je sa ručnim šestostepenim mjenjačem, a snažnija verzija sa 120 KS i 300 Nm okretnog momenta koja je uparena sa automatskim šestostepenim mjenjačem.
Svi motor zadovoljavaju stroge Euro 6 norme o ispušnim plinovima i hvale se niskom potrošnjom goriva. U slučaju dizelskog modela ta potrošnja po fabričkim mjerenjima može biti ispod 4 litra na 100 km.
Napredna tehnologija osvjetljenja i inovativni sistemi pomoći
Opel Crossland druge generacije dobio je brojne vrhunske sisteme pomoći. U prvom redu tu su prilagodljiva Full-LED prednja svjetla sa svjetlima u zavojima, sa podrškom za duga svjetla i automatskom kontrolom dometa. Još jedan bitan novitet u segmentu sistema pomoći je Head-up ekran koji prikazuje najvažnije podatke o brzini, navigaciji i sistemima pomoći direktno u vozačevo vidno polje.
Na listi noviteta je i sistem upozorenje na mogući sudar s automatskim kočenjem u nuždi i otkrivanjem pješaka što je aktivno od 5 km/h. Nadgledanje udaljenosti od vozila ispred, ako se vozilo prebrzo približi vozilu ispred ili pješaku, vozač se o tome obavještava tonom upozorenja i porukom na ekranu s informacijama o vozaču.
Ako postoji rizik od sudara, priprema se sistem kočenja i, ako je potrebno, pokreće se kočenje u nuždi kako bi se smanjile posljedice mogućeg sudara. Pri brzinama manjim od 30 km/h, vozilo se potpuno zaustavlja, a između 30 i 85 km/h sistem smanjuje brzinu udara za maksimalno 22 km/h. Vozač mora neovisno kočiti preko ovog praga. Na listi je i pomoćnik za držanje vozila u traci (Lane Departure Warning) i otkrivanje pospanosti (Driver Drowsiness Alert).
Panoramska kamera za vožnju unatrag (Panorama Rear View Camera) od 180 stepeni prikazuje cijelo područje iza vozila i pomaže vožnju unatrag smjernicama za upravljanje na ekranu u boji infotainment sistema. Prošireni automatski pomoćnik za parkiranje prepoznaje prikladna parkirna mjesta i automatski ih usmjerava prema van i van.
Crossland ima i upozorenje na mrtvi ugao (Side Blind Spot Alert) na oba vanjska ogledala, prepoznavanje saobraćajnih znakova (Automatic Park Assist), te inteligentni regulator brzine i ograničivač brzine (Cruise control with speed limiter), zajedno s prepoznavanjem saobraćajnih znakova.
Cijena i paketi za BH tržište
Za BH tržištu Opel Crossland u startu dolazi sa Edition paketom opreme i 1.2 83 KS atmosferskim motorom. Serijski je opremljen sa LED glavnim svjetlima, klima uređajem, prednjom kamerom (prepoznaje znakove, upozorava na napuštanje vozne trake, adaptivni tempomat), Radio color touchscreen 7” (USB, Bluetooth, 6 zvučnika, komande na upravljaču), kožni upravljač, grijani retrovizori, zadnja klupa djeljiva 60:40, putni računar, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem, čelični točkovi 16”, garancija 2+2 (120.000 km) po cijeni od 29.780 KM.
Posebna LAUNCH ponuda
U početku prodaje Opel je osigurao akcijsku ponudu koja na Edition paket dodatno stavlja 1.2 turbo motor sa 110 KS, automatski dvozonski klima uređaj, metalik boju, grijana sjedišta, grijani kožni upravljač, pomoć pri parkiranju naprijed i nazad, zadnju kameru i svjetla za maglu po cijeni od 29.200 KM.