Test: KIA Rio Sport Sedan – Spoj atrakcije i funkcije
Test: KIA Rio Sport Sedan – Spoj atrakcije i funkcije
KIA je odlučno krenula u namjeri da se što više približi evropskim kupcima, a model koji je obilježio početak tog približavanja bio je pro ceed. Nakon dolaska Pro Ceeda sa svakim novim modelom KIA se sve više približava evropskim kupcima. Jedan od njih je i novi Rio, koji je svojim dizajnom oduševio mnoge evropske kupce, te tako raskrstio sa prethodnim dizajnerskim smjerovima koji su tradicionalni za automobile koji dolaze iz Južne Koreje.
Ako uporedimo novi Rio sa prethodnim modelima, jasno ćemo vidjeti koliki je napredak u svim segmentima, od dizajna do kvaliteta materijala. Poboljšanja ima na pretek što će ovom modelu pomoći u osvajanju novih kupaca, te mu tako pružiti što bolje pozicioniranje na evropskom tržištu automobila u B segmentu.
Eksterijer
Svojim dolaskom na tržište novi Rio nikoga nije ostavio ravnodušnim kad su u pitanju automobili iz B segmenta. Novi Rio moderanog je dizajna, ali ipak je zadržao i dozu klasičnog „šmeka“, koji bi mu trebao obezbijediti da se zadrži duže vrijeme u ovom dizajnerskom izdanju.
Naš testni Rio Sport Sedan zbog primamljivog izgleda izazvao je vrlo česte poglede prema sebi, kako vozača tako i prolaznika. Za Rio Sport Sedan može se reći da nije obična limuzina, gdje je na hatchback samo zalijepljen gepek, što smo često imali priliku vidjeti kod mnogih proizvođača, pa su tako pravili automobilske mutante.
Rio Sport Sedan je skladna i elegantna limuzina, koja pomalo dizajnom podsjeća na puno ozbiljniju Kia Optimu, a za dizajn Rio Sport Sedana zaslužan je Peter Schreyer. Automobil svojom figurom opravdava svoj naziv Sport Sedan, a tu je i dosta primamljivih detalja koji automobil čine atraktivnijim.
Prednja i zadnja svjetlosna grupa velikih su dimenzija, ali odlično dizajnerski uklopljena u cjelokupni dizajn, dok se u dizajniranju staklenih otvora išlo ka smanjenju otvora, što je povećalo atraktivnost. Prednja saćasta maska sa hromiranim okvirom odaje sliku sportske limuzine, te prati aktuelni dizajnerski smjer koji odlikuje nove KIA modele. Jednostavan dizajn na bočnoj i zadnjoj strani automobila doveden je gotovo do savršenstva. Dizajneri su izbjegli sve suvišne detalje koje evropski kupci baš i ne vole.
Interijer
Najvažnije dizajnerske promjene dogodile su se u kabini automobila, pa tako nema više napadnih detalja kao u prethodnim modelima. Kvalitet materijala je očekivan, a pohvale idu na visok stepen završne obrade. Ergonomomija je dobra pa vozaču omogućava upravljanje svim bitnim komandama uz minimalne pokrete. Dizajn unutrašnjosti je evropski, a ono što je većini vozača smetalo na prethodnim modelima jeste kolorit osvjetljenja koji je bio dosta napadan. Ovog puta boje su dosta smirenije, pa ćemo dati još jedna plus za estetiku.
Čitav interijer automobila napravljen je u tamno sivoj plastici, ali iako se radi o običnoj tvrdoj plastici ona je obogaćena sa gravurom zbog koje izgleda mnogo luksuznije. U kabini se nalazi nekoliko implantata koji imitiraju aluminijum i koji su dobro estetski ukopljeni, a posebno oni oko prekidača klimatizacije. Kad su estetski detalji u pitanju jedan od njih se posebno ističe, a to je svjetlosni prsten oko brave za pokretanje motora, koji pored lijepog vizuelnog efekta ima i svoju praktičnu funkciju. Komande klimatizacije dizajnerski su neobično izvedene, gdje funkcionalnost nije podređena dizajnerskom rješenju.
