Test: KIA Xceed 1.0 T-GDi – Džoker iz rukava
Test: KIA Xceed 1.0 T-GDi – Džoker iz rukava
Kompaktni modeli decenijama su veoma popularni, ali ozbiljnu konkurenciju dobili su dolaskom SUV modela koji su postali apsolutni hit. Trendovi nalažu da su SUV modeli “must have”, ali postoji dovoljan broj kupaca koji žele ostati vjerni kompaktnim modelima, ali u nešto drugačijoj formi. Nastanak kompaktnih crossover modela pokazao se kao odličan spoj “tradicionalnih” kompakta i trendovskih SUV-ova.
KIA Xceed crossover na tržište stiže kada je većina proizvođača ponudila svoje predstavnike u ovom segmentu. Za nekoga to je kašnjenje, a za nekoga mudra odluka. Sa kakvim adutima Xceed ulazi u borbu s ozbiljnom konkurencijom čitajte u nastavku testa.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Kako danas pridobiti novog kupca vjerovatno je glavno pitanje svih proizvođača automobila. Da bi se dobio pravi odgovor, proizvođači se moraju dobro potruditi jer prezasićeno tržište nudi sve i svašta. Dizajn s “wow efektom” kratkog je daha, ali ako se odluče za “klasiku” teško da će napraviti korak naprijed. Zbog toga dizajnersko društvo u Kiji ozbiljno je pristupilo stvaranju urbanog crossovera i dobri rezultati nisu izostali. Već nakon same premijere automobila ubrzo su stigle i prve nagrade za dizajn.
Vanjski dizajn KIA Xceed modela spojio je sve adute njegovih glavnih konkurenata. Vizuelno je veoma dopadljiv s oblikom karoserije koja je svojevrsni “genetski miks”, a opet nudi i svakodnevnu praktičnost. KIA je imala ozbiljan pristup u stvaranju ovog CUV modela, te nije posegnula za oprobanim receptom tako što bi kompaktni Ceed samo “podigla” od tla. Xceed je u potpunosti novi model koji je stvoren samo za evropske kupce i to po njihovim ukusima.
Karoserijski oblik veoma je sličan onom kao što je kod Mercedes-Benzu GLA modela ili njegovog derivata Infinit Q30 modela, a u toj grupi je i Mazda CX-30. Na taj način Xceed je jasno definisao koja mu je ciljna grupa kupaca. Sa odličnim dizajnom i brojnim lijepim estetskim detaljima Xceed definitivno na putu ne ostaje neprimijećen.
U tome mu svakako pomažu i veliki točkovi od 18 inča sa gumama veličine 235/45, te zaštitne plastike blatobrana i pragova koje naglašavaju “offroad” sposobnosti.
Unutrašnjost putničke kabine u odnosu na kompaktni Ceed nije drastično drugačija. Dobri poznavaoci južnokorejskog brenda prepoznat će drugačiju kombinaciju boja materijala. U putničku kabinu koja je za 44 mm viša u odnosu na Ceed ulazi se jednostavno.
Prostora ima i više nego što očekujete u svim smjerovima, posebno za noge. Iza vozača/suvozača sa visinom od 180 cm može sjesti putnik iste visine ili čak i nešto malo viši. Zbog nešto niže linije krova natprosječno visoki putnici na zadnjoj klupi mogu imati nešto manje prostora za glavu, ali oni se obično voze naprijed.
S obzirom da ovaj model nije dostupan s pogonom na sva četiri točka, nije bilo potrebe za pravljenjem centralnog tunela za kardansko vratilo na karoseriji. To se pozitivno odrazilo za noge petog putnika koji se može udobno smjestiti i za duža putovanja.
Otvaranjem velikih petih vrata dočekat će vas prtljažnik od 425 litara, a isti se može proširit preklapanjem naslona zadnje klupe na 1.378 litra. U osnovi Xceed ima za 31 litar veći prtljažnik u odnosu na kompaktni ceed.
Zahvaljujući dobroj ergonomiji vozač će jednostavno pronaći idealnu poziciju za volanom. Sjedišta su optimalnih dimenzija za prosječnu tjelesnu građu Evropljana. Iako imaju solidnu bočnu potporu, stiče se utisak da su ipak više orijentisana ka udobnosti na dužim putovanjima ili offroad terenima.
Kada je riječ o samim materijalima od kojih je napravljena unutrašnjost, Xceed zaslužuje zaista pohvalu. Instrument tabla napravljena je od mekane gume, dok su donji dijelovi napravljeni od tvrde plastike čij karakter otkrivate tek na dodir. Tu su i neizostavni lakirani “piano black” i aluminijski elementi koji upotpunjuju odličan vizuelni utisak.
Ispred vozača nalaze se analogni pokazivači sa kolor centralnim ekranom putnog računara. Opcionalno su dostupni i digitalni vozačevi instrumenti. Na centralnom dijelu instrument table postavljen je veliki centralni ekran koji je osjetljiv na dodir. Većina proizvođača “sumanuto” hrli u potpunu digitalizaciju putničke kabine, što baš i nije najbolje rješenje za sve. KIA je stoga ostala vjerna analognim rješenjima.
