Škoda Octavia bestseler koji slavi 20 godina proizvodnje
Škoda Octavia bestseler koji slavi 20 godina proizvodnje
Prije 20 godina, 3. septembra 1996., bivši predsjednik Češke Republike Vaclav Havel dao je znak za početak proizvodnje Octavija modela u novootvorenom dijelu matične tvornice kompanije. To je označilo i početak jedinstvene priče o uspjehu: U zadnja dva desetljeća Škoda Octavia je postala svjetski bestseler i još uvijek je najbolje prodavani model marke iz Mladá Boleslave. Popularni je kompakt utro put uspjehu Škode.
U februaru 1995. godine u Mladá Boleslavi položen je kamen temeljac za novu proizvodnu liniju, na kojoj će 18 mjeseci kasnije započeti proizvodnja modela Škoda Octavia. Za novo serijsko vozilo Škoda je izgradila modernu proizvodnu liniju u hali veličine 32.000 m2. Dodatno je na sveukupno 2.500 m2 izgrađen uredski prostor, te su na 3.000 m2 uređeni socijalni sadržaji. U martu 1996. je kompletirana nova lakirnica, gdje će se svakog dana lakirati do 1.800 karoserija modela Škoda Felicia i Škoda Octavia.
3. septembra 1996. bivši predsjednik Češke Republike Václav Havel otvorio je novu tvornicu i službeno dao znak za početak serijske proizvodnje modela Škoda Octavia. “Tvornica je divna, moderna, stvarno lijepa. Bilo bi odlično kad bi sve tvornice izgledale kao ova.” – bile su Havelove riječi hvale na ceremoniji otvaranja.
Razvoj potpuno novog modela Octavia započeo je 1992. godine, otprilike godinu dana nakon što se tradicionalna češka marka priključila Volkswagen grupaciji. Škoda Octavia je bazirana na platformi grupacije, koja je za to vrijeme bila potpuno nova. Robusna karoserija, razvijena korištenjem tada najmodernije CAD tehnologije (Computer Aided Design) osiguravala je uzornu aktivnu i pasivnu sigurnost u kombinaciji s prednjim zračnim jastucima za vozača i putnike. Dodatno je Škoda za Octaviju po prvi put ponudila i nove bočne zračne jastuke.
U liftback izvedbi je novi kompakt donio posebno praktično rješenje: Zahvaljujući velikim vratima prtljažnika hatchback modela kupcima je omogućen lak pristup prtljažniku zapremine 528 l, koji se preklapanjem sjedišta mogao povećati na do 1.328 l.
U 1996. – prvoj godini prodaje – kupci vozila Škoda Octavia su mogli birati između dva benzinska motora s četiri cilindra ili turbodizelskog pogonskog sistema. U maju 1998. godine gama je proširena modelom Škoda Octavia COMBI; od 1999. se karavanska verzija mogla dobiti i s pogonom na sve točkove. Zadnje vozilo prve generacije sišlo je s proizvodne trake u novembru 2010. godine. U razdoblju od septembra 1996. do novembra 2010. u cijelom svijetu je isporučeno 970.000 vozila u limuzinskoj i više od 470.000 vozila u karavanskoj verziji.
Druga generacija Škoda Octavije je bez prekida nastavila uspješnu priču svoje prethodnice: Od 2004. do 2013. godine 1,6 miliona kupaca odlučilo se za limuzinsku verziju, a 900.000 za karavansku verziju. Treća generacija Škoda Octavije se proizvodi od novembra 2012. Danas se taj bestseler smatra srcem marke i vrlo je popularan i kao porodični i kao poslovni automobil. Od početka proizvodnje prve generacije, 3. septembra 1996., proizvodne hale je napustilo više od pet miliona vozila Škoda Octavia. Osim u matičnoj tvornici kompakt se proizvodi i u Škoda tvornicama u Kini, Indiji, Rusiji i Kazahstanu.