Predstavljen novi Renualt Clio 2012.
Predstavljen novi Renualt Clio 2012.
Od predstavljanja prve generacije 1990. godine, Renault Clio je u preko 115 zemalja širom svijeta pronašao 11,5 miliona kupaca. Nova, četvrta po redu generacija piše novo poglavlje priče o popularnom francuskom mališanu.
Novi Clio krasi nekoliko bitnih elemenata:
- Senzualan i strastven stajling, plod Renaultove dizajnerske renesanse, kao i opsežna ponuda opcija za personalizaciju automobila, kako izvana, tako i iznutra.
- Pristupačne inovativne tehnologije, kao što su kamera za vožnju unazad, ulazak u vozilo bez upotrebe ključa, R-Sound aplikacija, Bass Reflex sistem, šestostepeni EDC mjenjač sa dvostrukim kvačilom, te R-Link – integrisani touchscreen tablet za internet komunikaciju.
- Mnogo zabave u vožnji, zahvaljujući bogatoj ponudi sposobnih i štedljivih motora, kao što je novi trocilindarski benzinac Energy TCe 90 i Energy dCi 90 dizelaš, koji u prosjeku troši tek 3,2 litre na 100 km.
Novi Clio – inkarnacija novog Renault stilskog identiteta
Novi Renault Clio je prvi produkcijski model, koji u potpunosti predstavlja novi Renaultov dizajnerski jezik, prvi put viđen na atraktivnim koncept modelima, kao što je DeZir. Prema riječima dizajnera Laurensa Van den Ackera, novi je Clio začet kao dio senzualne skulpture koja stimuliže želju. Dominiraju blage linije, bez agresivnih uglova.
Uravnotežene dinamične proporcije
Novi Renault Clio naročito se ističe svojim prednjim dijelom, kojim dominira naglašen Renault logo na sjajnoj crnoj podlozi. Na njega se nastavljaju velika svjetlosna tijela, čiji je donji dio hromiran, a tu su i atraktivna LED dnevna svjetla. Dostupan samo u verziji sa pet vrata, novi Clio posjeduje sportsku siluetu, naglašenu skrivenim kvakama stražnjih vrata. U poređenju sa prethodnikom, novi je Clio mnogo dinamičniji, zahvaljujući nižem stavu, širem tragu točkova i smanjenjem razmaka između točka i blatobrana. Novi će Clio u startu biti dostupan u kombinaciji sa osam karoserijskih boja, uključujući plamen crvenu, preuzetu sa koncepta DeZir.
Svježa i prostrana kabina
Siguran i svjež, enterijer novog Clija, svojom samouvjerenošću i energijom, savršeno se uklapa u vanjski izgled automobila. Udobnost se spaja sa ergonomijom, zahvaljujući instrument tabli inspirisanom krilom aviona, optimalno pozicioniranim multimedijalnim sistemom na centralnoj konzoli, zatim širokom izboru boja i digitalnom brzinomjeru, te udobnim sjedištima i elementima od hroma i piano crnog laka.
Najširi program personalizacije ikad, sa dugačkom listom dostupnih opcija
Eksterijerna i enterijerna personalizacija, jedna je od ključnih elemenata novog Clija. Tako će kupci biti u mogućnosti dodatno personalizirati svoj automobil, bogatim izborom različitih kučišta retrovizora, maski hladnjaka, stražnjeg difuzora, donje zaštite vrata i oblika felgi, a tu je i veliki izbor grafika za krov. Kada je u pitanju enterijer, Clio nudi bogat izbor različitih panela vrata, oblika upravljača, ručica, otvora ventilacije, materijala i tepiha. Zahvaljujući atraktivnim cijenama opcijskih paketa, svaki će kupac svoj Clio moći uskladiti prema svojim afinitetima.
Brojne inovacije
Kada govorimo o inovacijama, Clio nastavlja Renaultovu tradiciju, te nudi brojne nove elemente, kojima podiže standarde u klasi malih vozila. Neki od njih su;
Renault R-Link – integrisani tablet spojen sa automobilom i internetom, nudi kontakt sa vanjskim svijetom putem velikog 7-inčnog ekrana osjetljivog na dodir i upravljanja glasom, te tržišnog noviteta, takozvane home page postavke, kojom se jednostavno pristupa glavnim funkcijama automobila.
Tu su i TomTom navigacija, te funkcija ekološke vožnje, kao i napredne postavke audio uređaja, a naročito se ističe R-Sound Effect koji može simulirati šest različitih zvukova motora, sinhronizovanih sa aktuelnom brzinom kretanja i aktivacijom papučice gasa.
Novi će Clio biti dostupan i sa Media NAV sistemom, kojim spajanje eksternih audio i navigacijskih uređaja postaje igrarija.
Novi Clio donosi i svjetsku inovaciju – Bluetooth radio sa Bass Reflex sistemom, pametnim audio sistemom, koji od automobila čini koncertnu dvoranu. Pored njega, svi audio uređaji u novom Cliju, nude Bluetooth, USB i AUX ulaze.
