Deltawing i Le Mans
Nissanova podrška projektu Deltawing za Le Mans
Eksperimentalni trkaći automobil Nissan Deltawing će pokretati Nissanova tehnologija 1,6-litarskog DIG-T motora u najrevolucionarnijem i najuzbudljivijem projektu automobilističkog sporta ove generacije.
Nissan namjerava zauvijek promijeniti izgled utrka izdržljivosti i zato je postao pokretač i partner najradikalnijeg projekta automobilističkog sporta svog vremena – Nissan DeltaWing. Tehnološki vrlo napredan i iznimno efikasan Nissanov motor pokretat će neobičan automobil DeltaWing u njegovoj prvoj utrci na legendarnih 24 sata Le Mansa, koja se vozi od 16. do 17. juna.
Iako će Nissan DeltaWing na 24 sata Le Mansa 2012. voziti „izvan konkurencije“, kompanija želi izložiti inovativnu tehnologiju koja će pokazati potencijalni smjer budućnosti automobilističkog sporta, te će ulagati u istraživanje i razvoj tehnologija budućnosti koje će naći put do Nissanove palete cestovnih automobila.
Nissan, kao sinonim za inovaciju, kao prirodni partner pozvan je u DeltaWing porodicu od strane postojeće skupine temeljnih partnera koju čine britanski dizajner Beni Bowlby, američki poduzetnik Don Panoz, organizacija All-American Racers bivšeg F1 vozača Dana Gurneyja, tim Duncana Daytona s dva naslova prvaka Highcroft Racing i kompanija Michelin Tyres North America.
Četverocilindarski 1,6-litarski motor sa direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem, će pokretati Nissan DeltaWing, koji ima upola manje mase i aerodinamične sile otpora u poređenju sa tradicionalnim trkaćim automobilom. On će stoga i trošiti upola manje goriva u poređenju sa tradicionalnim suparnicima. Očekuje se da će motor proizvoditi oko 300 KS što je dovoljno da Nissanu DeltaWing omogući prolazna vremena između onih koja ostvaruju automobili klase LMP1 i LMP2 na Le Mansu, uprkos tome što ima samo upola snage tih tradicionalnih modela.
“Kako su pravila automobilističkog sporta postepeno postrožena, trkaći automobili sve su sličniji, a primijenjena tehnologija sve je manje važna za razvoj cestovnih automobila. Nissan DeltaWing želi to promijeniti, a mi smo bili očit izbor da postanemo dio tog projekta. Ali to je samo početak našeg učešća. Nissan DeltaWing utjelovljuje velik broj inovativnih ideja od kojih možemo učiti. Istovremeno, naši inženjerski resursi i predanost vodećoj poziciji u pogledu ekonomične potrošnje goriva kroz strategiju PureDrive pomoći će da se DeltaWing razvije u Nissanov instrument za testiranje inovacija.” – izjavio je Andy Palmer, izvršni potpredsjednik kompanije Nissan Motor Co. Ltd.
Nissan DeltaWing razlikuje se od svih drugih trkaćih automobila koje trenutno nalazimo na trkalištima. Vozač sjedi daleko pri kraju automobila, gotovo iznad stražnje osovine i gleda naprijed preko dugog i uskog trupa prema paru uskih prednjih guma koje je posebno za taj automobil kreirao partner zadužen za gume Michelin. Budući da je motor montiran na stražnjem dijelu, automobil ima snažan pomak prema nazad što ga čini iznimno lakim za upravljanje, a mala masa i aerodinamičan oblik čine ga mnogo efikasnijim.
Njegov inovativan dizajn i napredna tehnologija potakli su Automobile Club de l'Ouest (ACO), organizatora slavne utrke 24 sata Le Mansa, da ga pozovu da u ovogodišnjoj utrci sudjeluje iz „Garaže 56“, mjesta u boksu rezervisanog za eksperimentalne automobile. Budući da ne odgovara nijednom postojećem pravilu prvenstva, Nissan DeltaWing neće se moći takmičiti za nagrade i nosit će startni broj „0“. Potvrđena su i prva dva vozača. To su vozač British Sportscara Marino Franchitti i Nissanov aktualni svjetski prvak FIA GT1 Michael Krumm.