Vozili smo: Škoda MB 1000 – Pola vijeka na točkovima!

Škoda MB 1000

Vozili smo: Škoda MB 1000 – Pola vijeka na točkovima!

Davnih 60-tih godina prošlog vijeka Škoda je stvorila model model 1000 MB. Ovaj model bio je svojevrsna zamjena tadašnjoj generaciji Octavia modela koji se proizvodio od 1959. do 1964. godine. U to vrijeme bile su popularne male limuzine poput modela Prinz 1000 C, Simca 1000, Renault 8 i 10…

Danas se rijetko može pronaći dobro očuvan model iz tih doba, jer od tada je prošlo 50 ili više godina. No, izuzetak čini pravilo, pa smo u Rijeci ipak pronašli jedan automobil koji je s krajem 2018. godine proslavio ni manje ni više 50 godina postojanja. Riječ je o Škoda 1000 MB modelu koji danas proživljava svoju drugu mladost.

Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_01
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_02
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_03
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_04
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_05
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_06
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_07
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_08
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_09
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_10
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_11
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_12
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_13
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_14
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_15
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_16
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_17
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_18
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_19
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_20
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_21
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_22
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_23
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_24
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_25
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_26
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_27
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_28
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_29
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_30
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_31
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_32
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_35
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_36
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_37
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_38
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_39
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_40
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_41
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_42
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_43
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_44
previous arrow
next arrow
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_01
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_02
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_03
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_04
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_05
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_06
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_07
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_08
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_09
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_10
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_11
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_12
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_13
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_14
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_15
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_16
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_17
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_18
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_19
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_20
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_21
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_22
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_23
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_24
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_25
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_26
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_27
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_28
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_29
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_30
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_31
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_32
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_35
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_36
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_37
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_38
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_39
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_40
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_41
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_42
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_43
Vozili_smo_Skoda_MB_1000_-_50_godina_44
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Škoda 1000 MB predstavljen je 1964. godine kao manji model koji je zamijenio tadašnju Octaviu. Ovaj automobil ima motor i mijenjač smješten pozadi, što automatski rezultira i zadnjom vučom. Sa dužinom od 418 cm, širinom od 163 cm i visinom od 140 cm Škoda 1000 MB svrstala se u klasu malih limuzina koje su bile izuzetno poželjne kod porodičnih kupaca.

Obzirom da je motor bio smješten u zadnjem dijelu automobila, kompletan prednji dio bio je rezervisan za prtljažnik. Škoda 1000 MB ima sjedišta koja su se mogla u potpunosti preklopiti. Zahvaljujući svojoj širini i udobnosti, kada bi se preklopila sjedišta putnička kabina je izgledala poput spavaće sobe.

Škoda MB 1000

Za pokretanje ovog modela bio je zadužen motor sa 988 ccm i 42 KS. Već tada motor ovog modela imao je aluminijski blok. Performanse automobila bile su pristojne za to doba. Ubrzanje do 100 km/h trajalo je 27 sekundi, a maksimalna brzina iznosila je 120 km/h.

Sa današnje tačke gledišta, ove performanse nisu zadivljujuće, ali za to doba su bile pristojne. Uz dobar kvalitet Škoda 1000 MB dugo je služila svojim vlasnicima, a neke su uspjele opstati i više od pola vijeka u voznom stanju.

Škoda MB 1000

Jednu od takvih upravo smo pronašli u Rijeci (HR) koja danas slavi svoju drugu mladost. Robert Rutter istinski je zaljubljenik u Škodine automobile. Ljubav prema češkoj marki može se reći da je dio je porodičnog naslijeđa jer Robert nije jedini u porodici koji gaji ljubav prema Škodi. Ljubav prema Škodi ne znači imati samo neki od novih Škodinih modela. Za Roberta to je način života koji i sam živi.

Kao istinski ljubitelj Škode Robert Rutter je želio u svojoj garaži imati pravi Škodin old timer. Nakon višegodišnje potrage za dobro očuvanim primjerkom 2009. godine pronalazi model 1000 MB iz 1968. godine. Nakon kraćeg telefonskog razgovora sa vlasnikom, Robert se iz Rijeke zaputio u Zadar gdje ga je čekao vlasnik automobila.

