Vozili smo: Porsche Experience 2019. – 98 oktanski ples
Vozili smo: Porsche Experience 2019. – 98 oktanski ples
Porsche BiH već sad tradicijonalno organizuje „Porsche Driving Experience“ u Bosni i Hercegovini. To je jedinstvena prilika da se BH tržište iz prve ruke i praktično upozna sa Porsche novitetima. Kao i prethodnih godina, bili smo na ovom prestižnom i uzbudljivom događaju.
Piše: Adi Čvorak
Jedino neriješeno pitanje naše redakcije današnjeg dana ostaje, kako adrenalin u krvi vratiti u granice normalnog, zapravo kako ne treperiti od uzbuđenja. I dok se mi igramo doktora i određujemo doze apaurina potrebne za naše smirenje, vama kao čitaocima vjerovatno se nameće pitanje šta je dovelo do takvog stanja… Pa da vam odgovorimo…
Naša redakcija ponovo je imala priliku da isproba najnoviji arsenal koji dolazi iz Porschea na već tradicionalnom „Porsche Driving Experience“-u u Bosni i Hercegovini, i moramo vam priznati artiljerija kojom Porsche barata je u najmanju ruku „teška”.
Od najmanjeg člana porodice Caymana, preko lucidnog starijeg brata 911 do ozbiljne mašinerije Panamere, kao i podjednako uzbudljivih SUV modela Macan i Cayenne. Uistinu nijedno vozilo nije nas ostavilo ravnodušnim i na svaki stisak papučice gasa duboko smo udahnuli zapitali se… da li može bolje i kuda sve ovo vodi, kada je Porsche u pitanju.
Kako je sve počelo i sa kakvim zvijerima smo se borili?
U 10 sati po lokalnom vremenu dolazimo u prodajni salon Porschea, pijemo običajnu jutarnju kafu u ugodnom društvu kolega novinara, uposlenika Porschea Sarajevo i testnih vozača Porschea, poslanih iz Stuttgarta direktno da dan svojim savjetima vožnju učine još zanimljivijom, u čemu su i uspjeli. Nakon kafe koja je razbudila donekle uspavanu ekipu novinara, ispostavlja se da je bila bespotrebna prvim pogledom na modele spremnih za test.
Sa mog stanovišta nisam više siguran da li je to do agresivnog dizajna Porsche modela ili savršeno odabranih boja koje tu agresivnu notu ističu još više, ali ono šta znam i u šta sam siguran bio jest da je rezultat očaravajući. Od tog trena nikome vise nije bilo do toplog kreveta, samo se čekao trenutak da test otpočne i da svaki atom u nama zaigra igru zvana, 98 oktanskih plesova.
Prvi model koji smo imali priliku da probamo bio je najmanji model Porscheove artiljerije, Cayman u izvedbi GTS karmin crvene boje. 2.5 litara boxer motor centralno smješten sa 365 KS učinio je da zabava otpočne na prelijep način i postavi ljestvicu očekivanja na veoma visok nivo, obzirom da je to jedan od uvjetno rečeno slabijih modela koje smo imali na repertoaru. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,1 sec i nastavlja se sve do 290 km/h.
Sve se dešava jako brzo pa je tako i kazaljka ispred nas u treptaju oka dosezala brzine i do preko 220 km/h. Model ima raspored težine 50:50 što autu omogućava jedan živahan karakter, a ujedno i ležanje na cesti kao da ste na šinama. Prenos snage je preko sedmo stepenog PDK mjenjača, koji sve vrijeme savršeno precizno i brzo mjenja brzine tako da auto u svakom trenutku biva spreman za „let”.
Očarani prvim automobilom prelazimo u model Cayenne Coupe Turbo, lava orange boje.
SUV koji prvi u tom segment automobila posjeduje Activ Aero. To znači da automobil na brzinama od preko 90 km/h uz pomoć otvora za zrak i pokretnih krilaca, omogućava veće prianjanje na zadnjoj osovini. Model pokreće 4.0 litremi Twin Turbo motor sa 550 KS sa brutalnim ubrzanjem od 3,9 sec do stotke.
Kada je ovaj model u pitanju jedino šta se može mjeriti sa brtualnošću njegovog ubrzanja jest način na koji to radi. U kabini vozila vlada luksuz aristokratskih razmjera što čini da je cijela predstava izgleda veoma pitomo sa stanovišta putnika. Tek na pogled brzinomjera shvatite da ste u debelom prekršaju i da vam prijeti opasnost da budete lišeni vase vozačke dozvole.
Cijeli spektar Cayenne modela imali smo priliku testirati prije nešto manje od dvije sedmice, tako da ukoliko vas interesuju detaljna iskustva, cijeli test možete pročitati na našem portalu (OVDJE).
Već pomalo razmaženi luksuzom iz Porsche Cayennea prelazimo u mlađeg mu brata Macan S, koji položajem sjedenja i činjenice da ste niže zemlji a ipak u SUV vozilu, od starta pokazuje iskonski Porscheov DNK. Ispod haube je skriven 3.0 litreni biturbo motor sa 354 KS. Iako automobila sa najslabijim performansama ovog dana, osmijeh na licu nam se nije izbrisao, a uzrok tome je nevjerovatna upravljivost ovog malog SUV-a. Snaga se prenosi preko 7 stepenog PDK mjenjača na sva četiri točka sto kao rezultat ima jako mnogo mehaničkog gripa i mogućnost da se nakon svake krivine ispalite kao iz topa.
Poslije kratke pauze za ručak i diskusije sa Porsche testnim vozačima, nastavili smo dalje u velikom stilu. Bili smo za volanom najjače Porsche Panamere Turbo S E-Hybrid Sport Turismo ikad, dolomit sive boje. Automobil na prvi pogled ne ostavlja utisak lucidne zvijeri koja u totalu ima 680 KS.
Snaga od 550 KS dolazi iz 4.0 litra biturbo motora te 130 KS iz elektro motora što je dovoljno da do 100 km/h stiže za 3,4 sekunde. Pogon automobila je na sva četiri točka što uz sva Porscheova elektronska pomagala čini da je nemoguće automobil izbaciti iz zacrtanog trajektorija. Za ovako dobro ležanje na cesti zaslužno je i skretanje zadnjom osovinom što je Porsche prvi put predstavio na modelu 911 GT3 991 i na taj način postavio već sad trend u automobilskoj industriji.
Pored olakšice u manevrisanju unutar grada, uslijed zakretanja zadnje osovine u suprotnom smjeru od prednje, ovo tehnološko rješenje našlo je svoju primjenu i u sportskom segmentu. Naime na brzinama do 60 km/h automobile zakreće zadnju osovinu suprotno od prednje i na taj način čini automobile znatno upravljivijim. Dok na većim brzinama zadnja osovina prati smjer prednje i čini da automobil u brzim zavojima ima dodatnu stabilnost.
Blago rečeno ova opcija je osjetna u svakom trenu i omogućila nam je da na krivudavim planinskim cestama ostanemo na repu 911-ke što je po ko zna koji put danas izazvalo fascinaciju u nama.
Najbolje uvijek ostaje za kraj
Zahvaljujući rasporedu vozila, našoj redakciji najbolje ostaje za kraj. A od Porschea najbolje je naravno… 911. Porsche 911 kao legenda duguje svoju zahvalnost njegovom idejnom tvorcu Ferdinandu Porscheu koji prvu 911-ku predstavlja na sajmu automobile u Frankfurtu 1963. godine.
Mislili su da njegova ideja motora iz zadnje osovini nikada neće zaživjeti. Pa svima koji su sumnjali ne vjerujem da treba više od činjenice da je na istom sajmu u Frankfurtu 2019. godine 911-ka još uvijek najsjajniji biser Porscheove flote. Naravno automobil je vremenom doživio mnoge promijene, ali motor je još uvijek tamo gdje ga je te davne 1963. smjestio gospodin Ferdinand.
Mi smo na testu imali najnoviji model 992 u izvedbi Carrera S i Carrera 4S Cabrio. Oba automobila imaju isti 3.0 litreni biturbo motor sa 450 KS koji snagu prenosi preko novog 8-stepenog PDK mjenjača. Dragi čitaoci ova kombinacija je eliksir mladosti. Naprosto budi ono isto dijete u vama, koje je gotovo sigurno maštalo i sanjalo da se jednog dana nađe za volanom 911-ke.
Razlika između ova dva modela je samo sto Carrera 4S snagu prenosi na sva čcetri točka dok Carrera S na zadnje. E pa ta „samo” razlika, čini da se automobili na cesti ponašaju u mnogo čemu različito. Carrera 4S na svaki pritisak pedale gasa biva lansirana u daljinu bez obzira bili vi na suhom, klizavom, mokrom putu. Bez ikakvog proklizavanja automobil ubrzava popraćen ansamblom Porscheovog Sportskog ispuha.
Porsche Carrera 4S Cabrio od nule do 100 km/h stiže za 3,6 sekunde i nastavlja ubrzavati sve do 306 km/h. U našu korist igralo je i vrijeme, stoga smo sve čari ovog auta mogli doživjeti i spuštenog krova. To tek cijeloj priči daje neki novi ton pa se i na sunčani dan poput ovoga iza nas mogla čuti grmljavina.
Model Carrera S kao što je već rečeno snagu prenosi samo na zadnje točkove. Razigranost ovog automobila je nevjerovatna, pa stalno imate osjećaj da zadnji dio poput zanosne Brazilke pleše sambu, a vi ste tu da joj kažete upravo kako to treba da čini. Odmah prilikom prelaska iz Carrera 4S u Carrera S model osjeti se da je auto na prednjoj osovini lakši i da ga kao snajperom precizno možete pozicionirat prilikom prolaska kroz zavoje.
Automobil u izvedbi Carrera S do 100 km/h ubrzava za 3,5 sekunde i doseže maksimalnu brzinu od 308 km/h. Ove male razlike u performansama između dva modela uvjetovane su dodatnom težinom koje užitak spuštenog krova nosi sa sobom, a riječ je o nekih 120 kg. Sve u svemu legenda 911-ke ponovo očarava.
Nakon 911 modela vratili smo se u prodajni salon Porschea gdje smo razmijenili iskustva sa kolegama i testnim vozačima Porsche. Sve je proteklo na najvišem nivou pa su nam za kraju uručeni i certifikati za profesionalnost. Zaista Porsche zna kako da učini čovjeka posebnim.
Nadamo se da smo uspjeli u našoj namjeri da vam prenesemo dio atmosfere sa ovogodišnjeg Porsche Driving Experience-a i mislim da bi vam nakon svega trebalo biti jasno čemu toliko uzbuđenje poslije dana kakvog smo imali sa Porsche biserima.
Ovaj već tradicijonalni događaj iz godine u godinu podiže kvalitet za šta je zaslužan tim iz Porschea Sarajevo. Vjerujemo da će i naredni ovakav događaj biti još bolji kada očekujemo i nove perjanice iz Stuttgarta, modele 911 Turbo S i prvi potpuno električni Porsche pod imenom Taycan.
Do sljedećeg puta…