Hard test: Golf 2.0 TDI Alltrack – Univerzalni automobil na poseban način
Hard test: Golf 2.0 TDI Alltrack – Univerzalni automobil na poseban način
Volkswagen Golf omiljeni je automobil u našoj zemlji, a kod nekih vlasnika ima status člana porodice. Zahvaljujući svojoj svestranosti Golf se nametnuo kao „must have” automobil za one koji vole provjerene stvari.
Već po navici na spomen imena Golf stvaramo sliku automobila na cesti, ali vremena se mijenjaju pa tako i Golf. Zbog toga je Volkswagen ponudio svoj model u posebnom izdanju, sa značkom Alltrack sa kojim smo se zaputili na najveći svjetski sajam automobila u Frankfurt.
Piše: Emir Kalender
Golf Alltrack, već kad prvi put pročitate njegovo ime znat ćete o kakvom se automobilu radi. Automobil koji je stvoren za sve terene i sve situacije, rekli bi smo pravi univerzalac. U Alltrack izvedbi Golf dolazi sa nabildanim karakterom i tehnički je vrlo jak. Od izvornog modela zadržao je sve pozitivne karakteristike po kojima je Golf poznat, ali u Alltrack izvedbi dobio je još sposobnosti koje će vlasnike svakako oduševiti. Sa Golfom Alltrack možete se zaputiti gdje poželite, na auto put, na off-road terene ili pak u svakodnevnu gradsku vožnju. Izbor je vaš!
Dizajnerski Golf Alltrack nije se značajno mijenjao u odnosu na klasični model. Karavanskom karoserijom prevladavaju horizontalne i čiste linije koje su aktuelni dizajnerski pravac Volkswagena. Zahvaljujući povišenom klirensu od 15 cm, povišena karoserija jasno ukazuje da se radi o automobilu sa kojim se možete zaputiti bilo gdje. Plastične i aluminijumske obloge na pragovima i obrvama blatobrana automobil štite od manjih oštećena koja mogu nastati na off-road vožnji, ali i u svakodnevici. U prednjem i zadnjem odbojniku također nalaze se zaštitni elementi od aluminijuma.
Unutrašnjost Golfa Alltracka očekivano nudi dobre osobine kakve se i očekuju od njega. Ulaskom u putnički prostor osjećat ćete se kao kod kuće jer je sve praktično i ergonomski odlično oblikovano. Prostorno na prednjoj i zadnjoj klupi nećete oskudijevati, a posebno u prtljažniku koji u osnovi nudi 605 litra zapremine, dok se njegovim preklapanjem dobija fantastičnih 1.620 litara prostora.
Već osnovna zapremina prtljažnika zadovoljit će potrebe na dugim putovanjima poput našeg. Zadnja klupa može se podijeliti u omjeru 40:20:40 što je dobro rješenje za transport većih predmeta.
Opremljenost automobila od posebne je važnosti kada putujete na dalek put kao što je Sarajevo – Frankfurt. Testni model imao je udobna i dobro profilisana sjedišta koja imaju čvrsto bočno držanje. Ona putnicima pružaju odličnu bočnu potporu tokom dinamične vožnje. Za precizno snalaženje po evropskoj mreži auto puteva bio je zadužen odlični navigacioni sistem koji dolazi sa Discover Pro Infotainment sistemom.
Ono što definitivno olakšava korištenje navigacionog sistema i je Activ Info Display na kojem možete također pratiti upute navigacije što je dosta jednostavnije, a i sigurnije jer vam je pogled konstantno u orijentisan ka putu. Posebna pogodnost je i što vam novi navigacioni sistem nudi opciju 3D prikaza objekata u gradovima.
Activ Info Display i navigacija čine fantastičnu putnu kombinaciju koju bi trebao svako imati ko često putuje Evropom i svijetom. Da se vozite u Golf Alltrack iz putničke kabine vidjet ćete i po natpisu Alltrack ispred ručice mjenjača koji naglašava da ovaj Golf ima pogon na sva četiri točka. Golf Alltrack nudi i opciju podešavanja dinamike vožnje, a četiri ponuđena režima, off-road, normal, eco i individual možete mijenjati preko prekidača ili putem centralnog ekrana koji je osjetljiv na dodir.
Najzanimljiviji mod je off-road koji ima mogućnost kontrole brzine prilikom spuštanja, dok papučica gasa ima nešto duži hod što omogućava preciznije doziranje u kritičnim situacijama. ABS sistem prelazi u novi režim postavki što je važno na klizavim podlogama.
Pokretačka snaga kroz činjenice s puta
Testni Golf Alltrack pokretao je najmoćniji dizelski motor koji se nudi za Golf model. Riječ je o 2.0 litrenom TDI motoru sa 184 KS i 380 Nm okretnog momenta koji osigurava fantastične performanse. Snažni motor bio je uparen sa sedam stepenim automatskim DSG mjenjačem koji u odnosu na prethodni šest stepeni radi još bolje i uglađenije pa vožnja ovog automobila predstavlja pravi užitak.
Automobil je na njemačkim auto putevima za čas hvatao brzinske špiceve i preko 200 km/h. Obzirom na visoku prosječnu brzinu našeg putovanja, odabrali smo Individual režim vožnje gdje smo ponuđene parametre podesili na udobnost i ekonomičnost. Tokom vožnje na auto putu do izražaja došla je odlična zvučna izolacija putničke kabine što je pogodovalo smanjenom umoru putnika.
Bez obzira na povišenu karoseriju zahvaljujući dobrim mehaničkim postavkama automobil je stabilan u brzim zavojima. Iako je Njemačka posljednja evropska oaza za ljubitelje brzine, zbog velikog obima radova na auto putevima i velikih gužvi često ćete morati smanjiti brzinu zbog privremene signalizacije i suženih puteva. Zbog toga je bolje da se orijentišete ka ekonomičnoj i konstantnoj vožnji.
U takvim uslovima testni Golf Alltrack zadovoljava se prosječnom potrošnjom goriva od 5,8 l/100 km što kada u obzir uzmemo visinu automobila nije mnogo. Iako je Golf Alltrack predodređen za off-road puteve, standardno dolazi na klasičnim putničkim gumama zbog kojih ne možete očekivati velike terenske sposobnosti. Idealan je automobil za izlete i male sportske avanture.
Zaključak
Golf Alltrack jedinstven je paket mogućnosti koje će pokriti većinu vaših želja i potreba. Jednostavan je za korištenje i nudi velike mogućnosti prilagođavanja. Sposoban je duboko gaziti po raznim putevima (voda, snijeg, blato) zahvaljujući povišenoj karoseriji i 4Motion pogonu na sve točkove.
Tehnološki savršen i dizajnerski privlačan Golf Alltrack moguće je opremiti sa svom savremenom tehnologijom koja je neizostavan dio života savremenih vozača. Za duga putovanja nudi odličan komfor sa izdašnim prtljažnikom, a tu je i mogućnost postavljanja nosača za bicikla i krovni prtljag što će najviše cijeniti avanturisti. Cijena testnog modela sa dodatnom opremom iznosi 67.170,00 KM sa PDV-om.