Sjedišta su očekivane udobnosti, a ono što možemo posebno pohvaliti jesu nasloni za glavu koje praktično možemo koristiti u vožnji, jer nisu predaleko kako bi glavu naslonili. U testnom modelu FUN paket opreme dozvoljavao je samo vozaču da sjedalo podesi po dubini, što omogućuje pronalazak idealne pozicije za vožnju. Stražnja sjediša na istoj su razini udobnosti kao i prednja tako da putnici sa zadnje klupe neće imati zamjerki.
Kada je preglednost automobila u pitanju tu možemo istaći prvu ozbiljniju zamjerku. Žrtva atraktivnog dizajna bila je upravo preglednost automobila, koja je smanjena prilikom vožnje unatrag. Visoko podignuto zadnje vjetrobransko staklo onemogućuje da bez problema parkirate automobil u skučenim gradskim parkinzima, pa zbog toga sve buduće kupce modela Rio Sport Sedan savjetujemo da na obaveznu listu opreme uvrste parking senzore, sa kojima će parkiranje biti puno jednostavnije i lakše. Da se razumijemo, ovakav problem gotovo da imaju svi sedan modeli, tako da to ne plaši one koji namjeravaju prvi put kupiti sedan izvedbu.
Instrument tabla je izuzetno jednostavna, pregledna bez suvišnih detalja. Nema neke visoke tehnologije, jednostavnost i preglednost ističe se u prvom planu, a tome najviše doprinose krupne i jasno čitljive oznake izvedene u bijeloj boji, dok su informacije putnog računara prikazane na malom centralnom ekranu. Volan je u trokrakoj izvedbi sa komandama za multimediju i putni računar. Kad je u pitanju multimedija tu je radio/cd uređaj koji je integrisan u centralnu ploču, koji može reprodukovati i mp3 format. Retrovizori su električni sa dobrom preglednošću. Prednji prozori su električni dok se zadnji spuštaju manuelno.
Ponuda prostora
Sport Sedan dug je 4.365 mm što je čak 320 mm duže od petovratne izvedbe. Zadnji prevjes automobila duži je za 315 mm pa se povećanje dimenzija pozitivno odrazilo na udobnost automobila. Širina automobila iznosi 1.720 mm, visina 1.455 mm, a međuosovinski razmak 2.570 mm. Kada je međuosovinski razmak u pitanju treba pomenuti da neki modeli iz veće klase imaju gotovo istu dužinu. Ove dimenzije omogućavaju da se dvije osobe visine oko 180 cm smjeste jedna iza druge bez ikakvih problema.
Prtljažnik Sport Sedana ima zapreminu od 389 litara, za koji možemo reći da je glavni adut ovog modela. Poredeći sa petovratnim modelom, Sport Sedan je u prednosti za čitavih 99 litara prtljažnog prostora. Ono što treba istaći je da prostor za rezervni točak ispunjen setom za popravku probušene gume i osnovnom opremom, pa ga možemo puno bolje iskoristiti, npr. za one koji se odluče za ugradnju plina kao pogonskog goriva.
Sport Sedan obiluje pretincima za odlaganje, a ono što nas je iznenadilo je zapremina pretinca ispred suvozača koji ima zapreminu od 15 litara, u koji gotovo bez problema možete odložiti manju torbu. U prostor ispred ručice mjenjača također, moguće je smjestiti nešto veće predmeta, a tu se nalaze dvije 12 voltne utičnice, što je za svaku pohvalu, te aux/usb priključci. Zanimljiv detalj je i blago udubljenje namjenjeno mobilnim telefonima ili mp3 playerima koji u vožnji neće „šetati“ po pretincu. Također, prostor kod ručne kočnice nudi dva mjesta za odlaganje boca od 1l tekućine.
