Test: Citroën C5 Aircross Shine 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT8 – Dostojan nasljednik

Test: Citroën C5 Aircross Shine 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT8 – Dostojan nasljednik

Novi C5 Aircross nova je perjanica francuske marke koji je usklađen s posljednjim modelima Citroëna. Ima jedinstven i prepoznatljiv dizajn te nudi jedinstvenu ponudu personalizacije sa čak 30 vanjskih kombinacija boja i dizajna.

Citroën C5 Aircross stigao je kao nasljednik limuzine C5 koja je otišla u zasluženu penziju. Citroën je tako zvanično napustio segment limuzina srednje klase, a ušao segment SUV modela visoke klase.

Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 01
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 02
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 03
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 04
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 05
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 06
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 07
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 08
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 09
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 10
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 11
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 12
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 13
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 14
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 15
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 16
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 17
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 18
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 19
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 20
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 21
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 22
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 23
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 24
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 25
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 26
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 27
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 28
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 29
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 30
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 31
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 32
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 33
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 34
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 35
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 36
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 37
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 38
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 39
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 40
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 41
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 42
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 43
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 44
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 45
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 46
previous arrow
next arrow
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 01
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 02
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 03
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 04
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 05
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 06
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 07
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 08
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 09
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 10
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 11
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 12
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 13
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 14
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 15
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 16
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 17
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 18
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 19
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 20
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 21
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 22
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 23
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 24
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 25
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 26
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 27
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 28
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 29
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 30
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 31
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 32
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 33
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 34
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 35
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 36
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 37
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 38
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 39
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 40
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 41
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 42
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 43
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 44
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 45
Test Citroen C5 Aircross 2.0 HDi 2019 - 46
previous arrow
next arrow
Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

U stvaranju novog Citroën C5 Aircrossa primijenjena je aktuelna dizajnerska filozofija francuske marke koju smo već vidjeli na modelima C3 i C4 Aircross. Svi navedeni modeli, pa i novi C5 Aircross prvenstveno su prepoznatljivi po prednjim svjetlima koja su fizički podijeljena u dva dijela, masivnim bočnim plastičnim zaštitama “Airbump”, te po zadnjoj svjetlosnoj grupi koja daju 3D efekta.

Vanjska forma automobila slična je onoj koju ima manji C3 Aircross što je trenutna receptura većine svjetskih proizvođača automobila: veći modeli liče na manje i manji na veće pa ih slobodno možemo usporediti sa ruskim „babuškama“. Zahvaljujući masivnim zaštitnim plastikama koje se nalaze na udarnim mjestima, automobil izgleda moćno i robusno. Te plastike sačuvat će lak od eventualnih oštećenja kada se zaputite van asfaltiranih puteva.

Unutrašnjost novog C5 Aircross modela u ovom momentu je sigurno najljepše i najfunkcionalnije dizajnirana u ponudi Citroëna. Dizajneri su ovog puta prihvatili glas razuma pa su kombinovali savremena i tradicionalna rješenja u pravom omjeru. Konkretno, jako dobro su ukombinovali digitalne komande i analogne komande – komande na fizičkim prekidačima.

Svakom dijelu posvećena je velika dizajnerska pažnja, a veliki broj elemenata dizajnirani su u ovalnom obliku. Centralna konzola ima klasičnu formu, ali je veoma lijepo dizajnirana. Za njenu izradu korištena je tvrda plastika i jedna vrsta gume, ali završna obrada je veoma dobra pa sve ukupno ne ostavlja lošu sliku.

U sredini se nalazi veliki 8 inčni ekran infotainment sistema koji je osjetljiv na dodir, a odmah ispod njega nalaze se „touch“ prekidači sa kojima prolazimo kroz različite funkcije: audio sistem, ventilacija, navigacija, automobil, telefonija, aplikacije i grijanje sjedišta.

Ispod ovih prekidača nalazi se niz pravih fizičkih prekidača preko kojih pojačavamo-smanjujemo jačinu tona te gasimo audio sistem, ili palimo i gasimo brzo odmagljivanje prozora, zadnji grijač, recirkulaciju zraka putničke kabine, zaključavamo vrata, gasimo start/stop sistem, a tu je i prekidač za sva četiri žmigavca.

Ispred vozača nalazi se ekran digitalne instrument table koja pruža dosta informacija sa putnog računara. Njen grafički prikaz može se prilagoditi preko fabričkih modova ili to vozač kroz poseban mod može prilagoditi svojim potrebama. Sve je veoma lijepo spakovano, ali jedino što nedostaje jeste brzina rada. Naime, prolasci kroz menije ili promjene grafičkih prikaza izvršavaju se veoma sporo, pa ponekad imate osjećaj da uopšte niste izdali neku komandu.

Vozača i suvozača dočekat će veoma udobna sjedišta koja su odlično dizajnirana. Mogu se podesiti u više pravaca, a jedini njihov nedostatak je kratak sjedalni dio pa kod visočijih vozača i suvozača dobar dio natkoljenica će biti u zraku. Multifunkcionalni upravljač je veoma lijepo dizajniran i dobro leži u rukama vozača. Idealan položaj vozač će brzo pronaći u kojem će imati odličnu preglednost.

Zadnja klupa je prostrana i nudi dovoljno mjesta da se smjeste tri odrasla putnika. Zahvaljujući dimenzijama: dužina 4.500, širina 2.099, visina 1.689 mm, tj. međuosovinskom rastojanju od 2.730 mm, bez problema iza vozača od 190 cm može se smjestiti putnik također iste visine. Bez obzira da li sjedili na prednjoj ili zadnjoj klupi, svi putnici imaju dovoljno prostora za glavu.

Ono što također olakšava putovanja i prijevoz većih stvari jeste mogućnost pomjeranja zadnje klupe. Kada je riječ o prtljažniku C5 Aircross ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi. U praksi to znači osnovnih 580 litara, a pomjeranjem zadnje klupe zapremina istog može se povećati na 720 litara. Maksimalnu zapreminu koja je nešto veća od 1.700 litara dobit ćemo kada potpuno preklopimo zadnja sjedišta.

Vozne karakteristike: Uglađenost na svim terenima

Testni model pokretao je 2.0 litreni HDi motor sa 180 KS i 400 Nm okretnog momenta koji je bio uparen sa 8 stepenim automatskim mjenjačem. Ova kombinacija motora i mjenjača odlično se nosi sa ukupnom masom vozila od 1.540 kg pa tako od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi i postiže maksimalnih 211 km/h.

Ono što posebno moramo pohvaliti jeste novi automatski mjenjač koji radi gotovo besprijekorno. Odlikuju ga jako dobro prilagođeni prijenosni omjeri, a izmjene stepena prijenosa idu veoma brzo i glatko. Slobodno možemo reći da to obavlja na nivou nekih mjenjača sa dvostrukim kvačilom.

Kada je riječ o potrošnji goriva ona značajno varira od uslova vožnje. U gradskim gužvama automobil će trošiti 9 l/100 km, na otvorenoj cesti ona se može spustiti do 5,6 l/100 km, dok na offroad terenima ona se kreće oko 7,8 l/100 km.

Citroën sa progresivnim hidrauličnim graničnicima kojeg upotpunjavaju sjedišta Advanced Comfort, ima udobnost vožnje bez premca na svim terenima. Ako vozite autoputem brzinom od 150 km/h u putničkoj kabini vlada gotovo potpuna tišina zahvaljujući aerodinamici i dobroj zvučnoj izolaciji. Ako se vozite na offroad putu i pri brzinama do 50 km/h, fantastični ovjes pokupit će većinu udara i vibracija. Ostatak stresa upit će već pomenuta odlična sjedišta.

Zbog odličnih karakteristika na offroadu prava je šteta što ovaj automobil nema mogućnost ni opcionog pogona na sva četiri točka. U tom slučaju ovaj automobil bi bio reme uz rame žestokoj konkurenciji. Ipak, inženjeri Citroëna pored ručice mjenjača postavili su selektor za odabir režima vožnje, pa tako vam je na raspolaganju mogućnost odabira normalnog režima, režima za blato, snijeg, pijesak i režim sa ugašenim ESC sistemom. Klirens automobila od 230 mm dobro je prilagođen da automobil bude dovoljno visok na offroadu, ali i da ne bude previsok kada putujete autoputevima.

U sve offroad sposobnosti uvjerili smo se na putovanju od Konjica do Nevesinja. Put je vodio preko planinskih makadamskih puteva koji se loše održavaju te su prepuni udarnih rupa. Putovanje je dodatno otežavala i višednevna kiša zbog koje se na putu često nalazilo osuto krupno kamenje. Na ovom malom avanturističkom putu C5 Aircross nije ni u jednom momentu naišao na prepreku koju nije mogao savladati.

Na asfaltiranim i zavojitim putevima C5 Aircross jednako dobro se snalazi kao i na makadamu. U dinamičnoj vožnji karoserija se ne naginje previše pa sa francuskim velikanom lahko možete mijenjati pravac kretanja i kada vozite nešto agilnije. Upravljački sistem pruža dobru preciznost i dovoljno informacija sa podloge.

C5 Aircross raspolaže sa čak 20 sistema za pomoć u vožnji posljednje generacije kao što je Highway Driver Assist, 2. nivo sistema autonomne vožnje koji je dostupan već od paketa opreme, kao i sa 6 tehnologija za povezivost. Izuzetno poveziv, C5 Aircross nudi bežični punjač ili ConnectedCAM Citroën.

Zaključak

Oni koji vole nesvakidašnji dizajn i vrhunsku udobnost, novi C5 Aircross bit će pravi izbor. Ovaj automobil idealan je za duga putovanja i za manje offroad avanture. Dostojno je zamijenio limuzinu C5 po pitanju udobnosti, iako nema hidropneumatski ovjes po čemu je C5 bio prepoznatljiv. No, novi sistem ovjesa kojeg u Citroënu zovu „leteći ćilim“ znatno je jednostavni i jeftiniji za održavanje, te pruža veoma dobru udobnost.

Novi C5 Aircross na BiH tržištu moguće je kupiti već od 44.078 KM koliko košta model sa LIVE paketom opreme i turbobenzinskim motorom PureTech 130 S&S uz BVM6 ručni mjenjač. Osnovni dizelski model košta 46.892 KM koji dolazi sa LIVE paketom opreme i 1,5 litrenim HDi motorom sa 131 KS. Motor je uparen sa 6 stepenim ručnim mjenjačem. Cijena sa popustom bogato opremljenog testnog modela je 61.543,82 KM. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi