Volkswagen Winter Driving Experience 2018: Vatromet na ledu!
Vozili smo: Volkswagen Winter Driving Experience 2018: Vatromet na ledu!
Faistenau – Porsche BH d.o.o. ovlašteni importer za Volkswagen automobile u BiH organizovao je odlazak na Volkswagen Winter Driving Experience. Jednodnevni intenzivni trening imao je za cilj upoznati prisutne sa naprednim tehnikama vožnje, koje mogu biti presudne u kritičnim situacijama. Prisutni na ovom događaju bili su iz Njemačke, Češke te naša ekipa iz Bosne i Hercegovine.
Tekst i fotografija: Emir Kalender
Učesnici na Volkswagen Winter Driving Experience-u mogli su steći nova iskustva tokom vožnje u izazovnim situacijama. Profesionalni Volkswagen treneri pokazali su provjerene tehnike vožnje sa kojim u kritičnim situacijama po vlažnim i zaleđenim putevima možete sigurno voziti ili se zabaviti.
Jednodnevni intenzivni trening održao se u blizini Salzburga u Faistenau koji je obuhvatio teorijsku i praktičnu obuku. U teorijskom dijelu profesionalni trener vožnje upoznao je učesnike sa najčešćim greškama koje prave vozači, kao i sa statističkim podacima koje pokazuju da čak 90 % vozača smatra da su “Dobri vozači”. Upravo je veliko samouvjerenje čest uzrok saobraćajnih nezgoda.
Veliki broj vozača nije upoznat sa realnim opasnostima koje vladaju u svakodnevnoj vožnji, posebno na mokrim, zaleđenim i snijegom prekrivenim putevima. U formiranju trenutne slike stanja na putu vozač 85 % informacija dobija preko očiju, a kako se automobil ponaša dobija sa svog tijela. Upravo zbog toga vrlo je važna pozicija sjedenja kao i tačka gledanja.
Pravilna vozačka pozicija zahtijeva da tijelo vozača bude u potpunom kontaktu sa sjedištem, ruke u položaju “15 do 3” te blago savijene kako bi imali mogućnost potpunog lahkog i brzog manevrisanja sa upravljačem. Pogled vozača uvijek mora biti usmjeren ka željenom pravcu kretanja, bez obzira u kojem položaju se automobil nalazio.
Držanje ceste u svim uslovima vožnje nije jednako, jer na njega utiče više faktora. Svako povećanje brzine smanjuje prianjanje gume na podlogu, bez obzira da li se radi o suhoj, mokroj, zaleđenoj ili snijegom prekrivenoj podlozi.
Prije prelaska na praktični dio treneri su učesnike upoznali sa nekim osnovnim informacijama o 4MOTION pogonu sa kojim su bili opremljeni svi automobili na Volkswagen Winter Driving Experience-u .
Tri posebne staze za veću sigurnost i bolju zabavu
Teoriju malo ko voli pa su svi prisutni jedva čekali da sjednu za upravljač za neki od tri nova modela koje je Volkswagen pripremio za ovaj događaj. Na raspolaganju su tako bili novi T-Roc sa 2.0 TSI motorom i 190 KS, Arteon sa 2.0 TSI motorom i 280 KS i novi Golf R sa 310 KS. Našoj grupi za cjelodnevno druženje dodijeljen je žestoki Golf R što je izmamilo osmijehe na licima. Svi automobili imali su 4MOTION sistem pogona na sva četiri točka koji je se decenijama dokazuje kao beskompromisni sistem pogona na sve točkove po pitanju trakcije, performansi i efikasnosti.
Snagu sa kojom raspolaže novi Golf R ovog puta nije bilo moguće u potpunosti iskoristiti, ali to i nije bio cilj ovog treninga, već ovladati naprednim tehnikama vožnje koje vozaču mogu pomoći da se izvuče iz kritičnih situacija u koje može upasti tokom svakodnevne vožnje. Pored doprinosa većoj sigurnosti u vožnji ova znanja otvaraju i mogućnost povremene zabave koju sebi i svojim saputnicima možete priuštiti kada vam se pruži prilika, a da pri tome ne ugrozite druge.
Za ovaj trening Volkswagen je pripremio tri različite staze na kojim su stvoreni svi realni zimski uslovi u kojim se možete naći. Duboki snijeg, zaleđeni put, zaleđeni put prikriven snijegom, zaleđeni put sa usponom, bili su naši prvi vozački ispiti znanja i vještina. U strogo kontrolisanim uslovima, profesionalni trener vožnje prvo je svojim primjerom upoznavao učesnike sa predstojećim zadatkom, a nakon toga je savjetima pomagao kako da na pravi način učesnici savladaju izazov koji je stajao ispred njih.