Novi Renault Clio – zabava u vožnji uz štednju
Novi Renault Clio, zahvaljujući bogatoj ponudi usavršenih benzinskih i dizelskih motora, savršeno spaja nisku potrošnju goriva sa prijeko potrebnom zabavom u vožnji. Dva benzinska motora (Energy TCe 90 i TCe 120) kombinuju odlična ubrzanja i međuubrzanja uz naglašenu ekonomičnost, dok nova generacija Energy dCi dizelaša čini od ovog automobila istinskog štedljivca.
Novi Clio je prvi Renault model, koji koristi novi trocilindarski turbobenzinac Energy TCe 90. To je prvi Renaultov trocilindraš, koji će prema najavama ponuditi savršen balans mogućnosti i ekologije. Ovaj turbobenzinac zapremine tek 900 „kubika“, sa svojih 90 KS dostupnih pri 5.000 obrtaja u minuti, te obrtnim momentom od 135 Nm pri 2.500 obrtaja u minuti (90%obrtnog momenta dostupno od 1.650 o/min), nudi mogućnosti na nivou klasičnog usisnog 1.4 litarskog benzinca. S druge strane, zahvaljujući start&stop sistemu u prosjeku troši tek 4.3 litre na 100 km, odnosno emitira 99 g/km CO2. To je za cijelih 21 posto manje od brojki motora TCe 100 kojeg zamjenjuje.
Za istinske štedljivce namijenjen je novi 1.5 litarski Energy dCi 90 dizelaš, također opremljen start&stop sistemom. Sa 90 KS dostupnih pri 4.000 obrtaja u minuti i obrtnim momentom od 220 Nm pri 1.750 obrtaja u minuti, ovaj motor nudi mnogo zabave u vožnji, a zauzvrat se zadovoljava sa tek 3,2 litre na 100 km, što odgovara emisiji CO2 od 83 g/km.
Novi će Clio početkom 2013. godine biti dostupan i sa novim dinamičnim TCe 120 benzincem, uparenim sa šestostepenim EDC mjenjačem sa dvostrukim kvačilom. U pitanju je maleni 1.2 litarski četverocilindraš sa 120 KS i 190 Nm, koji nudi mogućnosti usisnog 1.6 litarskog benzinca, te će biti među najjačim i najštedljivijim motorima u svojoj klasi. Osim toga, početkom 2013. godine će i dCi 90 motor biti uparen sa EDC mjenjačem.
Sistemi za promovisanje štedljive vožnje
Pored značajnih inženjerskih dostignuća na polju ekonomičnosti, novi Clio nudi i brojne druge solucije, koje pomažu u smanjenju potrošnje goriva. To su:
- ECO mode, koji omogućava smanjenje potrošnje za 10 posto, modifikacijom parametara motora
- Driving Style monitor koji kroz tri boje (zelena, žuta i narandžasta) karakteriše stil vožnje, te indikator idealne izmjene stepena prenosa
- Driving eco aplikacija, koja omogućava vozaču da analizira svoj stil vožnje i poduzme mjere za smanjenje potrošnje.
Novi Renault Clio – spoj kvalitete i sigurnosti
Novi Renault Clio prati Renaultove standardne kvalitete. Proizvodit će se u Flinsu (Francuska) i Bursi (Turska). Postavljen na novu verziju Alijansine B platforme, nudi još više udobnosti, bolje vozne mogućnosti i niži nivo buke. Uz to prati i sigurnosne standarde, te će brojnim sigurnosnim elementima nesumnjivo dobiti najviše ocjene na sigurnosnim testovima, baš kao što je to uradio i Clio III, koji je 2005. godine postao prvi automobil B segmenta sa osvojenih pet EuroNCAP zvjezdica.
Više fotografija novog Clija možete potražiti na www.facebook.com/RenaultBiH
Uspješna Clio priča traje već 22 godine
Lansiran 1990. godine, Clio je u 22 godine postojanja osvojio 11,5 miliona kupaca širom svijeta. Za to vrijeme Clio je postao simbol malog praktičnog automobila, koji je elemente iz skupljih automobila približio širem krugu kupaca. Clio je i jedini automobil koji je dvaput osvajao titulu automobila godine.
1990: Početak prizvodnje prve generacije. Titula automobila godine 1991.
1991 – 1993: Predstavljanje modela Clio Williams i Clio Baccara, visokocjenjenih sportskih i luksuznih izvedbi.
1998: Početak prozvodnje Clia II, prvog automobila u segmentu sa četiri osvojene EuroNCAP zvjezdice
2000: Clio Renault Sport i Clio V6 osvajaju sportsku scenu
2005: Početak proizvodnje Clia III, prvog B modela sa maksimalnim EuroNCAP skorom bodova.
2006: Clio III je automobil godine
2007: Prvi 1.2 litarski turbobenzinac u segmentu
2008: Po prvi put stiže Clio karavan
2010: Clio slavi 20 godina postojanja, prodaja premašuje brojku od 11 miliona.