Vozili smo: Novi Dacia Duster III – Bh. nacionalna prezentacija
Vozili smo: Novi Dacia Duster III – Bh. nacionalna prezentacija
Poslije službene svjetske premijere na prošlogodišnje izdanju Frankfurt Motor Showa uslijedile su prve vožnje u Grčkoj a potom u sklopu regionalne prezentacije i u Srbiji, slijedom događaja red je došao i na nacionalnu prezentaciju. Bazni 1,6 SCe 4×2 model dobiva se u zamjenu za 23.400 KM dok drugu krajnost predstavlja top dizelski model sa 4×4 registracije košta 32.900 KM. Garancija od 7 godina dolazi serijski.
Piše: Alden Hadžagić Brazzo
Druga generacija odlično prodavanog rumunskog SUV-a, Dacie Duster, od danas je službeno dostupna domaćim kupcima. Novi je model nastao na snažnim temeljima prethodnika koji je na više nego upečatljiv način širom otvorio vrata uspjeha na svim tržištima gdje je bio prisutan. Kao prijatno iznenađenje može navesti veliki uspjeh na tržištu Velike Britanije čiji kupci itekako znaju prepoznati pravo off-road vozilo sa uzornim voznim osobinama na asfaltu.
Prvi susret uživo sa drugom generacijom Dustera odmah otkriva da su sve plohe nove ali da se velika sličnost sa prvom generacijom prvog rumuniskim SUV-a ne može poreći. Zbog toga nemali broj promatrača olako je zaključio da se radi o opsežnijem faceliftu a ne potpuno novom modelu. Kako to obično biva istina je negdje u sredini.
Sve u svemu karoserija sada djeluje znatno atraktivnije i modernije. Kao posebno upečatljivi detalji izdvajaju se prednje i zadnje svjetlosne grupe, naborana hauba motora kao i masivne zaštite postroja i pragova. Kada već pominjemo svjetla recimo da prednja imaju zanimljivo oblikovana dnevna LED svjetla koja uz zadnja kvadratnog oblika i specifične grafike daju ”šik” izgled cijelom automobilu. Primijetili smo da je promotivna Atacama narandžasta boja karoserije pravi magnet za oči prolaznika. Nema sumnje kako će dosta kupaca rado nadoplatiti baš za tu boju…
U odnosu na sada već prošlo izdanja Dustera novi je duži za 25mm pa sada u dužinu mjeri 4,341 mm. Oštro oko će primijetiti da je prednji vjetrobran pomjeren za 10 cm prema naprijed čime se oslobodilo više prostora u unutrašnjosti i postigla bolja preglednost, kako prema naprijed tako i bočna.
Ipak, pravo oduševljenje osjeti se nakon otvaranja vozačkih vrata. Potpuno novi dizajn, kvalitetniji materijali i upadno preciznija finalna obrada nikoga neće ostaviti ravnodušnim. U bogatijim paketima opreme centralnim dijelom kokpita dominira veliki kolor displej infotainment sistema MediNav Evolution. Između klasičnih instrumenata ispred vozača nalazi veliki displej na kojem se uz standardne podatke putnog računara mogu projicirati i ostale vezane za rad audio uređaja, navigacije, telefona.
Već prilikom prvog sjedanja u unutrašnjost može se zaključiti da je sve potpuno novo – obloge na vratima, sjedišta, prekidači, multifunkcionalni volan, otvori za ventilaciju…Recimo da tri otvora za ventilaciju instalirana na centralni dio kokpita čine lijep sklad sa istim brojem okruglih prekidača zaduženih za rad i podešavanje klima uređaja. Ono što je možda i važnije jeste činjenica što su svi detalji dizajnerski usklađeni čime je dobivena moderna cjelina koja ni u jednom detalju ne zaostaje za skupljom konkurencijom.
Radi zadovoljavanja raznih ukusa uvedeni su novi paketi opreme: Essential, Comfort i Prestige. Sljedeći politiku racionalizacije, nova generacija Dustera serijski dolazi sa: LED dnevnim svjetlima sa automatskim paljenjem, klima uređajem, šest zračnih jastuka, sistemom start/stop, zatim indikatorom pritiska u gumama, sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici HSA, električnim paketom kao i sigurnosnim sistemima: ABS, ESP i ASR.
U opremljenijim verzijama Comfort i Prestige, te iz ponude pojedinačnih opcija i tematskih paketa, Duster plijeni mudrom ponudom luksuznih dodataka po mnogo nižoj cijeni od konkurencije. Naime, Duster se zavisno od nivoa opreme, može opremiti sa automatskim klima uređajem (prvi takav u bilo kojem Dacia modelu), MultiView kamerom s pogledom na sve četiri strane vozila, automatskim paljenjem glavnih svjetala, ulazak i pokretanje vozila pomoću sistema Hands-free, zadnjim senzorima za parkiranje u paketu s kamerom, multimedijalnim sistemom Media NAV s navigacijom, atraktivnim 17-inčnim aluminijskim točkovima Maldive, kožnim sjedištima, sistemom za upozorenje na mrtvi ugao (također prvi Dacia model s tim sistemom) itd. Uz dvije obične, kupcima se na izbor ostavlja sedam metalik boja, a posebno se izdvaja već spomenuta Atacama narandžasta.
