Kia K9 u prodaji
Kia K9 u prodaji
Kijina nova luksuzna limuzina (zasad samo s imenom K9 za korejsko tržište) upravo je puštena u prodaju u Južnoj Koreji, što će ovu najprodorniju globalnu automobilsku marku odvesti u sasvim novu klasu automobila, gdje je do sada nastupala tek povremeno i dosta stidljivo.
Luksuznu limuzinu, koja će nesumnjivo predstavljati (još jednu) veliku prekretnicu za Kiju, krajem godine će predstaviti i na još nekim ključnim globalnim tržištima (Evropu zasad ne spominju). Radi se o prvoj modernoj Kiji s pogonom na zadnji par točkova, koji inače koristi svoju platformu i kombinuje elegantan izgled s luksuznim komforom, izvrsnim voznim osobinama i naprednim high-tech pomagalima.
Ime K9 će važiti samo za Južnu Koreju, dok će limuzina na ostalim tržištima dobiti drugo ime, koje će biti poznato nešto kasnije.
K9 kao vrlo dugo vozilo s takođe dugim međuosovinskim razmakom ostavlja snažan prvi utisak. Pošto je motor pomaknut unazad i A stubić je pomaknut unazad, što ima za posljedicu dug poklopac motora i impresivan kratak prednji prevjes. Zbog toga je razmak između centra točka i A stubića – u automobilskim krugovima poznat i kao “prestižni razmak ” – povećan.
Zahvaljujući dugom prestižnom razmaku i širokom »ramenskom« dijelu staklene površine su pomaknute nazad, a okvir u kom se spajaju metal i staklo evidentno je povećan. Zbog toga i pogotovo zbog malih staklenih površina putnici imaju još bolji osjećaj privatnosti, dok linije prozora oivičene hromom daju osjećaj karakterističan za premium klasu.
“Kod K9 se radi o elegantnoj jednostavnosti, skladnim mjerama i jednostavnim crtama,” novu Kiju ovim riječima kometariše Kijin glavni dizajner, Nijemac Peter Schreyer i dodaje: “U klasi najduži međuosovinski razmak, prestižni razmak u kabini, ogromni točkovi, oštri podignuti kratak prednji prevjes i duga bočna linija zajedno djeluju skladno i K9 daju izgled sportske, samouvjerene premium limuzine.”
“Nova generacija Kijinog dizajna koju utjelovljava K9 je jasa signal naših namjera i odlučnosti takmičiti se s evropskim luksuznim markama. I za Kiju, naše stranke i zame osobno je to vozilo kao ostvarenje naših snova,” završava čuveni Schreyer.
Dužinom 5.090 mm i međuosovinskim razmakom 3.045 mm je K9 zaista velikodušan što se tiče prostora kako na prednjim tako i na zadnjim sjedištima. Širinom 1.900 mm i visinom 1.490 mm napravljena je prostrana kabina, dok koeficijent otpora zraka (Cd 0,27) vozila spada u sam vrh klase.
U početku će vozilo pokretati 3,8-litarski MPI Lambda šestocilindraš snage 290 KS, kome se iduće godine pridružuje 3,8-litarski šestocilindraš s direktnim ubrizgavanjem goriva i 334 KS. Isti će biti opremljen DOHC sistemom, dvostrukim varijabilnim upravljanjem ventila (CVVT) i sistemom varijabilnog usisa zraka (VIS – variable Intake System).
Za prenos je zadužen novi 8-stepeni automatski mjenjač, koga odlikuju žustra ubrzavanja i uglađenost, dok tehnologija shift-by-wire s ručicom mjenjača u obliku džojstika omogućava brze i povezane prenose.
Pored ojačane karoserije napravljene od 74,3% čvršćeg čelika K9 može se pohvaliti i elektronski podesivim zračnim ovjesom s pet vodilica sprijeda i pozadi, što ovoj limuzini omogućava vrhunske vozne osobine.
Četiri načina vožnje (Eco, Normal, Sport i Snow) vozaču nude širok izbor željenog načina podešavanja ovjesa, upravljanja, iskorištenja motora i prenosa u različitim voznim uslovima.
Aktivna sigurnosna oprema između ostalog nudi u potpunosti prilagodive LED farove, sistem za upozoravanje kod napuštanja vozne trake, radarom navođen sistem za prepoznavanje mrtvog ugla i sistem za bolji pregled oko vozila sa čak četiri kamere.
Vrhunski komfor uključuje i 12,3-colski LCD mjerač, monitor u vjetrobranskom staklu, dva 9,2-colska monitora namijenjena zabavi putnika na zadnjim sjedištima i 17-kanalni Lexicon (by Harman) zvučni sistem sa čak 17 zvučnika i »pametni« tempomat, koji brzinu vozila prilagođava očuvanju sigurnosnog razmaka do sprijeda vozećeg vozila.
Posebna VIP opcija nudiće još više udobnosti za one koji će sjediti pozadi – npr. grijanje i hlađenje zadnjih sjedišta s podesivim nagibom naslona, pomičnim sjedaćim dijelom i između ostalog suvozačevim sjedištem koje se u slučaju da je prazno automatski pomiče prema naprijed kako bi ostalo što više prostora za one koji sjede pozadi.