Test: Renault Koleos 2.0 dCI Initiale Paris – Ozbiljan na svim podlogama i situacijama!
Test: Renault Koleos 2.0 dCI Initiale Paris – Ozbiljan na svim podlogama i situacijama!
Novi Renault Koleos stigao je kao globalni model francuskog proizvođača sa kojim ulazi u segment velikih SUV modela. Novi Koleos nudi prepoznatljiv dizajn, visoku udobnost, veliku prostranost, moderne tehnologije i pravi SUV karakter. Renault zna često napraviti riskantne korake, ali ovog puta se odlučio igrati na provjerenu kartu.
Dizajn i ponuda prostora
Dizajn novog Renault Koleosa pripada aktuelnoj dizajnerskoj filozofiji francuskog proizvođača. Velika dnevna LED svjetla u obliku slova C te velika maska motora sa obiljem horma i predimenzioniranim logom francuske kompanije postali su zaštitni potpis svih novih Renault modela. Veliku bočnu siluetu automobila karakterišu zaobljene linije pa Koleos sa bočne strane ostavlja utisak pravog snagatora.
Bočna strana automobila uljepšana je sa hromiranim detaljima, ali i sa crnim plastičnim oblogama koje su postavljene na udarna mjesta. Zadnja strana automobila gotovo je jednom komadu – veliki poklopac prtljažnika nosi većinu dužine velike LED svjetlosne grupe koja se duboko proteže u sam poklopac. Zahvaljujući elektromehanizmu poklopac se otvara i zatvara automatski pritiskom na taster. Luksuzno i praktično!
Unutrašnjost novog Koleosa sa Initiale Paris paketom opreme izgleda poput luksuznog apartmana. Koža, veliki ekran osjetljiv na dodir, odlična završna obrada i obilje prosotra, preduslov su za osjećaj luksuza i ugodnosti. Francuski proizvođači odavno su se etablirali kao majstori za udobnost, a sa novim modelima Renault želi lidersku poziciju! U tom smislu, kroz najbogatiji paket opreme Initiale Paris Renault je postavio visoke standarde.
Testni model bio je opremljen odlično udobnim kožnim sjedištima, a prednja su imala mogućnost elektro podešavanja. Vrhunac luksuza na prednjim sjedištima je što su ista zimi grijana, a ljeti ventilirana što je odlika pravih limuzina. Kada je riječ o manirima luksuznih limuzina onda se podrazumijeva da putnici na zadnjoj kupi imaju više prostora i udobnosti nego oni na prednjim sjedištima. Upravo je to slučaj sa zadnjom klupom Koleosa koja nudi prostornu raskoš.
Vozačka pozicija je povišena u skladu sa klasom automobila, a iz njene perspektive vidljive su velike dimenzije automobila pa su parking senzori i kamera za vožnju unatrag obavezan dio opreme za Koleosa. Vanjska ogledala napravljena su lijepo i simetrično sa ostatkom automobila, ali zbog svoje pozicije i veličine zaklanjaju značajan dio vidokruga.
Novi Koleos ima dimenzije: dužina 4673 mm, visina 1678 mm, širina 1843/2063 mm, a međuosovinski razmak iznosi 2705 mm. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 563 litra, plus 107 litara prostora za odlaganje ispod uklonjivog poklopca poda prtljažnika.
Novi Koleos opremljen je R-Link sistemom koji je jednak kao i kod ostalih Renault modela. Nudi veliki broj funkcija, od audio uređaja, navigacije do raznih postavki na samom automobilu i sve to na lokalnom jeziku.
U hladnim danima dok smo testirali novi Koleos pravi užitak je bilo imati grijani kožni upravljač, a svakodnevne vožnje dodatno je „grijao“ kvalitetni Bose zvučni sistem. Testni model bio je zaista bogato opremljen pa se na spisku dodatne opreme našao panoramski krov sa šiberom što omogućava svojevrsni užitak uz LED ambijentalno osvijetljene kojem možete mijenjati boju. Jedino pitanje „ali zašto“, postavlja nedostajanje osvjetljenja u prekidačima za spuštanje/podizanje prozora.
Vozne karakteristike
Većina vozača na spomen imena nekog SUV vozila javlja se pomisao na beskompromisne vozne karakteristike, prije svega da za ta vozila nema prepreke. Uglavnom za takve stavove ima opravdanja, ali ponekad su očekivanja prevelika. Kakva očekivanja možete imati od novog Koleosa? Ako u obzir uzmemo da ga pokreće 2.0 litreni dCi turbo dizelski motor sa 175 KS i 380 Nm okretnog momenta koji je uparen sa sedam stepenim automatskim mjenjačem te da se snaga na podlogu prenosi preko na sva četiri točka uz pomoć 4WD pogona, onda je jasno da su očekivanja visoka!
Trend korištenja niskolitražnih motora u velikim SUV automobilima nije idealno rješenje, a na svu sreću u snažnijoj izvedbi takvo rješenje je zaobišlo Koleos. Zbog toga novi se Koleos dobro snalazi na svim vrstama podloge, bilo da ga vozite auto putem ili na offroadu.
Ako se zaputite na neku destinaciju do koje ćete stići auto putem, Renault Koleos pokazat će sve manire udobne limuzine u kojoj promijene stepena prijenosa idu glatko. Iako je zvučna izolacija od vjetra dobra, u putničku kabinu ipak prodire nešto veći broj decibela zvuka motora, a bez toga se može svakako. Bezstepeni automatski mjenjač X-Tronic garantuje uglađenu vožnju i odzivnost bez prekida isporuke snage. On neprestano prilagođava prijenosne omjere kako bi postigao optimalan broj okretaja motora. Mjenjač X-Tronic omogućuje i simulaciju promjena brzina za snažnija ubrzanja.
Zbog uglađenih promjena stepena prijenosa i nešto veće buke motora stiče se utisak da 2.0 litreni sa 175 KS nije dovoljno snažan da se adekvatno nosi sa automobilom težine od 1747 kg. Brojke na papiru razuvjeravaju, pa testirani Koleos od 0 do 100 km/h ide za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 201 km/h.
Na offroadu novi Koleos također dobro se ponaša, ponajviše zahvaljujući dobrom 4×4 sistemu pogona na sve točkove. Vozač može odabrati tri načina distribucije snage na točkove: samo na prednju osovinu, automatsku distribuciju na sva četiri točka te 4WD Lock.
Automatska distribucija snage preferira prednju osovinu, dok se po potrebi dio snage prenosi na zadnju osovinu. Podatak koliko procenata snage ide na koju osovinu možete pratiti na digitalnoj instrument ploči. Odabirom načina LOCK snaga će se konstantno prenositi na sva četiri točka. Na taj način se povećava sposobnost svladavanja prepreka i stabilnost u svim uslovima.
Novi Koleos nije namijenjen kako bi svakodnevno savladavali najteže offroad terene, jer za tako nešto sigurno nećete kupiti automobil koji ima aluminijumske felge sa hrom bojom. Odlazak na izletište do kojeg se dolazi šumskim putem, prelaženje preko potoka i manjih rijeka, prolazak kroz duboki snijeg, itd, očekivane su situacije koje će Koleos bez problema savladati. Upravljački mehanizam čini precizni električni servo upravljač sa kojim novi Koleos ima krug okretanja od 11,4 metra.
Ovjes u kombinaciji naprijed McPherson i nazad Multilink više preferira asfaltiranu cestu, mada se i na offroadu korektno snalazi. U bržim prolascima kroz zavoje automobil nema izraženo naginjanje, ali se osjeti težina od 1747 kg. Kada sve zbrojimo novi Koleos ozbiljan je automobil na svim podlogama i situacijama!
Zaključak
Novi Renault Koleos ušao je u borbu za kupce sa ozbiljnijim konkurentima kao što su Peugeot 5008, Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguana, Kia Sorento, itd. Svaki od navedenih konkurenata ima nešto po čemu je prepoznatljiv pa tako i Koleos. On prije svega nudi moderan i elegantan dizajn, odličnu udobnost i obilje prostora. Hvali se i dobrim voznim karakteristikama na svim terenima, pa kada sve saberemo i oduzmemo, novi Koleos predstavlja odličan paket s kojim bi Renault mogao igrati bitnu ulogu na globalnom tržištu.
Na kraju dolazimo do cijene koja na bh. tržištu za osnovni model iznosi 51.800 KM, dok je za najskuplji Initiale Paris model sa dodatnom opremom (Paket WINTER: grijanje sjedišta nazad, grijano vjetrobransko staklo, grijani upravljač, sistem parkiranja bez ruku Easy Park Assist + sistem za pomoć pri parkiranju 360° + kamera za vožnju unatrag, rezervni točak, metalik boja i panoramski krovni otvor) kao što je testirani primjerak potrebno izdvojiti 82.480 KM, a po promotivnoj cijeni isti može dobiti za 78.360 KM.