Cestovni voz SARTRE

Cestovni voz SARTRE

 

Po prvi put u historiji, cestovni voz sastavljen od Volva XC60, Volva V60 i Volva S60 te jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učenicima u saobraćaju. Historiski test, proveden u Španiji, bio je izuzetno uspješan.

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – cestovni vozovi sigurni za okolinu) kojeg dijelom finansira Europska komisija, a kojeg vodi kompanija Ricardo UK Ltd u suradnji sa sljedećim partnerima – Applus+Idiada, Robotiker-Tecnalia of Spain, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) of Germany, SP Technical Research Institute of Sweden, Volvo Car Corporation i Volvo Technology of Sweden, ide velikim koracima naprijed. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gdje je cestovni voz testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspješan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

Cestovni voz sastoji se od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a kojeg slijedi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo sigurnosnim sistemima, koji funkcioniraju na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Glavna prednost cestovnih vozova leži u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umjesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi povećati sigurnost prometa i smanjiti negativan utjecaj na okoliš, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomjerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja, veliki je korak naprijed za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» – izjavila je Linda Wahlström.

Sjediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE aktivan je od 2009. godine. Vozila u projektu do sada su prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa provedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. S čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i cestovni će vozovi biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmjene postojećih sistema. Sve bi trebalo funkcionirati bez izmjena cestovnih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na cesti jest bežična tehnologija» – zaključuje Linda Wahlström.

Kategorije: Nova tehnologija