Test specijal: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI – Road Tour Pariz-Sarajevo
Test specijal: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI – Road Tour Pariz-Sarajevo
Jesen u automobilskoj industriji donosi velike automobilske sajmove pa se tako svake dvije godine smjenjuju sajam automobila Parizu i Frankfurtu. Ove godine red je došao na sajam automobila u Parizu gdje su svoju premijeru imali mnogi modeli koji će se uskoro naći na cestama. Pored novih modela sa tradicionalnim motorima sa unutrašnjim izgaranjem, predstavljeni su i modeli budućnosti na električni pogon kao što je Volkswagen I.D. concept, začetnik nove automobilske klase.
Piše: Emir Kalender
Od legendarnog najtežeg svjetskog relija Pariz-Dakar ostalo je samo sjećanje, jer se danas vozi na potpuno drugim kontinentima i državama. Naš put do Pariza preko bh. cesta probudio je upravo asocijaciju: Road Tour Pariz-Sarajevo. Od Sarajeva do Pariza udaljenost u jednom smjeru iznosi gotovo 2.000 km, pa odlazak s automobilom zahtjeva pažljiv odabir jer se u putu provede gotovo četiri radna dana. Zbog toga automobil mora biti udoban, prostran, snažan i štedljiv. Ako na tako prilično dalek put ide više osoba, greške s odabirom automobila ne smije biti. Mi smo odabrali Passat Alltrack 2.0 TDI, pa iskustva sa ovog specijal testa donosimo u nastavku.
Volkswagen Passat B8 imali smo priliku nekoliko puta testirati u raznim izvedbama, ali sa Alltrack izvedbom prvi put se susrećemo. S ovim testom donosimo praktične utiske stečene na putovanju dugom 4.500 km koje smo prevalili za manje od sedam dana.
Put od Sarajeva do Pariza prešli smo u dva dana, pa je dužina prve dionice iznosila 800 km a druge 1.200 km. Na put iz Sarajeva krenuli smo sa potpuno punim prtljažnikom i rezervoarom za gorivo. Punim u pravom smislu jer u prtljažnik od 639 litra ništa više nije moglo stati. Iako smo na put krenuli u ranim jutarnjim satima, nismo mogli izbjeći jutarnje gužve na magistralnim cestama. Česta preticanja sporijih vozila bila su odličan test mogućnosti 2.0-litrenog TDI motora sa 190 KS. Uz maksimalnu opterećenost ovaj poznati Volkswagenov dizelaš adekvatno je odgovarao svim izazovima bosanskih puteva.
Dolaskom na granicu u Bosanskom Brodu pogled na ekran putnog računara otkrio je da smo dionicu dugu 217 km savladali sa prosječnih 7,3 litra euro dizela. Put do Bosanskog Broda sastoji se od dionice sa auto putem u dužini od 70 km, dok ostatak čini magistralna cesta. Prelaskom granice sa Republikom Hrvatskom uključili smo se u evropsku mrežu auto puteva što je značilo da će vožnja postati manje zahtjevna i stresna. Tempomat i DSG mjenjač savršeno funkcionišu pa vozaču ostaje samo da kontroliše držanje pravca i druge sigurnosne aspekte.
Zadana putna brzina kroz Republiku Hrvatsku bila je 150 km/h jer do te granice policijski presretači tolerišu prekoračenje, dok smo se u Sloveniji i Austriji morali striktno pridržavati propisanih brzina na svim dionicama. Prva dionica završila je u Beču gdje smo stigli u kasnim popodnevnim satima. Umor putnika nakon vožnje od osam sati i prevaljenih 800 km nije se osjetio što nas je svakako ohrabrilo obzirom da nas je dan poslije čekala druga znatno duža dionica od 1.200 km.
Nastavak puta do Pariza vodio je preko Njemačke gdje vozači vole isprobati brzinske mogućnosti svojih automobila. Naime, Njemačka je još uvijek „brzinski raj“ za vozače u kojem nema ograničenja brzine osim kada na cesti vladaju posebni uslovi (vremenske neprilike, radovi ili zastoji).
Iako u Njemačkoj gotovo da nema ograničenja brzine, kroz veliki dio Njemačke izvode se građevinski radovi na putu koji izazivaju česte gužve i zastoje. Tako se često vozite po principu ili 180 ili 0 km/h. Da, zastoj na auto putu u kojem bez brige možete izaći iz automobila i prošetati okolo nisu nikakva nepoznanica. Pogodnost da kroz Njemačku vozimo opušteno bez bojazni od radarskih kontrola „platili smo“ kroz zastoje i gužve pa smo u konačnici došli na prosjek nešto veći od 110 km/h. Uz minimalni broj stajanja za sipanje goriva i odmor, dionicu od 1.200 km prešli smo za manje od 12 sati.
Prikupljeno iskustvo i podaci na ovom „specijal“ testu na najbolji način pokazuju sve mogućnosti i vrline Passat Alltracka. Prije svega tu bi istakli njegove velike mogućnosti prtljažnika i prostora za putnike u svim smjerovima kojeg ni u jednom momentu nije nedostajalo. Ako uzmemo u obzir da su svi putnici u prosijeku visine 180 cm onda to najbolje oslikava prostornu ponudu. Svakako ne treba zaboraviti i snažni 2.0-litreni TDI motor sa 190 KS uparen s DSG mjenjačem koji odlično odgovara postavljenim zahtjevima. Bez problema drži brz brzinski ritam u punom opterećenju, a pri tome ne „guta“ velike količine goriva.