Skoda MB 1000

Već na prvi pogled Robert je znao da se u Rijeku neće vratiti bez ovog old timera. Nakon boljeg upoznavanja činjenica o automobilu i kraćeg razgovora sa vlasnikom, dogovor je pao! Robert je kupio svoj prvi old timer!

Robert Rutter tako je postao drugi vlasnik ovog automobila. Prvi vlasnik sa njim je do 2009. godine prešao svega 104.000 km. Do tog momenta svi dijelovi na automobilu bili su originalni, uključujući i motor na kojem nije rađen generalni servis. Nakon samog procesa kupoprodaje Robert je sjeo za upravljač automobila i sa njim se zaputio od Zadra prema Rijeci.

Skoda MB 1000

Sa osmijehom na licu, Robert nam priča kako je automobil bio postavljen na četiri stare gume, dvije Barum i dvije Trayal. Prva briga mu je bila da li će gume izdržati do Rijeke.

Prvi i do tada jedini vlasnik, posvećivao je veliku pažnju ovom automobilu pa je u periodu od 1968. do 2009. godine automobil je uvijek bio tehnički ispravan i registrovan. Dobro očuvani primjerak Robert je odlučio temeljito obnoviti, ali i unaprijediti mehaničkim sklopovima sa novijih modela.

Skoda MB 1000Proces restauracije

Cjelokupno stanje automobila nije bilo uopšte loše, što najbolje potvrđuje činjenica da je Robert od Zadra do Rijeke dovezao automobil na točkovima bez ijednog problema. No, Robert je ipak odlučio temeljno obnoviti automobil…

U složenom i dugotrajnom procesu restauracije prvo je zamijenjen motor. Originalni motor sa 1000 ccm3 zamijenjen je većim i snažnijim motorom sa 1200 ccm3. Sa novim motorom automobil je postao brži i pouzdaniji. Zahvaljujući novom motoru i dorađenoj bregastoj osovini, automobil raspolaže između 58 i 60 KS. Već na prvom putovanju sa ovim modelom Robert je mogao na magistralnim putevima pratiti sve automobile iz današnjeg vremena.

Nakon novog motora na red je došla i limarija. Automobil je u potpunosti rastavljen te su svi dijelovi karoserije su u potpunosti obnovljeni. To je značilo da se svi dijelovi moraju oguliti od stare boje, očistiti o korozije, te da se poneki dio treba zavariti. Nakon toga došao je red na zaštitu i ponovno farbanje.

Robert se odlučio da svoj automobil učini prepoznatljivim pa je njegovu izvorno bijelu karoseriju obojio u dvije boje: crveno bijelo. Inspiraciju je pronašao u Škoda 1000 MB B5 modelu.

Skoda MB 1000

Po završetku karoserije krenulo se u proces ponovnog sklapanja automobila u kojem su drugi segmenti automobila u potpunosti obnovljeni ili zamijenjeni sa novijim i naprednijim dijelovima. Tako je elektroinstalacija u potpunosti obnovljena, dinama je zamijenjena alternatorom i ugrađena su halogena svjetla.

Unutrašnjost automobila je odlično sačuvana pa je sve u fabričkom stanju. Jedino što je zamijenjeno jeste tapecirung „neba“ koji je nov. Sjedišta, tapecirunzi vrata, rukohvati, ručice prozora, upravljač, ručica mjenjača, gumeni prostirači, sve je u izvornom stanju. Naravno, zub vremena i korištenja ostavio je svoj trag pa će u budućnosti biti potrebno izvršiti manje popravke na presvlakama sjedišta.

Skoda MB 1000

Dobro stanje unutrašnjosti Robertu je ostavilo mogućnost da se više posveti tehničkim unapređenjima automobila. Nakon obnove motora i karoserije, Robert je odlučio da zamjeni mjenjač automobila. Originalni mjenjač zamijenio je mjenjačem iz modela 120 LS koji je znatno brži. Zahvaljujući novom mjenjaču dodatno su se poboljšale performanse automobila.

Nastavak tehničkih unapređenja nastavljen je sa ugradnjom novih amortizera i ugradnjom disk kočnica. Izvorno, ovaj automobil je imao doboš kočnice koje nemaju adekvatno kočenje za današnje vrijeme. Zbog sigurnosti, Robert je na prednju osovinu ugradio potpuno nove disk kočnice koje je preuzeo sa modela 120 LS.

