Test: Peugeot 2008 1.6 BlueHDI Allure – Best Buy francuski urbani crossover
Test: Peugeot 2008 1.6 BlueHDI Allure – Best Buy francuski urbani crossover
Mali gradski crossover automobili postaju pravi hit na automobilskom tržištu, zbog čega ovaj automobilski segment bilježi stalni rast. Peugeot u ovom segmentu ima svog predstavnika, model 2008 čija je obnovljena izvedba stigla na tržište. Novi Peugeot 2008 je urbani crossover razvijen na tehničkoj osnovi 208 modela od kojeg je preuzeo dosta tehničkih rješenja.
U odnosu na svog prethodnika novi 2008 model stiže sa novim dizajnom i novim tehnologijama. Kao što je slučaj i kod direktnih konkurenata, 2008 model i dalje nije dostupan sa pogonom na sva četiri točka, ali ovaj automobil ima druge jake adute o kojima ćemo pisati u nastavku.
(re)Dizajn
Novi Peugeot 2008 dizajniran je u skladu sa aktuelnim dizajnerskim pravcem francuske marke. Novi 2008 krasi proporcionalan, moderan i mišićav izgled što na ulici privlači veliku pažnju. Novi 2008 krasi jednostavnost bez pretjerano naglašenih detalja koji bi narušili sklad vanjskog izgleda.
Prednja izdužena svjetla visoko su pozicionirana, a nova vertikalna prednja maska ima potpuno integrisanu rešetku s reljefnim dizajnom na čijoj sredini je postavljen znak lava. Horizontalni poklopac motora i stražnji sportski spojler naglašavaju sportski izgled, a prednje i stražnje zaštitne ploče i krovni nosači nude SUV praktičnost.
Zadnja svjetla gledajući izgledaju kao bumerang, dok dva kraka zadnje svjetlosne grupe zadiru u bočnu liniju automobila. Stražnji kraj nosi stilski potpis marke Peugeot u što ulaze 3D LED svjeta. Ovaj dizajnerski potpis postao je zaštitni znak i sastavni dio Peugeot identiteta koji krasi kompletnu novu SUV Peugeot gamu. Zaštitna proširenja blatobrana ističu terenske sposobnosti i pružaju više zaštite za karoseriju. Tu su i hromirani detalji koji naglašavaju luksuz, na kojim se nije štedjelo, ali ni pretjerivalo.
Unutrašnjost novog 2008 modela krasi moderan dizajn koji savršeno odgovara eksterijeru automobila. Centralna konzola, očekivano, slična je onoj u modelu 208. Tako je instrument tabla preuzeta od manjeg 208 modela, ali određenim izmjenama koje su otklonile nekadašnje nedostatke. Naime, nova Peugeotova filozofija gdje je instrument tabla postavljena visoko, a upravljač nešto niže, kod mnogih vozača izazvala je otpor prema takvom rješenju, s opravdanjem, jer je upravljač često zaklanjao instrument tablu.
Kod novog 2008 modela ovaj problem je manje izražen, pa nakon kraćeg vremenskog prilagođavanja naviknut ćete na ovakvo rješenje. Pronalazak idealne pozicije sjedenja, visine volana koji je napravljen u manjim dimenzijama omogućit će dobar pogled na instrument tablu. Mali volan najviše podsjeća na sportske volane, ali njegov specifični, pomalo jajasti oblik, odlično leži u rukama. Inovativno Peugeot i-Cockpit okružje vožnju čini intuitivnom, okretnom i sigurnom, a za to je zaslužna kombinacija tradicionalnih izvršnih komandi putem prekidača i savremenog centralnog ekrana osjetljivog na dodir.
Ergonomski položaj vozača omogućava dobru koncentrisanost na vožnju što olakšava putovanje i povećava sigurnost. Putnički prostor ima cetralnu konzolu obloženu materijalima mekanim na dodir, sa hromiranim detaljima i ergonomskim dizajnom. Pored navedenog, unutrašnjost novog 2008 modela krasi i dekorativno ambijentalno osvjetljenje koje stvara rafiniran i elegantan ugođaj. Ono je pozicionirano oko instrument table te na rubovima panoramskog krova što stvara poseban doživljaj tokom noćne vožnje.
Iako je za izradu unutrašnjosti pretežno korištena tvrda plastika, svi elementi su dobro estetski ukopljeni sa dobrim stepenom završne obrade. Zbog toga dok ne dotaknete navedene elemente stvara osjećaj većeg kvaliteta nego što jeste.
Prednja sjedišta odlično izgledaju, a izrađena su u kombinaciji platno-umjetna koža što ostavlja odličan vizuelni utisak. Sjedišta imaju dobru bočnu potporu za tijelo sa tvrđim bočnim dijelovima, dok su naslonjači i dio na kome se sjedi nešto mekši što čini odličnu kombinaciju. Ono što je nedostatak ovih sjedišta jeste mala dužina sjedećeg dijela pa visočiji vozači definitivno neće biti sretni na dužim putovanjima.
Putnički prostor obiluje stilskim detaljima, a jedan od njih je i ručice mjenjača, rukohvati i šteke na vratima itd. Kada spominjemo rukohvate, tu je još jedan nedostatak, a to je nepostojanje gornjih rukohvata na štokovima automobila. Na taj nedostatak žalili su se svi putnici tokom testa.
Ponuda prostora
Peugeot 2008 poredeći sa modelom 208, nije samo odignut od zemlje već ima i značajno veće dimenzije. Duži je za 200 mm, viši za 96 mm i širi za 25 mm, što se svakako osjeti u putničkoj kabini. Zahvaljujući povišenoj karoseriji ulazak u automobil je veoma lak i jednostavan, bilo da se radi o prednjoj ili stražnjoj klupi isto je. Prostora ima dovoljno da se udobno smjeste četiri putnika, a za potrebu moguće je i pet. Prostora za glavu ima dovoljno tako da ni visoki putnici neće imati problema.
Linija krova nije padajuća što se pozitivno odrazilo na prostor za glavu na stražnjoj klupi gdje se mogu smjestiti i nadprosječno visoki putnici. Ipak, ono na šta se mogu žaliti nadprosječno visoki putnici na stražnjoj klupi jeste prostor za koljena kojeg nema u izobilju.
Prtljažnik novog 2008 modela pristojnog je kapaciteta, a njegova zapremina iznosi 360 litara dok se preklapanjem naslona stražnje klupe zapremina istog povećava na 1.194 litra. Ono što je još važnije jeste pristup prtljažniku za koji imamo riječi hvale. Podloga prtljažnika je ravna što omogućava lagan utovar i istovar. Prtljažni prag je također za pohvalu koji iznosi 60 cm iznad zemlje. S tako niskim prtljažnim pragom utovar-istovar težih tereta maksimalno je olakšan.
Ovjes i sigurnost
Kada govorimo o ovjesu kod Peugeot automobila u aktuelnoj ponudi teško je naći pravu zamjerku, a to je slučaj i kod modela 2008. Ceste u Bosni i Hercegovini, a i u susjednim državama, obiluju rupama i lošim zakrpama koje putovanja čine potpunom traumom, kako za putnike tako i za automobil. Vozeći novi Peugeot 2008 stiče se dojam kao da je tokom razvoja baš bio testiran na našim surovim cestama pa da je baš njima prilagođen. Pojednostavljeno, ovjes odlično upija sve neravnine i udare sa podloge, a upravljanje je lako i precizno.
U zavojima novi 2008 odlično drži zadanu putanju bez pretjeranih znakova proklizavanaj preko prednje ili zadnje osovine. Pri dinamičnoj vožnji u zavojima prisutno je naginjanje automobila, ali ništa dramatično, reklo bi se i manje od očekivanog. Bilo bi ne realno očekivati nešto više kada se u obzir uzme klirens od 165 mm, koji omogućava vožnju po laganom „offroad“ terenu. Zbog nešto mekše podešenog ovjesa udobnost je na visokom nivou, a kad tome dodamo i udobna sjedišta, putovanje s ovim automobilom bit će sasvim prijatno.
Sigurnost kod novog 2008 modela je na visokom nivou zahvaljujući i ESP sistemu posljednje generacije. On se sastoji od ASR sistema protiv proklizavanja točkova, CDS sistema kontrole stabilnosti, AFU sistema pomoći pri naglom kočenju i REF sistema elektronske raspodjele sile kočenja. Novi 2008 ima smanjenu ukupnu masu, u korist niže potrošnje i pasivne sigurnosti u automobilu. Uz integraciju mnogih sistema pomoći u vožnji (ESP sistem u seriji na svim nivoima), nivo sigurnosti i udobnosti značajno je porasla.
Za sigurnost se brine i 6 zračnih jastuka, aktivni oslonac za nogu vozača, sklopivi stup upravljača i ojačan prostor za putnike. Novi 2008 dobio je mogućnost opremanja sa Active City Brake sistemom. Ova tehnologija automatskog kočenja u gradskoj vožnji koristi laserski senzor kako bi prepoznala prepreku ispred vozila koja predstavlja potencijalnu opasnost od sudara. Aktivna na brzinama manjim od 30 km/h, Active City Brake može automatski aktivirati maksimalno kočenje kako bi izbjegao sudar ili umanjio njegove posljedice smanjenjem brzine udara. Na EuroNCAP testu novi 2008 osvojio je maksimalni pet zvjezdica za sigurnost, a detalje testa možete pročitati OVDJE.
Motor i mjenjač
Testni model pokretao je 1.6-litreni BlueHDI motor sa 120 KS pri 3.500 okr/min i 300 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Radi se posljednjoj generaciji poznatog dizelskog motora koji zadovoljava EURO 6 norme o ispušnim plinovima. U kombinaciji sa ručnim 6-stepenim mjenjačem, ovaj motor novu 2008-cu od 0 do 100 km/h dovodi za 10,6 sekundi (s gumama 205/50 R17) te postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h. Hodovi ručice mjenjača su kratki i precizni, a mjerni odnosi stepeni prijenosa dobri su što omogućava elastično vožnju u kojoj nisu potrebne česte izmjene stepena prijenosa.
Motor je opremljen sa funkcijom Stop/Start koja odlično radi te značajno utiče na smanjenje potrošnje goriva, a to mnoge možda i najviše interesuje. Tokom testa u gradskim uslovima novi 2008 prosječno je trošio od 5,4 do 6,0 l/100 km, dok se na otovrenoj cesti porosječna potrošnja kretala od minimalnih 3,5 do 5,0 l/100 km. Na kraju smo test završili sa ukupnim prosjekom od 4,9 l/100 km što je odličan rezultat. Uz to treba reći da masa praznog vozila iznosi 1.200 kg.
Zaključak
Na kraju testa kada se saberu svi pozitivni i negativni utisci dolazi se do zaključka da novi Peugeot 2008 ima mnogo više pozitivnih činjenica nego negativnih. Osvježeni dizajn, prostrana putnička kabina, funkcionalnost i praktičan prtljažnik, štedljiv motor sa pristojinm performansama, vrlo dobra udobnost, činjenice su koje su pobrale naše simpatije.
Spomenute zamjerke koje idu na krataka prednja sjedišta, te nedostatak rukohovata na gornjem dijelu štoka, ipak su se potrudile da ovaj automobil ima i svoje nedostatke. Ipak, ti nedostatci neće kod svih vozača biti isto izraženi. Prvenstveno zbog njihove fizičke konstitucije.
Za kraj smo ostavili i jedan vrlo jak adut ovog modela. Testni model bio je opremljen sa bogatim Allure paketom opreme (detaljan spisak opreme sa cijenam možete pročitati OVDJE) te doplativim, panoramskim staklenim krovom “CIELO” sa električnim kliznim zastorom i ambijentalnim LED osvjetljenjem u plavoj boji, metalik bojom, zadnjim parking senzorima + sistem za automatsko parkiranje, CD čitačem i 17 inčnim aluminijumskim Eridan felgama. Pogled na cijenu ostavio nas je u čudu, jer navedeni automobil za kranjeg kupca s popustom košta 35.380 KM. Detaljan spisak opreme i cijene možete pročitati OVDJE.
Uz ovakvu cijenu i gore navedene pozitivne stvari, novi 2008 s pravom može ponijeti epitet „best buy“ francuskog urbanog crossovera jer konkurenti iz matične države teško mogu parirati.