Škoda Kodiak – Rekorder klase u ponudi prostora

Skoda-Kodiaq-2017-1024-0d

Škoda Kodiak – Rekorder klase u ponudi prostora

Dugo očekivani veliki Škodin SUV model konačno je predstavljen na prezentaciji u Berlinu. Dugo se nagađalo kako će izgledati, a bilo je mnogo pretpostavki u vezi samog imena automobila.

Škoda je ponovo postavila nove standarde u klasi kada je riječ o ponudi prostora. Češki proizvođač ponosan je na vrlo prostranu unutrašnjost, ali i na najveći prtljažnik u klasi čija zapremina iznosi čak 720 litara u standardnoj konfiguraciji sa pet sjedišta. Obaranjem naslona stražnje klupe zapremina tovarnog prostora raste na 2.065 litra.

Skoda kodiaq unutrasnjost 01

Kodiak je posavljen na Volkswagenovoj MQB platformi kao i njegovi tehnički rođaci VW Tiguan i Seat Ateca, ali Kodiak je po svojim dimenzijama veći. U odnosu na VW Tiguan, Škoda Kodiak ima duži međuosovinski razmak je za 110 mm veći što se osjeti u putničkoj kabini. Pored više prostora za putnike i većeg prtljažnika, produženi međuosovinski razmak omogućio je i i uvođenje trećeg reda sjedišta.

Škoda Kodiak izuzetno je čvrst i lagan automobil pa tako u osnovnoj izvedbi ima svega 1.452 kilograma bez vozača, dok je izvedba sa 1.4 TSI motorom i 4×4 pogonom teža za samo 90 kg. Prilikom stvaranja ovog automobila vodilo se računa o njegovoj praktičnosti pa je tako moguće drugi red sjedišta klizno pomjerati naprijed-nazad u dužini od 18 milimetara. Ova stavka dostupna je kao standard i u osnovnom paketu opreme.

Skoda kodiaq unutrasnjost 04

Kodiak je sposoban da poveze prikolicu težine do 2,5 tone, međutim to nije ono najzanimljivije. Tu su i asistenti za pomoć pri upravljanju sa prikolicom pa tako Škoda Koidak preuzima upravljanje prilikom vožnje unazad malim brzinama, gdje prikolica ostaje ispravljena. Tu je i sistem za automatsko kočenje unazad, ukoliko se prilikom parkiranja, na primjer, naiđe na prepreku. Ukoliko vozač ne odreaguje na vrijeme, automobil će sam zakočiti zahvaljujući unaprijeđenim parking-senzorima.

Po prvi put Škoda je ugradila sistem kamera koje pokrivaju ugao od 360 stepeni oko vozila. Sistem automatskog kočenja je standard i uz pomoć radarskih senzora funkcioniše do brzine od 34 km/h. Tu su i drugi brojni sistemi koji direktno utiču na veću sigurnost, kao što su adaptivni tempomat, kontrola mrtvog ugla, asistencija za prevenciju slučajnog napuštanja saobraćajne trake, itd.

Skoda-Kodiaq-2017-1024-20

Za pokretanje Kodiaka koristit će se pet motora, dva dizela i tri bnzinca. Dizelsku ponudu činit će 2.0 litreni TDI sa 150 i 190 KS. Snažniju izvedbu odlikuje i veliki okretni moment od 400 Nm, te ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi i maksimalna brzina od 210 km/h. Baznu verziju pokreće 1.4-litreni TSI benzinski motor sa 125 KS, a ugrađivat će se i snažnija verzija od 150 KS sa ACT (Active Cylinder Technology) sistemom. Njegov zadatak je da isključi drugi i četvrti cilindar u situacijama kada nije neophodna velika snaga, na primjer prilikom vožnje konstantnom brzinom na nižim okrtajima.

Vrhunac ponude benzinaca predstavlja 2.0-litreni TSI sa 180 KS i 320 Nm maksimalnog okrtnog momenta. U ponudi će biti ručni šestepeni i automatski DSG mjenjači sa sedam stepeni prijenosa.

Skoda-Kodiaq-2017-1024-21

Kategorije: Noviteti