Skoda MB 1000

Sa dosadašnjim radom Robert je izuzetno zadovoljan, a rezultat rada sa ljubavlju i velike predanosti vidljiv je na svakom segmentu automobila. Vožnja ovog automobila kroz grad Rijeku prava je atrakcija.

Ono što je jako zanimljivo da se za ovim automobilom okreću svi, bez obzira na starost i spol. Interesantan je svima, od 7 do 77 godina, a posebno onima koji svoju mladost vežu sa ovim automobilom i periodom kada je on nastao ili kada se svakodnevno viđao na cesti.

Skoda MB 1000

Dok smo fotografisali automobil prolaznici su se zaustavljali i komentarisali sa oduševljenjem. Mnogi su s nama dijelili svoje anegdote koji su doživjeli sa ovim automobilom, a jedan od prolaznika svoj model je zvao „tisuću malih briga“ aludirajući na samu oznaku automobila.

Robert je nemalo prije u automobil ubacio potpuno obnovljen motor, pa vožnje gradom su mu dobro došle za „uhodavanje“ novog motora koji besprijekorno radi, bolje rečeno šapuće. Ostali smo blago rečeno iznenađeni kada je automobil star 50 godina ispred nas počeo juriti serpentinama koje vode ka izlazu iz Rijeke. Pomalo iznenađeni, ni mi nismo mogli puno brže ići sa novim ŠKODA RAPID modelom. Ovo je bio najbolji dokaz u kakvom tehničkom stanju se nalazi ovaj old timer – perfektnom!

Škoda MB 1000

Ako ste pomislili da je ovdje kraj za ovaj automobil, pogriješili ste! Robert planira da svog vremešnog ljubimca koji je u trenutku naše posjete slavio 50 godina dodatno unaprijedi. Naredni korak je ugradnja „ležećeg“ karburatora, ali i četveroklipnih kočnica od prvog Rapid modela. Nakon toga dolazi na red… ko zna, u neizmjernoj ljubavi prema automobilu ideja nikad neće nestati, a Robert zaista neizmjerno voli Škodu.

Uz opuštenu kafu dok gledamo prolaznike kako se dive ovom Škodinom pedesetogodišnjaku koji je u atletskoj formi, razgovaramo sa Robertom i o utrošnom novcu. Prva reakcija je osmijeh, a nakon toga Robert kaže da novac nema tu vrijednost koju ima ovaj automobil. Svaki dio koji je naknadno ugrađen nabavljen je prije svega zahvaljujući upornosti i dobrim odnosima sa drugim ljubiteljima Škode.

Danas je teško naći originalne dijelove za ovaj automobil. Ipak, zahvaljujući dobrim ljudima do istih se može doći po povoljnim cijenama. „Draž koju imate kada sastavite nešto što dugo tražite, ne može se platiti nikakvim novcem“, kaže Robert Rutter.

Dijelove obično nabavlja iz Češke, Slovačke, ali nešto i iz Bosne i Hercegovine. Ponekad kada ispadne prilika kupi čitav lager starih dijelova od uvoznika koji su nekad prodavali dijelove za Škodu. Do sada je Robert uložio oko 6.000 eura, bez rada, a najskuplja stavka bila je farbanje karoserije. Cijena detaljne obnove i farbanja karoserije iznosila je 1.500 eura.

Danas u Hrvatskoj ima pet ovakvih registrovanih modela, a vjerujemo da je Robertov najbolji. Zbog toga smo se i uputili do Rijeke kako bi donijeli ovu zanimljivu priču iz prve ruke.

Osim odličnog oldtimer automobila vidjeli smo kako jedan ljubitelj Škode svojim trudom i posvećenim radom može napraviti automobil koji će plijeniti pažnju svih prolaznika i vozača. Sav uloženi trud i novac ne može se mjeriti sa užitkom koji Robert ima dok se ponosno vozi ulicama svog grada.

CARLANDER | auto moto portal želi mu još mnogo sretnih kilometara sa njegovim ljubimcem!

Kategorije: Automobili, Vijesti, Vozili smo