Test: Renault Kadjar BOSE TCe 140 FAP – Energija u malom pakovanju

Test: Renault Kadjar BOSE TCe 140 FAP – Energija u malom pakovanju

Nakon četiri godine proizvodnje Kadjar modela, stigao je prvi facelift, koji je francuski dizajnerski i tehnološki osvježio. Novi vanjski i unutrašnji detalji dizajnerski pravo su osvježenje, ali ono što je bitnije jeste nova motorna paleta koja nudi živahne i štedljive motore.

Renault Kadjar na tržište je stigao 2015. godine kao veći brat modela Captur kojeg je tržište odlično prihvatilo. Model Kadjar kao svestrani SUV cilja na dio kupaca koji ne žele puno eksperimentirati u odabiru i koji žele sigurno investirati svoj novac. U nastavku testa donosimo najznačajnije činjenice o osvježenom Renault Kadjaru.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 01
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 02
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 03
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 04
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 05
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 06
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 07
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 08
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 09
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 10
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 11
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 12
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 13
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 14
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 15
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 16
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 17
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 18
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 19
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 20
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 21
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 22
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 23
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 24
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 25
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 26
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 27
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 28
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 29
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 30
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 31
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 37
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 36
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 34
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 35
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 32
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 33
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 38
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 39
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 40
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 41
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 42
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 43
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 44
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 45
previous arrow
next arrow
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 01
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 02
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 03
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 04
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 05
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 06
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 07
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 08
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 09
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 10
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 11
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 12
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 13
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 14
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 15
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 16
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 17
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 18
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 19
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 20
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 21
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 22
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 23
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 24
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 25
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 26
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 27
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 28
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 29
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 30
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 31
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 37
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 36
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 34
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 35
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 32
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 33
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 38
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 39
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 40
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 41
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 42
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 43
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 44
Test Renault Kadjar 1.3 TCe Bose - 45
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Dizajn Renault Kadjara u potpunosti se uklapa u aktuelnu ponudu novih modela francuskog proizvođača. Vanjska osvježenja vidljiva su na novom dizajnerskom potpisu dnevnih LED svjetala sa C formom, upotpunjenih maglenkama sa LED Pure Vision tehnologijom koje troše šest puta manje energije od konvencionalnih.

Novi dizajn uočljiv je na oba branika sa hromiranim umetcima, a kod novog Kadjara dostupna su i dva nova tipa aluminijskih točkova od 17 i 19 inča. Ovakav izgled je mnogo elegantniji, fluidniji ali i rafiniraniji.

Kadjar donosi jasnu sličnost sa manjim Capturom, ali zbog većih dimenzija, drugačijih proporcija, naglašenih blatobrana te većeg rastojanja od tla, ostavlja utisak znatno robusnijeg i sposobnijeg automobila.

Prednji i zadnji dio automobila posebno ostavljaju utisak snage i robusnosti, dok bočne valovite linije otkrivaju dinamičnu eleganciju iza koje se krije vrlo dobar međuosovinski razmak (2.646 mm). Kada je riječ o dimenzijama, dužina automobila iznosi 4.489 mm, visina 1.613 mm i širina 1.836 mm (bez retrovizora).

Unutrašnjost Kadjara pretrpjela je manja dizajnerska i tehnološka osvježenja. Kada je riječ o dizajnerskim novinama, u potpunosti su promijenjene komande ventilacionog sistema koje su sada dizajnerski dopadljivije. Fizički prekidači su uklonjeni a sve funkcije izvršavaju se preko tri koluta koji u sredini imaju male ekrane.

Multimedijalni sistem dobio je novu formu, a dužina dijagonale ekrana osjetljivog na dodir iznosi 7 inča. Kvalitetnija je završna obrada panela, prekidača i rukohvata, a efekat 3D teksture materijala i efektno pozadinsko osvjetljenje prekidača daju dozu premium osjećaja. Na panelu vozačevih vrata također su izvršene male modifikacije gdje su prekidači za podešavanje vanjskih ogledala premješteni uz one za otvaranje prozora.

Renault Kadjar spada u C segment, prostora u unutrašnjosti ima sasvim dovoljno da se komforno smjeste četiri odrasla putnika. U slučaju potrebe može se smjestiti i peti putnik ali na uštrb komfora putnika na zadnjoj klupi.

Prednja sjedišta su udobna i jako dobro profilisana, pa ćete tokom vožnje uživati u udobnosti i dobrom držanju tijela. Sjedišta Kadjara su izrađena od  materijala različitih tvrdoća: centralni dijelovi sjedišta i nasloni su od mekšeg materijala, dok su bočni dijelovi napravljeni od tvrđeg, kako bi osigurali bolju lateralnu podršku. Preglednost iz vozačke perspektive nija na zavodnom nivou, a za jednostavno parkiranje neophodni su parking senzori.

Dobru prostranost potvrđuje i činjenica da se na vozačkom sjedištu može smjestiti vozač visine oko 190 cm, a iza njega putnik s visinom od oko 180 cm. Na prednjim sjedištima ima dovoljno prostora i u širini pa putnici krupnijeg stasa neće imati poteškoća.

Putnici na prednjim sjedištima oko sebe imaju značajan broj pretinaca i mjesta za odlaganje raznih predmeta. U prednjim vratima nalaze se pretinci u koje možete odložiti dosta sitnih predmeta i po jednu flašu od 1,5 litra. Na centralnom grebenu tu su dva mjesta za čaše ili limenke za npr. Caffee To Go ili piće za sportiste.