Motor, mjenjač, ovjes, upravljivost
Testni model bio je opremljen atmnosferskim 1.25 CVVT motorom koji razvija 85 KS pri 6.000 o/min, koji raspolaže 120 Nm pri 4.000 o/min. Radi se o vrlo tihom i uglađenom motoru koji ujednačeno vuče. Ono što treba istaći da se bregaste osovine pokreću putem lanca što obezbjeđuje dodatnu sigurnost, pa je to još jedan od razloga zašto KIA daje sedmogodišnju garanciju.
Motor je uparen sa petostepenim ručnim mjenjačem, a izmjene stepena prijenosa su uglađene bez ikakvih zapinjanja. Za ubrzanje do 100 km/h bilo nam je potrebno 13,7 sekundi, što ipak nisu sportski rezultati, ali su u prosjeku automobila iz ovog ranga. Kada je riječ o potrošnji goriva Rio Sport Sedan zadovoljit će se sa šest litara benzina u kombinovanom (grad/otvoreno) režimu vožnje. Ako izbjegnete gradske gužve u udarnim terminima, potrošnju osjetno možete smanjiti.
Za ovjes možemo reći da je podešen baš na mjeru, jer dopušta agilniju vožnju, a neravnine i rupe koje su svakodnevnica na našim putevima neće predstavljati nikakav problem za udobnost putnika. Iako se radilo o sedan automobilu, slalom test na poligonu pokazao je da Rio Sport Sedan odlično drži zadani pravac bez velike tendencije bježanja zadnjeg kraja. Kad je u pitanju upravljivost, volan je mekano podešen na manjoj brzini što je prednost prilikom parkiranja, dok u vožnji postaje osjetno krući i dosta je direktan.
Sigurnost
Testni Rio Sport Sedan bio je opremljen prednjim i bočnim zračnim jastucima za vozača i suvozača. Također, tu je i tonsko upozoravanje za vezivanje sigurnosnog pojasa. Pored standardnog ABS sistema koji pomaže kočnicama koje su opremljene sa četiri diska tu je i ESP sistem. Na EuroNcap testu Kia Rio osvojio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost u udesima, a posebno se istakao sa odličnim rezultatima prilikom bočnih udesa.
Zaključak
Vrijeme kada su evropski kupci sumnjičavo gledali na automobile koji dolaze iz Južne Koreje sigurno prolazi, a tome veliki doprinos daje KIA sa svojim novim modelima u koje spada i naš testni Rio Sport Sedan. Privlačan dizajn po ukusu evropljana, puno veći stepen kvaliteta materijala nego prije i sedmogodišnja garancija, koju KIA daje na svoje nove modele, svakoga će staviti na iskušenje pirlikom kupnje novog automobila. Ekonomske prilike koje vladaju u našoj zemlji i okruženju nameću nova pravila u odabiru porodičnog vozila.
Kako dobiti atraktivan, pouzdan i cjenovno prihvatljiv automobil? Čini se kako je KIA dala dobrim dijelom odgovor na sva postavljena pitanja, a Rio Sport Sedan nameće se kao konkretno rješenje za mlađe četveročlane porodice. Sa Rio Sport Sedanom imat ćete vozilo za svakodnevnu gradsku upotrebu, ali nećete biti zakinuti za prijevoz prtljaga prilikom odlaska na godišnji odmor. Atraktivnim dizajnom sigurno nećete ostati neprimjećeni, a sedmogodišnja garancija govori o pouzdanosti KIA automobila.
Glavne karakteristike automobila
- Odlična ponuda prostora u kabini
- Odlična ponuda prostora u prtljažniku
- Uglađen rad motora
- Dobra upravljivost
- Dobra opremljenost u nižem paketu opreme
Ispod očekivanja
- Slaba preglednost u vožnji unatrag (bez pomoći parking senzora)
- Nisu lakirani vidljivi unutrašnji dijelovi poklopca prtljažnika
- Nedostatak pravog rezervnog točka
Troškovi
- Cijena testnog modela: 21.990,00 KM (model u akciji)
- Cijena prve registracije: 515,00 KM
- Cijena prvog radovnog servisa: 189,00 KM
Ukupna cijena registrovanog vozila sa prvim servisom: 22.724 KM