Obzirom da su u zimskim uslovima putevi uglavnom klizavi, akcenat je stavljen na kontrolisano proklizavanje automobila, te kako se nositi sa njim. Isprobali smo kritična kočenje i izbjegavanje prepreka, a sve to na zaleđenoj podlozi. Na početku praktičnog ispita svi učesnici morali su ESC sistem (Elektronski sistem stabilnosti) postaviti u “Sport” režim koji omogućava blago proklizavanje automobila, a ostale postavke automobila u Race mode.
Prvo pravo uzbuđenje bilo je kako automobil sigurno dovesti u kontrolisano proklizavanje i ponovo ga vratiti u normalnu putanju. Nakon prvog uspješno savladanog ispita, svaki naredni je bio još izazovniji. Drugi ispit zahtijevao je potpuno gašenje ESC sistema i ručno mijenjanje stepena prijenosa. Na ovom ispitu od vozača se zahtijevalo da automobilom kontrolisano proklizava sa višestrukim izmjenama pravca, a nakon toga toga naša grupa se uputila na stazu sa zaleđenim usponima, što je ujedno bio i treći ispit.
Zadatak na trećoj stazi bio je da sa potpuno isključenim ESC sistemom u jednom krugu izbjegnemo sve prepreke, višestruko promijenimo pravac kretanja automobila, te da u svaki zavoj ulazimo sa kontrolisanim proklizavanjem. Na prvi pogled možda zvuči jednostavno, ali u ovakvim uslovima kada sjednete za upravljač automobila sa 310 KS i koji je težak više od 1,5 tone srčani ritam definitivno će se ubrzati.
Kako je dan odmicao uzbuđenja su bila veća kao i zadovoljstvo trenera koji je detaljno pomagao svim učsnicima u njihovim tehnikama vožnje. Pred kraj treninga kada su svi manje-više pronašli svoje vozačke limite krenulo se kružno “driftanje” sa višestrukim izmjenama pravca, ali ovog puta sa punim gasom na kojem je trener konstantno insistirao putem radio veze.
To je fantastičan osjećaj kad znate da sigurno možete pritisnuti gas do kraja, te u jednom momentu osjetiti svih 310 KS koji se distribuišu na sva četiri točka koji osiguravaju odličnu trakciju. Zbog toga upadanje u dubok snijeg ne predstavlja nikakav problem, pa Golf R sa punim gasom bjesomučno kopa stazu. U tim trenucima svima je adrenalin na najvišem nivou, bilo da voze ili posmatraju, jer snijeg i led pršte na sve strane.
Posljednji ispit bio je rezime cjelodnevnog treninga u kojem je trebalo za što kraće vrijeme savladati kompleksnu stazu. U jednom krugu trebalo je pokazati sva stečena znanja i vještine koje smo stekli tokom ovog jednodnevnog zahtjevnog treninga. Brzi start, prolazak kroz uske kapije, višestruke izmjene pravca, kontrolisano proklizavanje i na kraju kočenje sa parkiranjem u tačno ograničenom prostoru.
Na samom kraju treninga došla je vožnja Arteona i T-Roc modela koje smo isprobali u gotovo uništenoj stazi. To je praktično značilo da je kompletna staza prekrivena rupama, kolotrazima u ledu. Za nas ona je bila pravi finalni test jer smo na njoj primijenili sva stečena znanja i vještine, a sama veličina Arteona dala novu dimenziju tom testu.
Sa potpuno ugašenim ESC sigurnosnim sistemom Arteon je pokazao svoje vrhunske vozne karkteristike, jer sa ovom velikom limuzinom nije bilo ništa teže upravljati nego Golfom R. U situacijama kada smo “driftali” sigurnosni sistemi za prepoznavanje opasnih situacija pripremali su nas za “udes” tako što su do krajnjih granica zatezali sigurnosni pojas, a isti otpuštali kada bi automobil vratili u sigurnu putanju. Uz sve to, udarne rupe ovjes Arteona fantastično je upijao.
Novi T-Roc na istoj stazi i možda još u malo težim uslovima pokazao je sva svoju SUV potencijal. Savladavanje rupa i ledenih kolotraga za njega su bili poput dječije igre, pa za pronalazak njegovih limita bilo bi potrebno osigurati još teže i ekstremnije uslove.
Ovaj trening omogućio je da steknemo ili unaprijedimo naša vozačka znanja koja mogu biti presudna u kritičnim situacijama. Tokom ovog uzbudljivog događaja, u sigurnim i kontrolisanim uslovima, tražili smo vlastite granice i granice automobila.
Na praktičan način saznali smo u kakve kritične situacije možemo upasti u jednom momentu i kako reagovati da bi se na najbolji način izvukli iz njih. Osim sigurnosnog aspekta, ove tehnike vožnje mogu se i koristiti za povremenu zabavu na sigurnim mjestima gdje nećete ugroziti druge vozače.
Ovaj intenzivni zimski trening klasična je obuka ne samo za početnike, već i za napredne vozače koji treba redovno ponavljati, zbog svoje sigurnosti i sigurnosti drugih.