Pobjeda Toyote na Dakaru reliju 2019.
Pobjeda Toyote na Dakaru reliju 2019.
Posljednja etapa Dakara 2019 okončana je u Peruu, gdje su Nasser Al Attiyah i Mathieu Baumel iz Toyote Gazoo Racing SA odnijeli ubjedljivu, istorijsku pobjedu sa svojom južnoafričkom Toyotom Hilux. Ne samo da je to bila prva pobjeda za Toyotu, već je to bio i prvi benzinski automobil koji je osvojio Dakar u južnoameričkoj eri.
Katarski vozač je osigurao da njegov francuski navigator, koji je u četvrtak, 17. januara napunio 43 godine, dobije najbolji rođendanski poklon ikada, kada je par prošao zadnju kontrolu vremena Dakara 2019., sa članovima tima Ginielom de Villiersom i Dirkom von Zitzewitzom u malom zaostatku.
Dvije Toyote Hilux ekipe zajedno su završile cijelu fazu, pošto je tim De Villiers-Von Zitzewitz čekao skoro 55 minuta da lideri započnu posljednju etapu, kako bi ih kao sjena pratili do cilja.
Emocije su se nadvile nad Direktorom tima Glyn Hall-om, koji je ostao bez riječi dok su se njegove dvije ekipe nakon vremenske kontrole odvezle u prostor za medije. “Ovo je pobjeda koju smo dugo čekali,” konačno je uspio izgovoriti, prije nego što je bio zatrpan morem čestitki.
Pobjednički vozač je, međutim, bio mnogo glasniji: „Tako smo srećni što smo osvojili Dakar – ne samo za sebe, već i za Toyotu i cijeli Toyota Gazoo Racing SA tim. Svi su tako dugo i naporno radili i zaista su ovo zaslužili. Hvala vam što ste nam omogućili da vozimo ovaj auto.“
Toyota Gazoo Racing SA je vodila Dakar 2019 od prve do poslednje faze, sa Al Attiyah / Baumelom, prvo je predala mantil De Villiersu / Von Zitzewitzu tokom faze 2. Ali onda je katastrofalna faza 3 videla da Katari ponovo vode \ t – vodstvo koje se nije odrekao uprkos nekim od najtežih faza koje je još vidio na bilo kojem južnoameričkom Dakaru.
„Kada smo prvi put čuli da će se voziti u samo jednoj zemlji, bili smo skeptični“, rekao je Hall nakon što je ponov stekao pribranost. “Ali organizatori su se pobrinuli da se ovogodišnja trka dugo pamti kao jedan od najtežih testova u posljednjoj deceniji.”
Al Attiyah -Baumelova pobjeda na Dakaru 2019 znači da je Toyota Gazoo Racing sada pobijedio u dvije najteže automobilske trke na svijetu – 24 sata Le Mansa i Dakar Rally.
Kao što je Hall rekao ranije: „Osvajanje Dakara nikada nije lako – mnogo ljudi pokušava. Ovogodišnja trka nije bila izuzetak, i donijela je rolerkoster emocija i rezultata za tim. “
Prvi ozbiljan udarac dogodio se kada je De Villiers -Von Zitzewitz izgubio poziciju u etapi tri, nakon teškog udarca u kamen. To je dovelo do toga da pobjednici iz 2009. godine dobiju sporednu ulogu; dok je slična sudbina zadesila i holandskog vozača Bernharda ten Brinkea i njegovog francuskog navigatora, Xavier Panserija, samo dan kasnije. „Na neki način bilo je veoma utješno imati dva tima koji podržavaju Nassera“, rekao je Hall nakon trke. “Ali čak i tako, uvijek preferiram borbu za ukupan poredak od pobjede na jednoj etapi.”
Nažalost, trka je za tim Ten Brinke-Panseri prerano završila u osmoj etapi, kada su pretrpjeli probleme sa mjenjačem u nekim od najvećih dina na ovogodišnjoj trci. To je značilo da je De Villiers-Von Zitzewitz tim ostao jedina pomoćna posada za Al Atiyaha-Baumela.
“Očigledno smo došli ovdje da pokušamo da pobijedimo”, rekao je De Villiers, koji je na kraju odnio deveto mjesto. „Ali kada je taj san završio, bili smo sretni što smo podržali Nasera i Mathieu-a. Ako sami nismo mogli da pobijedimo, sljedeća najbolja stvar je bila da jedan od naših saigrača uzme pobjedu, a ja sam presretan zbog konačnog rezultata. “ De Villiers, koji je u 15 prethodnih Dakar relija samo jednom završavao van top 10 pozicija, našao se sada više na ljestvici, na osmom mjestu sa sadmo jednom etapom preostalom za vožnju.
“No, organizatori su odlučili da se završna etapa vozi obrnutim redoslijedom, a tim je odlučio da Dirk i ja trebamo čekati Nassera i Mathieua. Dakle, počeli smo etapu, ali onda smo se zaustavili i čekali u dinama ”, objasnio je De Villiers. “Srećom, naša posada je za nas spakirala dvije ležaljke, tako da smo i mi mogli da gledamo dio trke sa više udobnosti.” Njih dvojica su čekala 55 minuta prije nego što su njihove kolege započele etapu, a zatim ih slijedili u bliskoj formaciji. Nažalost, ovo je koštalo De Villiersa-Von Zitzewita mjesta u ukupnom poretku, a na kraju su se morali zadovoljiti devetim mjestom. Čak i tako, De Villiersov Top 10 rekord ostaje netaknut.
Za Toyota Gazoo Racing SA, pobjeda u Peruu dolazi kao trešnja na vrhu nevjerovatnog Dakar iskustva. “Ovo je jedino mjesto koje nam je još bilo potrebno”, rekao je ushićeni Hall nakon što se prašina slegla na 41. izdanje Dakara. “I nevjerovatan je osjećaj konačno pobijediti!“