U ponudi pogonskih motora nalaze se dva benzinca 1.6 SCe sa 115 KS i moderni 1.2 TCe sa 125 KS čija oznaka otkriva da se radi o turbo motoru. Tu su i dva bezvremenska dizelaša – 1.5 dCi sa 90 i 110 KS. Svi navedeni motori ispunjavaju Euro 6 normu i nude se u verzijama sa prednjim ili 4×4 pogonom, osim osnovnog dizela dCi 90 koji isključivo dolazi sa 4×2 pogonom. Atmosferski benzinac SCe dostupan je također uz fabrički ugrađenu plinsku instalaciju u izvedbi Essential 1.6 SCe LPG, a privlačan je i cjenovno, s obzirom da stoji tek 1.400 KM više od standardnog modela. Naravno, i u tom je slučaju zadržana puna tvornička garancija od 7 godina. Za ljubitelje moderne automatike sa dvostrukim kvačilom Dacia je pripremila verziju dCi 110 EDC, dostupnu od srednjeg nivoa opreme Comfort. Na žalost EDC mjenjač za sada je dostupan isključivo sa pogonom na prednju osovinu. Da li će se isti tehnološko rješenje uskoro naći i sa pogonom na obje osovine pokaza će vrijeme.
Organizator nacionalne prezentacije na raspolaganje nam je stavio nekoliko modela sa raznim vrstama pogona i različitim paketima opreme. Pod tim mislimo na 1,6 benzinsku verziju sa 4×4 pogonom, 1,5 dCi sa također 4×4 pogonom i 1,5 dCi sa EDC mjenjačem. Automobile smo testirali na domaćim predstavnicima medija dobro poznatom putu od sarajevskog naselja Stup do Olimpijske planine Bjelašnica. Tokom prvih kilometara uvjerili smo se u znatno bolju akustičnu izolaciji. Kasnije smo na press konferenciji čuli da je sada umjesto 30% prekriveno 50% površina te da je materijal bolji, odnosno deblji.
Upravljački je mehanizam postao direktniji a sistem kočenja precizniji što dopušta agresivniji stil vožnje na asfaltu. Iako se nemali broj kupaca odlučuje sa kupovinu SUV vozila sa pogonom na samo prednju osovinu recimo da Duster, zbog robusne konstrukcije i izvanrednog 4×4 pogona razvijenog u saradnji s Nissanom, punu upotrebnu vrijednost pokazuje uz oznaku 4×4. U tom slučaju vozač na raspolaganju ima tri načina rada – pogon na prednju osovinu, automatska distribucija snage na prednji i zadnji par točkova te 4×4 pogon u ravnomjeran raspored snage i obrtnog momenta (zaključavanje centralnog diferencijala).
Posljednja se mogućnost koristi isključivo na klizavim i teško prohodnim terenima, odnosno tamo gdje se Duster snalazi kao riba u vodi. Recimo da je tokom spuštanja niz vrlo strme i klizave padine od velike pomoći sistem ”pomoć pri kretanju nizbrdo” koji je aktivan do brzine od 7 km/h. Obzirom da smo nešto ranije imali privilegiju sve navedene sisteme isprobati na specijalnom poligonu Centra Navak u Subotištu kraj Beograda moramo priznati da na polju teške off-road vožnje novi Duster pred konkurenciju postavlja (pre)težak zadatak.
U ponudi mjenjača nalazimo ručne sa 5 ili 6 stepeni prenosa i EDC sa dvostrukom spojkom i 6 ”brzina”. Odmah recimo da EDC mjenjač radi odlično te da će kao takav zadovoljiti čak i izrazito zahtjevne kupce koji su imali iskustva sa opjevanim VW DSG mjenjačem. Na prilično klizavoj podlozi novi se Duster pokazao u očekivano dobrom svjetlu. Ovdje posebno opet moramo pohvaliti model sa EDC mjenjačem i pogonom na prednju osovinu jer ni u jednom momentu nije bio u podređenom položaju u odnosu na 4×4 verzije. Sve u svemu na našem će tržištu biti dostupno više od 20 verzija novog Dustera.
Tokom 2017. godine Dacia je doživjela veliku tržišnu ekspanziju na svim tržištima gdje je prisutna. Recimo kako je Duster treći najprodavaniji SUV iz C segmenta fizičkim osobama. Na osnovu iskustava sa dosadašnjim modelom ali i prvih kilometara sa novim čini se da je pred nedavno predstavljenim Dusterom svijetla budućnosti. Za svoj novac kupac nigdje ne može dobiti više što samo jedan o mnogobrojnih aduta prije konačne odluke o kupovini. Detaljan cjenovnig novog Dustera možete pogledati OVDJE.