Naime, većina komandi su i dalje na pravim fizičkim prekidačima, kao što su komande ventilacionog sistema ili paljenje/gašenje grijača sjedišta/volana/zadnjeg stakla. Audio sistemom upravlja se preko ekrana osjetljivog na dodir, ali se jačina tona može regulisati na tradicionalni “kolut”. Ova rješenja nisu najmodernija, ali su najefikasnija i najsigurnija za intuitivno korištenje.
Vozne karakteristike
KIA Xceed prvenstveno je stvoren za uređene puteve, ali sa svojom povišenom karoserijom obećava i manje offroad avanture. KIA je kroz brojne modele pokazala da zna napraviti odlične mehaničke sklopove, pa ništa manje nismo očekivali ni za Xceed. Već s prvim kilometrima prvo što smo primijetili jeste veliki napredak na upravljačkom mehanizmu. On je sada znatno direktniji, precizniji i pruža više informacija s ceste u odnosu na modele poput Ceed-a prethodne generacije ili aktuelnog Sportagea.
Ovjes odlično upija udare s ceste i dobro drži zadanu putanju u dinamičnoj vožnji na krivudavim magistralnim cestama. No, osjeti se ipak naginjanje pri brzinama od 100 km/h ili više, što je posljedica povišene karoserije. Silaskom sa asfaltiranog puta na uređeni makadam ili blatnjavi šumski put, Xceed se dobro snalazi iako ima pogon samo na prednjim točkovima. Jasno je da ne možete očekivati sposobnosti pravog terenca.
Kada je riječ o pogonskom sklopu testnog modela, njega je činila kombinacija malog 1.0 litrenog T-GDi turbo benzinskog trocilindraša i ručnog mjenjača sa šest stepeni prijenosa. Motor razvija 120 KS i 172 Nm okretnog momenta, što jasno daje do znanja da zaboravite na uzbuđujuća ubrzanja.
U suštini, sa ovim motorom Xceed se dobro snalazi u gradu, jer je najveći okretni moment dostupan od 1.500 do 4.000 okr/min. Maksimalna snaga motora od 120 KS raspoloživa je na 6.000 okr/min, pa na auto putu možete dohvatiti maksimalnu brzinu od 186 km/h.
Nedostatak snage ovog baznog motora najviše je izražen na magistralnim cestama kada vam je potrebno više snage za brza preticanja i na težim offroad putevima gdje su opterećenja veća kada je potrebno više okretnog momenta. Od 0 do 100 km/h Xceed ubrzava za 11,3 sekunde… U svakom slučaju toplo bi preporučili da doplatite neku snažniju izvedbu motora: 1.4 T-GDi 140 KS ili 1.6 T-GDi 150 KS. U ponudi su i dva turbo dizela: 1.6 CRDi sa 115 i 136 KS.
Ručica mjenjača ima malo duži hod prilikom promjene stepena prijenosa, ali je izuzetno precizna. Sa svakom promjenom stepena prijenosa ručica se na “klik” uklopi u željeni položaj, te stičete osjećaj kvalitete i robusnosti.
Kada je riječ o potrošnji testnog modela, u gradskim uslovima putni računar zabilježio je prosječnu potrošnju od 7,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, a na auto putu 7 l/100 km (pri 130 km/h). U kombinovanom režimu vožnje s rezervoarom od 50 litara možete računati na autonomiju skoro od 600 km.
Zaključak
KIA Xceed bit će odlično rješenje za one koji njeguju tradicionalne vrijednosti kompakta, ali i teže ka današnjim trendovima gdje su automobili s podignutom karoserijom “must have”. Sa svojim dimenzijama: dužina 4.395 mm, širina 1.826 mm, visina 1.483/1.495 mm, te sa međuosovinskim razmakom od 2.650 mm idealno se uklapa u prostor između klasičnog Ceed-a i veliko Sportage SUV-a.
Kvaliteti materijala i finalna izrada na zavidnom su nivou pa će Xceed definitivno biti racionalan izbor za one koji žele platiti kvalitet po razumnoj cijeni. Testni model bio je opremljen sa EX Flow paketom opreme koji će većinu vozača zadovoljiti. Tako su se na listi opreme našla potpuna LED prednja i zadnja svjetla, audio sistem sa 8 inčnim ekranom, tempomat, kamera za vožnju unazad, parking senzori naprijed/nazad, zatamnjena stakla, 18 inčni točkovi itd. Kada sagledamo sve činjenice, Xceed bi mogao biti pravi “džoker” iz rukava s kojim bi KIA mogla napraviti veoma dobar uspjeh.
Cijena testnog modela iznosila je 38.990 KM + 800 KM doplata za boju. Detalja popis opreme možete pročitati OVDJE.