Putnici na prednjim sjedištima imaju centralni naslon za ruku ispod kojeg se krije također veliki pretinac, a ispod samog centralnog ekrana nalazi se prostor pogodan za odlaganje pametnih telefona i sličnih predmeta. U tom pretincu nalazi se i USB priključci te 12V utičnica.

Putnicima na zadnjoj klupi ispod ventilacionog grebena na raspolaganju su dva USB priključka za punjenje i jedna 12V utičnica. Ispred suvozača tu je nezaobilazni duboki pretinac u koji se može odložiti značajan broj predmeta.

Prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 472 litra i ima dvostruku podnicu. Nasloni zadnje klupe mogu se dijeliti u omjeru 60:40, a kada su u potpunosti preklopljeni prtljažnik ima zapreminu od ukupno 1.472 litra.

Veoma je bitan i dobar ergonomski raspored komandi koje olakšavaju intuitivno korištenje. Renault je zadržao značajan broj funkcija fizičkim prekidačima što je za svaku pohvalu.

Vozač ispred sebe ima pogled na potpuno digitalnu instrument tablu, a ekran na centralnoj konzoli ima višestruku namjenu. Preko njega upravlja se audio sistemom, navigacijom, prikaz putnih, eko i servisnih informacija ili ako se vrše određena podešavanja na automobilu. Među dobrim karakteristikama je odlična zvučna izolacija putničke kabine, pa na auto putu do brzine od 150 km/h vlada gotovo potpuna tišina – pomalo nestvarno!

Vozne karakteristike

Osvježeni Kadjar donosi unaprijeđenu ponudu motora posljednje generacije. Na listi novih motora nalazi se i četverocilindarski turbobenzinac 1.3 TCe 140 FAP. Ovaj motor nudi se u kombinaciji sa tri nivoa opreme: Life, Limited i Bose, a samo za Black Edition nudi se TCe 160 EDC FAP.

Testni model pokretao je 1.3 TCe 140 FAP motor koji je pravo iznenađenje. Nismo sigurni da li je u njegov sistem ubrizgavanja goriva dospjelo neko energetsko piće, ali njegova živahnost definitivno je pozitivno iznenađenje.

Novi benzinski motor iz svega 1.332 cm3 radne zapremine razvija 140 KS pri 5.000 okr/min. i 260 Nm okretnog momenta već na 1.600 okr/min. Ovaj motor uparen sa ručnim 6-stepnim mjenjačem dovodi Kadjar od 0 do 100 km/h za 10,4 sekunde, a digitalni brzinomjer pokazat će maksimalnu brzinu od 203 km/h.

Ako u obzir uzmemo zapreminu motora i težinu automobila od 1.442 kg onda je jasno da su ovi rezultati jako dobri. Motor se rado vrti sve do crvenog polja na pokazivaču okretaja što će vas jednostavno namamiti da ga češće “zavrtite”. Zapremina rezervoara za gorivo od 55 litra osigurat će vam autonomiju malo veću od 600 km kombinovane vožnje.

U gradskim uslovima prosječna potrošnja iznosi oko 8 l/100 km (+/- 0,2), dok na otvorenoj cesti ona se spušta na prosječnih 5,5-6 l/100 km. Novi motor opremljen je filterom krutih čestica i odlikuje ga uglađeni rad bez vibracija.

Renault Kadjar postavljen je na CMF C/D platformu baš kao i bratski Nissan Qashqai. To uopšte nije nije loše jer Nissan s Qashqai modelom ima odličan uspjeh.

Testirani model imao je pogon samo na prednjoj osovini, a za zahtjevne kupce tu je i model sa pogonom na sva četiri točka koji je dostupan sa najsnažnijim dizelskim motorom dCi 150 4WD.

Brze i nagle izmjene pravca na zavojitim cestama otkrivaju karakter mekano podešenog ovjesa. To je definitivno dobro rješenje za loše puteve i manje offroad avanture u kojima će doći do izražaja klirens od pristojnih 20 cm.

Elektro potpomognuti servo upravljač ne pruža veliki otpor pa je manevrisanje s njim vrlo ugodno. No, ipak on upija značajan broj informacija s puta pa tu činjenicu trebate imati na umu prilikom dinamične vožnje po zavojima ili tokom vožnje na offroad avanturama.

Zaključak

Osvježeni Renault Kadjar nije donio revolucionarne promijene, ali s njima se zaokružuje priča o jednom svestranom automobilu. Njegov poboljšani vanjski i unutrašnji dizajn sigurno će privući mnoge kupce koji cijene elegantne linije.

Kada je riječ o opremi, uz prihvatljivu cijenu Kadjar nudi dosta toga što je kod konkurencije na spisku dodatne opreme. Dovoljno je reći da se na popisu Bose opreme nalaze Full LED prednja i zadnja svjetla, digitalna instrument tabla, digitalna dvozonska klima, navigacija, itd.

Nova motorna paleta vjerovatno je i najznačajnija promjena koju osvježeni Kadjar donosi. Novi  1.3 TCe 140 FAP turbobenzinski motor koji je pokretao testni model bit će prava mjera za većinu budućih vlasnika Renault Kadjara. Kada je riječ o cijeni, bazni Kadjar LIFE TCe 140 FAP na BH tržištu moguće je kupiti već za 37.300 KM.

Testirani model BOSE TCe 140 FAP sa dodatnom opremom: metalik boja 1.100 KM i sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde – AEBS 650 KM košta 48.450 KM. Detaljan popis opreme testiranog modela modela možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi