Vozili smo: Nova Opel Corsa donosi nove tehnologije i bolju udobnost
Vozili smo: Nova Opel Corsa donosi nove tehnologije i bolju udobnost
Početkom sedmice prisustvovali smo na dvodnevnoj novinarskoj prezentaciji nove Opel Corse u Šibeniku, gdje smo se mogli uvjeriti o kvalitetama ovog gradskog mališana koji ga čine jednim od najprodavanijih Opelovih modela svih vremena, što potvrđuje i brojka od 13.700.000 prodanih primjeraka u 37 godina dugoj historiji ovog modela.
Piše: Bakir IslambegovićNova, šesta generacija Corse nema ništa zajedničko sa prethodnom generacijom, te posjeduje dopadljiv izgled koji slijedi trenutni dizajnerski jezik Opela. Sve linije harmonično teku duž bočnih strana vozila, gdje uočavamo i pojedine dizajnerske elemente preuzete sa Insignije, da bi svoj tok produžile na zadnju stranu vozila, vodeći do Opelovog znaka. Uz to sportski izgled sa opadajućom linijom krova stvara dobar utisak vozila, koji će pogotovo u dvobojnoj izvedbi karoserije i krova privlačiti mnoge poglede, kao i naša testna vozila.
Uz izgled vozila paše i dinamičan karakter nove Corse koji se najviše stvara na osnovu niza poboljšanja naspram prethodne generacije, kao što su snižena pozicija sjedenja vozača koja je smanjena za 28 mm. U isto vrijeme povećan je razmak između krova i sjedišta za 3 mm. Nova Corsa ima i smanjenu težinu vozila (do 108 kg) i niže težište.
Poboljšana aerodinamika omogućava novoj Corsi najnižu Cd vrijednost u klasi (0,29). Uz smanjenje težine, povećana je i torzijska čvrstoća za 15% naspram prethodne generacije. Sve ovo omogućava veću agilnost, smanjenu potrošnju goriva i smanjene emisije CO2.
Glavni razlog za kupovinu ovih vozila su i njihove kompaktne dimenzije koje su idealne za urbane sredine. Nova Corsa je za 28 mm duža od prethodnika (4.060 mm), a za 48 mm niža. Povećane dimenzije pozitivno se odražavaju i na zapreminu prtljažnika koji je narastao za dodatnih 24 litra, na ukupno 309 litra.
Nova Corsa se bazira na modernoj CMP platformi iz PSA koncerna, omogućavajući joj tako korištenje takozvanog “Multi-energy” koncepta. To joj omogućava korištenje benzinskih, dizelskih i električnih pogonskih sistema na istoj platformi. Benzinski i dizelski motori su već dostupni kupcima, dok će se kupci zainteresovani za električni pogon morati strpiti do aprila sljedeće godine, kada će biti dostupna i potpuno električna Corsa s dometom od 337 km (WLTP) i E motorom od 136 KS.
Trenutno se u ponudi nalaze dva benzinska motora, 1.2 sa 75 KS i 1.2 turbo u izvedbi sa 100 i 130 KS, te jedan dizelski motor, 1.5 diesel turbo sa 102 KS. Motori se odlikuju najnižoj potrošnji i najnižoj vrijednosti CO2 u segmentu, te se kombinivana potrošnja benzinskih motora (l/100 km) kreće od 4,1 l (75 KS) do 4,5 l/100 km (130 KS), dok kombinovana potrošnja dizelskog motora iznosi 3,2 l/100 km.
Jedinstveno za ovaj segment je i opcionalni osmostepeni automatski mjenjač koji je dostupan na benzinskim motorima od 100 i 130 KS i nudi 3 režima vožnje (Eco, Normal, Sport), te također uključuje i polugice za mijenjanje stupnjeva na upravljaču.
Bazni model nove Corse (Corsa Edition 1.2 75 ks) se može dobiti već za 23.400 KM. Doplata sa 1.2 (75 KS) na 1.2 Turbo (100 KS) iznosi 2.500 KM, a doplata uključuje i ručni mjenjač sa 6 stupnjeva. Doplata sa 1.2 Turbo (100 KS) na 1.5 Diesel Turbo (102 KS) iznosi 3.300 KM.
Nova Corsa je dostupna sa tri nivoa opreme, Edition, Elegance i GS line koja predstavlja najviši paket opreme. Cijene pojedinačnih paketa opreme još uvijek nisu poznate u BiH. Već osnovni model nudi bogati standardnu opremu i obilje sigurnosnih sistema koji uključuju prepoznavanje prometnih znakova, adaptivni tempomat, aktivna pomoć za držanje vozne trake i automatsko kočenje pri manjim brzinama.