Činjenice sa putovanja
Međuosovinski razmak od 2.786 mm putnicima pruža prostornu raskoš na prednjoj i zadnjoj klupi, pa prostora na pretek ima u svim smjerovima na pretek. Ukoliko se na zadnjoj klupi nalaze samo dva putnika, obaranjem srednjeg naslona za ruke isti se osjećaju kao u fotelji dnevne sobe. Pri velikim prosječnim brzinama buka u putničkom prostoru gotovo da je neprimjetna što je i očekivano od ovog automobila.
Vozač će tokom ovako dugih puteva u potpunosti shvatiti vrijednost Volkswagenove ergonomske filozofije jer je sve postavljeno na pravo mjesto, pa sva koncentracija može da se usmjeri na vožnju. To je od izuzetne važnosti prilikom prelaženja višednevnih dugih dionica gdje se svaki umor vezuje na prethodni. Prednja sjedišta dobro su profilisana, s odličnom kombinacijom bočnog držanja i mekoće. Tvrđe podešen ovjes do svog izražaja dolazi na autoputu gdje Passat Alltrack drži zadanu putanju kao zalijepljen bez obzira na povišeni klirens. Upravljački mehanizam prenosi dovoljno informacija sa ceste, a kočnice svoj posao pod punim opterećenjem automobila odrađuju na visini zadatka.
Bitna stavka na svakom putovanju je kvalitetna, precizna i ažurirana navigacija. U testnom modelu bila je postavljena fabrička navigacija koja nas je precizno vodila do svih željenih destinacija. Na ovakvim putovanjima u potpunosti se opravdava ulaganje u navigacioni sistem. Druga bitna stavka jeste kvalitetno osvjetljenje puta, a u našem slučaju za to su bila zadužena Full LED svjetla sa kojim se ispred automobila stvara svjetlosni snop koji ravnomjerno osvjetljava kompletan dio nadolazećeg puta. Zbog toga i u noćnoj vožnji, naravno uz dodatni oprez, nećete imati problem u prelasku dužih dionica.
Prtljažnik zapremine 639 litra više je nego dovoljan za sve potrebe. Obzirom da Passat Alltrack dolazi u karavanskoj izvedbi, utovar predimenzioniranih i teških kofera nije bio nikakav problem. Prostora ima i u bočnim šupljinama u koje se mogu smjestiti sitnice, ali i značajan broj flaša od 0,5 litara. Odlazak na dalek put zahtjeva dobru organizaciju gdje se ništa ne smije prepustiti slučaju. U putničkom prostoru ima dovoljan broj utičnica od 12 V, kao i USB priključaka. Ovo je u današnjem dobu vrlo važno jer svi koristimo pametne telefone koji su poznati kao veliki potrošači baterija koje treba redovno puniti.
Spomenimo i par detalja sa manje off road vožnje koju smo napravili prije odlaska na put od 4.500 km. Oduvijek je postojala potreba za limuzinama kao što je Passat Alltrack jer on povezuje dvije namjene, vožnju po urbanim putevima i silazak na ne uređene puteve. Generalno gledajući Passat Alltrack odlično se ponaša na auto putu, ali ništa lošije se ne ponaša i kada skrene na manji „off road“. U to smo se uvjerili odlaskom na planinu kada smo pred njega stavili zahtjev vožnje po makadamu, livadi s usponom i nagibom, itd.
U svim uslovima automobil nije pokazao nemogućnost savladavanja svih „prepreka“. Odabirom „Off Road“ moda, automobil mijenja osnovne parametre za vožnju u šta ulazi odziv gasa i upravljačkog sistema koji postaju značajno blaži i mekši. Svi koji požele otići na izlet, lov/ribolov, ili možda na skijanje, Passat Alltrack će biti spreman da odgovori svim manjim „off road“ zahtjevima. Za one koji žele savladati veće izazove tu je Touareg.
Zaključak
Bez ikakve sumnje Passat Alltrack odličan je izbor automobila za odlazak na duga putovanja. Putnicima nudi obilje prostora uz odličnu ergonomiju, a u veliki prtljažnik staće više nego što možete zamisliti. Snažni TDI dizelski motor s DSG mjenjačem i 4Motion pogonom na sva četiri točka omogućava prelaženje dugih dionica, bez bojazni da se na putu može stvoriti nepremostiva prepreka u vidu kiše, snijega ili prestanka uređenog puta.
Ekonomičnost će varirati ovisno od uslova na cesti, brzini i opterećenju samog automobila. Tako smo tokom testa s opterećenim automobilom zabilježili prosječnu potrošnju 7,4 l/100 km, uz brzine do 200 km/h (Njemačka), dok se potrošnja značajno smanjila na 6,2 l/100 km, s umjereno opterećenim automobilom i uz smanjenje brzine do 140 km/h. Na kraju, ukupna kombinovana potrošnja nakon 4.500 km iznosila je 7.0 l/100. Za naša cjelokupna očekivanja, ocjena odličan!