Evropski dizajneri razotkrili inspiraciju za Kia XCeed
Evropski dizajneri razotkrili inspiraciju za Kia XCeed
Kia Motors je razotkrila pozadinu nastanka novog urbanog crossovera Kia XCeed.
U izjavama snimljenim za novi kratki film, koji je Kia nedavno predstavila, članovi Kijinog evropskog dizajnerskog odjeljenja objasnili su kako je nastao novi model.
Kia XCeed je najnoviji model, koji će se pridružiti Ceedovoj gami, koju čine 5-vratni hatchback, karavanski Sportswagon i shooting brake ProCeed. Cijela priča evolucije treće generacije Ceeda biće predstavljena u posebnoj knjižici, koja će ugledati svjetlo dana do kraja godine i predstaviti rođenje modela XCeed i ProCeed.
Gregory Guillaume, podpredsjednik dizajna u Kia Motors Europe, bio je glavni pri dizajniranju porodice Ceed, koja je između ostalog doživjela ukidanje trovratnog pro_cee’da. “Tokom procesa stvaranja novog ProCeeda saznali smo da će nastati i četvrta varijanta karoserije Ceeda. To je postao Kia XCeed,” kaže Guillaume. “Ljepota projekta je bila u tome da na početku nismo namjeravali stvoriti crossover.”
Sportska, urbana alternativa tradicionalnim sportskim terencima
Novi Kia XCeed svojim stilom, izričajem i modernim dizajnom predstavlja sportsku alternativu tradicionalnim sportskim terencima. Novi model, koji pruža sportskiji izgled od viših konkurenata, nudi nešto drugačije od ostalih modela iz porodice Ceed. Jedini dio karoserije, koji su dizajneri preuzeli od 5-vratnog brata su prednja vrata.
Laurent Boulay, vođa dizajna eksterijera u Kia Motors Europe, objašnjava: “S novom porodicom Ceed uspjeli smo kreirati četiri različita automobila, koji zadovoljavaju različite potrebe kupaca. Nijedan nije jednak, zbog čega se i XCeed razlikuje od ostale braće.”
XCeed ima siluetu koja izgleda pomaknuta nazad i dinamičan zadnji kraj, skoro kupeovski, koji se dobro slaže s relativno dugim poklopcem motora. Dok je međuosovinski razmak isti kao kod ostalih Ceedova (2.650 mm) prednji prevjes XCeeda je u odnosu na 5-vratni hatchback duži za 25 mm (905 mm), a zadnji za 60 mm (840 mm). Spuštajuća linija zadnjeg kraja, koja podsjeća na fastback modele, kao i visok gornji dio prtljažnih vrata postavljen 60 mm više nego kod 5-vratnog Ceeda naglašavaju estetiku crossovera.
Vozilo svojom visinom te karoserijom predstavlja i robustan stav, koji privlači kupce drugih sportskih terenaca iz Kijine ponude. Xceedov klirens iznosi 174 mm na 16-inčnim odn. 184 mm na 18-inčnim naplacima što je 42 mm više nego kod 5-vratnog Ceeda. Obrube blatobrana i bočnih lajsni kao i krovni nosači srebrne boje pružaju vozilu moćniji, SUV-ovski izgled, koji dodatno naglašavaju detalji na zadnjem braniku srebrne boje.
Boulay dodaje: “Podignut je, ali nije SUV. To je auto u kojem se sjedi visoko, ali je više kupeovski osmišljen. To je rješenje za one ljude koji ne žele veći sportski terenac, pogotovo u gradu.”
Visok položaj sjedenja – i sportski karakter vožnje
Jednak pristup kreatori su koristili i kod razvoja XCeedove kabine. Novi model je sačuvao sličan koncept kabine kao i ostali modeli iz Ceedove ponude, što znači prema vozaču usmjerena središnja konzola. XCeed s niže postavljenim predjelom za bokove od viših SUV-ova i višim klirensom od hatchback varijante vozačima nudi više sportskiji položaj sjedenja, koji omogućava bolji pregled ceste ispred sebe.
“Mislim da će vozači uživati u novom Kia XCeedu”, rekao je Ralph Kluge, generalni menadžer dizajna unutrašnjosti, zadužen za kabinu novog modela. “Vozačima nudi sportski karakter u kombinaciji s višim položajem sjedenja, koje je karakteristično za crossovere kako bi uživali u najboljem iz oba svijeta.”
Kao i kod ostalih Ceedova na središnjoj konzoli odskače ‘ploveći’ infotainment sistem s ekranom na dodir, dok su na donjem dijelu instrument ploče brojna dugmad osjetljiva na dodir, brojači i prekidači za upravljanje audio sistemom, grijanjem i ventilacijom. Ovi prekidači, ergonomski izgledom i funkcionalnošću, dizajnirani su kako bi vozačima pružali brzu promjenu ozračja u kabini bez odmicanja pogleda s ceste duže nego što treba.
Uz novog XCeeda Kia predstavlja i potpuno digitalnu instrument ploču, sa 12,3-inčnim ekranom čiji zadatak je pružati vozačima što jasnije informacije. Druga novost u porodici Ceed je Kijin novi UVO Connect infotainment i navigacijski sistem sa 10,25-inčnim ekranom. “XCeedova digitalna instrument ploča i veliki centralni ekran voze Ceeda u moderan svijet,” kaže Kluge. “Time vozač i saputnici dobijaju čitljivije i preglednije informacije, što se odlično uklapa u mladolik, prema vozaču usmjeren karakter vozila.”
Karakter pun boja
Boje takođe igraju važnu ulogu kod dizajna XCeeda. Kao i ostali članovi porodice Ceed i novajlija nudi 12 različitih boja karoserije. Novost je žuta boja (Quantum Yellow), koja je isključivo namijenjena novom crossoveru.
Barbara Scheffler, koja je bila zadužena za razvoj opcija boja i oprema, objašnjava: “Za mene je važno da smo ponudili nešto što se drugi ne usuđuju. Gdje su drugi konzervativniji nama Kijina ‘snaga iznenađenja’ otvara lepezu boja. Žuta boja – Quantum Yellow – je odličan primjer.
“To može biti idealna boja za mladog porodičnog čovjeka, koji još uvijek želi imati sportski izgled vozila, ili za nezavisnu, uspješnu ženu, koja želi odskakati i biti viđena.”
Jedinstven je i novi narandžasti paket u kabini – s crnim tapacirungom koji je sušta suprotnost jarko žutih šavova sjedišta i obloga vrata te svjetlećih crnih i metalik-žutih detalja po cijeloj kabini. “Ovdje se ne radi o godinama,” rekla je Scheffler. “Ovdje se radi o strankama, koje su mlade u srcu, bez obzira na njihovu sitaciju ili status.”
Kia Xceed – dizajniran, razvijen i proizveden u Evropi, stiže u salone širom Evrope u jesen 2019. godine.