Opel slijedi slogan “budućnost pripada svima”, te shodno tome u novoj Corsi možete pronaći obilje dodatne opreme po pristupačnim cijenama, a koja je prije bila dostupna isključivo u višim klasama. Tako u Corsi možete dobiti potpuna kožna sjedišta, električno podesiva sa funkcijom masaže (za vozača), potpuno digitaliziran kokpit, adaptivni ovjes, specifično podešavanje upravljača, LED svjetla, te LED Matrix svjetla kao jedina u segmentu.
Mi smo imali priliku da se praktično uvjerimo u kvalitete nove Corse, te smo vozili Corsu s 1.2 turbo benzinskim motorom od 130 KS, sa 8-stepenim automatskim mjenjačem i s GS Line opremom, čineći je tako najskupljom izvedbom Corse. Cijena ovog testnog vozila u Njemačkoj iznos oko 52.000 KM. Očekujemo da će cijena ovako opremljenog vozila u BiH biti znatno niža.
Motor predstavlja idealan odabir za ovo vozilo, te može zadovoljiti i zahtjeve ljubitelja dinamične vožnje i ako motor nije oslobođen neugodnog “brujanja” pri opterećenju, ispod 2000 okretaja, karakterističnog za niskokubikažne benzinske motore. To se na našem testnom vozilu moglo primijetiti samo pri manualnom režimu rada automatskog mjenjača jer automatski mjenjač u normalnom modu rada u takvim slučajevima prebaci u niže stepene prijenosa. Turbo rupa je mala, a motor je dobro izolovan i kultivisan, bez neugodnih vibracija.
Ono što nas je posebno iznenadilo i što predstavlja rijetkost u ovoj klasi je i promjena zvuka motora u zavisnosti od moda vožnje, kao i gruboće prebacivanja brzina automatskog mjenjača. Tako je pri “Normal” modu vožnje rad motora izrazito tih, prebacivanje brzina automatskog mjenjača neprimjetno, a upravljač lakši.
Odabirom moda “Sport” zvuk motora postaje čujno agresivniji, mjenjač brže reaguje i kasnije prebacuje stepene prijenosa, a upravljanje postaje tvrđe i preciznije, omogućavajući tako veći užitak u vožnji. Uz to paše i za ovu težinu vozila snažan motor i kompaktne dimenzije vozila koje omogućavaju natprosječno dobru upravljivost vozila.
Automatski mjenjač je izrazito dobar, te nudi odličan spoj između komfora i dinamike u zavisnosti od želje vozača, te brzo reaguje na “kickdown” komande, kao i na komande preko poluga na volanu.
Također smo testirali i 1.5 Diesel Turbo agregat sa 102 KS i 6-stepenim manuelnim mjenjačem, te srednjim paketom opreme Elegance. Pri nižim brojem okretaja motor je tih i kuktivisan, a neugodno brujanje dizelskih motora pri izrazito niskim okretajima nije prisutno. Motor ne reaguje promtno na pritisak papučice gasa tako da mu je potrebno par milisekundi da se “probudi”. Na većem broju okretaja motor stvara više buke koja vas jednostavno prisili da prebacite u viši stepen prijenosa. To je praćeno i sa blagim vibracijama na volanu.
Shodno tome ljubitelji dinamične vožnje će veće zadovoljstvo imati s benzinskim alternativama, dok je ovaj motor namijenjen ponajviše racionalnim kupcima koji cijene rekordno nisku prosječnu potrošnju ovog agregata od 3,2 l/100 km.
Ovjes je nešto tvrđi, ali i dalje pruža dovoljno komfora, kao i visoku stabilnost. Automobilom se lako upravlja zahvaljujući i preciznom upravljačkom sistemu. Kvalitet obrade je dobar za ovu klasu, uz kombinaciju Soft touch materijala na kokpitu, tvrde plastike i ukrasnih elemenata, koji pogotovo u GS line paketu opreme dolaze do izražaja.
Multimedijalni sistem je također dobar, brzo reaguje, jednostavan je za koristiti i posjeduje dobru grafiku i ako bi iskoristivost ekrana mogla biti bolja. Digitalni vozačevi instrumenti, i ako je veličina ekrana srazmjerno mala, nude visoku funkcionalnost, dobru rezoluciju i jednostavno korištenje.
Šibenik smo napustili sa izrazito pozitivnim mišljenjem o novoj Corsi, te smo sigurni da će i ova generacija Corse biti veliki uspjeh za Opela.