Vozili smo: Škoda Karoq – Napravljena po ukusu većine kupaca
Vozili smo: Škoda Karoq – Napravljena po ukusu većine kupaca
U sklopu nacionalne prezentacije dobili smo priliku za cjelodnevno druženje sa novim Škodinim SUV-om Karoqom. Tokom vožnje od Sarajeva do Blidinja i nazad uvjerili smo se u sve adute nasljednika Yetija, prvog Škodinog SUV-a.
Kupcima se za sada nude dva paketa opreme, dva dizel motora, jedan benzinac, ručni ili DSG mjenjači te pogon na jednu ili obje osovine. Cijena za domaće kupce počinje od 42.180 KM.
Piše: Alden Hadžagić Brazzo
Predstavnici medija su imali priliku da uživaju u vožnji u ekstremnim uslovima na relaciji Sarajevo-Blidinje. Nasljednik popularnog modela YETI i mlađi “brat” modela KODIAQ je pokazao da za njega nema prepreke i da uistinu opravdava svoj slogan “Spreman na sve”. Na -20 °C uz snježnu mećavu i uz velike snježne smetove KAROQ je uspio savladati sve prepreke. Ukupna dužina pomenute “adrenalinske” rute bila je punih 300 km.
Na opštu ofanzivu SUV vozila svih kategorija Škoda ima spreman odgovor. Poslije odlično prihvaćenog Kodiaqa na red je došao za broj manji Karoq čije se dimenzije idealno uklapaju u trenutno najprodavaniju klasu SUV-ova. U odnosu na prethodnika Yetija, čiji je formalni nasljednik, duži je za osjetnih 16 cm i širi za 5 cm što uz međuosovinski razmak od 263 cm garantuje solidnu ponudu prostora u unutrašnjosti i prtljažniku.
Što se vanjskog dizajna tiče mora se reči da nije donio nikakva spektakularna iznenađenja. Očekivano, oblik karoserije snažno asocira na većeg Kodiaqa što je recept kojeg primjenjuju skoro svi proizvođači automobila.
Nekima se takav pristup dopada dok je drugima izuzetno dosadan. Ali, o ukusima se ne raspravlja. Sve u svemu moderna karoserija djeluje čvrsto i kompaktno a to je najvažnije za privlačenje kupaca. Sve na još viši nivo diže najbogatiji paket Style sa velikim aluminijskim točkovima i Full Led svjetlima koja se ipak dobivaju uz adekvatnu nadoplatu.
Otvaranjem vrata vidi se njemački pedantno izvedena unutrašnjost. Već prilikom prvog sjedanja za komande jasno je da prevladava logika i izvrsna završna obrada. Još da je na nekim strateškim mjestima postavljena malo bolja, odnosno skuplja, plastika sreći ne bi bilo kraja.
Na takvim, sitnijim, detaljima vidi se kako se u ogromnom VW koncernu poštuje hijerahija. Istaknimo kako je Karoq prvi Škodin model koji se može dobiti sa potpuno digitalnom tablom koja polako ali sigurno postaje neizostavan dio svih automobila koji drže do sebe.
Poslije testnih vožnji zaključili smo da ergonomija može poslužiti kao model i drugima, znatno skupljim, proizvođačima automobila. Tu su i vrlo udobna sjedišta sa efikasnim bočnim profilima zaduženim za ispravno držanje tijela tokom brže vožnje po krivinama.
Zadnja klupa također pruža solidan komfor a pogotovo u verziji Varioflex koja podrazumijeva tri odvojene površine za sjedenje. Zadnja sjedišta mogu se uzdužno pomicati što pak pozitivno utječe na zapreminu prtljažnika koja se u tom slučaju može povećati na 1.810 litara. Recimo sa standardna verzija raspolaže sa zapreminom 521 – 1.630 litara.
Kada već spominjemo prtljažnik recimo da raspolaže sa praktičnim kukicama za vješanje vrećica i, uz nadoplatu, raznim drugim dodacima za fiksiranje tereta. Kao šlag na tortu dolazi električno otvaranje-zatvaranje poklopca prtljažnika, odnosno petih vrata, koje se aktivira mahanjem nogom ispod zadnjeg odbojnika.
No, vratimo se u putnički prostor. Kokpit je izveden tako da zadovolji sve potrebe modernih, mlađih, kupaca s tim da se ni oni sa nešto većim vozačkim iskustvom neće protiviti. Centralnim dijelom kokpita dominira 8 inčni kolor displej osjetljiv na dodir zadužen za ”baratanje” sa multimedijom ali i svim drugim, manje – više, bitnim informacijama. Drugi, nešto manji, displej nalazi se između glavnih instrumenata ukoliko se radi o standardnoj analognoj instrument tabli. U slučaju nadoplate za potpuno digitalnu instrument ploču vozač može da odredi konfiguraciju kakvu želi.
Našim kupcima na startu prodaje nude se paketi opreme Abition i Style. Odmah recimo da u principu srednji paket Ambition nudi sve ono što moderan kupac očekuje dok je Style predviđen za one vrlo zahtjevne. I pored navedenog postoji ”debeli” katalog dodatne opreme za zanimljivim detaljima – onaj ko se ”zaigra” može cijenu Karoqa podignuti u nebo.
U principu ponudu motora sačinjavaju dva benzinca i dva dizelaša sa tri nivoa snage. Dizelska top verzija sa 190 KS dolazi za, otprilike, godinu dana. Analiza tržišta je pokazala da našim kupcima bazni 1.0 TSI benzinac sa 115 KS neće biti pretjerano interesantan pa je kao takav jednostavno izostavljen iz ponude.
Na stepenici iznad nalazi se izvanredni 1,5 TSI sa 150 KS koji je premijerno predstavljen u Golfu trenutno aktuelne generacije. Već sada možemo reći da će opjevani 1,6 TDI sa 115 KS biti najzanimljiviji našim kupcima jer daje odličan omjer uloženo/dobiveno iako se nudi samo sa pogonom na prednju osovinu. Za ljubitelje 4×4 pogona predviđen je jači, 2.0 TDI, motor sa 150 KS.
Organizator je osigurao dovoljan broj vozila sa 2.0 TDI motorim, 4×4 pogonom te ručnim i DSG mjenjačem pa smo se na interesantnom itinereru sa dosta klizavih i, zbog snježnih nanosa, teško prohodnih dionica mogli uvjeriti koliko je Karoq već u startu gotovo savršen proizvod. Recimo da je na nekim dionicama put više ličio na opasnu bob stazu nego na javnu prometnicu.